Zaregistrovat »

Letní RUN vás zve na trať

behej.com | 12. 7. 2007 | Přečteno: 1382×

Ode dneška je na stáncích další číslo dvouměsíčníku o běhání RUN. V rozsáhlém článku o hledání ideální tréninkové trasy najdete odpovědi snad na všechny s tím související otázky. Jak si máte namixovat různé povrchy a výškové profily, čím si pravidelný trénink zpestřit, či na co si máte dávat největší pozor.

Reklama

Slavný ultramaratonec Miloš Škorpil vás nádavkem zbaví ostychu před používáním holí na nordic walking při běhu v náročném terénu.

Běh po pláži, kterého si můžete užívat při letní dovolené, je podle odborníků „skvělá aktivita s úžasným zdravotním a psychologickým prospěchem“. Ne každý suchozemec ale ví, že pobřežní terén obsahuje i záludnosti – třeba přechody mezi pevnějším a hlubokým pískem mohou nadměrně zatížit klouby a šlachy.

Po sypkých svazích nad písečnou pláží byste neměli běhat vůbec. Vytěžit maximum z plážového běhu a vyvarovat se rizik vám pomůže detailní článek obsahující nejen rady světových expertů, ale i zkušenosti čtenářů Runu.

V expertním materiálu „Otestujte si pedály“ vás Aleš Tvrzník provede laboratoří CASRI a vysvětlí, co všechno se tady můžete při rozličných testech dozvědět o svých nohou a běžeckých návycích. A hlavně o tom, jak budete díky poznatkům zprostředkovaným moderní počítačovou technikou schopni vypilovat svůj běžecký styl tak, aby byl co nejúčinnější a současně šetřil amortizátory vašeho „podvozku“.

Víte, co to je shuttle run nebo wassermann? Tyto a jiné tréninkové fígle pomáhají špičkovým fotbalovým hráčům spojit vlastnosti vytrvalce a výbušnost sprintera v bězích na ultrakrátké vzdálenosti. Článek o „vytrvalcích ze stadionu“ vás seznámí s tak zvaným bioenergetickým principem tréninku, který v Česku uplatňuje mimo jiné úspěšný liberecký trenér Josef Csaplár. Perfektně se hodí i pro zpestření přípravy kondičních běžců.

Malé děti mohou naběhat deset až patnáct kilometrů denně a díky rychlé regeneraci organismu jsou v pohodě. Pokud ale chcete, aby jim počáteční nadšení vydrželo, měli byste od počátku dbát i to, aby vaše ratolesti neměly tvrdý krok či nedržely špičky příliš do sebe. Rady, jak na to, najdete v článku Malí atleti.

Glutamin, smilax nebo taurin jsou ty správné ingredience pro rychlou regeneraci a vyšší sportovní výkon. Odborník na zdravou výživu Ivan Mach v článku Metabolická vzpruha popisuje nejen, jak tyto látky působí, ale především jak a v jakém množství je můžete užívat.

Pokud jde o trénink, Run se tentokrát podrobně věnuje „vytrvalecké maturitě“- běhu na 10km. Poradcem vám bude Miloslav Sýkora z pražské FTVS, který je mimo trenérem čerstvé maratonské mistryně ČR Veroniky Brychcínové. V novém čísle si také můžete vybrat nejnovější funkční oblečení na trasu i pro chvíle odpočinku, sluchátka k MP3, která vás při běhu nezradí, nebo se nechat inspirovat desítkami dalších rad, triků a návodů z oblasti motivace, výživy a dalších sportů.

V případě, že červencový Run na stáncích nenajdete, můžete si ho také objednat na telefonu 225 985 225 nebo na adrese send@send.cz.

Pozn.: článek neprošel redakční úpravou behej.com

Reklama
Hodnocení článku
28% (25 hlasů)

Související články

Komentáře

Přidat příspěvek

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě nejste.

