Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Rekordně rychle vyprodaná Velká kunratická nabídne tradici a pro děti nově čipy

Rekordně rychle vyprodaná Velká kunratická nabídne tradici a pro děti nově čipy
foto: Martin Symon

Daniela Havránková | 01.11.2012 | přečteno: 6296×

Chystáte se v neděli na krosový svátek vedoucí přes tři kopce a tři potoky zvaný Velká kunratická? Patrně jste měli štěstí a stihli jste se včas přihlásit. Mužská trať přes Hrádek byla totiž letos vyprodána během pouhých čtyř dnů. Na ostatní kategorie je registrace možná i na místě v den závodu, děti tu poběží poprvé s čipovou technologií.

Letošní 79. ročník závodu je pro organizátory zlomový. Končí totiž pětileté období aktuálně platných účastnických limitů, stanovených s ohledem na ochranu přírody a kulturních památek. „Čekají nás nová jednání s úřady. Limit celkového počtu běžců ve výši 3 400 dodržujeme, ale rádi bychom dosáhli mírného navýšení. Jak jednání proběhnou, však odhadnout nedokážeme,“ říká Hynek Šafář z organizačního výboru.

Velká kunratická, to je především velká tradice. Mnoho běžců pečlivě sbírá každoroční účast, aby mohli vstoupit mezi vyvolené – veterány VK. Některé z nich proto letos zarmoutilo, že se na ně nedostalo. Na vině je nejen běžecký boom, který zasáhl také oblíbený listopadový kros v Kunratickém lese, ale i nárůst počtu žen na trati přes Hrádek. „Situace se tím opravdu změnila. Ukazuje se, že je to problém, ve startovní listině totiž počet žen není zanedbatelný,“ vysvětluje Šafář. Nad účastí běžkyň v hlavním závodě v příštích letech proto visí otazník.

Řada věcí však v Kunraticích u Dolnomlýnského rybníka zůstává už léta stejná. Na závodníky tak opět čekají tratě náročné zejména svým profilem. Ta ženská měří 1 330 metrů, „mužská“ pak 3 100 metrů. Startuje se intervalově po dvojicích během celého dopoledne již od 8:30 hod. Jednotlivé kategorie budou vyhlašovány průběžně.

Podle předpovědi meteorologů v neděli počítejte s teplotami do deseti stupňů a s občasnými přeháňkami. Řadu cenných rad a postřehů najdete v našem seriálu, který jsme připravili ve spolupráci se čtyřnásobným vítězem závodu Romanem Skalským.

Rodiče pozor, novinkou pro letošek je měření času dětských kategorií čipovou technologií. Všechny děti, kterých startuje v závislosti na počasí 500 až 1 100, tak obdrží ke startovnímu číslu i nevratný čip, což urychlí i zveřejnění výsledků. „Pro příští rok chystáme i pro děti plnohodnotný vyhlašovací ceremoniál,“ slibuje Šafář.

A ještě jedna, bohužel smutná zpráva, poznamená tento ročník závodu. Akci na místě nebude zasvěceně komentovat, jak jsme byli zvyklí, velký znalec českého běhu Ivo Domanský, který nás náhle opustil ve věku 74 let.

WEB ZÁVODU

Komentáře (Celkem 20)

Nalezené položky: 21 První Předchozí | 1 | Další Poslední

daniela82 žena 07.11.2012 13:07:54

Chystáte se v neděli na krosový svátek vedoucí přes tři kopce a tři potoky zvaný Velká kunratická? Patrně jste měli štěstí a stihli jste se včas přihlásit. Mužská trať přes Hrádek byla totiž letos vyprodána během pouhých čtyř dnů. Na ostatní kategorie je registrace možná i na místě v den závodu, děti tu poběží poprvé s čipovou technologií.
Odkaz na článek

avatar

Luhačovice

10 km: 0:34:32 (2008)
půlmaraton: 1:16:11 (2012)

daliluh muž 08.11.2012 12:46:52

V případě, že je hlavní závod vyprodán a na mnohé pravidelné účastníky se nedostalo, je účast žen na Hrádku neudržitelná. Nebo dostanou snad muži možnost závodit na ženské trati, když mužskou trasu běžet nemůžou? Nebo můžeme běhat obě trati, tak jako mnoho žen?

avatar

Praha

Celkem 26246 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 08.11.2012 13:13:06

