Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

RunCzech rapidně zvedá ceny svých závodů pro rok 2017

RunCzech rapidně zvedá ceny svých závodů pro rok 2017
foto: Milan Arnošt

Radek Narovec | 24.07.2016 | přečteno: 25255×

Nemile překvapeni mohou být ti zájemci o některý ze závodů ligy RunCzech 2017, kteří si nepospíšili s registracemi ihned po jejich otevření uprostřed tohoto týdne. Zatímco základní ceny pro maraton a půlmaratony zůstaly nezměněny, včetně slev pro členy Českého maratonského klubu (mají členství bezplatně), nově pořadatelé zavedli cenová pásma podle naplněnosti startovních polí. Po naplnění první vlny ceny rostou strmě vzhůru. PŘIDÁNA INFORMACE O NAPLNĚNOSTI KAPACIT A KOMENTÁŘ RUNCZECHU

V případě maratonu je základní cena na 800 Kč (pro nečleny klubu 1 700 Kč), pokud však nejste mezi prvními 3 200 přihlášenými účastníky, musíte si připravit 1 500 Kč (nečlenové 2 400 Kč) a od 6 400 registro­vaných cena vyskočí dokonce na 2200 Kč, resp. 2 900 Kč pro nečleny.

Ceny pro půlmaratony jsou podobně odstupňované, jen o něco nižší a pásma jsou rozdělena dle velikosti akcí.

RunCzech toto novinkové cenové schéma předem nekomunikoval. V prvních hodinách po středečním otevření registrací si řada zájemců o start stěžovala na přetíženost registračních serverů, od té doby je však odbavování plynulé. V úterý sdělil redakci Běhej.com, že má vyprodáno zhruba 10 procent z celkové kapacity všech svých závodů roku 2017, konkrétně 8156 závodníků. Stav naplnění kapacit pro jednotlivé závody nezveřejnil.

„Plnění kapacit závodů je v porovnání s loňskem mnohonásobně vyšší. Při otevření registrací bylo v jeden moment na našem serveru rekordních 272 požadavků na registraci. Podle našich předpokladů to vypadá, že dojde k naplnění kapacity na Sportisimo 1/2Maraton Praha a Volkswagen Maraton Praha už během září. Poté bude možné se na oba závody přihlásit pouze přes spolupracující neziskové organizace.“

„Věříme, že touto cestou dokážeme na dobrou věc přispět větší částkou, než tomu bylo v loňském roce. Naším cílem je postupně se během dalších let přibližovat více modelu, který má maraton v Londýně, kde většinu startovního pole tvoří tzv. dobroběžci, kterým se v roce 2015 podařilo vybrat na dobrou věc přes 1,9 miliardy Kč. Dlouhodobým cílem spolupráce s neziskovkami je zvyšovat počet dobroběžců, ve kterých vidíme největší potenciál, jak charitativním organizacím více přispět na jejich činnost,“ uvádí se v tiskovém prohlášení pro naši redakci.

RunCzech je co do počtu účastníků největším domácím seriálem silničních běhů v Praze a čtyřech dalších městech republiky. Již nyní měl ceny nastaveny na vyšší hladině, než je v Česku obvyklé.

„První cenové pásmo zůstává beze změny… Maratony v zahraničí stojí více než ten náš, přestože některé mívají nižší kvalitu. Řada českých běžců ví, že pokud chtějí běžet třeba New York nebo Londýn, musí si připravit i několik tisíc dolarů či liber. Ba i jiné evropské maratony úrovní pod těmi v Londýně a New Yorku stojí víc než ten pražský. Bylo by moc fajn, kdyby nejen tito běžci – informovaní o situaci v zahraničí, ale všichni čeští běžci věděli, že mají doma akci, jež stojí méně než srovnatelné akce v Evropě,“ komentoval rostoucí ceny šéf a majitel pořadatelské firmy Carlo Capalbo.

Již teď však řada běžců kontruje tím, že běžecký boom vygeneroval velkou nabídku alternativních závodů v podobných termínech, byť ne tak početných. Cenově jsou však s top startovným RunCzechu nesrovnatelně výhodnější.

