Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Co pít při tréninku v horkých dnech?

Co pít při tréninku v horkých dnech?
foto: Zdenek Krchák

Petr Kostovič | 27.07.2013 | přečteno: 16647×

Panují pořádná letní parna. Vyrovnat se s takovým extrémem je velkou zátěží pro organismus, proto lékaři nedoporučují ji ještě zvyšovat náročnou fyzickou aktivitou. Jenže říkejte to člověku, jehož čeká vysněný závod nebo se připravuje na podzimní vrchol a trénink nyní prostě dát musí. Jak v takovém případě zásobit tělo tekutinami a trýznění tak aspoň snížit?

Nedostatek tekutin způsobí dehydrataci. Jde o ztrátu hmotnosti vyšší než 2%. Mezi varovné signály patří podle odborníků svalové křeče, nevolnost, zvracení, bolesti hlavy, závratě, zmatení, dezorientace, slabost, snížený výkon, neschopnost se soustředit a podrážděnost.

Jednoduchou kontrolou, zda nesměřujete k dehydrataci, je podle lékařů barva moči. Pokud je čirá až světle žlutá, je vše v pořádku. Malé množství tmavé moči svědčí o vysokém podílu odpadních látek a dehydrataci. Je třeba doplňovat tekutiny.

„Vhodný nápoj by měl obsahovat trochu sodíku, aby stimuloval žízeň, trochu draslíku, aby se doplnily jeho ztráty potem a trochu sacharidů pro získání energie,“ uvádí ve své knize věnované sportovní výživě Nancy Clarková, mezinárodně uznávaná specialistka na sportovní dietologii. Vhodné jsou podle ní sportovní nápoje.

„Základním elementem v nápoji je sodík,“vysvětluje MUDr. Jaroslav Větvička, sportovní lékař českých olympioniků. „Sodík je důležitý pro rovnováhu tekutin v těle. Stimuluje žízeň a zadržuje tekutiny,“přichází s podrobnějším vysvětlením role sodíku Clarková a dodává, že v horkém prostředí a při dlouhotrvajících výkonech jsou nejvhodnější sportovní nápoje s jeho vyšším obsahem. Jeho zdrojem je například kuchyňská sůl.


Hypotonické nápoje

Mají nižší koncentraci než tekutina uvnitř buňky. Pronikají dovnitř buňky, aby došlo k vyrovnání koncentrace a nastolení rovnovážného stavu.

Hypertonické nápoje

Jde o roztoky koncentrovanější než je vnitřní prostředí buňky a k nastolení rovnovážného stavu tekutina z tělesné buňky proniká do okolního prostředí a přichází o dostatek tekutiny. Jde například o koncentrované ovocné džusy. V horku jsou pro sportovní výkon nevhodné.

Isotonické nápoje

Jsou v rovnovážném stavu s vnitřním prostředím buňky. Mohlo by se tedy zdát, že jsou pro sportovní výkon nejvhodnější. Tato rovnováha však je narušena pocením a isotonický nápoj se tak stává hypertonickým.


Pokud se ve sportovních nápojích úplně neorientujete, vězte, že v horku byste měli pít takzvaný hypotonický nápoj. Ten má nižší koncentraci než tekutina uvnitř buňky, bude tedy pronikat dovnitř buňky, aby došlo k vyrovnání koncentrace a nastolení rovnovážného stavu. Pokud jde o koncentrát, na obalu zakoupeného nápoje najdete informace o tom, jak jej naředit. K dostání jsou i hotové, naředěné sportovní nápoje. Je třeba si uvědomit, že jde o nápoje pro sportovní výkon, ne o limonády pro celodenní pití. Nevhodný je naopak alkohol, káva a sycené nápoje.

Pijte po malých doušcích, ale v pravidelných intervalech. Nápoje se v horkých dnech mohou pít chladné, aby ochlazovaly vnitřní prostředí organismu.