Příspěvky v diskuzi (celkem 37)

  • Nandro | 12. 07. 2007, 12:59

    Proboha lidi otevřete oči, vždyť tohle je jen jeden z mnoha nepochopitelně obecných, nekonkrétních "lifestylových" magazínů, které vám budou pro skutečné běhání a trénink nanic. Jim prodává leda tak ta titulní strana - vždycky je tam vyobrazená nějaká fajn roštěnka a to u mne - z hlediska běžeckého sportu - vzbuzuje nejvyšší nedůvěru. Kdyby tam ta roštěnka nebyla, neměli by asi co dát do placu. Jestli se někdo chce chlubit a upozorňovat na sebe, že je taky běžec, tak prosím, pro takového jedince odběr tohoto časopisu asi smysl má. Věřte mi však, že i třeba taková Kervicerova Atletika do kapsy ze sedmdesátých let má pro vás stokrát větší hodnotu, než tady tohle.

    • ironman | 12. 07. 2007, 13:30

      Proboha Nandro otevri oci, to uz tady kazdej ví :)

    • oslík | 12. 07. 2007, 19:54

      Nandro, je to tak, jak píšeš, ale přiznejme si, že jinak by se to prostě neprodalo. Taky si radši přečtu BMD - M, ale tam je zase více výsledků a málo povídání... Já osobně bych ale Run tak tvrdě nekritizoval - 50 Kč není tak moc a v každém čísle jsem zatím našel něco, co mne zaujalo - v jarním se mi líbilo porovnání běžeckých bot...

      • toro | 12. 07. 2007, 21:31

        Koupil jsem si první dva díly a pak už ne. Upřímně 50Kč je až moc za tolik reklam a lifestylový obsah. Když to tak vezmu tak Runner's World je v předplatném levnější a kvalita se nedá srovnat. Bohužel je to zřejmě o nákladu.

  • Josef | 12. 07. 2007, 23:35

    Já si teda zatím stále Run kupuju, ale spíš ze zvědavosti. Prolistuju a něco si přečtu. Beru to prostě v tom stylu jak je to asi myšlený. Runner's World (US verze) mě celkem zklamal a příští rok si předplatím buď nějakou jeho evropskou mutaci nebo něco jiného. Atletiku do kapsy nepamatuju, stihl jsem jen poslední ročník Mílaře-vytrvalce. Nejlepší běžecké čtení byl ale Runholic, který koncem 90.lety vydával Jirka Šoptenko.

    • Filip_S | 13. 07. 2007, 15:11

      Runholic byl skvely. Taky ho povazuju za dosud to nejlepsi bezecke cteni. Kez by to s nim chtel Jirka Soptenko jeste zkusit. Jinak Run jsem jednou prolistoval a rekl jsem si, ze za to penize nevyhodim a vratil jsem ho do regalu. Zacinam uvazovat o Runner`s Worldu. Kdysi jsem si ho koupil (US verzi)a docela usel. Mate zkusenosti s tistenou verzi evropske mutace? Je to opravdu bezecky casopis nebo spise "life-styl"?

      • ironman | 13. 07. 2007, 18:20

        Souhlas, Runholic byl skvelej casak a rekl bych, ze by mozna stalo za to, aby vedeni behej.com oslovilo Jirku Šoptenka ohledne spoluprace. Vzdyt to je podle me styl clanku, ktery behej.com chybi.Run jsem od druheho dilu prestal kupovat, radsi sahnu v trafice po pelotonu a nebo velu, kupovat vse se mi nechce a ve srovnani s nimi, je proste Run slaby odvar.

      • Josef | 14. 07. 2007, 16:46

        Chodí mi US verze, ale vím, že příští rok si ji už nepředplatím. Před časem jsem měl v ruce 2 čísla z německé mutace a ta se mi zdála lepší. Navíc výběr a komentáře k závodům jsou pro mě z geografického hlediska zajímavější v Evropě než v USA. Také vím, že Ivo Domanský dříve chválil časopis Spirodon, ale ten jsem v ruce nikdy neměl.

