Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Carlo Capalbo: Vytvořím běžeckou ligu

Carlo Capalbo: Vytvořím běžeckou ligu
foto: Jitka Narovcová

Petr Kostovič, Radek Narovec | 23.11.2010 | přečteno: 11411×

Když dvaapadesátiletý Carlo Capalbo, prezident společnosti Prague International Marathon, přebíral v říjnu nejvyšší možné mezinárodní ocenění za svůj květnový maraton, leckdo si mohl myslet, že si už bude jen v klidu užívat chvil slávy. Opak je pravdou. Energií a entuziasmem sršící Ital přichází s ještě ambicióznějšími plány. Chystá celostátní běžeckou ligu a míří i do dalších sportovních odvětví.

Volkswagen Maraton Praha letos získal zlatou známku, nejvyšší ocenění IAAF za organizaci silničního závodu. Co je možné ještě zdokonalovat?

Řadu věcí. Nejobtížnější je ale toto prestižní ocenění obhájit. To je pro nás největší výzva. Kromě toho bychom chtěli zlepšit služby pro běžce v mnoha oblastech. Letos jsme přišli s Google mapami, na nichž mohl každý běžec sledovat svůj vlastní průběh tratí závodu. V příštím roce chceme přijít s dalším zdokonalením těchto map. Novinky by se měly týkat i registrací, u výsledků chceme umožnit porovnání výkonů jednotlivých běžců a s novinkami chceme přijít i u materiálního vybavení běžců. Ve spolupráci s Českou televizí bychom rádi zrealizovali přenos ze závodu trochu jinak, než tomu bylo doposud. Více se v něm chceme zaměřit na kondiční běžce.

Jaké výzvy jsou před tebou pro další rok?

To, jak chápu význam slova výzva, se u mě překrývá s významem slova sen. Mám řadu snů, a pokud je ten sen uskutečnitelný, snažím se jej převést do reality. Jedním z takových mých snů, který má velkou pravděpodobnost, že se uskuteční, je projekt běžecké ligy. Nebyla by to ale liga pro prvních patnáct či dvacet elitních běžců. Taková soutěž je záležitostí Českého atletického svazu. Běžecká liga v mém pojetí je soutěží pro všechny běžce. Kritéria přidělování bodů budou nastavena tak, abychom ve finále mohli na základě konečného pořadí vyhlásit a předat ceny nejlepším šedesáti či pětašedesáti profesím v rámci předem stanovených věkových kategorií. Například na základě bodového zisku získaného v jednotlivých závodech vyhlásíme, že pan Jan Novotný je nejrychlejším právníkem v České republice v kategorii 25 až 35 let. Abychom mohli tento projekt zrealizovat, musíme samozřejmě přidat další závody k těm, které již pořádáme. Moje představa je taková, že by liga zahrnovala osm či devět závodů. K třem pražským a Olomouckému půlmaratonu tak přibudou další čtyři závody.

Máš již nějaký seznam závodů či představu, kde by se měly konat?

Takový seznam mám u sebe pořád a denně jej měním. Uspořádání závodů v rámci projektu běžecké ligy záleží na řadě faktorů. Prvním z nich je faktor geografický. Není možné je pořádat v Praze a pak v Brně, Olomouci a Ostravě, jak se logicky nabízí. Jsou i další regiony. Rozmístění závodů by mělo být geograficky vyvážené. V řadě měst, která přicházejí v úvahu, se navíc již běžecké závody úspěšně pořádají. Důležité je i to, jak se k této myšlence postaví primátoři těchto měst a místní správa, zda si uvědomí, že konání takové akce přinese městu užitek a jeho zviditelnění v zahraničí. Rádi bychom, aby se s tou myšlenkou ztotožnili a na přípravě závodu podíleli i lidé v místě jeho konání. Není naším záměrem přijít a říci: „My u vás zorganizujeme závod, jsme v tom mistry, je to tedy naše práce.“ Podmínkou úspěchu je, aby cítili, že je to jejich závod. Důležité bude i vhodně zvolit termíny tak, aby se termínově závody nepřekrývaly, a posílit organizační tým. Během tří let by mělo jít o zaběhnutý systém.