„Patřím (patřil jsem) již několik let mezi pravidelné účastníky pražského půlmaratonu. Včera jsem kvůli práci registraci nestihl a dnes na mě vyštěkla cena 1 200 Kč! Na maraton dokonce 1 400 Kč. Bohužel tohle je už fakt moc!“ netajil na facebookové stránce pořadatele své zklamání Pavel Gál.

Komentáře (Celkem 113)

Nalezené položky: 114 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
avatar

Sloviensko

rudo muž 03.08.2016 09:55:18

begajczechija

sidliskovavyzva

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 11099,39 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:37 (2015)
půlmaraton: 1:48:11 (2015)
maraton: 4:24:37 (2014)

Ondřej S. (aka
poohDA)
muž
03.08.2016 11:26:04

>> TroubaHouba, 03. 08. 2016 09:53:51

muhehe, ještě tam chybí stříkání barevných čmoudíků na běžce… Ale třeba si to najde svý kupce.

Motto: Mírné zjednodušení ušetří hodiny vysvětlování.
avatar

Arnhem

Celkem 1424,05 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:55:35 (2016)
půlmaraton: 2:07:48 (2016)

Janka86 žena 03.08.2016 13:18:20

>> rudo, 03. 08. 2016 09:55:18

Rudíku ty mě prostě svými výroky fakt bavíš :-D

Motto: Nikdy nerikej nikdy
avatar

Sloviensko

rudo muž 03.08.2016 13:22:54

>> Janka86, 03. 08. 2016 13:18:20

na dalku muzu jenom kecat

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Arnhem

Celkem 1424,05 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:55:35 (2016)
půlmaraton: 2:07:48 (2016)

Janka86 žena 03.08.2016 13:28:26

>> rudo, 03. 08. 2016 13:22:54

kdybys sis chtel pokecat i na blizko a den si zprijemnit vyletem, tak me najdes na Jesenickem pulmaratonu za dva tydny…

Motto: Nikdy nerikej nikdy
avatar

Sloviensko

rudo muž 03.08.2016 14:18:53

>> Janka86, 03. 08. 2016 13:28:26

to se mi ted nehodi, je to casove hodne daleko a zrovna mam za 2 tydny planovanej vrchol na burze, tak budu pracovat i o vikendu

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 10.04.2017 09:54:56

>> Skritek Hugo, 25. 07. 2016 16:53:59

Kruh se uzavrel a tak priznavam, ze jsem se mylila. Ani ty prazske zavody. Jeste, ze byla ta zima, at je to na co hodit.

Ale beru, ze Runczech vykupuje cast cisel od neziskovek zpet. Trosku si zvedli reputaci. Asi doufaji, ze to jeste prodaji za bezneziskovou cenu. Mimochodem., pocet startujicich na prazskem pulmaratonu nebyl 11500, jak se opakuje. Zavod dokoncilo 9084bezcu. Nekdo nedobehnul, nekdo nenastoupil, ale 2416lidi to asi nebylo.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 10.04.2017 10:55:30

>> Skritek Hugo, 10. 04. 2017 09:54:56

Neziskovka by se vůbec do podobných projektů za současného rizika neměla pouštět, navíc toto není ničím novým, už v nějakém roce 201× se stalo Světlu pro svět, že nakoupilo pro HM asi 1000 čísel a ještě týden před závodem jim zbývalo 400, ale nakonec nevím, jak to dopadlo. Každopádně by mi přišlo jako nejpřirozenější, kdyby všechna čísla prodával RunCzech s tím, že by si běžci mohli při přihlášení vybrat, zda nechtějí i podpořit některou z neziskovek, které by byly vypsány.

Dále, s neustále vysokým množstvím inzerátů na převody čísel se nabízí otázka, jestli pojištění v ceně 10% startovného nezahrnout do startovného a nezajistit tak odkoupení čísel neúčastníkům automaticky, pokud splní příslušné podmínky.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Celkem 11099,39 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:37 (2015)
půlmaraton: 1:48:11 (2015)
maraton: 4:24:37 (2014)

Ondřej S. (aka
poohDA)
muž
10.04.2017 11:03:05

„dlouhá zima“ je synonymum pro „vysoká cena“? Nějak mám zafixováno, že dříve bývalo vyprodáno už před zimou. To letos běžci věděli, že bude dlouhá zima a tak to před zimou nekoupili? A fakt byla letošní zima dlouhá? Nemám vůbec ten pocit. Letos jsem naběhal za leden až březen jako nikdy více. (Samozřejmě to nelze zobecňovat, ale argumenty z článku jsou v rozporu s mojí empirickou zkušeností.)

