Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Přiblíží se v neděli Procházka legendám Velké kunratické?

Přiblíží se v neděli Procházka legendám Velké kunratické?
foto: KT foto

Josef Smetana | 04.11.2014 | přečteno: 6531×

Vyprodáno přes noc! A to i přes dvojnásobné spadnutí serveru. Ani zvýšené startovné, ani přihlašovací těžkosti neodradily běžce od startu na 81. ročníku Velké kunratické. Co do kvantity bude v neděli 9. listopadu startovní pole opět naplněné. Jaké to bude s jeho kvalitou?

Ve snaze o páté vítězství se na start letošní Velké kunratické postaví čtyřnásobný vítěz Jan Procházka. Pátým vítězstvím by nakročil směrem k největší legendě Kunratické Vlastimilu Zwiefelhoferovi. Ten je nejlepší nejen v počtu vítězství (devět), ale je především nejrychlejší. Jeho neskutečný čas 10:58,9 odolává již od roku 1979.

Reprezentant v orientačním běhu Jan Procházka se k němu nejvíce přiblížil v roce 2012. Časem 11:17 ukázal, že Zwiefelhoferův čas nemusí být pro českého běžce nedostižný. Loňské vítězství a čas 11:24 Procházka komentoval: „Technicky jsem nezvládl pěšinku po prvním kopci a pod Hrádkem jsem se až moc šetřil na poslední kopec.“ Své výkony srovnává pomocí GPS záznamu a může tak hodnotit: „Na těchto dvou úsecích jsem ztratil okolo osmi sekund.“ Pečlivý rozbor je zřejmě nutností. Jen bezchybný výkon může Procházku přiblížit hranici jedenácti minut.

K dobrému výkonu mu mohou pomoci i dobré časy soupeřů. V loňském ročníku jej nejvíce „proháněl“ vrchařský specialista Robert Krupička. Přestože v cíli ztrácel pouhých čtrnáct vteřin, zdá se, že 3 100 metrů je pro vrchaře a maratonce Krupičku příliš krátká trať. Sám k tomu dodává: „V současné době je to na mě už příliš rychlý závod, vyhovují mi trochu delší kopce.“ Přesto byl jediný, kdo společně s Procházkou prolomil hranici 12 minut. Procházka má letos výborný los. Krupička startuje jen deset vteřin před ním a stíhací jízda mu tak může pomoci ke skvělému času.

Další zajímavá jména na startu? Třeba skvělý vrchař a skialpinista Ondřej Fejfar, triatlonista Jan Čelůstka, nebo letošní juniorský mistr Evropy v běhu do vrchu Dominik Sádlo.

Mezi ženami je startovní pole na trati 1 330 metrů o poznání vyrovnanější. Bronzová Kamila Gregorová ztrácela v roce 2013 na vítěznou Pavlu Fričkovou (4:48,4) sedm vteřin. Mezi vítězkou a pátým místem Moiry Stewartové byl rozestup jen necelých deseti vteřin. Okruh favoritek je tak poměrně široký a o vítězce rozhodne především momentální forma.

Ke skvělému výkonu jsou zapotřebí i skvělé podmínky. V případě Velké kunratické to znamená suchou a tvrdou trať a minimum vody v potocích. Letošní podzimní počasí tomu zatím nahrává. Pravidelní účastníci ale dobře vědí, že se vše může změnit během jediného dne. Běželi zde s vodou po kolena v potocích, na kluzkém sněhu i v teplém slunečném počasí. Jaké bude počasí letos a hlavně, jak rychle poběží vítěz, se dozvíme již tuto neděli. Pokud uvidíte v neděli v cílové rovince v 11 hodin a 11 minut dobíhat Procházku, budete svědky přepisování historie závodu. Což se pochopitelně může stát i v podání jiného závodníka, o to by bylo překvapení větší!

Anketa

Jaký čas byste rádi dosáhli na letošní Velké kunratické?

 
8 hl.
 
10 hl.
 
25 hl.
 
12 hl.
 
21 hl.
 
1 hl.
 
1 hl.
 
0 hl.
 
1 hl.
 
2 hl.
Celkem hlasovalo 81 uživatelů.