        • josef | 14. 07. 2007, 21:12

          je to samozřejmě Spiridon

          • Filip_S | 16. 07. 2007, 12:56

            Ted jsem se dival na stranky casopisu Spiridon. Vypada to pekne. Jenze pro mne je problem nemcina. To bych musel kazdou chvili koukat do slovniku. Anglicka verze asi neexistuje, ze?

  • Jecminek.Maselnik | 13. 07. 2007, 09:38

    Můj názor je ten, že podobné články by měly být férově označeny placená reklama. Podobně bylo uvedeno i číslo předchozí, které jsem si z nudy při zpoždění vlaku koupil (ač již u druhého jsem se zařekl, že ho nebudu brát) a byl ještě otrávenější.

  • koyama | 13. 07. 2007, 09:43

    Když sleduju návštěvnost webu behej.com, myslím, že by se u nás seriózní časopis o běhu uživil. Run sice zatím kupuju, ale spíš proto, že čekám nějaké milé překvapení v podobě super článku. Zatím marně.

  • Radek | 14. 07. 2007, 11:29

    Avíza na nové vydání Runu nejsou placenou reklamou, jsou dodávány Runem a vychází na behej.com jako součást dohody mezi oběma subjekty. Pod textem je pouze poznámka, že nejsou z pera redakce behej.com.
    Rád bych ale řekl jednu věc: kromě zapřísáhlých odpůrců tohoto časopisu existuje i (a možná daleko větší) skupina těch, kteří si jej moc rádi koupí. A mají k tomu celou řadu důvodů, stejně tak jako má Run určitě celou řadu důvodů psát tak, jak píše. Buďme prosím k sobě navzájem více tolerantní a chápaví, svět není černobílý.

    • Filip_S | 14. 07. 2007, 16:09

      Nikdo nevrdi, ze by byl Run spatny casopis. Jen si myslim, ze to neni casopis pro skutecne bezecke nadsence. Mne osobne pripada blize stylu casopisu Fit Styl, Men`s Health apod. nez tomu co bych si predstavoval jako opravdu bezecky casopis. Ale samozrejme uznavam, ze to je pouze vec osobniho nazoru a naroku.

      • koyama | 14. 07. 2007, 18:03

        Časopisu Fit styl bych se trochu zastal.
        Ne toho současného, ale toho, kdy do něj přispívala ještě Blanka Kubíčková. To pak v něm byly články o něčem.

        Vůbec ale nevím, v kterém periodiku Blanka skončila.

        • ironman | 14. 07. 2007, 19:53

          mam pocit, ze skoncila v casopise materska dovolena :)

      • Radek | 14. 07. 2007, 21:50

        Filipe, absolutně ti rozumím, co chceš říci. Jak však definovat běžeckého nadšence? A hlavně, chceme se uzavřít do nějakého elitního klubu, kam nesmí třeba někdo s mp3 na uších nebo maratonem nad tři? Každý jsme se nějak k běhu dostávali a běžeckého nadšence má větší šanci udělat lifestylový článek než superpropracovaný trénink na maraton. Tím nijak nevolám po plytkosti některých u nás dostupných časopisů, jejichž jediným účelem je vyplnit prostor mezi reklamami. Mám zato, že Run do této kategorie nezapadá, ale není ani pro běžce ostřílenější, kteří již mají lecos nastudováno a zkušeností na rozdávání. Prostě mi nepřijde fér nad ním ohrnovat nos jen proto, že já jsem osobně o krůček napřed. Běžecká komunita u nás je sakra malá, abychom začli tvořit ostrůvky.

