Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Homoláč jasně porazil soupeře v Běchovicích, zlatý comeback Vrzalové

Homoláč jasně porazil soupeře v Běchovicích, zlatý comeback Vrzalové
foto: Zdenek Krchák

Radek Narovec | 25.09.2016 | přečteno: 12457×

Jirka Homoláč potvrdil, že v Česku je na dlouhých tratích momentální jedničkou. V Běchovicích si doběhl pro svůj první titul na silniční desítce, jeho čas 30:26 je s ohledem na vývoj závodu velmi solidní. Sedm vteřin za ním doběhl Jakub Zemaník, který si připsal cenný skalp Víta Pavlišty. V ženách sedl nejlépe závěrečný Hrdlořezák Simoně Vrzalové (34:20). Za ní skončila s 25vteřinovou ztrátou Tereza Čapková a na bednu vystoupala i stále skvělá Petra Kamínková. VÝSLEDKY MČR , VÝSLEDKY CELKOVÉ

Cesta Homoláče k jeho prvnímu úspěchu v Běchovicích vypadala jasně: Prvních pět kilometrů se ještě střídal v čele s Pavlištou a Zemaníkem, pak však zabral, aby neriskoval porážku v závěrečném finiši, a zbytek závodu si odvedl sám. Vítkovický Zemaník, loňský vítěz, sice ve stoupání na Hrdlořezák utahal Pavlištu, ale na vedoucího závodníka AK Kroměříž již neměl.

„Hrdlořezák, to byl pro mne boj… Za výsledný čas jsem spokojen, od pátého kilometru jsem si to táhl sám,“ svěřoval se s prvními dojmy v cíli vítěz, letos neúspěšný aspirant na maraton v Riu. Jeho nový trenér Róbert Štefko následně prozradil, že cílem této velice zajímavé dvojice bude právě olympiáda, Tokio 2020.

Čtvrtý v neděli skončil Adam Zenkl.

Napínavěji se odvíjel závod žen, nejprve dopředu vyrazila Tereza Čapková, za ní se v klubku mužů „ukrývaly“ Petra Kamínková s vítkovickou Simonu Vrzalovou, která letos zaznamenala běžecký comeback, na dráze neměla na domácích extraligových závodech konkurentku a málem se kvalifikovala na olympiádu. S odstupem je ještě stíhala Monika Preibischová.

Poté se vytvořilo vedoucí trio Kamínková-Vrzalová-Čapková. V seběhu kolem sedmého kilometru to chvíli zkoušela nestárnoucí Kamínková, 12násobná běchovická vítězka, aby vzápětí přišel čas vítkovické závodnice. „Byl to velký risk zkusit to ve stoupání do Hrdlořezáku, myslela jsem, že umřu,“ popisovala svůj tah pozdější vítězka. „Jsem nadšená!“

Pro srovnání – letošní čas vítězky 34:20 byl o 53 vteřin pomalejší, než za kolik běžela loni Eva Vrabcová Nývltová. Ta letos v Běchovicích na startu chyběla.

Spokojená musí být s nedělním výsledkem i druhá Čapková a bronz pro Kamínkovou je rovněž úspěch, protože tato 43letá běžkyně závody běhá už hlavně pro radost! „Medaili jsem nečekala, kopce už opravdu nemůžu, takže jsem opravdu spokojená a holkám gratuluju,“ uvedla olomoucká ikona.

V juniorech zvítězili Viktor Šinágl (32:22) a Michaela Stránská (37:36). Celkem se závodu zúčastnilo – resp. bylo změřeno v cíli – 2 764 běžců.

Komentáře (Celkem 71)

Nalezené položky: 72 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední

Radek Narovec muž 25.09.2016 12:17:26

Jirka Homoláč potvrdil, že v Česku je na dlouhých tratích momentální jedničkou. V Běchovicích si doběhl pro svůj první titul na silniční desítce, jeho čas 30:26. Sedm vteřin za ním doběhl Jakub Zemaník, který si připsal cenný skalp Víta Pavlišty. V ženách sedl nejlépe závěrečný Hrdlořezák Simoně Vrzalové (34:20). Za ní skončila s 25 vteřinovou ztrátou Tereza Čapková a na bednu vystoupala ještě stále skvělá Petra Kamínková.
Odkaz na článek

avatar

10 km: 0:54:07 (2015)

Ofelie24 žena 26.09.2016 09:47:12

Musím moc pochválit pořadatele, že zlepšili spoustu věcí, na které byly stížnosti v minulém ročníku, organizace na startu úplně bezproblémová a v cíli v rámci možností taky dobrá. Gratuluju všem, co v tom horku podali dobrý výkon, já se trošku uvařila.