>> daliluh, 08. 11. 2012 12:46:52

To jsme opět u téže diskuze, která se tu točí asi 2 roky a furt dokola. Pořadatel určuje pravidla a jako závodník se jim musím podřídit. Jako veterán VK sice do toho nemám co kecat, ale pokud by tam pro příští rok bylo pravidlo, že závodníci nad 50 nesmějí startovat, tak budu mít dosavadní počet účastí a už nepoběžím. Budu nadávat, to jo, ale POŘADATEL MÁ VŽDYCKY PRAVDU!!! :-))

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21068,57 km
Minulý měsíc 74,15 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 08.11.2012 15:21:56

>> daliluh, 08. 11. 2012 12:46:52

jak píše >> EvženGe, 08. 11. 2012 13:13:06 již se to tu diskutovalo několikrát, naposled zde:

http://www.behej.com/…m-skalskym/1#…

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Celkem 4183,9 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:21 (2013)
půlmaraton: 1:46:43 (2013)
maraton: 3:56:52 (2014)

sonicak žena 08.11.2012 16:52:55

já absolutně nerozumím tomu, proč by možnost běhu přes hrádek měla být vyhrazena pouze mužům. je tam daná nějaká kvota, z níž ženy zabírají max. 10%, takže nechápu, proč někteří nejsou naštvaní spíš na těch 90% chlapů, co je při registraci předběhli. každopádně pravdu má Evžen a když to příští rok pořadatelé zarazí, je to jejich právo. já chtěla v životě alespoň jednou mytický hrádek pokořit a to se povedlo. a tuhle možnost by myslím měly dostat i ženy v budoucnu.

avatar

maraton: 2:27:54

chuck muž 10.11.2012 13:56:41

>> EvženGe, 08. 11. 2012 13:13:06 Ahoj Evžene, absolutně s tebou souhlasím, že „pořadatel má vždycky pravdu“ a jen on diktuje podmínky za jakých je ochoten pořádat ten „svůj“ závod. Nicméně diskuse na téma ženy a Hrádek má svboji cenu, i když málokdo poslouchá agrumenty druhé strany. Já naopak považuji pokračující diskuzi za prospěšnou. Ty si určitě pamatuješ počátky snah některých žen probojovat se na mužskou trať. Už jsem dříve psal jak jsem byl svědkem různých převleků za muže, tajných startů žen a pod. Tak to trvalo několik ročníků. Podle mého je diskuse mnohem kultivovanější. Jak je uvedeno v článku Velká Kunratická je především tradice. Jsem rád, že si toto uvědomují pořadatelé a připouštějí možnost navrátit se „zpět ke kořenům“. Mnohokrát jsem zde v diskuzi žádal o vysvětlení, proč je takový zájem žen o mužskou trať asi mi to vysvětlila sonicak ve svém příspěvku: "…v životě alespoň jednou mytický hrádek pokořit… ". Hm tak kvůli tomuhle VK jistě nevznikla. Miloš

avatar

Praha 616

Celkem 491 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:56:40 (2012)

yodock muž 10.11.2012 18:12:09

Přihlášky na VK 2013, budou spuštěny 30.9.2013, stačí už jenom bejt dostatečně rychlej/rychlá

Motto: Dobíhat mezi posledními, ne až za nimi
avatar

Celkem 4183,9 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:21 (2013)
půlmaraton: 1:46:43 (2013)
maraton: 3:56:52 (2014)

sonicak žena 10.11.2012 18:37:16

>> chuck, 10. 11. 2012 13:56:41 já tedy rozhodně do žádných diskuzí zabředávat nechci. a obávám se, žes mě nepochopil. celý žívot, od dětství, mužská část naší rodiny běhá přes hrádek a pak si o tom vždycky u oběda vykládají, jak je to specifický závod a kdo to nezažil, nemůže pochopit. chtěla jsem to zažít a pochopit. poznat „tradici“ na vlastní kůži. toho muže, co se tam kvůli mě letos nepodívá, je mi velmi líto. ale šancí bude mít jistě ještě dost.

avatar

Praha

Celkem 26246 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 10.11.2012 20:29:28

Teď asi zase naštvu ženský, který chtějí „za každou cenu“ bežet přes Hrádek. Podobných závodů je víc. Opravdu nechci zrovna Milošovi S. (chuck) dělat reklamu, ale třeba zrovna jeho Říčany mají taky dobrej kopec!!!

