Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Silva Nortica Run: Orálek zdolal soupeře o parník

Silva Nortica Run: Orálek zdolal soupeře o parník
foto: Martin Symon

Radek Narovec | 02.06.2012 | přečteno: 26272×

Brněnský démon Dan Orálek v sobotu s přehledem zvítězil na královské, 103 km dlouhé trase jihočeské Silvy Norticy a podle očekávání získal letošní mistrovský titul mezi ultravytrvalci. Sedlo mu počasí i nová trať, soupeře včetně zahraničních nechal hodinu za sebou a po doběhu tradičně namířil objektiv fotoaparátu na dobíhající, aby jim pořídil památku. PŘIDÁNO VYJÁDŘENÍ POŘADATELE K DÉLCE TRATÍ

Přes pět stovek vytrvalců se za ideálního počasí (teplota pod 20 stupňů Celsia, jasná obloha) vydalo na jednu ze čtyř tras v Novohradských horách. Pořadatelé se radovali, že pro českého „nezmara“ našli zahraniční soupeře, když už je doma na superdlouhých distancích nenachází. Dan se však před startem netajil, že si jede na Silvu Norticu vyzkoušet ostřejší tempo.

„Za týden jedu na Kysucký maraton a pak do Stuttgartu na půlmaraton. Na Silvu se ale vždy těším,“ říkal ve čtvrtek a odhadl, že řecký ultravytrvalec Pantelis Kampaxis by se mu neměl přiblížit na více než hodinu. Což se potvrdilo. Danův čas po 103 kilometrech činil 8:13:16, zbytek pole se pod devět hodin nedostal. Dan si tak podle očekávání vybojoval i domácí titul mezi ultravytrvalci, když druhý (a celkově čtvrtý) doběhl Jiří Bezrouk za 9:28:00.

Dlouhán se zkušenostmi z mnoha prestižních zahraničních běhů, včetně amerického Badwateru, řeckého Spartathlonu či mexického Copper Canyonu, v cíli vypadal jako po výklusu. Osprchl se a už se vracel na trať se zmiňovaným fotoaparátem. Ještě připojíme čas prvního ultramaratonce na „kratší“, 90km trati – Jan Včelák ji zaběhl za 8:13:51.

Napínavější souboje se odehrály na kratších vzdálenostech. Maraton pro sebe rozhodl 26letý Martin Heřmánek (3:14:16) před Michalem Kovářem (3:16:25, Hisport team) a Ivanem Mudronem (3:18:12). Nejrychlejší žena v cíli, Katka Kriegelová z Velkých Losin, měla s ohledem na členitost tratě také velmi slušný čas: 3:34:21. Loni přitom dominovala na Silvě Nortice na poloviční distanci. Sobotní výkon je jejím novým osobákem na maraton!

Časy nejsou plně srovnatelné s těmi z minulých ročníků, protože letos se již běželo výhradně po české straně hranic s Rakouskem. Diskusi navíc vyvolala délka závodu, jelikož řada maratonců zpochybnila správnost měření posledních kilometrů.

„Ještě do 40. kilometrovníku mi délka odpovídala GPS měření a myslel jsem, že to v pohodě dám pod čtyři hodiny. Jaké bylo moje překvapení, když jsem musel podle hodinek běžet ještě čtyři další kilometry!“ podělil se o dojmy Mirek Hasal z Berouna, správce běžeckých tabulek na našem webu. Nakonec se i on dostal o dvě minuty pod kulatou časovou hranici.

Půlmaratonské „zlato“ patřilo Jiřímu Marešovi z pražského Kerteamu (1:21:55), ale jen do chvíle, kdy jej pořadatelé po konzultaci s rozhodčím závodu diskvalifikovali. „Moc nás to mrzí, ale vítěz proběhl cílem mimo vyznačenou cestu a museli jsme jej diskvalifikovat,“ uvedl Vojtěch Stavný z pořadatelského týmu. V oficiálních výsledcích tak figuruje jako vítěz původně až druhý v pořadí, Slovinec Franci Menič. Ten finišoval o dvě minuty později a za ním skončil brněnský Michal Chadim (1:23:59).

Na jih Čech dorazila kromě ostřílených borců i řada nováčků, kteří si většinou vybrali nejkratší, půlmaratonskou trať. I tu ozdobily přebohaté občerstvovací stanice, včetně chlebů s kozím sýrem. Ty byste třeba v Praze asi marně hledali!

