Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Kreisinger exceloval při O2 Grand Prix, běžkyním utekla chodkyně

Kreisinger exceloval při O2 Grand Prix, běžkyním utekla chodkyně
foto: Petr Kostovič

Petr Kostovič | 07.09.2013 | přečteno: 8220×

Týdny o něm nebylo slyšet. Trénoval v ústraní, nezávodil, o jeho formě byly pochybnosti. Při O2 Grand Prix však Jan Kreisinger vypálil rybník dalším českým běžcům a zvítězil v domácím souboji v nejrychlejším letošním čase na silnici – 30:16. Mezi českými ženami byla v osobním rekordu 33:59 nejlepší Anežka Drahotová, která si přivezla formu z chodecké dvacítky na mistrovství světa v atletice.

Kreisinger se v první polovině závodu držel ve dvojici s Homoláčem. Postupně se připojili k Japonci Taigovi, který opakovaně nastupoval. „Na osmém kilometru po jednom z takových nástupů jsme dorazili Milana Kocourka. Zdálo se mi, že není ve své kůži, tak jsem to zkusil,“ popisoval Kreisinger.

„Plánoval jsem to už od května. Trénoval jsem v Jablonci a těšil se na tento závod. Dnes bylo poměrně teplo, ale v poslední době mi nějak přestalo vadit,“ usmíval se český vítěz a dodal, že za týden v Ústí podobný úspěch neočekává, je totiž v přípravě na podzimní maraton ve Frankfurtu a půlku nehodlá po domluvě s trenérem běžet „na krev“. Favorit Kocourek doběhl druhý v čase 30:31, Homoláč se musel spokojit s třetím místem za čas 30:39.

„Zaměřila jsem se na sebe. Věděla jsem, že když budu s nejlepšími českými běžkyněmi, čas bude dobrý,“ radovala se z osobního rekordu Drahotová. „Vlastně jsem ten dnešní běh absolvovala z chodeckého tréninku, který mi dává skvělý vytrvalostní základ,“ řekla nejlepší česká běžkyně, sportovní obojživelnice Drahotová. Za dva týdny ji totiž čeká start na mistrovství světa v cyklistice ve Florencii. I její čas přepsal letošní běžecké tabulky Běhej.com na silniční desítce, dosud jim vévodil čas Sekanové 34:35. Ta doběhla třetí (35:13) a mezi obě se vklínila odpočatá Petra Kamínková (34:51).

V česko-slovenském souboji však Drahotovou o osm sekund předčila slovenská účastnice maratonu na londýnské olympiádě Katarína Berešová (33:51). „Jsem nadšená, o 50 sekund jsem si vylepšila osobní rekord na desítce,“ kroutila v cíli nevěřícně hlavou.

Rekord závodu odolal jen o sekundu. V úchvatném finiši se absolutním vítězem stal keňský běžec Daniel Kipchumba Chebii (27:35). Elitní ženy stanovily nový rekord závodu. Při večerní Grand Prix jim totiž dosud patřil závod na pět kilometrů. Favoritka číslo jedna, čtvrtá z desítky na nedávném mistrovství světa, Keňanka Emily Chebetová, se musela sklonit před krajankou Josephine Chepkoechovou (32:00). V cíli obě běžkyně dělila pouhá sekunda.

Desítku večerní Prahou na nové trati si užilo přes 4 500 běžců a běžkyň. Závod byl prvním v životě pro Lenku Melichovou, učitelku angličtiny v mateřské školce v severočeské obci Povrly. Jejím cílem bylo doběhnout v limitu, za hodinu 30 minut. „Poslední dva kilometry byly vytlačené z paty, ale dala jsem to! V čase, na nějž jsem fakt pyšná, 1:09 a nějaký drobný. Teď jdu na pivo,“ smála se v cíli.


ON-LINE VÝSLEDKY

Anketa

Hodnoťte O2 Grand Prix 2013 známkami jako ve škole

1
 
110 hl.
2
 
32 hl.
3
 
15 hl.
4
 
2 hl.
5
 
2 hl.
Celkem hlasovalo 161 uživatelů.