avatar

Celkem 18486 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:49:37 (2009)
půlmaraton: 1:52:16 (2010)
maraton: 3:55:57 (2009)

JaCh žena 26.09.2016 10:49:39

Malokdy neco komentuji, ale situace v cili byla katastrofalni, alespon co se tyka vydavani zavazadel, mela jsem stesti a cekala jsem „jen“ 45 min v ohromne tlacenici, jeste ze bylo takove teplo, u nekterych aut to bylo bez problemu. Ale vydavat z jednoho auta zavazadla pro 800 zavodniku, kteri dobehli temer soucasne, to tedy smysl nedava.

avatar

TroubaHouba muž 26.09.2016 14:19:37

>> JaCh, 26. 09. 2016 10:49:39

Jo, jo, párkrát jsem zažil převoz zavazadel a pokud to mělo fungovat, tak byly auta vybavený roštem s očíslovanejma háčkama po obvodu nákladovýho prostoru, ale pokud je to totální hromada jako na Běchovicích… A možná jsou hlídači jen dobře schovaný, ale přišlo mi, že jsem si moh' následně po vyložení vzít kterýkoliv nevyzvednutý zavazadlo bez omezení…

avatar

10 km: 0:54:07 (2015)

Ofelie24 žena 26.09.2016 14:23:19

Aha, tak mi právě bez problémů vydali baťoh na číslo, z ruky do ruky, během minuty, přehledně a hlídaně, oproti loňské nehlídané hromadě mi to přišlo jako zlepšení.

avatar

Praha - Radotín

Celkem 7231,49 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:53 (2015)
půlmaraton: 1:29:37 (2015)
maraton: 3:19:54 (2014)

MC28 muž 26.09.2016 20:57:33

V prostoru startovního zázemí vše OK, to musím pochválit, zde došlo proti loňsku k výraznému zlepšení! I WC bylo přiměřeně dost. Takže zde jednoznačně pochvala!!!

Super bylo že auta na zavazadla byla přistavena již dlouho v předstihu před startem a tak bylo možné tašku včas odevzdat a jít se v klidu rozběhat. Tohle jsem velmi ocenil, vadilo mi v minulosti že auta najížděla před start často až pár minut před startem a člověku nezbylo když se chtěl dostatečně včas rozběhat buďto tu tašku dát někde do parku a bát se jestli tam zůstane, nebo s ní běhat, což je samozřejmě nesmysl.

Katastrofa ale opět byla zavazadla v cíli, proti loňsku snad ještě horší. Kolegyně čekala na výdej tašky 45 minut !!! , protože zcela nesmyslně z jejího auta vyvolávali tašku po tašce, číslo po čísle, ačkoliv tam třeba ještě nikdo v tu chvíli nebyl. Než je donutili, ať toho nechají a raději ty všechny tašky vyloží z auta ven ne zem.

No a u nás z našeho auta zase ty tašky vyložili na špinavou zaprášenou ulici, lidi tam mezitím šlapali a hledali svojí tašku, prostě děs. A všichni jsme svorně nadávali. Úplně stejné jako loni.

Nechápu, proč to není jako předloni a dřív, kdy vyložili všechny tašky jednu vedle druhé na trávu v areálu a pouštěli k nim jen lidi s čísly na dresu.

Motto: Není nad to příjemně se potrápit !
avatar

SABZO Praha

Celkem 1988,2 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:06 (1991)
maraton: 3:42:45 (1992)

Tomáš
Miřejovský
muž
27.09.2016 13:33:34

No Běchovice bohužel jdou cestou jako ostatní velké závody. Závodník se musí přihlásit málem půl roku předem. Přitom téměř každý veterán nad 50 let neví co bude zítra a v podstatě až ráno před závodem nebo i před tréninkem má zhruba jasno zda to dnes půjde nebo ne. Takže nějaké velké plánování je problém. Účastnický limit 3333 závodníků považuji za nesmyslný. Před 30 lety bylo možné se přihlásit i přímo na místě v běchovickém výzkumáku. Bylo by do budoucna dobré, kdyby existovala možnost se přihlásit a zaprezentovat hodinu před závodem na místě za víc peněz.

avatar

Praha

10 km: 0:33:56 (2015)
půlmaraton: 1:16:22 (2015)

Canicrosser muž 27.09.2016 17:56:00

coze? vzdyt se tech 3333 ani nezaplnilo :)