        • Filip_S | 16. 07. 2007, 11:30

          Presvedcil jsi mne. Uznavam, ze pro rozvoj bezecke komunity bude asi lepsi Run v takove podobe v jake je. Mne jen chybi casopis typu Runholica a kdyz zacal vychazet Run, myslel jsem, ze jsem se dockal. Po prolistovani jsem byl zklamany, protoze mi pripadalo, ze je pouze pro kondicni bezce a zacatecniky. Holt tech zkusenejsich asi u nas neni dost na to, aby se takovy casopis uzivil, tak nezbyva nez hledat clanky pro pokrocile na internetu.

          • Radek | 16. 07. 2007, 11:54

            před rokem a půl tady nebylo ani behej.com a garantuji ti, že za další rok a půl tady taky nebude behej.com v současné podobě :) pokud se bude dařit zbourat vražednou kombinaci neochota utrácet za běh a vše, co k tomu patří, vs superkritičnost a rozhádanost stávající běžecké minikomunity, budou i vydavatelské pokusy mít delšího trvání než měly dosud. já jsem však optimista

            • Filip_S | 16. 07. 2007, 12:42

              Tak asi nezbyva nez cekat a doufat. Co se ochoty utracet za beh tyka, tak tam se to dle meho nazoru zlepsuje. Co se tyka prilisne kriticnosti a rozhadanosti, tak to mozna souvisi s urcitou nekonformitou a individualismem vytrvalostnich bezcu. Ale stejne mi nase bezecka komunita nepripada nijak zvlast rozhadana. Ale mozna do toho jen moc nevidim. Posledni dobou mam malo casu na trenink (doufam, ze docasne), takze ani moc nezavodim a s bezeckou komunitou se moc nevidam.

              • Radek | 16. 07. 2007, 13:12

                Máš-li na mysli naší komunitou lidi chodící a diskutující na behej.com, jsou vzorem všem ostatním!

  • koyama | 14. 07. 2007, 20:43

    Díky za objasnění. :oD

  • Martin Dvořák | 16. 07. 2007, 14:44

    Je to trochu filosofická otázka. Co má větší hodnotu - přivést stovky lidí k mizernému běhání anebo přivést několik lidí od mizerného běhání ke skutečnému běžeckému sportu. A různí lidé si na tohle dávají různou odpověď.

    • Radek | 16. 07. 2007, 14:58

      jak Martine definuješ "mizerné běhání"? sám za sebe otevřeně přiznávám, že jsem momentálně asi spadl do této kategorie :)

      • Martin Dvořák | 16. 07. 2007, 16:11

        Pochvalu zaslouží každé běhání, které směřuje k určitému výkonnostnímu cíli. Byť třeba malému. (A to prosím třeba k zisku bodů na krajských či městských přeborech družstev dnes stačí i dost průměrná fyzička, zvlášť v ženské kategorii) A to byť se ten cíl třeba nepovede dosáhnout. Důležité je, aby otázky dobrého vypadání, vybavení nebo prestiže dotyčný borec vnímal jako nedůležité. Já taky vím, že když budu běhat, asi budu vypadat líp než když nebudu sportovat. Je to však něco, jako "vedlejší účinek" tohoto sportu. Myslím si, že onen "výkonnostní cíl" by tam nikdy neměl chybět. (A za výkonnostní cíl bych nepovažoval třeba to tolikrát velebené "doběhnutí" závodu - teda s výjimkou ULTRAmaratonu)