Komentáře (Celkem 28)

Nalezené položky: 29 První Předchozí | 1 | Další Poslední

PetrK muž 07.09.2013 21:01:02

Týdny o něm nebylo slyšet. Trénoval v ústraní, nezávodil, o jeho formě byly pochybnosti. Při O2 Grand Prix však Jan Kreisinger vypálil rybník dalším českým běžcům a zvítězil v domácím souboji v čase 30:16. Mezi českými ženami byla nejlepší Anežka Drahotová, která si přivezla formu z mistrovství světa v atletice a zvítězila v osobním rekordu 33:59. Rekord závodu odolal jen o sekundu. V úchvatném finiši se absolutním vítězem stal keňský běžec Daniel Kipchumba Chebii (27:35).
Odkaz na článek

avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 07.09.2013 22:19:41

Dnešní závod byl zatím tím nejlepším co jsem běžel. To myslím z hlediska svých pocitů z běhu a atmosféře. Bohůžel jsem se až příliš brzdil z obavy, že to přepálím. Celý závod byl bez krize. Trochu jsem se bál, před týdnem mi to moc nevyšlo, tak jsem od toho nic nečekal. Od 5 kilometru jsem se chytil 2 běžců před sebou ale asi neběželi to tempo co jsem potřeboval. Bylo to zadržené. Ale alespoň vím, že mám na to se zlepšovat. Po svých zdravotních problémech jsem rád za tento čas. 43:32 min. Všichni si to užívali. Organizačně skvěle zajištěné, atmosféra super, trať opravdu rychlá. Tak příští rok snad pod těch 40 min. Za týden v Ustí :-)

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Prachatice

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:41:01 (2011)

wagi muž 07.09.2013 22:43:50

Ta Anežka je živel!

avatar

Olomouc

Celkem 447 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:31 (2013)
půlmaraton: 2:08:27 (2014)

Dan001 muž 08.09.2013 01:53:03

>> filipoinzagi, 07. 09. 2013 22:19:41

Podle mě nejhezčí byl pohled na hrad od nějakého 5. km. Jinak ovšem, víc se fandí rozhodně v Olomouci, a taky mě neskutečně štvali běžci, co se nacpali dopředu, přitom běželi rychlostí kolikrát i snad nad 7min./km a já je pak první 4 km pořád obíhal, bylo jich snad přes 500, místo kochání okolím sledování kostek pod nohama a kudy proskočit mezi běžci dopředu… Jinak organizace super, až na to řazení…

avatar

Sloviensko

rudo muž 08.09.2013 02:01:41

>> wagi, 07. 09. 2013 22:43:50

""" Ta Anežka je živel! """

keby len 1 zivel, ona je skor 3-zivel Chodza+beh+cyklo v letnej sezone a v zime k tomu bezky

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Statenice

Celkem 5780,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:45:07 (2013)
půlmaraton: 1:41:58 (2015)
maraton: 3:54:08 (2013)

Spidla muž 08.09.2013 03:44:46

>> Dan001, 08. 09. 2013 01:53:03

Ahoj, ono je to i na bezcich jak se zachovaji k ostatnim. V koridoru B jsem videl i jedince kteri byli zarazeni do koridoru G, proste se tam nacpou.

avatar

Liberec

Celkem 11210 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:28 (2016)
půlmaraton: 1:16:15 (2011)
maraton: 2:47:01 (2010)

bedrich muž 08.09.2013 07:39:42

>> Spidla, 08. 09. 2013 03:44:46

V čechách bohužel realita, na které se obávám ještě dlouho nic nezmění.

avatar

Celkem 27935 km
Minulý měsíc 88 km
10 km: 0:46:23 (2014)
půlmaraton: 1:43:22 (2014)
maraton: 3:48:23 (2014)

Lenda žena 08.09.2013 09:08:29

Já jsem si z opatrnosti před maratonem zběhla jen 5km. A moc jsem si to užila.Běžela jsem kolem dvacátého místa,kde jsem se nemusela s nikým tlačit a poprve tak nekoukat pod nohy. Organizace se mi zdála fajn do okamžiku,kdy jsem koukala,že pro běžce,kteří doběhli po hodině,došlo občerstvení po závodě.