Komentáře (Celkem 17)

Nalezené položky: 18 První Předchozí | 1 | Další Poslední

jsmetana muž 04.11.2014 18:30:44

Vyprodáno přes noc! A to i přes dvojnásobné spadnutí serveru. Ani zvýšené startovné, ani přihlašovací těžkosti neodradily běžce od startu na 81. ročníku Velké kunratické. Co do kvantity bude v neděli 9. listopadu startovní pole opět naplněné. Jaké to bude s jeho kvalitou?
Odkaz na článek

avatar

Praha

Celkem 2755 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:53:45 (1987)
půlmaraton: 2:16:09 (2008)
maraton: 4:48:45 (2004)

anajpo žena 04.11.2014 19:08:11

Proč propagujete a píšete o závodě, který je určen jen VIP závodníkům? Myslím, že mnozí z nás se v ty dva dny(8.10 a 13.10,) snažili usilovně o přihlášení, ale možná, že neměli vysokorychlostní internetové připojení, tak pokud už po deseti marných přihlášení došli k políčku NEXT tak jim to spadlo na vypršení času. Já už s VK skončila- Ostatně 300 Kč startovné za tříkilometrový závod je docela dost. Naštěstí je spousta jiných i starobním důchodcům finančně dostupných závodů :-(

Motto: Proti narození a ani smrti není léku, v mezidobí užívej radost :)
avatar

Pavel Frček muž 05.11.2014 12:07:27

>> anajpo, 04. 11. 2014 19:08:11

Jano, tvá lehce žlučovitá kritika míří trochu vedle především proto, že pořadatel tě v žádném případě nepřipravil o možnost startu na VK. Dobře víš, že jako veteránka VK s 23 starty jsi u mě měla rezervované startovní číslo (bez marného a časově jistě náročného, přitom neúspěšného dobývání se na internet)až do 20.října a bylo jen na tobě, jak se rozhodneš. Pravdivá není ani tebou uváděná výše startovného, byť si také nemyslím, že by byla zrovna nízká, ale pro tvou trať je „jen“ 200 Kč. Tvé rozhodnutí s VK skončit je samozřejmě tvoje výsostné právo, ale neřekl bych, že to VK nějak ochudí, a divákům tě nebude líto při tvém trápení na nějakém vloženém závodě.

avatar

libor muž 05.11.2014 15:37:39

>> Pavel Frček, 05. 11. 2014 12:07:27

Rychle a stručně: naprostý souhlas.

avatar

Praha 10

10 km: 0:35:57 (1975)
půlmaraton: 1:51:35 (2008)
maraton: 3:26:06 (1987)

mirek koubek muž 05.11.2014 20:20:44

>> anajpo, 04. 11. 2014 19:08:11

Jano, připadá mi, že už se několik let opakuješ – VK už mě nezajímá, s VK jsem skončila, startovné není pro starobní důchodce… Pokud se ti zdá startovné vysoké, proč se tedy snažíš znovu a znovu přihlásit ? To nějak nemůžu pochopit.

Tvé tvrzení, že se jedná o závod pro VIP je směšné – vždyť sama patříš mezi VIP – číslo můžeš mít bez jakýchkoliv stresů, stačilo by zavolat ve stanoveném limitu Pavlu Frčkovi.

Limit přes Hrádek je 2300 lidí, z toho je cca 500–550 VIP čísel ( veteráni, elita, pořadatelé, sponzoři), tedy cca 1750 –1800 čísel jde normálně do prodeje ( více než 75%), na krátké trati je VIP čísel ještě méně. Není tedy prováděna žádná selekce, jak tvrdíš v jiných vláknech letošních i loňských. Máme stanoveny limity, nelze se tedy ohánět tím, že kdysi mohl běžet každý a dnes ne. Při přihlašování na Hrádek mají muži úplně stejnou šanci jako ženy, žádné zvýhodnění pro muže tam není. Naopak ženy mají ještě další šanci na své trati, což muži PRÁVEM berou jako diskriminaci.