A pokud pořadatelé změní pravidla na příští rok, budu je hájit, ať to bude cokoliv (ale pokud daji do pravidel, že se smějí účastnit jen závodníci, kteří mají v příjmení aspoň 3 písmena, tak budu dost naštvanej. :-))

Bohužel jsem se i letos setkal u ženský s tím, že nemůžu startovat na „dlouhé“ trati a tak nepříjdu vůbec. A přitom tvrdila, že jí jde o setkání s kamarády.

A pro sonicak. Kamarády a mužskou část rodiny musíš brát s nadhledem. Mohl bych Ti říct na místě deset věcí „které jsi nezažila a proto je nemůžeš pochopit“. Nikdy bych to ale neudělal, protože každý máme jiné zájmy a Ty bys mi řekla svých deset věcí „které nemůžu pochopit“. Kvůli podobným řečem se nebudu potápět, skákat padákem a jiné věci.

avatar

Předboj

Celkem 23437,2 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:40:30 (2006)
půlmaraton: 1:35:54 (2006)
maraton: 3:21:02 (2006)

MirO muž 11.11.2012 09:32:33

Pánové, měli by jste se nad sebou zamyslet. Zakázat ženám běžet závod jenom proto, aby se dostalo na více mužů je myšlení nejen směšné, ale hlavně ubohé. Kdo o to z mužů tak moc stojí, ať si pohlídá začátek registrací. Jestli přihlášení prošvihne, pak to s jeho zájmem běžet není tak horké. Jinak tyhle diskuze dělají jen zlou krev mezi běžci a jak jsem již napsal, chlap který nebere ženy jako rovnocenné běžce u mně nestojí za komentář.

avatar

Celkem 10 km
Minulý měsíc 0 km

maratonec1 muž 11.11.2012 17:05:15

výsledky už mají na bezva běhu http://www.bezvabeh.cz/…la-gregorova

avatar

Luhačovice

10 km: 0:34:32 (2008)
půlmaraton: 1:16:11 (2012)

daliluh muž 12.11.2012 09:41:08

Rozhodnutí je vždy na pořadatelích, ale když se mi jako závodníku něco nelíbí, mám přece právo se ozvat. Připadá mi nespravedlivé, že muži mohou běhat jen jednu trať s omezenou kapacitou, kdežto ženy si můžou vybrat ze dvou tratí (a dokonce běžet oboje).

Letos mě vyprodání čísel zaskočilo, obzvlášť už po třech dnech, a příští rok si to tedy pohlídám. Jenže stejně na někoho nevyjde a přál bych si, aby takových běžců bylo co nejmíň.

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21068,57 km
Minulý měsíc 74,15 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 12.11.2012 09:52:14

>> daliluh, 12. 11. 2012 09:41:08

Možnost žen běžet obě tratě mi taky připadá nespravedlivá. Kloním se k variantě: pustit muže na kratší trať a zakázat dvojí start.

EDIT: a nechat samozřejmě ženy na Hrádku.

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Sloviensko

rudo muž 12.11.2012 10:12:19

zaujem chlapov velmi znacne prekrocil kapacitu zavodu podla toho ako to organizator chape. Takze vela chlapov sa do zavodu nezmesti a ucast zien na tom v principe vobec nic nemeni vela zien sa tiez z dovodu kapacity do zavodu nezmesti

problem nie je muzi vs zeny, problem je uplne inde a kto sa zameriava na zeny v pripade VK, tak odvadza diskusiu uplne nespravnym smerom.

kedysiu zeny behat maraton nesmeli a behali ho nacierno az sa im to povolilo. Teraz su maratony niektore beznadejne vypredane aj ked kapacita je 40,000 vypredaju sa za par hodin. Preco sa chlapi maratonci nesnazia znovu vyhnat zeny von z maratonov, mali by vacsiu sancu sa zmestit do kapacity zavodu ?

teda neviem ale VK je snad jediny pripad kde to chapi takto chapu-nechapu

argument tradicie – tradicne zeny maratony nebehali.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21068,57 km
Minulý měsíc 74,15 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 12.11.2012 10:45:38

>> rudo, 12. 11. 2012 10:12:19

tak tak, již jsem argumentaci maratonem užila:

MartiNo 05.10.2012 12:55:22 http://www.behej.com/…m-skalskym/1#…

ale to stále neřeší tu tradici jednoho konkrétního závodu VK, jak pánové brojící proti ženám na Hrádku poukazují. Je to obecně zajímavý spor…