Motto: Raduj se ze svého života,je už později,než si myslíš.
avatar

10 km: 0:41:50 (2012)

chemboss muž 08.09.2013 09:25:37

>> Lenda, 08. 09. 2013 09:08:29

Na Běchovicích onehdá nebylo občerstvení ani pro běžce s časem pod 50 minut. Jakoby tito lidé snad neběželi na svůj plný výkon jako ti nejlepší a nepotřebovali se po závodě napít. Šatny daleko… To je prostě na přesdržku, jinak to říct nejde.

avatar

Louda muž 08.09.2013 10:09:32

Bohužel mé obavy se včera beze zbytku naplnily.Změna místa startu a cíle i trasy jako takové byla z mého pohledu rozhodně krokem k horšímu. Kdo může srovnat s předchozími ročníky, tak musí snad objektivně uznat, že do atmosféry „Staromáku“ a Pařížské měl ten včerejšek hoooodně daleko! Připočtu-li nesmyslně úzký startovní koridor, jeho „rozdvojení“ krátce po startu, šílený úsek Náměstí Republiky a Revoluční ul., tak to zdaleka není vše, co mě na včerejšku štvalo. Byť jsem si (i když jen o fous) zlepšil osobák, tak bych možná nemusel kritizovat, ale bohužel i divácká kulisa byla slabší. My běžci jsme pak na Příkopech překáželi turistům, turisté zase nám a vrchol byla předzahrádka u „Mekáče“, to bylo na pěst! Ač nerad, po mnoha ročnících se s večerním pražským PIMem loučím a příště dám přednost nějakému „pouťáku“. Ne všcihni to asi vidíte takhle kategoricky, ale: „předsedo, já když ti to neřeknu, tak neusnu!“ :-)

avatar

Olomouc

Celkem 447 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:31 (2013)
půlmaraton: 2:08:27 (2014)

Dan001 muž 08.09.2013 10:27:35

>> Spidla, 08. 09. 2013 03:44:46

No ono je to hlavně o běžcích, ale vzhledem k tomu, že se to děje pořád, podle mě by se na tom dalo zapracovat i pořadatelsky a prostě tam dát dobrovolníky a hlídat to, protože to byl vážně mazec :-(

avatar

Celkem 116 km
Minulý měsíc 0 km

Kosta4 muž 08.09.2013 10:34:33

Za mě taky spíš zklamání z nové trasy. V zázemí a v okolí startu hroznej mamrajs, málo prostoru, celý to bylo narvaný ve strašně malém, přeplněném prostoru. A atmosféra na zaplněném, nasvíceném staromáku, kde člověk probíhá několikrát za závod se nedala se včerejškem vůbec srovnávat. Na trase dost dlouhý úseky nepříjemný dlažby. Na druhou stranu ale diváci zase super a trať je prostě rychlejší o tom žádná. Já si ale osobně radši užiju pořádnou atmosféru na hezčí trati, než abych se dral v nesympatickym prostředí za zlepšením osobáku o pár vteřin … Přesto díky za organizaci !!!

avatar

Praha

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:44:35 (2012)
půlmaraton: 1:39:37 (2014)

michal83 muž 08.09.2013 10:51:55

>> Lenda, 08. 09. 2013 09:08:29

Já jsem doběhl na nějakých 46 minutách a viděl jsem, jak si vedle mě bere v cíli další závodník tašku, i když už jednu měl v ruce. Nechápu to, takový člověk by si zasloužil v tu chvíli nedostat nic, aby viděl jaké to je, když na ty další nezbude. Ty také běží naplno ve svém limitu jako on. Nechápu to, jak to může vůbec udělat. Ale jsme asi bohužel v Čechách a i mezi sportovci se najdou tací lidé :(

avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 08.09.2013 11:24:14

Je třeba to pochopit z jiného pohledu. Starostové prostě nechtějí aby jim tam za rok na stejném místě (Staromák) probíhalo 5 závodů. Těch závodů přímo v centru je dost a hlavně za sebou. Jak na jaře, tak na podzim. Co se týká koridorů, je to prostě zodpovědnost běžce, kam se zařadí a pokud se někdo rve s pomalým časem dopředu, tak je to jeho nezodpovědnost ale s tím se nedá nic dělat, jen hlídat při vstupu do koridoru. Na run tour třeba žádné koridory nejsou a je na běžcích kam se zařadí. Prostě jsme v Čechách. S tím braním tašek naprosto souhlasím, nechápu to, viděl jsem to i na werunprague, v jedné ruce drželi třeba 5 tyčinek a pak si ti pomalejší běžci stěžovali, že jim nic nezbylo. Všechny tyto problémy jsou ale způsobené jen osobním rozhodnutím jednotlivých běžců a je třeba jen doufat, že se to časem zlepší.