Pozor na extrém, kdy přijímáte nadměrné množství vody bez toho, abyste doplnili sodík. Je-li jeho koncentrace příliš nízká, může dojít k narušení rovnováhy sodíku, takzvané hyponatremii, vedoucí až ke kolapsu organismu, v extrémních případech končícímu fatálně.„Přestaňte pít, pokud vám při výkonu ‚šplouchá‘ v žaludku. To se může stát, budete-li pít více než litr vody za hodinu po dobu několika hodin,“ píše ve své knize Clarková.

Vedle správného doplňování tekutin je v horkých dnech při běhu důležité dodržovat i další zásady. „Musíte-li v horku sportovat, oblečte si volnější, prodyšné funkční oblečení světlé barvy s větracími zónami v místech pocení. Důležitá je i pokrývka hlavy. Měla by být bílá, aby odrážela slunce a také s větráním. Volte správně i trasu svého výběhu. Místo rozpáleného asfaltu se vydejte na cesty s travnatým povrchem, držte se více ve stínu,“ dodává Větvička i další důležité rady pro běh v horkých dnech.

Komentáře (Celkem 35)

Nalezené položky: 36 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední

PetrK muž 26.07.2013 11:03:52

Čekají nás ještě větší parna. Vyrovnat se s takovým extrémem je velkou zátěží pro organismus, proto lékaři nedoporučují ji ještě zvyšovat náročnou fyzickou aktivitou. Jenže říkejte to člověku, jehož čeká vysněný závod nebo se připravuje na podzimní vrchol a trénink nyní prostě dát musí. Jak v takovém případě zásobit tělo tekutinami a trýznění tak aspoň snížit?
Odkaz na článek

avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 26.07.2013 11:34:46

JJ, kdyz to rikaji lekari, tak na to vecsinou kaslem… ;-)

Tak se pridam taky, vim dobre co to je naplanovat si trenik a tesit se na dalsi lepsi vykon v nadchazejicim zavode. Kdyz takhle prijde vlna veder, nema to cenu. Volnejsi tyden, kratsi a mene intenzivni treninky nikomu z formy v nejblizsim zavode neuberou, at uz je v jakekoliv fazy pripravy.

Naopak trenink hnany do extremu ve vedrech stejne nebude stat za moc, ale zbytecne organizmus vycerpa. Po bezne intenzivnim tydnu, ale ve velkych vedrech, skoncite mnohem vic vycerpani, a bude vam chybet energie do dalsiho trenovani v priznivejsim pocasi.

Takze nakonec stejne budete muset alespon jeden , odpocinkovy tyden zaradit a to mozna po serii tydnu ktere budou stat za … nez Vam to konecne dojde.

avatar

Teplice

Celkem 44060 km
Minulý měsíc 262 km
10 km: 0:38:32 (2022)
půlmaraton: 1:26:41 (2022)
maraton: 3:07:56 (2022)

Galahad muž 26.07.2013 11:48:59

Zítra mě čeká 32km silniční závod, tak se mám na co těšit. Bude to přesně rok po Miřejovickém půlmaratonu, který se běžel ve stejných podmínkách. Co se týče pití, tak vsadím na před závodem na marockou mátu.

avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 26.07.2013 14:28:44

No já jsem si línej na trénink brát isodrink, takže běhám 20 km bez tekutin, je pravda, že po doběhu vypiju třeba 2 litry najednou-to je slast. Snad nedělám chybu :-)

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Celkem 3424 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:48 (2014)
půlmaraton: 1:26:32 (2014)

truxinho muž 26.07.2013 15:10:58

Dneska jsem si byl oběhnout SUTR. Už jsem to jednou běžel, ale jen ten krátkej v rámci Virtual Cupu. Vybíhal jsem v 9 a protože nemám rád běhat s flaškou, nechal jsem si jí ležet na startu okruhu. Už takhle ráno bylo v lese hrozný dusno a když jsem pak vyběhnul z lesa na slunko, dost to pálilo. Poslední stoupání a schody jsem si vyšel, začínala se mi z toho vedra točit hlava. Bez pití už takhle náročnou trasu nebežím, je to fakt o zdraví. Ani vypití už značně zteplalýho pití mě moc nezachránilo. Osvěžil jsem se až při cestě na koleji Na příkopech v pítku. Aspoň jsem ponaučenej pro příště.

avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 26.07.2013 15:29:05

otázka je, jestli to tělo vycvičí běhat efektivněji, když nedoplňuješ tekutiny. Jestli si na tento stav zvykne a přizpůsobí se a nedělá mu to problémy. Nejsem si jist, jestli při mých bězích dochází k dehydrataci nebo ne. Bez vody běhám 10, 20 i 25 km. No vždy jsem to přežil, tak asi jo.

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Celkem 11099,39 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:37 (2015)
půlmaraton: 1:48:11 (2015)
maraton: 4:24:37 (2014)

Ondřej S. (aka
poohDA)
muž
26.07.2013 16:33:31

>> filipoinzagi, 26. 07. 2013 15:29:05 otázka je, jestli to tělo vycvičí běhat efektivněji, když nedoplňuješ tekutiny

To mi připomnělo ten vtip o člověku, co učil koně nežrat. A když už to ten kůň skoro uměl, tak chcípnul. :-)

Motto: Mírné zjednodušení ušetří hodiny vysvětlování.
avatar

Statenice

Celkem 5780,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:45:07 (2013)
půlmaraton: 1:41:58 (2015)
maraton: 3:54:08 (2013)

Spidla muž 26.07.2013 17:37:50

>> truxinho, 26. 07. 2013 15:10:58

To ja nejsem linej a v tehlech horkach kdyz je to kolem hodiny beru flasku, kdyz je to delsi tak batoh s camelbagem. Na SUTRU, kdyz jsem si ho daval pred par tydnama jsem vypil litr a pul vody a jedno pito na Jeneralce. Naucil jsem se brat si s sebou i nejaky penize kdyz by bylo nejhur abych mohl vodu pripadne nekde dokoupit. Je to lepsi nez skoncit nekde v pangejtu

avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 26.07.2013 20:19:19

>> poohDA, 26. 07. 2013 16:33:31 to je vtipné přirovnání :-)) Máš samozřejmě pravdu. Člověk pozná ale své krajní meze. Dnes se mi zdálo, že kolem mě létaly všecky mouchy a různá havěť. I mouchy se zbláznily, nebo si všimly, že to se mnou brzy třískne a těší se na hostinu :-)

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Sloviensko

rudo muž 26.07.2013 21:30:25

lidicki sa vam cudujem, to je z toho jednorozmerneho rozmyslania, som bezec a nic ine ?

za prve v tom pocasi sa da najazdit na kole stovky km a drziaky na flasky sa daju namontovat navyse a vzduch predsa len trochu ochladi

za druhe, v hocjakom jazere sa da trenovat beh v hlbokej vode, kludne si mozes vytat aj 4H intenzitu alebo tempa a intervaly a voda bude vzdy teplo odvadzat priamo zo svalov staci klubucik na sisku a namacat ho, je to ovela lepsi trenink ako suche behanie a v tej horucave je zadarmo vsade netreba sa trepat niekam do bazena

tak krasne sa to ponuka a ked sa jesen spyta co si robil v lete – namakal som vytrvalsot a silu na kole a vo vode a teraz dam osobak jak je chladnesjie pocasie

ale to by bezec nesmel mat jednorozmerne rozmyslanie, treninkovy dennik by bol chudbone keby tam neboli suche km ?

oh please !