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Lysá nad Labem

10 km: 0:41:08 (2012)
půlmaraton: 1:30:08 (2013)
maraton: 3:22:31 (2014)

zdeno muž 12.11.2012 11:46:42

*>> rudo, 12. 11. 2012 10:12:19*Naprosto s tebou souhlasím. Nemělo by to být muži versus ženy. Závody bez žen by byly smutnější. Prostě berme to tak, že ten závod má omezenou kapacitu a v dalších letech to bude asi i o štěstí se zúčastnit. Ženy na trati přes Hrádek mi nevadí. To mě naopak více vadí na trati ti, kteří evidentně tenhle závod mají jako první běh v roce (ale taky jich bude asi pomálu). Vadí mi, ale vůbec jim tím neubírám právo zúčastnit se. To, že bude rychle vyprodáno nemohlo nikoho, kdo se pravidelně zúčastňuje závodů, překvapit. Vzpomínám si, že vloni bylo také poměrně brzo vyprodáno a při růstu počtu startujících na spoustě závodů v letošním roce jsem to předpokládal. Žádné překvapení. Jen jsem si myslel, že to bude o nějaký ten den déle. A tak nakonec ještě vyslovím přání – ženy, běhejte s námi.:-)

avatar

Praha 10 - Strašnice

Celkem 2251 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 2:14:43 (2011)
maraton: 5:30:52 (2010)

šlčka7 žena 12.11.2012 11:51:37

Trať přes Hrádek je super. Fakt výzva. S tou „ženskou“ tratí se to nedá vůbec srovnat… Běžela jsem tam poprvé a naprosto mě to nadchlo :-)

Motto: NIKDY NEŘÍKEJ NIKDY
avatar

Praha 10

10 km: 0:35:57 (1975)
půlmaraton: 1:51:35 (2008)
maraton: 3:26:06 (1987)

mirek koubek muž 12.11.2012 20:12:01

>> MartiNo, 12. 11. 2012 09:52:14

To není tak jednoduché a už jsem to určitě v nějaké diskusi zmiňoval. Pokud by se pro ženy zrušila krátká trať, tak by část žen vůbec neběžela, což si určitě nikdo nepřeje, část by se vrhla na dlouhou trať, což by vedlo k ještě většímu nedostatku čísel, to už si vůbec nikdo nepřeje. Je jistě možné zrušit ženám možnost dvou startů. Jak ale potom s kategorií veteránek – kvůli nim tato možnost je. Start mužů na krátké trati je úplně vyloučen, jednak nelze časově koordinovat, letos se vyprodala i tato trať, jednak není možné pustit muže na trať společně se žákyněmi.

V současné době nemá smysl nad tím přemýšlet. Povolení k uspořádání závodu skončilo a jak to bude příští rok ,v tuto chvíli nevíme. Třeba budou čísla přes Hrádek pro všechny ( to je ale spíš z kategorie O Sněhurce nebo Červené karkulce), možná nemusí být pro nikoho ( to věřme, že se nestane). Více budeme vědět někdy na přelomu jara a léta příštího roku, pak je možné řešit další.

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21068,57 km
Minulý měsíc 74,15 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 12.11.2012 20:23:43

>> mirek koubek, 12. 11. 2012 20:12:01

Děkuji za vysvětlení. Celkem jakžtakž chápu, že to není jednoduché. Není mi ovšem jasný problém s veteránkami – proč potřebují možnost dvojího startu?

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Praha 10

10 km: 0:35:57 (1975)
půlmaraton: 1:51:35 (2008)
maraton: 3:26:06 (1987)

mirek koubek muž 12.11.2012 21:43:09

>> MartiNo, 12. 11. 2012 20:23:43

Nepotřebují tuto možnost, pokud ale chtějí běhat přes Hrádek, tak by nemohly běhat v kategorii Veteránky VK, která by tím byla značně oslabena( je zatím asi jen 15 aktivních), což by asi byla škoda. Současné řešení není ideální, určitě se bude řešit podle výsledku žádosti o povolení.

avatar

Předboj

Celkem 23437,2 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:40:30 (2006)
půlmaraton: 1:35:54 (2006)
maraton: 3:21:02 (2006)

MirO muž 15.11.2012 10:44:15

Napsal jsi to Rudo přesně, mám na to úplně stejný názor.>> rudo, 12. 11. 2012 10:12:19

Nalezené položky: 21 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.