Mohl bys přeci jen jmenovat nějaká města, která přicházejí v úvahu?

Pokud se podaří přesvědčit lidi na úřadech, pro svou geografickou polohu a blízkost hranice s Německem přichází v úvahu Ústí nad Labem. Zájem projevily Karlovy Vary a z regionálního pohledu se i České Budějovice jeví jako ideální místo pro organizaci jednoho ze závodů běžecké ligy. Jsou to v současné době pro mě ideální místa, ale vše bude záležet na jednání s místními úřady.


Carlo Capalbo (52)

  • Manažer mezinárodní softwarové firmy a konzultant Evropské unie se počátkem devadesátých let usadil v Praze a roku 1995 uspořádal první ročník Pražského mezinárodního maratonu, kterého se zúčastnilo 985 běžců. Od té doby se počet jím organizovaných běhů rozšířil na 27 ročně s účastí téměř 40 000 osob a pořádání závodů se již dlouho věnuje naplno. Je otcem tří dětí, Oliviera, Claudie a Ricarda. V mládí závodně hrál volejbal a ragby. S rekreačním během začal mnohem později. Od loňského roku je zodpovědný za marketing AIMS, mezinárodní asociace více než 300 světových silničních běhů.

PLNÉ ZNĚNÍ ROZHOVORU PŘINÁŠÍ NOVÉ BĚHEJ, KTERÉ VYJDE 26. LISTOPADU

VÍCE O ČASOPISU BĚHEJ

Anketa

Zaujal vás projekt běžecké ligy v podání Carla Capalba?

ano
 
121 hl.
ne
 
22 hl.
Celkem hlasovalo 150 uživatelů.

Komentáře (Celkem 49)

Nalezené položky: 50 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
avatar

Štěpánovice

Celkem 11490 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:13 (2011)
půlmaraton: 1:39:49 (2010)
maraton: 3:43:18 (2007)

VanaXXL muž 26.11.2010 10:31:52

>> Dušan Šebek, 32×xxx, 24. 11. 2010 09:34:46

Fakt už se mně v tom nechce vůbec vrtat, ale zkusili jste se zamyslet, než jste napsali svoje reakce? PIM není žádná nedotknutelná posvátná kráva a samochvála smrdí. Jsou to normální obchodníci. Jsem rád, že tady jsou. Já jsem zákazník a tak budu vyvýjet tlak, abych za svoje peníze dostal přiměřeně hodnotnou službu. Kdyby u Vás v samošce prodávali jen tvrdý rohlíky, taky byste se neozvali, aby náhodou kvůli Vám samošku nezavřeli? Můžu Vás uklidnit, že pro chybující mám velké pochopení, protože sám dělám jednu chybu za druhou. Nicméně snažím se z nich pokud možno poučit. A Dušane, pokud bys mě znal osobně, tak bys tady velice pravděpodobně nenaznačoval, že když nevím, co to je něco zorganizovat, tak nemám kritizovat. Zaprvé to postrádá logiku a zadruhé pokud mě neznáš, tak jak Tě napadlo něco takového naznačovat? Mám to snad napsané na čele? To je podpásovka. Kdybysme tady ve fóru používali všichni tento způsob argumentace, tak to tady spadne na úroveň běžných diskusních serverů.

Motto: Life is too short to remove USB safely
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 26.11.2010 11:48:26

>> xPablos, 23. 11. 2010 18:35:06

Já jsem myslel masové běhy – ale opravdu masové, s větší účastí ze zahraničí. Ty u nás nikdo kromě PIMu udělat neumí (nebo se o to ani nepokusil).

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 26.11.2010 11:51:36

>> VanaXXL, 23. 11. 2010 19:03:58

Viz předchozí příspěvek. Když to dělají tak špatně, proč to nedělá někdo líp místo nich :).