Startovné je určeno podle doby podání přihlášky. Pokud se přihlásíte dříve, můžete výrazně ušetřit. 400,–Kč platba do 30. června 2016 600,–Kč platba od 1. července 2016 do 14.9.2016 800,–Kč platba v den závodu na místě (pokud ještě budou startovní čísla k dispozici) Muži nad 70 let a ženy nad 60 let startovné neplatí (nutné prokázat věk platným průkaze

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 28.09.2016 18:24:44

Konecne jsem se mela moznost podivat na prenos Ct z Bechovic. A jsem docela nadsena. Ct patri jen superlativa. Divacky zajimave, soubezna okna s pohledem na nejrychlejsi muze i zeny, konecne v podani Ct velmi dobre zvladnuty prenos. Snad stejnou cestou pujdou i v budoucnu pri dalsich sportovnich prenosech. Po lonskem debaklu vynikajici zlepseni.

1*.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

České Budějovice

Celkem 64864,97 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:37 (2017)
půlmaraton: 1:19:15 (2017)
maraton: 2:56:07 (2017)

lubosrakos muž 29.09.2016 09:24:54

Za organizaci na startu a v cíli pro mistrovskou kategorii včetně zázemí můžu organizátory pochválit, další kategorie už nemůžu posoudit, protože jsem klusal zpátky do Běchovic. Časový harmonogram byl rozhodně lepší než loni a osobně bych ho zachoval. Bývaly doby, kdy se běhalo po deseti letech každou (půl)hodinu od nejmladších až po mistrovskou, ale to je náročné pro pořadatele i závodníky. Jednou jsem běžel příchozí do 30-ti let v 8:30 a Honza Bláhů běžel mistry ve 12:00, z Budějc jsme museli vyjíždět v 5:00 a on pak zbytečně dlouho čekal v Běchovicích a já zase na Žižkově.

avatar

rejca muž 29.09.2016 09:31:23

Já jediné, co bych vyčetl je nadpis aktuality:

„Homoláč jasně porazil soupeře v Běchovicích, nejrychlejší ženou Vrzalová [článek] Homoláč jasně porazil soupeře v Běchovicích“.

Tak jasně to nebylo, Homoláč pěkně tuhl. Byl rád, že byl cíl, tam kde byl. A 7s není jasně. Ale spíš těsně.

Motto: Aktivně sportoval - skákal do řeči a vrhal stín.
avatar

Sloviensko

rudo muž 29.09.2016 09:58:19

>> rejca, 29. 09. 2016 09:31:23

no jo, ono to z tela vyprcha, nic netrva vecne ani …

ted je to zacyklovany a treba jit nazpet do Itenu pro…

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 29.09.2016 10:08:10

>> rejca, 29. 09. 2016 09:31:23

to tuhnutí je u něj spíš pravidlo, než vyjímka, :-)

>> rudo, 29. 09. 2016 09:58:19

to bude ten lepek, :-P

avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 29.09.2016 11:17:57

>> rejca, 29. 09. 2016 09:31:23

A o kolik sekund by podle tebe musel vyhrat, aby to bylo jasne? Podivej se na olympiadu nebo MS, tam se vyhrava o desetiny sekudny. Podle me je na urovni 30min/10km minuta rozdil 2 trid. A ze tuhl – co je na tom divneho, kdyz bezel naplno a musel nastoupit v polovine, aby ostatni utrhl. Bylo by lepsi se drzet skupiny, mit zaverecny kilometr nejrychlejsi a tim padem netuhnout a skoncit druhy nebo treti?

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 29.09.2016 11:23:43

>> rudo, 29. 09. 2016 09:58:19

Co je na tom spatnyho trenovat ve vysokohorskem prostredi? Delaji to vsichni, je to neco jako povoleny dopink. Ukaz mne spickoveho vytrvalce, ktery netrenuje ve vysoke nadmorske vysce?

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

rejca muž 29.09.2016 14:59:49

>> mulisak, 29. 09. 2016 11:17:57

7s je hodně na dráze, kde se běhá v balíku, při silničním běhu se zvlněným profilem, kde běžci běží různé strategie to být tak moc nemusí… Rozhodně ne o třídu.

Ale vyšlo mu to a zasloužil si to, ale z mého pohledu to tak jasně nebylo (viz. ten jeho výraz ke konci)… :-)

Ale pěkný závod to byl ;-).