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Statenice

Celkem 5780,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:45:07 (2013)
půlmaraton: 1:41:58 (2015)
maraton: 3:54:08 (2013)

Spidla muž 26.07.2013 22:34:24

Covece ty jsi stejne nejlepsi, vsechno znas vsechno vis na vsechno mas radu. Parada.

avatar

Sloviensko

rudo muž 26.07.2013 22:55:05

>> Spidla, 26. 07. 2013 22:34:24

pred nicim si nezakryvam oci a nestrakam hlavu do piesku a necham si poradit od kazdeho a nemyslm si ze viem tolko aby som nemusel uz hladat nic nove

trosku rozdiel, co povies ?

mimochodom preco ta zaujima kto to napisal a nezaujima ta to co bolo napisane a nemas ku tomu nazor akoze co je z toho podla teba dobre a podla teba zle a preco ?

poznas peravdila futbalu – kop do lopty.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Žilina u Kladna

Celkem 9586,35 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:55 (2015)
půlmaraton: 2:06:38 (2015)
maraton: 5:22:48 (2012)

Pohoda žena 27.07.2013 10:56:40

Děláš :-)), 2litry vypít najednou je blbost, tělo neumí takové kvantum tekutiny najednou vstřebat a většina tebou jen proteče. Má se pít v malých dávkách, častěji. Takže ber si s sebou vodu na běhy, které trvají přes hodinu, urychlíš tím i regeneraci :-))>> filipoinzagi, 26. 07. 2013 14:28:44

Motto: Jak pokračujeme v životě,poznáváme meze svých schopností. S.Freud
avatar

Prievidza, Slovensko

Celkem 11594,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:46 (2020)
půlmaraton: 1:27:42 (2016)
maraton: 2:57:58 (2017)

ttomino1980 muž 27.07.2013 14:48:11

kedze som len obycajny hobbik..tiez mi pride o nicom hnat sa behat v 35 alebo ked pecie … beham rano alebo az po zapade slnka tak beham aj teraz …inac teraz je teplo znesitelnejsie ako posledne…kedze teraz sa v noci ochladi na 14°C…takze ranny beh je prijemny aj cca este o 8ej…pricom naposledy maj/jun bolo aj v noci 24°C …trening beham bez alebo s malou flaskou vody…ale na ostatnom zavode do vrchu som bezal na riedeny Gatorade…a celkom zabral…a to som sa inak zapotil…tak ho chcem vyskusat aj na Rajeckom polmaratone kde je vacsinou vzdy upek

Motto: "Keď prechádzate peklom, nezastavujte sa." - W. Churchill
avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 27.07.2013 21:32:58

>> Pohoda, 27. 07. 2013 10:56:40 zase máš pravdu, poslední dobou jsem z toho počasí nějakej zníčenej. Snažím se naběhat co nejvíce kilometrů tento měsíc, jelikož příští týden mám Miřejovice, tak jsem tam chtěl dát osobák ale nevypadá to. Několik dní jsem běhal 20 km každý den a bohužel se to projevilo a to od únavy, bolesti zad, bolesti šlach na spojnici kyčle a stehenní kosti. POZOR NESTĚŽUJU SI :-) Jen konstatuji svoji zkušenost, kterou zase využiju pro další trénink. Teď jde o to abych se zregeneroval na příští sobotu. Myslím, že na 10 km voda není potřeba, spíš na ty delší běhy nad 10 km. Člověk si musí uvědomit, že někdy je odpočinek lepší než trénink.

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 27.07.2013 22:44:18

>> rudo, 26. 07. 2013 21:30:25

Nie je ta tvoja reakcia trochu zbytocne povysenecky arogantna?

Mozes prosim uviest svoje vlastne skusenosti s takymto treningom?

Chapem to tak ze doporucujes bike a beh vo vode ako dlhodobejsie riesenie, nie len pre nejakych 7–10dni extremneho tepla.

V tom pripade mozem za seba povedat ze mne cyklistika nevyhovuje. Aerobnu kondiciu si mozno zachovam, dost pochybujem ze by sa zlepsila. Ale podstatny test je pre mna vykon v behu, a tam je to bieda. Ekonomika uplne v pytli, neviem sa poriadne rozbehat, na osobaky to rozhodne nie je.