Já na PIMu vysoce hodnotím to, že běh u nás propagují. A trvám na tom, že ač to není ideální, nikdo u nás nemá zkušenost se zorganizováním závodu pro několik tisíc lidí. V tom jsou u nás nejlepší.

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 26.11.2010 12:23:08

>> Luckyboy, 26. 11. 2010 11:48:26

Zalezi, cemu rikas masovy beh. Me kolem 1000 lidi prijde uz vcelku dost :-) Vetsinu casu beham sam, takze vetsi pritomnost bezcu si uzivam. Ale priznam se, ze PIM me vubec nelaka.

Treba zminovany Pardubicky pulmaraton ma slusnou ucast i zahranicnich elitnich bezcu (cas z roku 2009 – 1:00:49 je toho dukazem).

avatar

Brno/Havířov

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:27 (2010)
půlmaraton: 1:26:57 (2010)
maraton: 3:14:26 (2007)

forest muž 26.11.2010 12:36:25

>> xPablos, 26. 11. 2010 12:23:08

Slušná ano, ale taky šestinová.

Motto: Vítěz by se v cíli neměl tak radovat, protože vlastně zvítězil nad slabšími.
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 26.11.2010 12:48:16

>> forest, 26. 11. 2010 12:36:25

To asi jo, ale ne vzdycky (nebo ne pro vsechny) plati „cim vetsi, tim lepsi“. Kdyz budu chtit prostorny vuz, tak mi pred domem taky nutne nemusi parkovat Karosa :-)

Jinak podotykam, proti Carlovi nic nemam. Olomouc jsem letos bezel. Rozhodne si ale nemyslim, ze je v tehle zemi jediny, kdo umi usporadat atraktivni zavod. Co se tyce zvladnute propagace, tam asi prim hraje.

avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 26.11.2010 14:22:42

>> forest, 26. 11. 2010 12:36:25

Presne tak, a proto v Pardubkach nebyl problem s prevlekanim, zadne dlouhe cekani ve frontach, dost casu a mista na rozcviceni, zaradit se do koridoru se dalo par minut pred startem a na misto, ktere odpovida vykonnosti. Registrace hodinu pred startem. O tom vsem si v narvanych ulickach Prahy se setkrat vecsim poctem pulmaratoncu muzu nechat zdat. Bohuzel zadnou vyhodu v tom, ze spolu se mnou naraz vybehnou tisice dalsich lidi nevidim.

avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 26.11.2010 15:24:07

>> SlavoK, 26. 11. 2010 14:22:42

i další: Já akce typu PIM osobně rád nemám. Vyzkoušel jsem si maraton a v dohledné době mě tam nikdo neuvidí. Ale ne proto, že bych byl nespokojený s PIMem kvalitativně, ale není to můj šálek kávy. Ale jen proto, že nemám rád extrémně masové běhy, že mi třeba připadá startovné moc vysoké atd., nemusím mít problém s viděním věcí bez emocí.

Prostě PIM a Capalbo to v ČR dělají na poměry velmi dobře, jsou úspěšní (měřitelně) a proč by se za to neměli pochválit?

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 26.11.2010 15:42:59

>> Luckyboy, 26. 11. 2010 15:24:07

Ano, myslím, že to dělají výborně, jinak by nepřilákali tolik běžců na všechny své akce. Nicméně i mně jedna účast na PIM ke spokojenosti stačí a příště se akciím tohoto rozsahu raději vyhnu, nebudu-li mít jiné důvody (viz například Bratislava, která je ale naštěstí účastí ještě stále několikanásobně menší oproti PIM).