Motto: Mírné zjednodušení ušetří hodiny vysvětlování.
avatar

10 km: 0:53:39 (2015)
půlmaraton: 1:56:00 (2015)

gilwen77 žena 10.04.2017 11:18:54

>> Skritek Hugo, 10. 04. 2017 09:54:56

Dobrý článek tedy až na tu adoraci vykupitele svého předraženého zboží zpět.

Nejlépe to vystihla věta „Jsme blbí, jsme neziskovka, nejsme obchodní firma. Udělali jsme chybu.“

Jo a mám asi štěstí, že žiju na teplejším kontinentu než Pražané. Letošní zima, až na cca 14 chladnějších dní, byla k zásobě dřeva víc než ohleduplná.

avatar

MS82 muž 10.04.2017 11:21:12

>> Skritek Hugo, 10. 04. 2017 09:54:56

To je dobry kec. Myslim, ze vetsina lidi, kteri se na ten maraton hlasi, nebeha, kdyz je mene nez 15 stupnu. Tudiz je celkem jedno, jestli bylo –5 jako loni, nebo –15 letos.

avatar

10 km: 0:53:39 (2015)
půlmaraton: 1:56:00 (2015)

gilwen77 žena 10.04.2017 11:28:28

>> MS82, 10. 04. 2017 11:21:12

Těch „nepřesností“ je tam vîc viz několikaletý problém s neprodanými čísly u charit. Dyť to ví každý trochu zasvěcený, tedy kromě vedení runczechu. :-)

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 10.04.2017 11:33:22

>> Ondřej S. (aka poohDA), 10. 04. 2017 11:03:05 …fakt byla letošní zima dlouhá…

Zpresnim to. Prinejmensim v nekterych castech Brna (Liskovec, stezka kolem Anthroposu, …) bylo NADSTANDARDNE dlouho nebehatelne KLUZKO (=napadl snih, ten lide uslapali, pri obleve se to zmenilo v pololed, a na ten napadl dalsi snih).

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 10.04.2017 11:33:41

>> gilwen77, 10. 04. 2017 11:18:54

No, a kdo ty ztráty neziskovek zaplatí? Obávám se, že to nebudou jejich manažeři, ale že se k tomu využijí prostředky získané jiným způsobem (od jiných dárců). Ostatně, kolik že neziskovek je do toho projektu už zapojeno? Zdá se mi ten počet až příliš vysoký, pak se samozřejmě lépe uchytí neziskovky více známé a větší (viz zmiňované Světlo pro svět)

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 10.04.2017 11:37:02

*>> jm1, 10. 04. 2017 11:33:22 NADSTANDARDNE dlouho *

cca. do konce ledna, protože vidím, že v únoru už jsem ve fitku nebyl ani jednou. Ale počet těch dnů s ledovkou v prosinci a lednu byl opravdu NADSTANARDNĚ dlouhý, i když nemyslím, že by to nějak výrazněji ovlivnilo zájem kupujících „na poslední chvíli“.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

10 km: 0:53:39 (2015)
půlmaraton: 1:56:00 (2015)

gilwen77 žena 10.04.2017 11:40:07

>> jm1, 10. 04. 2017 11:33:22

Brno není republika. To se tu už řešilo, že si u vás neumíte uklidit. :-P

Ale je sranda pozorovat myšlenkové pochody organizátorů a čekat, zda je napadne i nějaký reálnější důvod, jako třeba přemrštěná výše startovného. Myslím že šance tu v horizontu několika let je viz. prozření u odrbaných neziskovek.

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 10.04.2017 13:09:03

>> MS82, 10. 04. 2017 11:21:12

Na ten maraton prihlaseni vetsinou aspon trosku behaji. Ale na pulmaraton mesic pred zavodem v tech lepsich pripadech.