Co se týká výše startovného, tak je jasné, že některé závody jsou levnější, některé dražší. Ty dražší mají spoustu výdajů, které levné závody nemají. Např. chipová časomíra, mobilní WC, mobilní pisoáry, mobilní WC pro invalidy, zdravotní zabezpečení ( málokdo ví, že na VK jsou po celou dobu závodu přítomny 2 sanitky). K tomu ještě náklady na dopravu materiálu tam a zpět, elektřina, pronájem mobilních zábran, zapůjčení stanů, vaření a dovoz čaje, pronájem prostor atd… Asi nemá smysl dál pokračovat…

Při čtení Tvých příspěvků si vzpomenu na Jezinky a velice vážně uvažuji o návrat před rok 2008.

avatar

Pavel Frček muž 05.11.2014 20:56:47

>> mirek koubek, 05. 11. 2014 20:20:44

Mirku, my bychom si to sice mohli říci kdekoliv ústně, ale rád bych zde vyslovil naprostý souhlas se vším, oč jsi mé řádky rozšířil. Za významný posun však považuji i to, že organizační výbor VK zejména v tvé osobě ředitele dochází k poznání, že existence tzv. vloženého závodu pro ženy začíná být neúnosná. Ohromující podíl 270 letos přihlášených žen na mužskou trať (dvojnásobek než před dvěma roky!) znamená, že pro stejný počet mužů je účast na VK zapovězena, což opravdu PRÁVEM berou jako diskriminaci. Závěrem tedy vyjadřuji přání, aby tvá poslední věta přešla od úvahy ke konkrétnímu kroku. Myslím, že víš a nepotřebuješ si ani ověřovat, že názor, který zde vyslovuji, má až neuvěřitelný počet příznivců a dost jich je i mezi ženami samotnými.

avatar

Praha

10 km: 0:47:16 (2000)
půlmaraton: 1:42:12 (1999)
maraton: 3:57:20 (1998)

Ilona žena 05.11.2014 22:27:24

Přátelé, ráda bych se jako žena také vyjádřila. Musím přiznat, že mě příspěvek Jany velmi mrzí a považuji jej za velmi nešťastný. VK je úžasný a neopakovatelný závod, který nabízí tratě pro všechny věkové kategorie. Běhají tu děti od 4 let, žáci a žákyně , dorostenecké a juniorské kategorie, dospělí,… tedy pro všechny ne pro VIP :-((. Bohužel počet těch, kteří by chtěli běžet značně převyšuje max. povolený počet všech startujících a též i možnosti pořadatele – intervalové starty všech dílčích běhů. Jano, když už kritizuješ, tak poraď jak se rozumně vypořádat s několika násobným převisem běžců a běžkyň ??

Jano, pokud se chceš vyjadřovat k jakékoliv akci, zjisti si prosím co obnáší příprava a organizace,.. já osobně bych si nedovolila kritizovat jakoukoliv akci, či závod bez znalosti zázemí a podmínek. Pokud jde o cenu, tak Mirek to už jasně napsal a nemá smysl to rozebírat.

Velmi mě pobavila Tvoje věta, že 3000 m za 300 Kč :-)),doporučím Ti tedy pěkný závod v pražské Hvězdě, týden po VK, Běh 17. listopadu, tam máš 4400 m za 50 Kč.,…

Co říci závěrem snad jen prosba, aby vložený závod žen -Ženy Hrádek – zůstal platným závodem pro ženy. Jako žena si vstřícnosti pořadatele velmi vážím a za tento závod děkuji,…

avatar

maraton: 2:27:54

chuck muž 06.11.2014 10:13:30

Nedá mi to, abych nereagoval na Janu. Byla jsi to ty, která jsi začala dělat zmatky a vynucovala sis účast na mužské trati, v době, kdy to nebylo povoleno. Jak jsem ti už loni psal velmi dobře si pamatuji na tvoje namalované fousy a kulicha, když jsi se maskovala za muže. Jsem rád, že i organizační tým dochází k názoru o neudržitelnosti vloženého závodu žen na mužskou trať. V okamžiku, kdy nejsou uspokojeni všichni zájemci o „normální, hlavní, „ běh, tj. muži, neměl by se otvírat ani vložený závod. To je přeci logické. Nechci se dělat nikým mluvčím, ale v poslední době jsem na toto téma mluvil s několika dalšími běžci závodníky(P.Ku­bričan, L.Gaisl, …..) a ti velmi „litují“ toho, že se nemohou zúčastnit VK, ačkoliv jsou to běžci z elity a také se již blíží počtem startů ke kategorii veterán VK, ale také díky množství přihlášených žen do vloženého závodu jim tato možnost uniká. Vrcholem ovšem je, že některým ženám nestačí účast ve vloženém závodě, ale jsou přihlášeny také na svoji-ženskou trať. Tím ovšem zabírají místo z absolutního počtu povolených účastníků VK a ještě si dokazují, jak jsou dobré, že obě tratě zvládnou. V jednou souhlasím s Ilonou. Je mnoho a mnoho jiných závodů, kde se mohou porovnávat pohlaví mezi sebou a dokonce jsou i závody určené výhradně pro ženy. Velmi se mi líbí nápad Mirka Koubka vrátit se k roku 2008. Já bych ale navrhoval ještě o něco dál, v tom směru, odstranit z Hrádku a posledního kopce šplhací lana. Jde přece o běžecký závod a ne o lezecký. K ohraničení tratě by bohatě stačil slabý pevný provaz (např.umělý motouz 2mm). Teprve potom se bude moci souměřitelně překonávat rekord tratě Vlasty Zwiefelhofera. A ostatní by poznali, jaké to je když na Hrádku neposlouchají svaly :). MS