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 26.11.2010 15:44:56

>> Luckyboy, 26. 11. 2010 15:24:07

Timto si chtel rict ze muj prispevek je emocne ladeny a neobjektivne kritizuji akce PIMu? Fakt zvlastni. Pro tvou informaci, odkdy beham, tak jsem zadny pulM ani M PIMu nevynechal. A dovody proc na ty akce chodim jsou ciste emocni. Ale to, ze se pritom mackam v davu je u me zaporny bod, celkove proste nevim proc bych mel na jakekoliv bezecke akci vyzdvihovat to ze je tam strasne moc bezcu. Z tvojich reakci mam zase pocit, ze ty to povazujes za pozitivni vec, ze je tam hodne lidi a protom tam uz nechces jit. V kazdem z nas je trocha schizofrenika. ;)

avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 26.11.2010 16:21:14

>> SlavoK, 26. 11. 2010 15:44:56

To, že je tam hodně lidí, je známka úspěchu PIMu v oblasti propagování běhu. Pozitivní jsem myslím nenapsal. Jen, že to znamená úspěch. V definované oblasti. Nic víc. To, že já tam nebudu, se s tím však nevylučuje.

Ale tohle je už debata spíše o slovíčkaření a asi nemá cenu tady tím zahlcovat diskuzi :).

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Chebsko

Celkem 6455 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:00 (2012)
půlmaraton: 1:40:00 (2010)
maraton: 4:01:00 (2010)

R V M muž 26.11.2010 19:13:35

>> xPablos, 26. 11. 2010 12:23:08

Když se podívám na startovné v Pardubicích, tak mezi PIM a jejich akcí vidím z hlediska podnikání jen malý rozdíl.

Motto: http://RunningVillageMetrosexual.blogspot.com
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 26.11.2010 19:53:32

>> YuppieRunner, 26. 11. 2010 19:13:35

Nevim jak je to se slevou CMK na PIM (jestli se stanes clenem hned pri regitraci na prvni zavod a uz tu prvni registraci mas za vyhodnejsi cenu). Ale i kdyby ano a srovnam nejvyhodejsi registrace do konce roku, je to 400 vs 650 (takze PIM je o vic nez 60% drazsi). Registrace po novem roce uz je na PIM skoro 2× drazsi. To mi osobne az tak maly rozdil neprijde. Navic v Pardubicich zaparkuju zadarmo na vyhrazenem parkovisti asi 1–1.5 km od startu, takze bez stresu a neni potreba ani MHDcko.

Ale je svoboda. Kdo chce zkusit PIM, tak jde, kdo si ho chce dat opakovane, da si ho opakovane. Koho nelaka vubec, tak ho tam nikdo nenuti :-)

avatar

Chebsko

Celkem 6455 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:00 (2012)
půlmaraton: 1:40:00 (2010)
maraton: 4:01:00 (2010)

R V M muž 27.11.2010 11:50:43

>> xPablos, 26. 11. 2010 19:53:32

Nejsem tu od toho, abych hájil PIM a jeho akce, ale přeci:

  • cena je porovnatelná oproti ostatním závodům v ČR a oba jsou drahé, jinde se platí od 50 do 100 Kč
  • registrace v Pardubicích je také po novém roce dražší, proč to píšeš jen u PIMu?
  • v Praze se parkuju zdarma, MHD se dostaneš na start také zdarma
  • ani jeden tvůj argument tedy neberu

Díky čtenářům za snížení Aury, už si zvykám, že mít jiný názor se tady „nesluší“..

Motto: http://RunningVillageMetrosexual.blogspot.com
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 27.11.2010 13:17:21

>> YuppieRunner, 27. 11. 2010 11:50:43

Kdybys cetl muj prispevek pozorne, tak jsem tam psal..Do konce roku je PIM o 60% drazsi (400 vs 650), po novem roce je drazsi dokonce temer 2× (500 vs 950). To vse za predpokladu, ze jsi clenem maratonskeho klubu, jinak je ta cena uplne nekde jinde – po novem roce za 1400 uz mi prijde jako ulet.

MHD se na start zadarmo nedostanu, pokud nemas pred zavodem cestu do Prahy, aby sis cislo vyzvedl s predstihem. Predpokladam, ze revizorovi nebude stacit vytisteny mail a prohlaseni, ze si pro startovni cislo teprve jedu.