Co sa tyka behania intervalov v akomkolvek jazere, tak to si dost dobre neviem predstavit, ale neskusal som. V rozumnej vzdialenosti ani ziadne nemam. Takze tvrdenie ze je ta moznost uplne vsade mi moc nesedi. Snad by sa nejak dalo najst miesto pre beh na mieste. No i to by na rozdiel od behu, vyzadovalo naprv sa na take miesto presunut a vzhladom k ubyjajucej nude behu na mieste vo vode mi pripada behatko v klimatizovanom fitku ako super zabavna vec.

avatar

Sloviensko

rudo muž 27.07.2013 23:11:26

>> SlavoK, 27. 07. 2013 22:44:18

v tomto kontexte som to uvadzal ako riesenie na horucavy, ci uz trvaju 10 dni alebo je cele horuce leto

Slavo neviem kde byvas ale nezda sa mi ze by nebol pristup k otvorenym vodym plocham.

skusensosti s tym ze ked sme sa pokusali behat na suchu v horcucavach boli negativne mam, a tiez ked som leta riesil behom v bazene (ovela blizsie ako jazeroa peniaze za vstupne nebol problem, ovsem do bazenu mimo hlavnej doby vrieskajucej verejnosti rano tam takmer nik nebol, vtedy som behal v neoprenovej veste kedze sa mi podarilo v tom case zrazit telesny tul na minimum asi 2mm na bruchu a vaha isla az na 58kg v extremenj hodnote…a bol by som v tej vode zamrzol pocas 1–2H

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 28.07.2013 12:12:59

>> filipoinzagi, 27. 07. 2013 21:32:58

Běháním dlouhých běhů bez pití určitě nepoznáš svoje hranice. Zbytečně si prodlužuješ regeneraci a tím případné navýšení objemu nebo intenzit. Do doběhu bych určitě 2 l vody nepil, raději si dám pivo. :-) Hlavně musíme věřit tomu co děláme…

avatar

Nové Zámky, Slovensko

Celkem 1170 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:45:28 (2006)

aja muž 28.07.2013 16:43:38

Ruda treba brať s rezervou. Pokiaľ ja viem, je šprintér. Ak je to ináč (t.z. začal s vytrvalostnými behmi/aktivitami), nech dá nejaké konkrétne skúsenosti. Alebo nech povie, ktorý závod plánuje, na ktorom závode sa stretneme a dáme pokec. Pokiaľ sa mňa týka, teplo mi dosť vadí, ale trénovať sa musí, lebo aj závody sú zvyčajne cez deň a organizmus potrebuje (podľa mňa) skúsenosť ako to v tých podmienkach je. Určite nepreháňam. A na každý beh (zvyčajne je to min. 1 hodina) si beriem aspoň pol litra hypotonického ionťáku. Ak viac – camelbak. A pijem skôr po malých dávkach, ako to už tu ktosi povedal. Na hlavu šiltovku, faktor min. 25 ak to je po 9.00–16.00 (nie často). Machrovať (nič nepijem/nepotre­bujem)sa podľa mňa neoplatí. Často to prekladám bicyklom.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 28.07.2013 17:46:46

>> aja, 28. 07. 2013 16:43:38

Jsou různé přístupy k závodění a tím i trénování. Jedním z nich je, že v létě za horkého počasí nezávodím, či naprosto ojediněle, protože by beztak výkon nestál za nic a ohrožoval bych pak výkonnost na podzim. Pak mohu běhat rychlejší běhy třeba v šest ráno, kdy je ještě celkem příjemně, a vše je v pohodě. Na poledne si nechávám jen krátké pomalé klusy, vesměs lesem, cestou na oběd, nicméně i tak mám dojem, že to bylo pro tělo až příliš zatěžující, což jsem pocítil velmi záhy. Rozhodně mě už ale ani na minutu nenapadlo, že bych jel třeba na maraton v Plzni, protože by mě to zabilo (tedy asi ne, ale pravděpdoobně bych nedokončil). Souhlasím ale, že kdo v létě běhá v horku závody, tak by v podobných podmínkách měl aspoň občas trénovat, jinak by se asi moc nestalo ani to, kdyby člověk aspoň občas používal i Rudův přístup.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 28.07.2013 22:22:23