Motto: Aktivně sportoval - skákal do řeči a vrhal stín.
avatar

Desert muž 29.09.2016 15:19:12

>> mulisak, 29. 09. 2016 11:17:57

>> rejca, 29. 09. 2016 14:59:49

pokud se chci s někým srovnávat, tak jenom s tím lepším, hodnocení, že je někdo horší, to se probíralo v jiném vlákně dva dny,

souhlasím, Jirka H. patří u nás ke špičce, stejně jak druhý Jakub Z. a třetí Vít P., o nějakém rozdílu třídy se nedá uvažovat, :-)

ten rozdíl 1–3 třídy je ve srovnání s evropskou a světovou elitou, stačí když přijede Benedek team a je po Prýglu, :-(

avatar

10 km: 0:53:39 (2015)
půlmaraton: 1:56:00 (2015)

gilwen77 žena 29.09.2016 16:20:47

>> mulisak, 29. 09. 2016 11:23:43

Tady asi nepůjde o tu nadmořskou výšku, spíš o to středisko.

Někde jsem četla, že v Itenu dostaneš epo v každé lepší drogerii. Je to sportovcova volba, zda chce být s tímto spojován, byť tam třeba jen poctivě trénuje na hliněných cestách.

namátkou

avatar

Sloviensko

rudo muž 29.09.2016 20:41:09

>> mulisak, 29. 09. 2016 11:23:43

kuli nadmorske vysce se do Itenu nejezdi, to vi kazdej

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 29.09.2016 21:17:53

>> gilwen77, 29. 09. 2016 16:20:47 >> rudo, 29. 09. 2016 20:41:09

To nemůžete vědět, jsou to jenom spekulace a domněnky. Určité procento sportovců podvádí všude na světě, ale nemůžete každého, kdo trénuje v Itenu/Keni/Africe onálepkovat jako podvodníka. Jirka Homoláč ani neměl žádné zázračné zlepšení. Ty necelé dvě minuty na půlmaratónu jsou plně vysvětlitelné prvním delším tréninkovým pobytem v nadmořské výšce, soustředěním se jen na trénink a dobrým vodičem.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Prievidza, Slovensko

Celkem 11594,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:46 (2020)
půlmaraton: 1:27:42 (2016)
maraton: 2:57:58 (2017)

ttomino1980 muž 29.09.2016 21:22:52

>> rudo, 29. 09. 2016 20:41:09 Na dlouhybeh.cz písal mladý chlan ktorý tam siel na par mesiacov a napísal o tom zopar clankov. Naivne verim že on …kedze som vyrozumel ze nemal nejako extra $ nazvyš, sa tam neladoval epom a išiel tam čisto za treningom a nadmorskej výške.

Motto: "Keď prechádzate peklom, nezastavujte sa." - W. Churchill
avatar

Sloviensko

rudo muž 29.09.2016 21:36:01

>> mulisak, 29. 09. 2016 21:17:53

muzes verit, cemu jen chces

do nadmorske vysky se chodi do Alp, do Pyreneji a do stredni vysky treba Tatry.

se mrkni kde trenovali vsichni olympionici vytrvalci pocas roku.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

10 km: 0:53:39 (2015)
půlmaraton: 1:56:00 (2015)

gilwen77 žena 29.09.2016 21:54:40

>> mulisak, 29. 09. 2016 21:17:53

Však nic netvrdím, jen se můžu (třeba i nesprávně) domnívat. Jsou věci, které se holt tak nějak automaticky (často nespravedlivě) spojují

  • student práv z Plzně (jak rychle asi vystudoval)
  • cikán mi vybílil být (napadl tě malíř pokojů?)
  • Iten (epo)

Psala jsem, že je to sportovcova volba, s čím chce být spojován.

avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 29.09.2016 22:27:18

>> rudo, 29. 09. 2016 21:36:01

Iten je v nadmořské výšce 2400m. Do takový výšky se v Tatrách nedá ani pořádně vyběhnout. St. Moritz ve Švýcarsku i Font Romeu v Pyrenejích jsou v 1800–1900m, ale hlavně se tam dá na rozdíl od Keni trénovat jen od jara do podzimu. A cenově bude Keňa nejspíš pro delší pobyt také příznivější.

>> gilwen77, 29. 09. 2016 21:54:40

Tak takový věci aktivně sama nerozšiřuj dál.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

10 km: 0:53:39 (2015)
půlmaraton: 1:56:00 (2015)

gilwen77 žena 29.09.2016 22:59:49

>> mulisak, 29. 09. 2016 22:27:18

Odkaz na článek není žádné rozšiřování. To byl fakt.

avatar

Brno

10 km: 0:33:55 (2009)
půlmaraton: 1:13:13 (2011)
maraton: 2:32:57 (2007)

tuta muž 29.09.2016 23:06:31

No jasne, do Itenu jedine za drogama. To je uplne jak v Amstru, kde se staci vhodne chovat a hned mate plno nabidek na koupi koksu, tak v Itenu staci byt jen bilej a musite odhanet mraky cernochu, co vam vnucuji EPO.