        • Martin Dvořák | 16. 07. 2007, 18:06

          ... viz ostatně příspěvek výše, o hrozné "neochotě utrácet za běh". To je přesně věc, která nás odklání od podstaty běhu, od podstaty sportu. Že je prostě pro nějaké subjekty zapotřebí, aby se z běhu stal zároveň business. Běh stimulovaný potřebou výrobců prodávat své výrobky - to by pro nás měla být noční můra.
          Rozhodně tím ovšem nemám na mysli, abysme škudlili a běhali v nevhodném obutí!
          A aby k výše uvedenému nedošlo, je nutné zdůrazňovat "výkonnostní" aspekty této činnosti - přesně ve stylu článku F. Holého. Nejde o to, jak objektivně kvalitní má takový výkon být. Ale jde o tu snahu jej dosáhnout. Výkon - a zvláště výkon v závodě - je cíl veškerého našeho běžeckého snažení a ostatní parametry (jako jak při tom vypadám nebo jestli při tom dostatečně utrácím a jestli se na mě dívají kolegové v práci a jestli se tím můžu někde chlubit) jsou zcela podružné. Adekvátně tomu by se více mělo hovořit o metodice tréninku a jen bokem, občas, pro zasmání o zmíněných úsměvných tématech.

          • Radek | 16. 07. 2007, 21:47

            Martine, myslím, že si v mnohém rozumíme a jsem rád, že jsi otevřel toto téma. Chápu i tvůj odpor ke vnucování "potřeb" výrobci všemožného sportovního zboží. I když striktně do detailu vzato, i kvalitní obuv je produkt podnikání!
            S čím s tebou souhlasím méně, je pasáž o smyslu běhu. Píšeš: "Výkon - a zvláště výkon v závodě - je cíl veškerého našeho běžeckého snažení". Promiň, ale pro mne není. Závodů se účastním rád, ale jsou pro mne druhotné, stejně jako osobní rekordy. Rozhodně pro mne ale není druhotný běh jako forma pohybu a odreagování se od konzumního způsobu života.
            A ještě se trochu vrátím k otázce utrácení za běh: vše se dá vytrhnout z kontextu anebo jinak nepochopit. Doufám, že jsi si zle nevyložil mou poznámku o neochotě utrácet. Ono totiž utrácet za běh se dá i tak, že si zaplatím trenéra nebo jinou formu poradenství a metodiky. Přesto právě takové službě a profesi v českém a slovenském běhu pšenka nekvete. A to už vůbec nehovořím o zpoplatnění specializovaných internetových zdrojů... Kde je tedy ona hranice přijatelného utrácení?

            • Martin Dvořák | 19. 07. 2007, 09:54

              Chtěl bych si všimnout jen toho posledního aspektu, o zaplacení poradenství či metodiky. Atletika rozhodně můj obor není, tím bylo lyžování, kde jsem měl tu čest poznat externě několik - nenaplněných - olympijských nadějí, takže atletice nechci dělat advokáta, ale z hlediska poradenství a metodiky to udělat musím.
              Totiž: kde jinde chcete potkat tolik kvalifikovaných lidí, než v oddílech? A nemyslím zdaleka jen pro špičkovou přípravu; v dnešní době se tito lidé moc rádi budou věnovat každému borci, který má opravdový zájem a může jít klidně i o veterána. A když vám v jednom oddíle nebudou vyhovovat, prostě přejdete jinam. Jakási síť poradců na volné noze mi v dnešní době, kdy je spíš nedostatek běžců, přijde být zbytečná a nedivím se, že se neuživí. V oddílech je lidí víc než dostatek.
              Jediný důvod pro neorganizované poradce mně napadá: jestli třeba někomu vadí, že dotyčný trenér působil i za minulého režimu a že byl tehdy dobře placen... což mně osobně by takový důvod přišel být na poli sportu obskurní.

    • Filip_S | 16. 07. 2007, 15:17

      ackoliv ja sam se pokousim o skutecny bezecky sport, tak vzhledem k tomu, ze prvotni vyznam sportu by melo byt zrejme posileni a kultivace ducha a tela, tak dle meho nazoru ma asi vetsi hodnotu privest stovky lidi k mizernemu behani :o) Navic, v teto zakladne se pak spise najdou adepti na poradne behani, ale kdyz nebude ta pocetna zakladna...
      Tot muj osobni nazor.