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Tachlovice

Celkem 7759,5 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:24 (2015)
půlmaraton: 1:23:23 (2015)
maraton: 3:17:32 (2015)

kaz67 muž 08.09.2013 12:57:55

ahoj, jsem asi jeden z mála, komu je to jedno že se to běželo od Václaváku, při závodě stejně nemám čas sledovat krásy nebo nekrásy Prahy,

co beru jako kladný fakt je cílová rovinka cca 500m, kde nás hnaly davy diváků a dostaly z nás poslední zbytky sil (ze mně tedy určitě :-) )

doběh loni na Staromáku byl z mého pohledu divný, sice v Pařížské ulici se super fandilo tomi vyhecovalo k nástupu, ale najednou bum a posledních cca 700 –800metrů bylo v tmavých uličkách,a pak nás to jen vyprdlo zpět na Staromák.

takže já tu trasu hodnotím kladně.

Motto: hrozně rád běhám
avatar

Olomouc

Celkem 447 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:31 (2013)
půlmaraton: 2:08:27 (2014)

Dan001 muž 08.09.2013 15:48:54

>> filipoinzagi, 08. 09. 2013 11:24:14

Já loni neběžel, takže jinou trasu neznám, je fakt, že bylo dost kostek, ale užil jsem si pohled na osvětlenej hrad po nábřeží, někde od 5. kilometru, to se mi moc líbilo, fandění bohužel spíš jen před cílem, ale za to hodně intenzivní… K těm koridorům, já právě doufám, že se to konečně začne kontrolovat a nebude to jen na běžcích, protože jak je vidět absolutně nemyslí na to, že to tím kazí ostatním…

avatar

Tachlovice

Celkem 7759,5 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:24 (2015)
půlmaraton: 1:23:23 (2015)
maraton: 3:17:32 (2015)

kaz67 muž 08.09.2013 16:50:10

koukám že se dávají mínusy i za názor :-)

doufám že mi to dali aspoň ti, co běželi oba závody a co se tu i vyjádřili, pokud mi někdo omínusoval jen tak, že se mnou nesouhlasí, tak by měl i diskutovat. toť vše

Motto: hrozně rád běhám
avatar

Praha

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:44:35 (2012)
půlmaraton: 1:39:37 (2014)

michal83 muž 08.09.2013 18:22:35

Když tento rok shrnu obecně, tak se mi líbil doběh v cíli. Bylo tam podle mě pro závodníky více prostoru na předání medailí, tašek, ovoce, … než na Staromáku. Ale to je asi tak vše. Samotné zázemí pro závodníky lepší před rokem. Co se týká atraktivity tratě, tak na Staromáku to bylo pro mě určitě lepší. Jak atraktivita trasy, tak i divácky. Noční Pařížská byla mnohem lepší a s Olomoucem se to už nedá srovnat vůbec … ale to je neporovnatelné. Ale pokud Staromák magistrát nepovolí, tak s tím jde těžko něco dělat. I když podle mě „chumraj“ byl na Václaváku větší, než na Staromáku. Mě se tam moc nelíbilo a hned po doběhu jsem rychle zmizel na tramvaj a domů. Koridory se snad diskutují po každém závodu. Není to jen o kontrole, koho tam pustí podle startovního čísla, ale také o tom co kdo si napíše za čas. Pokud si někdo napíše o 15 minut lepší čas, než je schopen zaběhnout, tak je to těžké. Ono i rozdělování je tak trochu zvláštní. Zadal jsem čas 46min. a přiřadili mi koridor G :-D Ale vysvětluji si to tím, že jsem se přihlásil až týden před závodem přes O2 extra výhody.

avatar

České Budějovice

10 km: 0:47:31 (2013)
půlmaraton: 1:56:41 (2013)
maraton: 4:32:42 (2014)

phil.bud muž 08.09.2013 23:03:06

Ja nemuzu srovnavat se starou trati ale ja jsem spokojenej a narozdil od We Run Prague se dalo na trati i slusne predbihat, takze za me spokojenost :-) pravda je ze spousta lidi se nacpe dopredu co tam nemaji co delat ale to je holt v lidech, to se podle me stoprocentne uhlidat ani neda…

avatar

Č.B./Praha

10 km: 0:45:34 (2013)
půlmaraton: 1:43:45 (2014)
maraton: 3:46:28 (2014)

qdo muž 09.09.2013 08:24:17

Sic jsem si na trati udelal osobni rekord, ale chtel jsem vic. Jenze ze zacaku jsem musel prepalit abych se ‚prokousal‘ pres dav. Tezko rict jak se prirazuji koridory (ja mel C), ale mozna by stacilo rozsirit prvni 1km. Jeste ubrat kostky. Za me vcelku spokojenost, za rok zase.