„Byl to můj první půlmaraton. Běžela jsem ve skvělém týmu, který mi dodal neuvěřitelné energie a síly doběhnout až do cíle. Moc se mi líbila trasa i dobře objednané počasí a stejně tak skvělé občerstvovací stanice. Příště přijedu zase,“ řekla po závodě Blanka Nováková z Prahy.

V diskusích mezi běžci zaznívaly stížnosti týkající se nesprávné délky půlmaratonu a maratonu. Pavlína Hanušová z pořadatelského týmu k tomu podala vyjádření: „Letos došlo oproti loňsku ke změnám všech tratí závodu. Snažili jsme se zajistit jejich certifikace, avšak ze zdravotních důvodů (indispozice objednaného komisaře) nakonec neproběhly, takže běžci mohli naměřit určité nepřesnosti. Ty mimochodem mohou být způsobeny i horším pokrytím GPS signálu v dané oblasti. A tak jsme ani nikde neavizovali, že by tratě byly přesně změřeny. Certifikace chceme zajistit pro příští rok, kdy už také budou skončeny všechny aktuálně probíhající stavební práce na tratích.“

ve spolupráci s Mirkem Hasalem a Lenkou Horkou


KOMPLETNÍ VÝSLEDKY

WEB ZÁVODU

FOTOGALERIE

Anketa

Hodnoťte Silvu Norticu známkami jako ve škole.

1
 
93 hl.
2
 
21 hl.
3
 
4 hl.
4
 
4 hl.
5
 
18 hl.
Celkem hlasovalo 140 uživatelů.

Komentáře (Celkem 248)

Nalezené položky: 249 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Další Poslední

Radek Narovec muž 25.11.2011 07:01:21

Jeden z nejnáročnějších závodů na českém území, přesto hravě vyprodá kapacitu dlouho před datem konání. Silva Nortica Run, malebný trojzávod na jihu Čech, chystá pro příští rok zcela nové tratě a již nyní si můžete zajistit místo na startu ultra, maratonu či půlmaratonu. Povídali jsme si s Vojtou Stavným, jedním z pořadatelů.
Odkaz na článek

avatar

Slaný

Celkem 3535 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:30:08 (2010)
maraton: 3:37:21 (2010)

EdCable muž 25.11.2011 10:36:37

Myslim, ze kolize s Budejovickou PIM akci vadit prilis nebude – Silva ma dostatecne silne jmeno a laka trochu jine bezce nez mestske zavody..

Motto: "Sometimes, I guess there just aren't enough rocks."
avatar

maraton: 2:49:45 (2015)

šagy muž 25.11.2011 10:47:36

>> EdCable, 25. 11. 2011 10:36:37

podíval jsem se na stránky runczech (PIM), kde jsem zaregistroval již podruhé posun termínu (nejdříve ze září na 2.6., nyní aktuálně pak na 9.6.2012

avatar

Ústí nad Labem

Kostěj muž 25.11.2011 11:46:19

Možná by tomu prospělo i víc trailu a míň asfaltu(?!)

Motto: kostejuv.blogspot.cz
avatar

půlmaraton: 1:38:17 (2019)

ZR muž 25.11.2011 16:33:11

Ve finále je skoro jedno, jestli to bude kolidovat nebo druhý závod bude týden po prvním. Dát dva 1/2 maratony během jednoho týdne ve skutečně závodním tempu je pro drtivou většinu lidí nereálné. A běžet ten druhý jen jako tréning je s ohledem na výši startovného trošku luxus …

Ad Silva – na rozdíl od kolegy Kostěje bych preferoval jasně daný podklad – buď silnice+zpevněný, nebo skutečný kros. Běžet velkou část trasy v nevhodných botách je utrpení. Silničky v bahně/kořenech – to je o zdraví (nikdy dopředu nevíš, jestli zaprší). A krosové boty na dlouhém asfaltu také nejsou to pravé ořechové.

Každopádně jsem náramně zvědavý na novou trasu. I v Čechách, v blízkém okolí NH se nabízí spousta krááásných kopců :-D …

avatar

Praha

Celkem 2226 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:33:47 (2014)
půlmaraton: 1:15:37 (2014)
maraton: 2:40:40 (2013)

jirka v. muž 14.12.2011 13:00:15

K ankete – radeji bych nejake kulate cislo, napr. 100,0 nebo 126,6 (trojmaraton) nebo aspon 105,5 (2,5maraton)

avatar

Turnov

Celkem 9531 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:10 (2012)
půlmaraton: 1:29:27 (2013)
maraton: 3:17:47 (2013)

scott muž 14.12.2011 17:33:52

Jak do toho zacne kecat moc lidi, stoji to vzdycky za … Takze bych nechal na poradatelich, at to pripravi. Minule rocniky prokazaly, ze to umi. Ten bude chtit to, ten zas tohle (to uz nekdo zhudebnil, ne?) a vzdycky to bude kompromis. Bylo to 85 a mix povrchu a to byla proste Silva. Proc to menit?