Ten dokument o drogach v Itenu jsem videl a vzhledem ke korupci, ktera v Keni panuje, je mozny, ze nejakej doktor v te jedine nemocnici, co tam v Itenu je, EPO belochum nabizi. Ale ty reci, co tam pronasi, kolika lidem to prodal, to samozrejme musite brat s rezervou (pokud Kenany poznate, tak pochopite, ze plno jich vypravi pohadky). A samozrejme, fakt netusim, jak bychom se k tomu doktorovi dostali – to se jako vsude budu ptat na EPO, kdyz je tam prodej trestnej? Jako bezec (ne novinar!) budu takto riskovat? A ptat se obycejnych Kenanu vlastne ani nema smysl, kdyz bud na to nemaji prachy (kdyz nemaji prachy na jidlo a boty, tak tezko budou mit na EPO) nebo jim je dava manager (kdyz teda budeme predpokladat, ze jim je dava).

rudo: Pres nase leto v Keni nema smysl byt, protoze je tam obdobi destu (a stacil mi den, kdy tam naprselo, abych pochopil, ze v tom se fakt neda behat). Naopak v zime mi to prijde jako docela dobra myslenka, kdyz v Evrope v Alpach je snih. A drive se tam treba nejezdilo, protoze to proste byla rozvojova zeme, ted muzes byt na netu i v Itenu porad a prijde mi to tam celkem civilizovane.

avatar

Celkem 10 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:31 (2024)
půlmaraton: 1:24:58 (2023)
maraton: 3:26:43 (2022)

Meescha muž 29.09.2016 23:26:25

Jasně, takže Jirka Homoláč jel do Keni sypat EPO. Jasně, to dává smysl, protože každý spořádaný vytrvalec běhá v zimě v Tatrách, Alpách, nebo Pyrenejích. Přemýšlím, jestli se to dá ještě léčit, nebo je dotyčný diskutér ztracená existence…

avatar

Sloviensko

rudo muž 30.09.2016 05:46:59

>> Meescha, 29. 09. 2016 23:26:25

je ti jasne ze TY budes mat vzdy na vsetko absolutne opacny nazor ako mam ja ?

uplne na vsetko

tak naco chces debatovat oklukou ?

na urazky si majster, to jo.

a este nieco ti prezradim : koli tvojim prispevkom, ja svoj nazor menit nebudem v nicom, pises teda uplne ale uplne zbytocne, a svoju potrebu urazat si mozes ist odbavit aj niekde inde

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 30.09.2016 07:30:57

O tom, ze do Itenu se jezdi za zobem, jsem si vzdy precetla od Rudy. Opravdu namam iluze o tom, jak to chodi a specielne nektere treninkove skupiny jsou v tomto smeru proslule, ale tyto spekulace zde mi prijdou za hranou.

Jiri Homolac odjel do Itenu spolu s dalsimi dvema. Zustal nejdele a opravdu tvrde tam makal (bylo mozne sledovat na fcb). Soustredeni se jen na trenink, vlodne klimaticke podminky, pro ceskeho bezce velmi nizka cena proti jinym strediskum, financne dostupna regenerace, kvalitni strava. Zcela jiste byl risk jit do takove vysky, ale Jirkovi se pro jeden zavod ten risk vyplatil. Co nabehal nasledne odpalil dik zajimave postavenemu zavodnimu kalendari. Jeho zlepseni neni nijak zazracne, odpovida vyse popsanemu a sundani 6kg, coz na nem bylo po navratu vic nez patrne.

Osobne me zajima, jakou cestou pujde pod novym vedenim R. Stefka a jak to bude s jeho dalsi bezeckym rustem/nerustem/stag­naci. Jirka letos podal zajimavy vykon z hlediska sebeprezentace, chytre publikoval radu svych zkusenosti z Itenu a cilenou praci s medii tak s nejvetsi pravdepodobnosti ziskal penize vlozene do pripravy zpet.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

slavomirre muž 30.09.2016 07:48:17

>> rudo, 30. 09. 2016 05:46:59

Rudo, nejde vôbec o to, čomu veríš, o tom sa kľudne môžeme hádať, ale o tvoj pohŕdavý postoj: Nývltová? Sype, anorektička, Homoláč? Jasné ako facka, sype. Ja osobne mám k výkonom týchto (aj iných) borcov rešpekt. Nemám ilúzie o dopingu v atletike a športe všeobecne, ale to neznamená, že ich budem na verejných fórach ľudsky zhadzovať a tváriť sa, že všetko viem (ale nepoviem!)

Nalezené položky: 72 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.