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 09.09.2013 09:19:13

>> qdo, 09. 09. 2013 08:24:17 …Tezko rict jak se prirazuji koridory (ja mel C)…

Čas 45a1/2, pořadí kolem 600 a koridor C? K jakému času ses jim „zavázal“ ;-) v přihlášce?

avatar

Č.B./Praha

10 km: 0:45:34 (2013)
půlmaraton: 1:43:45 (2014)
maraton: 3:46:28 (2014)

qdo muž 09.09.2013 09:42:16

V prihlasce sem nekecal a uvedl tech 45min, je fakt ,ze registraci mam uz nekdy z jara. BTW: loni na stare trati cas 55min, diky strevnim obtizim. Jak rikam zajimalo by me jak ten koridor pocitaj.

avatar

Olomouc

Celkem 149328 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:54 (2001)
půlmaraton: 1:34:43 (2002)
maraton: 3:21:17 (2002)

321919 muž 09.09.2013 12:33:15

>> michal83, 08. 09. 2013 10:51:55

Ale jsme asi bohužel v Čechách a i mezi sportovci se najdou tací lidé :(

Ano, naprosto s Tebou souhlasím. V ČR se dodržováním nějakých zákonů, norem, zvyklostí a mnohdy bohužel i elemnární slušnosti moc nezabýváme. A je hodně smutné, že Ti, kteří zákony tvoří v tom jdou příkladem. Těžko se potom divit, ža je národ následuje. Bude to asi trvat ještě dlouho, než se něco změní.

Motto: Nepřestaneš běhat proto, že jsi zestárl. Zestárneš proto, že jsi přestal běhat.
avatar

10 km: 0:41:44 (2014)

Qulck muž 09.09.2013 12:52:02

>> jm1, 09. 09. 2013 09:19:13

Já jsem se „zavázal“ k času 44:30, dali mi taky céčko, startoval jsem někde v polovině toho koridoru, nakonec čistý čas těsně pod 45 a musím říct, že v mém okolí byl koridor „poskládaný“ dobře, nemusel jsem (až na výjimky) moc předbíhat ani moc lidí nepředbíhalo mě, předbíhat jsem začal až za otočkou u Strakovky, protože jsem se prvních pár km trošku kochal, tak jsem musel přidat :-D Ale tam už to bylo dost roztrhané, takže si každý mohl najít cestu, v tomhle mnohem lepší než WRP. Každopádně klíč k přiřazování koridorů asi bude zvláštní, kamarád si napsal 45 a byl někde hooodně vzadu, nevím přesně písmeno…

avatar

Praha

Celkem 219 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:42 (2004)
půlmaraton: 1:28:52 (2005)
maraton: 3:35:30 (2010)

Kikin muž 09.09.2013 15:54:52

suprovej závod, zaběhnuj sem si osobák. Akorát mi teda vadil mnohem větší poměr těch kostek oproti předchozímu ročníku.

PS: nadpis článku chodkyně předběhnuté běžkyní hodně vtipný :-)

avatar

10 km: 0:42:25 (2012)
půlmaraton: 1:32:39 (2013)

88mikulas muž 09.09.2013 16:36:09

Vyzkoušel jsem Running Mall… a mohu doporučit: http://mkvapil.blogspot.cz/…usenost.html

avatar

Louda muž 09.09.2013 21:10:09

>> Kikin, 09. 09. 2013 15:54:52 napsal: PS: nadpis článku chodkyně předběhnuté běžkyní hodně vtipný

Spíše naopak Kikine: běžkyně předběhnuté chodkyní, to je trošku rozdíl ;-)

avatar

Celkem 1526 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:50 (2012)
půlmaraton: 1:35:43 (2013)
maraton: 4:08:47 (2008)

charles79 muž 09.09.2013 21:20:32

Kolik je vlastně kapacita jednoho koridoru?

Proč se neměřil mezičas na 5km, když 1/2M měří mezičasy po 5km?

avatar

10 km: 0:42:25 (2012)
půlmaraton: 1:32:39 (2013)

88mikulas muž 11.09.2013 10:53:17

Přidávám i svojí zkušenost z O2GP – podle mě perfektní závod a nová trať lepší než stará http://mkvapil.blogspot.cz/…3-10-km.html

Nalezené položky: 29 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.