Motto: Always look on the bright side of life.
avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 14.12.2011 17:49:35

Taky nevím, proč anketa a proč to měnit. Navíc je už spuštěné on line přihlašování, mně to sice až tak nevadí :-D jestli 85 nebo 90 nebo…Ale někomu by mohlo, když by už byl přihlášený, počítal by s 85 km a pak by to bylo třeba přes těch 100. V červnu bude ještě tradiční Krakonošova 100 (nevím jestli za týden nebo za dva po SNR), které se třeba taky pár lidí (co poběží SNR) bude chtít zúčastnit a už by mohl být možná problém s regenerací. Takže by se třeba mohli rozmýšlet, čemu dát přednost.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 14.12.2011 18:28:36

>> mapo, 14. 12. 2011 17:49:35

SNR je první a K 100 třetí víkend v červnu. Je možné absolvovat obě. :-) Navíc jsou to přece jen odlišné akce, které si moc nekonkurují.

avatar

Brno

Celkem 19190 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:32:28 (2008)
maraton: 3:23:45 (2008)

Pavel S. muž 14.12.2011 20:13:44

Změna trasy mě mrzí, ale od účasti v příštím ročníku mě to samozřejmě neodradí. Může pořadatel sdělit důvody ukončení spolupráce s rakouskými partnery a kdy budou známy nové trasy závodů?

avatar

Celkem 19021 km
Minulý měsíc 0 km

tomák1967 muž 14.12.2011 20:38:35

Tak jsem si zkouknul trať 103km a porovnal s turistickou mapou a zdá se mi,že je to snad celý po asfaltu… :-(

http://www.mapmyrun.com/…en/53207432/

avatar

Tišnov

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km

Dda muž 14.12.2011 21:31:20

>> milan, 14. 12. 2011 18:28:36

No jo, když ono to rozhodování je ještě složitější: SNR začátek června, K100 třetí týden v červnu a MUM na začátku července. Všechno to nezvládnu, ale co vynechat?

avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 14.12.2011 21:51:30

>> Dda, 14. 12. 2011 21:31:20

Kombinaci SNR-K 100 jsem absolvoval jsem bez následků vloni.

MUM je pro mě kapitola sama pro sebe (a nesrovnatelná s předchozími):

  • každý den kopcovitý maraton
  • červenec a start ve 14 hodin
  • moje neschopnost „odchodit“ za 4,5h každou etapu a s tím spojená delší doba regenerace…

Ze dvou vyjádření účastníků MUM, kteří v posledních letech absolvovali všechny etapy vím, že je tato akce „zabrzdila“ na mnoho následných měsíců.

avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 14.12.2011 22:25:25

>> Dda, 14. 12. 2011 21:31:20

Zvládnout se to dá, ale počítej, že Tě MUM tak jako tak zpomalí (i kdybys vynechal SNR a Krakonošku) a bude chvíli trvat než budeš na svých rychlostech.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 14.12.2011 22:31:57

>> milan, 14. 12. 2011 18:28:36

Já nemyslela konkurenci Milane, ale spíš na tu regeneraci mezi oběma akcemi (SNR a Krakonoška). Více běžeckým typům by třeba 14 dní nemuselo stačit, mezi 85 km nebo 103 km (v terénu a kopcích) je už rozdíl znát.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Praha - Modřany

10 km: 0:44:43 (1996)
maraton: 3:59:58 (1996)

olaf, muž 15.12.2011 00:39:50

Jako stovkař jsem samozřejmě hlasoval pro 103 km. Pokud ale bude pouze ten asfalt co píše tomák1967, tak to s trailem nemá opravdu společného. Pak by se to oficiálně mělo přejmenovat na silniční závod a ne si hrát na něco co to není.

Motto: dalkovepochody.cz - informační servis dálkových pochodů
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 15.12.2011 07:02:33

>> tomák1967, 14. 12. 2011 20:38:35

Však i původní trať vedla převážně po asfaltových nebo zpevněných cestách. Třebaže byla trať zajímavá, k trailu měla dost daleko.