avatar

Pavel Frček muž 06.11.2014 10:18:24

Ilono, jistě máš v mnohém pravdu, ale je potřeba oddělit osobní přání od reality a jako „paní ředitelová“ by se od tebe v tomto směru přece jen předpokládala větší podpora Mirkovi.

Zkus se zamyslet nad tím, zda je spravedlivé, že ty můžeš běžet dvě tratě a někdo jiný kvůli tomu vůbec žádnou. To už totiž začíná být etická záležitost, neohleduplnost k vzniklé situaci a neváhám říct i jistá forma sobectví, jakkoliv je mi jasné, že tě to popudí.

To, co tady píši není vůbec namířeno proti ženám, ale angažuji se za ty téměř tři stovky mužů, kteří zůstali mimo. Pokud vím, největší přetlak zájmu je totiž právě na tuto trať, v ostatních kategoriích buď čísla stačila nebo ten přesah byl řádově maximálně v desítkách. Ale tam je vysvětlení jednoduché: v zájmu dodržení celkového počtu běžců můžeme na trať pustit dejme tomu 150 starších žáků. Bude-li zájemců víc, čísla došla a je nám líto…

Jenomže v našem případě je to jinak a už považuji za zbytečné rozvádět proč, to přece musí být jasné i tobě. Zrušením uměle vytvořeného „vloženého závodu“, v podstatě kdysi stejně vynuceném nátlakem jen malé skupinky žen (to ty víš sama nejlíp) by počet mužů, na které by se už nedostalo, velice významně klesl, a budu-li optimista, tak by možná byli uspokojeni všichni. nebo alespoň téměř všichni. A odstraňovat naprosto zbytečné třecí plochy je jistě i zájmem organizačního výboru VK.

Využil bych tvé rady Janě, protože uvedený příklad je přímo vzorový: je-li vám ženská trať na VK krátká, je přece tolik závodů, kde je pro ženy vypsána trať delší. A závod ve Hvězdě je jen jeden z mnoha dalších podobných. Přitom žádnou ženu tam nenapadne (a to vím, protože tam pravidelně chodím) chtít běžet s muži, jakkoliv by těch jejich 6 kiláků jistě bez problémů zvládly.

V závěru si neodpustím doplnit tvůj vzkaz Janě poznámkou, že její účast na Malé křivoklátské minulou sobotu ji spolu s cestou přišla v podstatě na stejné peníze, jako by ji stála ta proklínaná VK. A to při startovném 20, ano, čteš správně, dvacet korun!

avatar

Praha

Celkem 2755 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:53:45 (1987)
půlmaraton: 2:16:09 (2008)
maraton: 4:48:45 (2004)

anajpo žena 06.11.2014 20:24:06

>> Pavel Frček, 06. 11. 2014 10:18:24 Já jen Pavle k Malé křivoklátské-v tak krásnou listopadovou sobotu bychom stejně jeli někam na výlet(jsem a byla jsem vždy víc turistka než běžkyně) takže jsem propagovala Křivoklát, kde si i zaběhnu než třeba Lhotu, kde už voda není, co bývala a kde bych se sice i vykoupala-koupání v přírodní vodě tu bohužel není-Berounka je hodně špinavá-tady jsme ale pak až do tmy obešli kousek světa moc hezkou krajinou a Kolečko je moc útulné místo. A taky trochu nostalgie-jezdila jsem sem a zpět ze Šáreckého údolí na závod na kole a zpět taky. A VK? To je taky tak trochu nostalgie. Proto i když mi rozum říká vykašli se na jeden blbej závod když jsou jiné… Většina známých se mi kdysi ptala, když jsem se zmínila, že jsem běžela VK, jaký byl Hrádek? A mě hrozně vadilo(použila bych asi jiný výraz být panem presidentem), že dámská trasa nemá s drápáním na Hrádek nic společného…Jinak se dá též jezdit stopem, když počítáš finance, což jsem jako studentka dost často využívala, to je GRATIS…Mějme se a buďme v míru… Anebo dnešnímu světu už vůbec nerozumím :-(

