Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Adidas představil novinku v odpružení běžecké boty

Adidas představil novinku v odpružení běžecké boty
foto: adidas

Petr Kostovič | 27.02.2013 | přečteno: 42348×

Pod překladem výrazu boost“ najdete v anglicko-českém slovníku termíny „oživení“, „podpora“, „vzpruha“. Novinku stejného názvu promítající se do technologie odpružení běžecké boty dnes představila společnost adidas. Podle zástupců adidasu spojuje vlastnosti tvrdé závodní boty umožňující energický odraz s ochranou, kterou noze poskytuje bota s výrazným tlumením. Takové vlastnosti má umožňovat materiál označený jako „boost“, obsažený v mezipodešvi běžecké obuvi.

„Běžecká bota adidas Energy Boost kombinuje pohodlí tlumivé obuvi s návratem energie závodní boty,“ uvedla na předváděcí akci novinky Petra Vondráčková, brand manažerka společnosti adidas pro Českou republiku, a doplnila další přednosti nové boty, především tepelnou stálost použitého materiálu ve srovnání s běžně používanými technologiemi.

Podle zástupců adidasu nejde o jedinou inovaci v rámci této běžecké obuvi. Na předváděcí akci padla zmínka i o materiálu Techfit použitém ve svršku obuvi. „Je ‚strečový‘ a přizpůsobuje se tak různým tvarům chodidla,“ říká Vondráčková a dodává, že bota sleduje i minimalistický trend. Rozdíl mezi výškou špičky a paty je 10 mm (12 mm výška špičky, 22 mm paty).

„Po botě pravděpodobně sáhne především běžec ve věku mezi 20–30 lety,“ zaznělo od zástupců adidasu. „Mladá generace je otevřenější k přijímání nových technologií, koupit ji však samozřejmě mohou běžci každého věku,“ upřesňuje Vondráčková určení boty.

V současné době má adidas k dispozici prozatím jen 1 000 párů těchto bot pro celou Českou republiku. Ty jsou k dostání ve 25 obchodech. „Očekáváme další dodávky v průběhu roku, abychom uspokojili všechny zájemce,“ uvedla k novince Petra Vondráčková.

Komentáře (Celkem 226)

Nalezené položky: 227 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další Poslední
avatar

Praha

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:43 (2014)
půlmaraton: 1:23:15 (2014)
maraton: 3:08:08 (2014)

Bezz muž 12.03.2013 14:09:04

Začínám si vůbec říkat, kam se poděly všechny ty boty slibující návrat k přirozenosti jako Nike Free apod.? To už se zase propagují odpružené boty? Ani to nestačím sledovat.

avatar

RoMeiRo muž 12.03.2013 14:09:35

>> Pierrot, 12. 03. 2013 14:04:04

neberu to osobně, beru to sportovně, už kvůli vašim zkušenostem, které já skoro nemám (avšak pracuju na nich), jen to člověka může trošku zamrzet a ikdyž tu padá jak tu nikdo neútočí, nebo jo, chytá mě kde kdo za slovíčka, tak si pak přijdu jak totální idiot.. jasně, všechno chce čas, každopádně na české luhy a háje bych moc nevsázel, až tak to podle mě u nás nepojede.. možná tak jak říkáš, i kvůli té ceně..

avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 12.03.2013 14:11:04

Ať si to nikdo nebere jako kritiku, ale data 5 km, 6 min/km, TF 169 nasvědčují, že se pravděpodobně nejedná o příliš zkušeného běžce.

Co se týče pocitu rychlosti, stačilo mě nazout NB s větším rozdílem mezi patou a špičkou. Fakticky se to samozřejmě neprojevilo. ;-)

avatar

RoMeiRo muž 12.03.2013 14:13:27

>> milan, 12. 03. 2013 14:11:04

pravděpodobně ne, je to zcela jasné, nepovažuji se za zkušeného běžce, což už se tu ví :-) ale jsem tu abych třeba nějaké informace získal, neběhám dlouho, ale pracuju na tom a baví mě to.. každý nějak začínal, uvidíme jestli Boost budou co k čemu..

avatar

Bratislava, Ruzinov

Celkem 6727,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:25 (2012)
půlmaraton: 1:17:34 (2014)

PALOsvk muž 12.03.2013 14:21:22

Chceli, aby sa o novych teniskach pisalo, hovorilo, diskutovalo a je to tu :-) Reklama zabrala, ludia to spoznali a bude stale viac takych, co to budu chciet vyskusat. Az kazdy sam neskor zisti…po niekolkych rokoch, ktora znacka a ktory typ obuvy mu najviac vyhovuje.