>> kanovsky, 28. 07. 2013 17:46:46

Na letni „mistraky“ se dle vyse uvedeneho zrejme nestoji za to pripravovat …

http://www.kanovsky.cz/komentare.php?…

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 28.07.2013 22:45:04

>> jm1, 28. 07. 2013 22:22:23

Řekl bych, že nemá – beztak 5 a 10 km nejsou mé hlavní tratě a navíc mezi veterány nemám šanci se prosadit nejenom kvůli výkonnosti, ale i přepočtovým koeficientům, a kromě toho beztak může být za rok třeba zataženo a mnohem chladnéji, kdo ví?

Pravda, výjimečně tedy za horka závodím, ale výsledky stejně nestojí za nic a dá se to brát hlavně jako trénink.

O něco více mě zajímá liga, ale tam velmi záleží na počasí, letos to bylo pro mě hraniční (viz zde), tak výkon ještě byl relativně obstojný, loni to byla hrůza, i když bodů jsem měl dokonce více.

I maraton ve vedru jsem už zkoušel, viz zde , nicméně hlavně kvůli návštěvě kamarádů a 15000.km, výsledek dopadl velmi špatně.

1500m Ti uběhnu ve vedru v pohodě, pětku a desítku se sebezapřením, ale maraton v tom běžet už odmítám. :-)

Beztak bych zrovna ten veteránský mistrák moc neřešil a letošní červnové běhání též ne, protože mám dojem, že beztak jsem se v červnu až moc vyčerpával (i kvůli tomu teplu) a mou podzimní výkonnost to negativně ovlivní.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

bjerndi muž 29.07.2013 07:13:34

nápad pro Petra a ostatní běžce z Brna a okolí. V Krasu je docela chládek, třeba cesta od Mlýna až do Sloupu byla včera na biku naprosto v pohodě a žádnej pařák se nekonal. Takže kdo se chce proběhnout " víc " i v tom vedru, stačí sednout na vlak směr Blansko a ještě může zakončit akci koupačkou v lomu před návratem

avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km

anne3d žena 06.08.2013 11:22:54

Jelikož běhám max. 1.5h a vetšinou kolem 8 večer, piju až po běhu. Zkoušela jsem běh s camelbagem, ale i přesto, že byl baťůžek teoreticky zafixovaný dobře, hodně skákal a nejvíc mi vadilo hlasité šplouchání vody. Nevím, jestli je to upevněním rezorvoáru v bagu nebo čím, ale dokonale mě to odradilo.

avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 06.08.2013 12:13:11

>> anne3d, 06. 08. 2013 11:22:54 ahoj, musím z toho vaku dostat veškerý vzduch aby ti to nešplouchalo. Baťůžek mi sedí skvěle, vůbec se nehýbe, záleží jak ho připneš. Jen co mi vadí, je ta zdlouhavá příprava a po delším běhu se voda jaksi ochutí tím vakem a hlavně je dost teplá a zdá se, že ve vodě vzniká rosol nebo něco podobného. Ael je to to nutné, věř tomu :-) 1,5 bez vody je už dlouhá doba.

