Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Zdraví, nemoc, bolest » tepová frekvence

tepová frekvence

Nalezené položky: 6 První Předchozí | 1 | Další Poslední
avatar

Praha

Celkem 24155 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 03.11.2020 09:32:05

Na stránce Cardiolabu je skvělej článek. Asi vysvětlí řadu zdejších diskusí.

http://www.cardiolab.cz/…akta-upgrade?…

avatar

Brno

Celkem 72414,64 km
Minulý měsíc 603,9 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 03.11.2020 09:58:58

Dobrý článek. Ještě ale měli zdůraznit, že ani odhady prahových tepů jako procenta TFmax nejsou spolehlivé a proto nejsou spolehlivé ani tréninkové zóny takto získané. Pak je tu ale záležitost těch testů, když indoor testy mohou dát jiné výsledky, než by dalo outdoor testy, případně i to, jak výsledky podléhají variabilitě, a proto by teoreticky bylo potřebné testy dělat pravidelně, aby člověk získal aspoň trochu spolehlivé údaje.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Bratislava

Celkem 142498 km
Minulý měsíc 0 km

Mato muž 03.11.2020 10:38:49

>> Petr Kaňovský, 03. 11. 2020 09:58:58

Teoreticky? To je absolutna nutnost. U vykonnostnych bezcov a vyssej urovne duplovane, ktori sa chcu riadit (aj) tepom a prahmi (urcene na zaklade laktatu, tepov a rychlosti), je testovanie kazdych 6–8 tyzdnov nutnostou. Inak je to len bajvocko a to uz rovno mozem trenovat podla pocitu, co je po urcitej zabiehacej faze, aj tak najpresnejsie.

Staci pribrat 2kg, nachvilu vypadnut z treningoveho procesu, prekonat drobnu virozu a s tepmi to zamava neuveritelne – teda aj s prahmi.

Clanok je vsak napisany pekne, zrozumitelne aj pre uplneho laika. A ja som si z neho odniesol aspon poznatok, ze som vyrazne sympatikoidny jedinec. Dobre vediet.

avatar

Mladá Boleslav

Celkem 12753 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:34 (2014)
půlmaraton: 1:36:13 (2015)
maraton: 3:40:29 (2015)

jizby muž 07.11.2020 23:36:57

>> EvženGe, 03. 11. 2020 09:32:05

Našel jsem nějaké chyby v té poslední části se zátěžovými grafy. Graf pro osobu „B“ je chybně vyhodnocen.

avatar

10 km: 0:39:00 (2020)
půlmaraton: 1:30:00 (2019)

check_drummer muž 07.11.2020 23:46:31

Ideální je běhat na pocit, např. bych řekl že každý den může člověk vnímat nízkou intenzitu jinak. Případně může člověk spojit pocity s přístroji a nachází-li se na hranici dvou temp, tak může sledovat tep, aby měl představu, jakým tepům ta hranice odpovídá.

Motto: Spojení jako "běž nakoupit" ukazují, že běh je stejně přirozený jako chůze.
avatar

Desert muž 08.11.2020 23:00:20

>> EvženGe, 03. 11. 2020 09:32:05

jj. orientacne by to slo, ale i ten zakladni vzorecek 220 – vek je orientacni,

kdyz jdu kolem parkoviste jsou tam auta, kazde je taky trochu jinak ladene a pod kapotu vetsinou nevidim, napr. BRV V 16 ( 1500ccm, 2× turbo, 600 HP, 12000 ot./min., tak jako si nekdo da praci s treninkem, a ziska kvalitni zaklad pro vykon, :-P

do Betablokatoru bych se nehrabal, jsou urceny pro pacienty s hypertenzi, kdyz je zacne uzivat nekdo zdravy, urcite si ji vypestuje, v souvislosti se sportem nabeh na tachykardii :-P

tukovy metabolismus miva maratonec nastartovany uz pred startem, nekdo tomu pomaha carnitinem treba i injekcne, ale to je jina kapitola,

tuk, cukr ano, ale bez bilkovin resp.AA, by malokdo zabehl 5km, to jsou ty katalyzatory, do doby nez byly ruzne doplnky platila tzv. superkompenzacni dieta, ;-)

Nalezené položky: 6 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.