Ja sam som z dvojiciek a napriek tomu mame s bratom rozdielny typ nohy a kazdemu nam vyhovuje ina znacka a typ obuvy. A taktiez sme na to prisli az po niekolkych rokoch behania a skusania roznych typov…

Motto: http://connect.garmin.com/profile/palosvk
avatar

Praha-Dalejské údolí

Celkem 2570,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:34 (2016)
půlmaraton: 1:22:23 (2015)
maraton: 3:11:54 (2015)

oblivion muž 12.03.2013 14:21:59

>> RoMeiRo

     Rada pro příště: Pokud uvedeš jen absolutní zrychlení (12 s/km) a nikoliv už výsledné tempo (6:04 min/km), taková informace nemá žádný přínos – proto ta zmatenost a nevole. Je velký rozdíl mezi 12 s/km při tempu 3 min/km a při 6 min/km. Takže příště prosím uveď oba údaje, případně relativní zrychlení (tj. 3,2 %). Z toho už si každý domyslí, jak ho to může zrychlit. (Může-li, ovšem…)

Motto: „Výhoda běhání naboso je, že se vám uprostřed závodu nerozváže tkanička.“
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 12.03.2013 15:39:59

Takže poslední tři stránky vlákna nám řekly, že když si začátečník koupí boty za 4000 bude z nich nadšen jako malý kluk a bude je chválit. Kdo by taky svou lásku nechválil. :-) Případně nebude přispívat do diskuse a bude si rvát vlasy někde v klidu v koutě. :-D

Motto: www.marek27.cz
avatar

RoMeiRo muž 12.03.2013 16:20:43

>> marek27, 12. 03. 2013 15:39:59

tak to je odpověď zcela mimo.. jako ZKUŠENÝ běžec by si toho měl o výběru běžecké obuvi přeci dost vědět, tzn. že ikdyž jsem začátečník, nemusím, resp. já si nebudu kupovat nějaké low modely, které mi zničí tělo a hlavně nohy. Nehledě na to, že vlastně ani nevíš proč jsem si ty boty koupil (ne kvůli image vážně ne). To je jako bych si koupil třeba např. Mizuno Wave Prophecy za 5.599,– a ty si mi tohle řekl, myslel sis jak z nich mám radost + si zvýším ego „jak na to mám“ a přitom by si nevěděl, že vážím třeba 110 kg a jen tak některou botu si dovolit kvůli váze nemůžu, takže mi nic jiného nezbylo. Tak jako si zkušený běžec může dovolit minimalistické boty, kdy začátečník kvůli stylu spíše ne! A pokud mi teda bota vyhovuje ve všech aspektech tak nevidím důvod proč jí nevychválit.. každopádně nevím co se tady ještě řeší..

avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 12.03.2013 16:42:06

>> RoMeiRo, 12. 03. 2013 16:20:43

Hned několikrát se mýlíš:

  1. Nejsem zkušený běžec.
  2. Vím, proč sis boty koupil. Sám to na svém webu píšeš. Viděl jsi reklamu a řekl sis, že je musíš mít.
  3. Vůbec jsem neřekl, že si tu zvyšuješ ego. Napsal jsem, že nováček, který dá 4000 za boty a je do nich zamilován, bude tyto boty chválit (třeba hned po pěti kilometrech regeneračního běhu). Pokud by po čase zjistil, že to nebyla vhodná investice, asi o tom moc mluvit nebude.

V řadě věcí se pouštíš na tenký led. Minimalistické boty přeci nejsou jen pro zkušené běžce.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 12.03.2013 16:45:13

>> marek27, 12. 03. 2013 15:39:59

Ty jsi kun :-D Nicmene shrnul jsi to velmi trefne.

BTW prave mam zapnuty porad Tempo (novy bezecky magazin) a uz nam tam ukazuji Boost. Ale pokud to bude takove, jako zbytek magazinu (vsechno rychle a zcela povrchne, asi aby dodrzeli TEMPO), tak mi moc nereknou.