Ano, ceny obou zavodu jsou vyssi oproti mensim lokalnim behum, ale rekl bych, ze PIM je v Ceske republice bezpecne nejdrazsi.

avatar

Praha

Celkem 26246 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 27.11.2010 14:38:28

Do háje, teď si budu připadat jako starej dědek :-). Pro xP a YR. Nehádejte se o prokotinách. PIM zvedá ceny, protože sem jezděj cizinci a ti to klidně zaplatěj. Já taky v zahraničí zaplatím 50–80 eur a nemrknu, stejně s dalšími náklady to vyjde draho. Ale ten zážitek mi za to stojí. Vy to každej srovnáváte ze svého pohledu. Jeden to má do Prahy celkem blízko a výhody mu převáží cenu a druhej to má daleko a má „doma“ víc závodů a tak proč by se hnal do Prahy. A ještě platil tolik peněz. Na příštím závodě mě kamarádi zabijou, ale proč bych platil 50 Kč za závod, když se proběhnu sám a za tu pajdu mám ještě na trase dvě piva :-). Zase pro srovnání, jsou závody, na které pojedu přes půl republiky a nebudu se NIKDY ptát, kolik bude startovné. Ale k tomuhle dospějete až časem (to je návaznost na tu první větu). A pro váš klid, před 20 lety jsem byl stejnej jako vy :-).

avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 27.11.2010 16:26:01

>> EvženGe, 27. 11. 2010 14:38:28

Ja jsem cenu startovneho jako primarni problem neuvadel. Jinak do Prahy to mam cca 60 km po D11, na Cernem Moste jsem za cca 30 minut. Se zavody to mam podobne jako ty. Treba Vokolo Priglu me prijde s cestou mozna draz nez PIM (Olomouc nejspis taky), pristi rok pojedu znovu, ale na PIM se neprihlasim.

Carlovi rozhodne neupiram medializaci behu (PIM v primem prenosu v TV + psalo se o nem skoro vsude), ale organizatoru schopnych usporadat dobry zavod je tady proste vic a kolikrat i s mensimi kiksy. Treba, ze na me v cili nezbylo obcerstveni (ani voda!!) se mi stalo jednou, byla to DOST neprijemna zkusenost a zavod organizovala dcerina spolecnost PIMu. I treba casomira a rychlost zverejneni vysledku byla zatim na ostatnich zavodech kvalitnejsi.

avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 27.11.2010 16:26:58

>> EvženGe, 27. 11. 2010 14:38:28

Asi proto, že jsme stejná „krevní skupina“ tak mám podobný názor. Přesto, že jsem z Moravy atmosféra mi stojí za cestu i cenu startovného a dalších nákladů. Navíc si i s partnerkou uděláme výlet na celý víkend do Prahy. Když vidí to množství běžců různého věku, tak si alespoň na chvíli přestane myslet, že jsem takový blázen. Spojím tak účast na závodě i návštěvu kulturních a historických památek a ještě i společně ztrávený čas. Do závodu jdu pouze s přáním užít si proběhnutí Prahou bez ohledu na výsledný čas. Současně však chápu i toho, kdo po něčem podobném netouží. :-)

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

Chebsko

Celkem 6455 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:00 (2012)
půlmaraton: 1:40:00 (2010)
maraton: 4:01:00 (2010)

R V M muž 27.11.2010 18:53:32

Zítra jdu po dlouhé době běhat. To je pro mě důležitější než to, jestli je PIM lepší než Pardubice. Pro mě jsou oba závody krásné.

Motto: http://RunningVillageMetrosexual.blogspot.com
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 27.11.2010 20:13:24

>> YuppieRunner, 27. 11. 2010 18:53:32

Správně, mě tato diskuse do lesa doslova vypudila. Ale Carlo napsal PR článek a čtenáři ho srovnávají s konkurencí. Marketing na začátku, marketing na konci a lidem se z toho chce běhat. Není to nádhera?

Motto: No toto!
Nalezené položky: 50 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.