>> mapo, 14. 12. 2011 22:31:57

Ať už pořadatelé chtějí nebo ne, blízkost termínů a částěčná podobnost charakterů tratí způsobují, že si oba podniky konkurují. Moc lidí, kteří vloni absolvovali obě akce ve výsledkových listinách nenajdeš.

>> olaf,, 15. 12. 2011 00:39:50

Právě trailové závody okolo 80 km zcela chybí, snad s vyjímkou B7. Pokud se mýlím, tak mě oprav. A mají-li takové takové konfortní zabezpečení na trati (občerstvovací stanice po 5 km), tak mohou přitáhnout i nové zájemce z řad maratonců. Co se týče povrchu, zcela souhlasím, věci by se měly nazývat pravými jmény.

avatar

Celkem 19021 km
Minulý měsíc 0 km

tomák1967 muž 15.12.2011 08:00:48

>> olaf,, 15. 12. 2011 00:39:50

>> milan, 15. 12. 2011 07:02:33

Pokud tomu věnujete chvilku času a zobrazíte si mapy vedle sebe,po chvíli bádání zjistíte,že symbolů pro nezpevněné ztezky a pěšiny tam opravdu moc není.

http://www.mapmyrun.com/…en/53207432/

http://www.kamennimuzici.cz/mapa/#…

avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 15.12.2011 09:01:03

>> tomák1967, 15. 12. 2011 08:00:48

Včera jsem se zběžně dívala do papírové mapy, kopíruje to většinou turistické značky a je fakt, že třeba v některých úsecích asi není moc možností kudy se tam dostat (třeba Pohoří na Šumavě). V některých částech to vypadá, že si snad nějakou tu méně zpevněnou cestu užijeme :-D

Dobře vypadá série Mountain Challenge, jeden ze závodů by se měl běžet také začátkem června http://www.extremnizavody.cz/clanky.php?…

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 15.12.2011 09:16:52

>> tomák1967, 15. 12. 2011 08:00:48

Máš pravdu, odhadoval bych nezpevněných úseků 10–15%. Na druhou stranu není na stránkách pořadatele zmínka, že se jedná o trail.

>> mapo, 15. 12. 2011 09:01:03

Martino, délky jednotlivých závodů se pohybují ± 60km s převýšením přes 2500m. Jak jsem měl možnost poznat trať krkonošského závodu, tak zde skutečně převažují nezpevněné cesty a kamenité chodníky. Navíc se většina závodu absolvuje potmě, prostě se tato akce od SNR dost odlišuje. Což není na škodu, každá si najde svoje příznivce.

avatar

10 km: 0:38:58 (2015)
půlmaraton: 1:32:33 (2013)
maraton: 3:37:35 (2013)

ZbynekN muž 15.12.2011 09:42:54

>> milan, 15. 12. 2011 09:16:52

Rozkliknul jsem si přihlášku na SNR a hned pod volbou trasy je na výběr: „Přihlašuji se na Mistrovství ČR Ultratrailu“. To beru jako velkou zmínku o trailu ;-)

avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 15.12.2011 10:23:27

>> ZbynekN, 15. 12. 2011 09:42:54

O tom, že v letošním roce byla SNR mistrovstvím ČR u v ultratrailu jsem si jako její účastník všimnul. :-D

Proto jsem hledal v aktuálních informacích týkajících se příštího ročníku.

avatar

Praha - Modřany

10 km: 0:44:43 (1996)
maraton: 3:59:58 (1996)

olaf, muž 15.12.2011 11:43:33

>> milan, 15. 12. 2011 07:02:33 Kolem 80 km toho u nás opravdu moc jiného není. B7 a Mountain Challenge je pro dvojice což mnoha lidem nevyhovuje.

Aby jste tomu rozuměli já Silvě moc fandím. Podle mě se jim podařilo vybudovat nejznámější a nekvalitněji zajištěný ultra závod na území ČR. Ale tím že píšou že je to trail můžou od závodu zbytečně odradit silniční běžce a skutečné TrailRunnery asfaltovým povrchem naopak hodně naštvou.

Ona i ta Krakonošova stovka je s tím asfaltem na hraně. Plno lidí co bylo na K100 letos poprvé koukalo co je v Krkonoších asfaltu.

Motto: dalkovepochody.cz - informační servis dálkových pochodů
avatar

Brno

Celkem 19190 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:32:28 (2008)
maraton: 3:23:45 (2008)

Pavel S. muž 15.12.2011 11:48:42

>> milan, 15. 12. 2011 10:23:27

Milane, ta zmínka ZbynkaN o MČR v Ultratrailu se týká přihlašování na rok 2012 ;-) .

