Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

BĚŽELI JSME: CUTT Bílé Karpaty aneb znáte Velkou Javořinu a Velký Lopeník?

foto: Lukáš Budínský

Jan Vaňkát | 20.05.2016 | přečteno: 5224×

V sobotu 21. května odstartoval závodem v Bílých Karpatech druhý ročník série Czech Ultra Trail Tour (CUTT). Marek Navrátil, známý český adventure race závodník, pro běžce připravil krátkou a dlouhou trať po hřebenech a vrcholech na česko-slovenském pomezí a my jsme byli u toho.

V rekreačním středisku Vápenky, centru závodu, už je v šest ráno živo. Registrace a přípravy vrcholí v 7:45 výkladem trati a s úderem osmé se had asi 90 závodníků vydává vstříc nástrahám Bílých Karpat. Prvních pár kilometrů trasa stoupá po zpevněné cestě na hřeben a startovní pole se trhá.

Na Šibenickém vrchu se nám poprvé otvírají výhledy do dalekého kraje, pastva pro oči. Přibližujeme se česko-slovenské hranici, až po ní kus trati běžíme. Většina tratě vede po lesních cestách a pěšinkách a kopíruje turistické značky, zabloudit nejde. Na křižovatkách nám pomáhají šipky, značení musím pochválit, neslyšel jsem na něj jedinou stížnost.

Na Krúžoku sbíháme po žluté na slovenské území, kde nám Marek připravil první výživné stoupání po sjezdovce Stará Myjava. Ohlížím se, startovní pole je našlapané v malých rozestupech. Asi po 75 minutách závodu přibíhám na první občerstvovačku. Po červené se vracíme na hřeben a podél státní hranice dobíháme na Velkou Javořinu, kde se nám opět otvírají nádherná panoramata.

Za Velkou Javořinou se tratě dělí, 31kilometrová krátká se stáčí směrem zpět, 64kilometrová dlouhá pokračuje kousek po hřebenu a sbíhá technickým úsekem do vesnice Krásná, části obce Strání. Strání je partnerem závodu a vstřícnost místních se ukazuje na druhé občerstvovací stanici, kde se ochotně starají o závodníky. Místní věnovali i pěkné věcné ceny do tomboly po závodě.

Po druhé občerstvovačce se odpoutávám od ostatních a zbytek závodu už běžím sólo. Běžce na dlouhé trati čeká nejnáročnější výstup dne na Velký Lopeník. Stoupání je nekonečné a stehna dostávají zabrat, schody na vrcholovou rozhlednu si rád nechám někdy na příště. Pokračujeme kousek po pohraničním hřebeni a klesáme do Lopenického sedla, kde se už i dlouhá trať stáčí zpět.

V Lopeníku na občerstvovačce mají výbornou domácí buchtu a sekanou. Zaskočí mě, že jsem podle obsluhy přesně v polovině trati, myslel jsem, že už jsem dál… Dalších pár kilometrů se mi neběží dobře, zezadu mě někdo stahuje a až pořadatel v protisměru mi zvedne náladu, poslední občerstvovačka byla na 40. kilometru a jsem osmý. Ultra je o hlavě, hned se mi běží lépe i do kopců.

Z poslední občerstvovačky na 53. kilometru už jen znovu vystoupat na Velkou Javořinu a závěrečný sestup po modré do Vápenky. Seběh po asfaltu se zdá být nekonečný a předjíždějí mě turisté na koloběžkách. Do cíle dobíhám na osmém místě v čase 7:13, s čímž jsem maximálně spokojen.

Za pár minut přibíhá Eliška Vondráčková, první žena na dlouhé trati. Vítěz dlouhé trati Libor Trtek doběhl v čase 6:01 a závod hodnotí kladně. „Z Uherského Brodu to mám do Bílých Karpat blízko,“ vypráví. „Často sem chodím běhat, ale první polovinu závodu jsem trasu neznal. Trať byla běhavá, Bílé Karpaty mám radši než třeba Beskydy, kde je to nahoru dolů,“ dodává. „Jediné, co mi dnes nesedlo, bylo teplé počasí. Radši bych běžel v chladnějším. S ohledem na podmínky jsem ale s časem spokojený.“ A já s vítězem plně souhlasím.

Komentáře (Celkem 0)

Nalezené položky: 1 První Předchozí | 1 | Další Poslední

Keoni muž 23.05.2016 20:36:29

Odkaz na článek

Nalezené položky: 1 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.