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 06.08.2013 14:28:34

>> SlavoK, 26. 07. 2013 11:34:46

Jenže momentálně to bylo tak na 3 volné týdny :) a v budoucnu na další jeden nebo 2 volné týdny… A pro ty, co mají naplánované závody na konec srpna nebo na září, není volný měsíc a něco zas tak velká výhra :)

Když se k tomu přidá fakt, že i závody jsou ve vedrech, tak pokud to člověk nechce zabalit, nějak trénovat musí. Dá se to řešit běháním kolem 22. hodiny, ale i tak je např. v Brně stejně pořád vedro. Nebo může člověk sednout do auta, zvyšovat už tak vysokou teplotu ve městě, a ujet tomu někam do kopečku a do lesa…

Já tomu vedru snažím organismus přivykat a aklimatizovat se a trénovat i tak. Když jsem byl schopný jednou po návratu z Íránu běhat tempové běhy bez problému v 33 stupních, tak proč by to nešlo teď :) Člověk akorát musí dávat bacha s intenzivnějšíma tréninkama, a jít to buď podle pocitu, anebo striktně na tepy, jinak si říká o průser. A pak pít a pít a pít… :)

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 06.08.2013 14:47:59

>> Luckyboy, 06. 08. 2013 14:28:34

Mas pravdu, tohtorocni teplo ve stredoceskem kraji me prekvapilo. Kdyz to vemu mimo behani tak mile.

Tak jiste, postupne se clovek aklimatizuje, prave proto se neoplati to prehnat prvni tyden a vycerpat rezervy kdyz jsou ty vedra jeste uplny sok pro neaklimatizovany organizmus. Postupne se da na intenzite pridavat.

avatar

Praha - Vršovice

Celkem 4740 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:04 (2014)
půlmaraton: 1:39:02 (2014)
maraton: 3:43:22 (2014)

Chrosel muž 06.08.2013 16:40:21

Jak se tváříte na běh na páse ve fitku, jako alternativu právě pro případy extrémního vedra ( nebo zimy, bouřky atd. ) ? Obvykle je tam klimatizováno, i když nepřechlazeno, problém s vodou není žádný, tempo si lze hlídat velmi přesně a s přiměřeným náklonem je to dost podobné běhu venku.

Dnes jsem se nemohl dostat na oblíbenou trať, tak jsem to nakonec vyřešil právě na páse a když se mrknu na tepovku, jsou to prakticky stejné hodnoty jako 10 km venku při 25 stupních.

Dovedu si představit klidně " přežít " nepříznivé teploty s pomocí pásu. Je to smysl nebo nesmysl ? Díky

Motto: V pomalém hrnci se prána chová jako žába. Při pozvolném růstu teploty si to neuvědomí a z hrnce neuteče. ( Pam65 )
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21078,59 km
Minulý měsíc 74,15 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 06.08.2013 16:59:59

„dost podobné běhu venku.“

>> Otto Zemek, 06. 08. 2013 16:40:21

Tak nevím, jak velký ne/smysl je to z hlediska tréninku, tedy řekněme udržení a rozvoje výkonnosti (je to přecijen jiný pohyb, než normální běh, ale možná to svoji úlohu splní alespoň částečně…), ale mně rozhodně pohyb na pásu v (klimatizované) místnosti běh venku nepřipomíná ani vzdáleně. Jelikož více než tepovku sleduji terén pod/před nohama, přírodu kolem nebo i baráky, slunce nebo mraky, prostě celkově „venek“, tak ve fitku běh pro mě ztrácí většinu kouzla.

V terajších vedrech běhám ráno, nebo si říkám, že je dobré umět si poradit i s horkem ;-) …ale běhám pomalu a ani mě to moc neštve, takže ber můj názor s rezervou…

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 06.08.2013 17:33:22

>> Otto Zemek, 06. 08. 2013 16:40:21 nevyhýbal bych se ani teplým dnům, je dobré vyzkoušet i tyto teploty. Ne silový trénink, nebo rychlé tempo ale pomalý běh. 10 km není problém. Víš jak se pak budeš cítit dobře až se ochladí na 15 C ? :-)

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
Nalezené položky: 36 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.