Ale nejsi v tom sám, já se ve včerejším příspěvku pídil, kdy budou známy nové trasy a přitom na stránkách SNR už byly.

avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 15.12.2011 12:36:13

já taky SNR fandim :-D těším se, že si jí konečně zaběhnu a že ty Novohradky proběhnu.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 15.12.2011 12:50:30

>> Pavel S., 15. 12. 2011 11:48:42

Přihlášku jsem neprohlížel, příští rok nepočítám s účastí. Na hlavní stránce závodu není o MČR (na rozdíl od letošního roku) zmínka, ale to nepovažuji za podstatné. ;-)

Označení tratě jako „trail“ by mělo garantovat minimálně většinu cest nezpevněných nebo horských.

>> olaf,, 15. 12. 2011 11:43:33

Kde je ta hrana, existuje? ;-) K 100 má víc než polovinu asfaltu? A jak na tom byla letošní Pražská 100? ty jako detailní znalec a stavitel trati máš určitě přehled.

avatar

Praha - Modřany

10 km: 0:44:43 (1996)
maraton: 3:59:58 (1996)

olaf, muž 15.12.2011 13:29:06

>> milan, 15. 12. 2011 12:50:30

Na Krakonošově stovce je myslím tak 35 – 40 km po asfaltu.

Na letošní Pražské stovce počítám tak 20 – 25 km. Hodně km udělají průchody přes města a vesnice.

Motto: dalkovepochody.cz - informační servis dálkových pochodů
avatar

půlmaraton: 1:38:17 (2019)

ZR muž 15.12.2011 13:54:52

Dívám se na nové trasy – chudáci ultráši! Ten 7 km dlouhý výběh kolem kostela a potom přes Kraví/Kuní horu bude výživný 8-) .

I klasický maraton bude příští rok hodně tvrdý. Kdo nemá standardní výkonost alespoň na 3–3,5 hod, bude to mít jako pochoďák …

Zato 1/2 maraton bude pro radost, pohodový rozběh po rovině, nádherné prostředí v lese kolem Veveří a hlavně běh skrz celé Terčino údolí. Při stejné výkonosti o cca 20 minut rychlejší než letos.

Plusem je určitě i lokace – dobré zázemí v Horní Stropnici a tamním sportovním areálu, spousta pěkných míst na výlet pro nemístní (minimálně Dobrou Vodu stojí za to navštívit – voda z tamního posvátného pramene prokazatelně zvyšuje aerobní výkonost o 9,95% …)

avatar

Celkem 19021 km
Minulý měsíc 0 km

tomák1967 muž 16.12.2011 16:54:58

>> olaf,, 15. 12. 2011 11:43:33

>> mapo, 15. 12. 2011 12:36:13

Ať to dopadne s novými tratěmi jakkoliv,už teď se těším a jsem na novou Silvu hodně zvědavej. :-D Pokud to bude moc asfaltový,však si to vynahradíme jinde.

avatar

silvarun muž 11.01.2012 13:36:53

Zdravíme. Asi dlužíme krátké vysvětlení ke změnám v ročníku 2012. Tady tedy je: V roce 2012 nebudeme organizovat závod s partnerem v Rakousku. Důvodem je nezájem partnera na další spolupráci. Protože nejsme schopni zajistit traťový servis a získat příslušná povolení v Rakousku, byli jsme nuceni změnit trasy všech tratí. Nové trasy jsou již přístupny na www serveru www.silvarun.eu. V souladu s citátem „Ultraběžectví je jen soutěž v pití a jídle, u které se lidé trochu proběhnou, a doplňuje ji krásná scenérie“, je hlavním záměrem organizátorů ukázat v co největší šířce prostředí Novohradských hor. Protože Novohradské hory byly hranicí s imperialisty, jsou kompletně protkány zpevněnými a asfaltovými cestami pro rychlý přesun techniky… a proto jsou všechny tratě tvořeny kombinací povrchů. Vybrali jsme podle našeho názoru nejatraktivnější části hor. Nové tratě nám umožnili postavit dvě varianty pro ultra. 90 km a 103 km. Věříme, že si trasy všichni užijí a že se budete mít na co koukat.

Již zaregistrování ultra, budou osloveni mailem, aby konkretizovali výběr své trasy. zda 90km, nebo 103km.

Nalezené položky: 249 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.