  • oslík | 16. 07. 2007, 21:58

    Doufejme, že se RUn bude posouvat blíže pokročilým běžcům, ale já osobně si z časopisu beru mnoho. Možná bych se přimluvil za méně materiálu o oblečení - když jdu do obchodu a třeba tam i vidím něco, co bylo v časopise, stejně si na to ani nevzpomenu, ale toť můj názor. Ale určitě jsou zde články, které stojí za přečtení. A 50 korun? Připomíná mi to situaci, kdy lidé u supermarketů mají auta za milion a nakupují nejvíce "chemické" uzeniny, protože jsou levné - prostě šetření na špatném místě...

    • ironman | 18. 07. 2007, 16:03

      Me chybi velmi vice clanku z kategorie top bezcu. Mimo jine i tech ceskych, je jich fura. Vzdyt kde jinde si o nich precist, nez v casopisu jmenem Běh. V Polsku si kupuji pravidelně časopis Bieganie, je samozrejmě take plny reklamy, ale zaroven je v nem také hodne informací o bezcich. A to o tragedech (treba pulroku trvajici seriál o 2 bezcich připravujicich se na 1. maraton), tak také o polske a svetove elite. Clánky tipu jak se pripravuji Kenane v Africe apod. byly opravdu poučcne.Myslím, že by stačilo, kdyby si redakce koupila časopis Peloton a trochu se inspirovala. Pro Run by to bylo dobre.

  • lucie6 | 19. 07. 2007, 12:45

    Nedá mi to nereagovat:)))) chci jen stručně nahodit do diskuse, že na titulní straně časopisu RUN je zaškrtnuto Začátečník a Pokročilý....nic o top běžcích, závodnících apod.:)))))

    • ironman | 19. 07. 2007, 13:04

      V tom pripade doporucuji zmenu nazvu na jogging, aby to nematlo :)))))

    • koyama | 19. 07. 2007, 13:39

      I jako začátečník nebo mírně pokročilý bych si občas rád přečetl něco o tom, jak se běhá na top úrovni nebo něco o české či svět. běžecké špičce.

  • Mirek Kostlivý | 19. 07. 2007, 17:26

    Je přeci jasné, že když TOP běžec napíše do časopisu jako je RUN např. svůj tréninkový plán na marathon, tak si každý může ty jeho tréninkové dávky přibližně přepočítat pro vlastní potřebu. Někdo si k tomu jeho tempu na 1km připočte minutu, někdo 2 nebo 3minuty, a je to. Pochybuji, že je to tak tajná informaci, o které by se s námi Tragédy nechtěli podělit. Případně to může i něco staršího, např. když Štefko zaběhnul ten svůj osobák na 10km, tak jak na to trénoval. Moc místa by to nemuselo zabrat, a já bych si potom rád koupil i další číslo časopisu, když jsem už skončil s tím prvním (řádným) číslem RUNu.

  • oslík | 19. 07. 2007, 17:49

    Já si myslím, že články o elitě (třeba něco, co vycházelo tady na behej.com od Pavla Fashingbauera) by mohli zajímat i někoho, kdo běhá jen rekreačně. Je to jako u jiných časopisů - dámský periodika nebudou psát o profesionálních zpěvačkách, protože zpívají lépe než čtenářky? Nebo časopis o rybaření nebude psát o nejlepších rybářích? A další věc - občas by byl fajn článek o nějakém domácím závodě - třeba PIM nebo tak... Zatím jsem tam nic takového nenašel :-(

  • Luckyboy | 20. 07. 2007, 12:31

    rozsireni o cca 10 - 15 stranek pro "elitni" :) bezce by znamenalo podle me nejaky ten tisic ci dva prodanych vytisku. me nevadi rady pro zacatecniky ale nesmi jich byt plny casopis... proste udelat ten casopis komplexnejsi. coz by znamelo vetsi prodejnost a zacatecnici by podle meli mnohem vetsi inspiraci proc behat a kam ten jejich beh muze vest...

Reklama

Nejčtenější v rubrice

Reklama