Motto: Proti narození a ani smrti není léku, v mezidobí užívej radost :)
avatar

Praha

Celkem 2755 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:53:45 (1987)
půlmaraton: 2:16:09 (2008)
maraton: 4:48:45 (2004)

anajpo žena 06.11.2014 20:33:50

>> libor, 05. 11. 2014 15:37:39 Kdo jsi v profilu nemáš vůbec nic, aby se dala zjisti Tvá identita:-?

Motto: Proti narození a ani smrti není léku, v mezidobí užívej radost :)
avatar

Praha

Celkem 2755 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:53:45 (1987)
půlmaraton: 2:16:09 (2008)
maraton: 4:48:45 (2004)

anajpo žena 06.11.2014 20:38:44

>> Ilona, 05. 11. 2014 22:27:24 Ilono, pokud víš, taky pořádáme závody, jistě ne pro tolik účastníků, ale víme, co to znamená pro pořadatele,spíš naštvalo to, že startovné bylo navýšeno až při vpuštění na nové přihlašování-přitom se celý rok předtím propagovalo na webovkách závodu 200Kč

Motto: Proti narození a ani smrti není léku, v mezidobí užívej radost :)
avatar

Praha

Celkem 2755 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:53:45 (1987)
půlmaraton: 2:16:09 (2008)
maraton: 4:48:45 (2004)

anajpo žena 06.11.2014 20:46:51

>> chuck, 06. 11. 2014 10:13:30 V tomhle máš Miloši pravdu-je to běh a ne lezení a provazu se drží minimálně dvě třetiny závodníků- to je jako,když jsi na via ferátě(kletter­steigu) taky bys měl lézt čistě( to znamená, že jistíci prostředky(dráty, skoby, kramle, atd.)slouží k zajištění bezpečnosti VHT turisty a ne k přidržování mělo by se chytat jen skály…

Motto: Proti narození a ani smrti není léku, v mezidobí užívej radost :)
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 06.11.2014 21:16:29

>> anajpo, 06. 11. 2014 20:33:50

8-O

Zkus statistiky

avatar

Praha

Celkem 26246 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 07.11.2014 07:37:21

>> anajpo, 06. 11. 2014 20:33:50

Ahoj Jano, má tam celé jméno. A příjmení je mezi běžci docela známý. :-) Pokud se někde v běžeckých textech objeví třeba Škorpil, tak taky nemusí psát podrobnosti.:-)

Mimochodem ty tam máš u příjmení jen zkratku.

avatar

Praha 9 - Prosek

Celkem 63536 km
Minulý měsíc 145,48 km
10 km: 0:35:57 (2001)
půlmaraton: 1:24:16 (2011)
maraton: 3:13:59 (2013)

hf muž 07.11.2014 12:58:16

Co se mě týče, letos se přihlašování pořadatelům nepovedlo. Doufám, že příští rok bude zajišťovat přes jinou firmu. Málokdo asi měl trpělivost jako já, když se mi podařilo přihlásit až 5 minut po půlnoci. Tak teď mi zbývá to jen odběhnout, tak doufám že i se svým svalovým zraněním doběhnu do cíle. KONEC DOBRÝ VŠECHNO DOBRÝ a v něděli se těším. Ahoj všem příznivcům VK :-)

Motto: KEEP SMILING
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 07.11.2014 19:30:20

Prave jsem si na atletika.cz precetla smutnou zpravu, ze letosni rocnik VK se uskutecni bez rekordmana v poctu ucasti. Karel Serpan, ktery cilem zavodu probehl predloni po 61, bohuzel zemrel na zacatku tohoto tydne.

Vice viz:

http://www.atletika.cz/…ne-z-legend/

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Praha

Celkem 26246 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 07.11.2014 21:23:22

Do háje, to zítra bude smutná prezence veteránů. A já si před dvěma roky dělal z Karla legrácky, že mám co dělat, abych ho dostihl ještě před cílem.

Tak Karle ahoj, už tě na trati honit nebudu. :-((

Nalezené položky: 18 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.