EDIT: nerekli, magazin pusobi dojmem za male penize co nejmene muziky

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 12.03.2013 16:49:32

>> skritek Hugo, 12. 03. 2013 16:45:13

Už jsem shrnul zážitek do jiného vlákna. :-)

Motto: www.marek27.cz
avatar

RoMeiRo muž 12.03.2013 16:56:44

>> marek27, 12. 03. 2013 16:42:06

po třech tisících kilometrech bych řekl, že si zkušený běžec.. to je ale jedno, jde o to, že když si někdo koupí boty za 500,– a bude s nimi tedy spokojený, nemá právo je vychválit? Já bych řekl že jo, já je chválím, protože mi vyhovují, bez ohledu na to jestli nebo nestáli 4 tisíce – o ceně se tu nebavíme.. ano napsal jsem, že jsem je viděl v reklamě, nebo jak a že je musím mít (jenže to je ten prvotní zájem, „to se přeci tak říká“), jenže moje snova sequence 2 už jsou totálně out, nové snova glide 4 po dvou trénincích nesedí, dřou, tak jsem potřeboval nové, rozhodnutí bylo mezi mizuno precision 13 nebo boosty.. možná bych se tu jinak rozplýval nad mizuny, bez ohledu na nějaké mediální masáže. Ano třeba je budu proklínat, ale to bude už můj problém.. dokážu být objektivní a to taky budu, takže jestli to nebude ono, budu o tom psát, že to tak je, rozhodně ale nebudu říkat – ne nekupuj, ta bota je špatná.. ta bota je dobrá, jak pro koho (tak jako všechno) ;-) .. a už to neřešme, berte to s nadhledem, stres běhu nesvědčí..

avatar

Desert muž 12.03.2013 17:18:05

>> RoMeiRo, 12. 03. 2013 16:56:44

" začínáš být nejrychlejší"

avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 12.03.2013 17:57:32

>> RoMeiRo, 12. 03. 2013 16:56:44

„po třech tisících kilometrech“

mne jeste chybi do teto mety cca. 200km … a kdyz tak nad tim premyslim kolik toho vim o behani a s cim jiz mam zkusenosti, tak bych rekl ze jsem mirne pouceny zacatecnik, nic vic. Porad se kazdou chvili dovidam neco co sem neznal. Ono tri tisice kilometru ubehnou ani nevis jak, kdyz te to bavi. ;-) :-D

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

Olomouc

Celkem 10048 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:44:10 (2013)
půlmaraton: 1:40:40 (2012)
maraton: 3:58:26 (2009)

tomaz muž 12.03.2013 19:13:44

>> ped7g, 12. 03. 2013 17:57:32

souhlas, mám o pár kilometrů víc jak Ty a rozhodně nejsem víc než začátečník :-)

Motto: Only those who risk going too far, can possibly find out how far they can go...
avatar

Mostek

zlej muž 12.03.2013 20:56:10

>> sam, 12. 03. 2013 12:12:07

No možná je dobrý o tom něco vědět, nebo si zjistit, než něco napíšeš.

avatar

Mostek

zlej muž 12.03.2013 21:12:39

Jen malý příklad z mnoha: http://cs.wikipedia.org/…Abebe_Bikila a opravdu lahůdka: Zrozeni k běhu – Christopher McDougall

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 12.03.2013 21:14:05

>> zlej, 12. 03. 2013 20:56:10

>> sam, 12. 03. 2013 12:12:07

No možná je dobrý o tom něco vědět, nebo si zjistit, než něco napíšeš.

…no, pouziji tvuj styl: Mozna by bylo dobre o samovi neco vedet, nez sem neco takoveho napises…Pokud nevis, pomuze google, nebo nedavny clanecek na behej.com. Kdo hleda, najde.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Mostek

zlej muž 12.03.2013 21:19:59

>> skritek Hugo, 12. 03. 2013 21:14:05 Já ale nehodnotím jeho výkony. Hodnotím jeho hlášku: „Nevěř všemu co je napsané“. Nejdřív by si to mohl ověřit :-)

avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 12.03.2013 21:34:42

>> zlej, 12. 03. 2013 21:12:39

Bikila běžel jeden maraton bos, ostatní v botách. Co z toho tedy vyvozuješ?

avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 12.03.2013 21:37:02

>> zlej, 12. 03. 2013 20:56:10

Ještě jednou ti ocituji, cos napsal:

„Nejlepší dálkoví běžci běhají v sandálech, nebo dokonce na boso. To jsem četl, ne že bych se je snažil napodobit.“

Kdybys použil slovo „Někteří“ místo „Nejlepší“, mohl bych souhlasit. S tím slovem „Nejlepší“ to je blbost, že ? :-)

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 12.03.2013 21:49:28

>> zlej, 12. 03. 2013 21:19:59

Tak jeste jednou, tady jsem ti to nasla: http://www.behej.com/…aji-asociaci

Vic napovidat nebudu, google je skvely a poucny zdroj informaci.