>> Ondřej S. (aka poohDA), 10. 04. 2017 11:03:05

NA vyprodej zavodu uz na podzim se pri vykecani se z prusvihu takticky zapomelo. A elev se nenamahal zjistit…

>> gilwen77, 10. 04. 2017 11:18:54

Ja na jinem kontinetu ziji :-D me by autor oblbnout mohl. Bohuzel pro nej vsak chodim plkat na behej.com.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

10 km: 0:55:50 (2015)
půlmaraton: 2:01:57 (2015)
maraton: 4:34:35 (2015)

Kniga žena 10.04.2017 13:35:44

>> Skritek Hugo, 10. 04. 2017 13:09:03

presne, a uz prvni den registrace, v pulce prazdnin, vyletela cena strasne rychle, ja to promeskala, zjistila jsem to az v poledne, nez jsem dojela domu byl maraton za 2400,– :-( Takze jsem na to hodila bobek.

Ve sve naivite jsem se domnivala, ze „hodny“ Runczech tem neziskovkam dava ty cisla zadarmo! Ne ze si je musi kupovat :-(:-(

Motto: blog.knigy.cz
avatar

Sloviensko

rudo muž 10.04.2017 13:49:57

„neziskovka“ je nakej blbej termin

spravne by melo bejt " nedanovka"

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 11099,39 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:37 (2015)
půlmaraton: 1:48:11 (2015)
maraton: 4:24:37 (2014)

Ondřej S. (aka
poohDA)
muž
10.04.2017 14:25:56

>> Kniga, 10. 04. 2017 13:35:44

ten systém funguje tak, že to neziskovky kupují za „plnou cenu“, tedy 2400,–. Závody o „early-bird“ registrace buď taky nestíhají nebo jim ta nízká ceny vůbec není nabízena. Těch 2400,– má v pokladně runczech už půl roku před závodem a neziskovka nic. Když to nedokážou prodat, tak ztráta jde za tou neziskovkou. Neziskovky měly velké oči a věřily, že tohle je zboží, které se určitě prodá. Věřily marketingu runczechu. Runczech hasí požár, a vykoupí něco (75%) zpět, což sice někomu vytrhne trn z paty, ale na základním modelu, že riziko nese neziskovka a ne runczech se nic nemění.

Motto: Mírné zjednodušení ušetří hodiny vysvětlování.
avatar

10 km: 0:55:50 (2015)
půlmaraton: 2:01:57 (2015)
maraton: 4:34:35 (2015)

Kniga žena 10.04.2017 14:54:03

>> Ondřej S. (aka poohDA), 10. 04. 2017 14:25:56

jo, to uz jsme z komentu a z clanku pochopila. Tak to u me Runczech teda dost klesl. Ja si vzdycky rikala, ze ty neziskovky nemaj rozum, ze nasadi tak velke ceny, ze to koupi malokdo, a jim nic jinyho nezbyva :(

Motto: blog.knigy.cz
avatar

10 km: 0:55:50 (2015)
půlmaraton: 2:01:57 (2015)
maraton: 4:34:35 (2015)

Kniga žena 10.04.2017 14:54:04

>> Ondřej S. (aka poohDA), 10. 04. 2017 14:25:56

jo, to uz jsme z komentu a z clanku pochopila. Tak to u me Runczech teda dost klesl. Ja si vzdycky rikala, ze ty neziskovky nemaj rozum, ze nasadi tak velke ceny, ze to koupi malokdo, a jim nic jinyho nezbyva :(

Motto: blog.knigy.cz
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 10.04.2017 15:33:10

>> Kniga, 10. 04. 2017 14:54:03

Ještě před pár lety to kupovaly za nejmenší startovné, a proto pak mohly nasadit ceny podobné oficiálnímu maximálnímu startovnému, ale jakmile RunCzech zavedl prodej za maximální startovné, které navíc prudce navýšil, tak od toho měly dát ruce pryč, protože jim snad muselo dojít, že za tak obrovské ceny to případně zájemci kupovat nebudou a když už budou chtít startovat, tak spíše „koupí“ něco na poslední chvíli na cizí jméno.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 10.04.2017 15:45:09

>> Petr Kaňovský, 10. 04. 2017 15:33:10

sazeli na lidskou blbost

ja za pruvod mestem nikdy neplatil a bylo nas o hodne vic

Motto: you can't stop, what is coming !
Nalezené položky: 114 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.