V jedne veci jsme si nerozumeli. Psal jsi dalkovi bezci, ja si to prelozila jako ultra bezci. A ty prijdes s Bikilou, od jehoz boseho behu uplynulo hodne, ale opravdu hodne vody (plus take jeho dalsi vitezny OH maraton jiz v botickach). Bikilu bych oznacila za vytrvalce. Ale to je jen diskuze o terminologii. Nicmene znovu, sam o tom asi vi vic, nez vetsina znas. Zkus se zajit na nejaky takovy beh podivat…

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Praha

Celkem 26227 km
Minulý měsíc 3 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 12.03.2013 22:29:39

>> zlej, 12. 03. 2013 21:19:59

Promiň, ale ty OPRAVDU VĚŘÍŠ, že nejlepší dálkoví běžci (a je jedno, jestli pod tím míníš maratonce nebo ultraběžce) běhají bosi nebo v sandálech?? Pokud ano, tak mě to opět přesvědčuje, co dokáže jedna populárně napsaná a vhodně podaná věta. Byť je nepravdivá.

P.S. Sam o maratoncích a ultraběžcích přece jen „něco málo“ ví. :-))

Jo a McDougall není až tak 100% pravdivý. Viz Zátopek. :-)

avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 12.03.2013 22:57:51

>> skritek Hugo, 12. 03. 2013 21:49:28

a ted mi tady uz jen chybi Sulda, jenz by nam povykladal o tom jaka pohoda je vyklusat 250km, proti zavodni 10km vlastne uplna prkotina. ;-) :-D

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

Praha/Zlín

Celkem 4528,24 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:08 (2014)
půlmaraton: 1:23:37 (2014)
maraton: 3:56:07 (2022)

J0SE muž 13.03.2013 09:53:46

>> EvženGe, 12. 03. 2013 22:29:39 Jo a McDougall není až tak 100% pravdivý. Viz Zátopek.

Ale zase se to krásně četlo a bylo to i krásně motivační – mně se ta knížka líbila (i když samozřejmě spoustu věcí beru s rezervou).

avatar

Praha

Celkem 26227 km
Minulý měsíc 3 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 13.03.2013 13:50:01

>> J0SE, 13. 03. 2013 09:53:46

Jo je to výborná knížka. Dokonce na druhé čtení (pro porovnání s Běhání s Keňany) byla lepší, protože jsem se už orientoval v té řadě souběžně probíhajících příběhů. Jen ji nelze brát jako jedinou pravdu co se týče stylu běhu. A proto souhlasím se Samovým: Nevěř všemu, co je napsané. Řada věcí v knížce je pravdivých, ale některé přece jen méně. :-)

avatar

Praha

Celkem 26227 km
Minulý měsíc 3 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 13.03.2013 13:57:19

Dopoledne jsem zkoušel Adidasky. Večer napíšu víc. Ale s RoMeiRo souhlasím, že to jsou dobrý boty. A nerejte do něj kvůli 12 vteřinám. Když si obuju dobrý nový boty, tak se mi v nich VŽDYCKY (oprava-většinou :-) ) poběží líp než v těch starejch. O tom by mohly povídat moje Nike, Mizuna, Asicsy, Scoty,INOV-8,NB,Viva … :-)). A to jsem ještě na pár značek asi zapomenul. Rozdíl mezi námi je, že já už v žádných botech tolik nezrychlím. :-((.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 13.03.2013 14:21:02

>> EvženGe, 13. 03. 2013 13:57:19

Zajímavé, mně se většinou běží v nových botách HŮŘE než ve starých a trvá mi několik týdnů, než si na nové zvyknu (vždy je s těmi starými v prvních týdnech střídám).

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 13.03.2013 14:29:52

>> EvženGe, 13. 03. 2013 13:57:19

Uvidíme až nám napíše někdo tak po třech měsících používání. To tvé VŽDYCKY neplatí. Třeba já jsem netušil, v krámu ani při prvních bězích nepoznal, že brooks adrenaline se jmenují zřejmě podle zážitků na jakkoliv mokrém povrchu.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Desert muž 13.03.2013 14:46:25

>> EvženGe, 13. 03. 2013 13:57:19

Sára je už testovala?

Nalezené položky: 227 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.