Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Pražský půlmaraton opět rekordní, vítězka jej posunula do světové pětky

Pražský půlmaraton opět rekordní, vítězka jej posunula do světové pětky
foto: Martin Symon

Petr Kostovič, Radek Narovec | 05.04.2014 | přečteno: 18733×

Více než dvanáct tisíc vytrvalců na startu vytvořilo účastnický rekord Sportisimo 1/2Maratonu Praha. O ten sportovní se postarala v sólo závodě časem 1:06:19 ženská vítězka závodu Joyce Chepkiruiová. Mezi muži zvítězil Keňan Peter Cheruiyot Kirui výkonem 59:22. Jde o druhý nejrychlejší čas v historii mužského závodu. Nejrychlejšími českými vytrvalci závodu byli Jan Kreisinger (1:06:12) a Anežka Drahotová (1:14:25).

Vítězka Chepkuriová plánovala pokořit hranici jedné hodiny a šesti minut. Nakonec se to jen o 19 sekund nepodařilo. Přesto zaběhla rekord závodu a katapultovala Prahu i v ženské kategorii mezi pět nejrychlejších půlmaratonů světa, když mezi muži tam závod patří již od roku 2012 (Tsegay – 58:47). „Moc jsem chtěla běžet pod 66 minut, ale poslední kilometr byl pro mě hodně těžký,“ usmívala se v cíli vítězka.

Ani muži se však letos nemají za co stydět. Vítěz Kirui běžel vstříc prvenství osamoceně od 10. kilometru. Jeho vítězný čas řadí Prahu na třetí místo mezi letošními světovými půlmaratony, za Kodaň (59:08) a Berlín (59:14). Pro představu, kdybyste chtěli běžet stejně rychle jako on, museli byste každých sto metrů půlmaratonu zvládnout v čase pod 17 sekund.

„Určil jsem si před závodem vlastní taktiku a té se držel. Nastoupil jsem na desátém kilometru a pak už běžel sám. Praha potvrdila, že má rychlou trať. V příštím roce se chci vrátit a atakovat tu světový rekord,“ uvedl v cíli odvážně vítěz.

Čeští vytrvalci sledovali tradičně světovou elitu z uctivé vzdálenosti. Pro favority mezi muži, Kreisingera s Homoláčem, byl závod testem v rámci přípravy na květnový maraton. Plánovali běžet v čase kolem jedné hodiny a šesti minut stejně jako Keňanka Chepkuriová. I proto se po startu drželi ve skupince s ní. Kreisinger pak v průběhu závodu utekl Homoláčovi a v závěru zafinišoval ve stylu „je hanbou pro nejlepšího českého vytrvalce doběhnout až za vítěznou ženou“ a cílovou čarou proběhl v čase 1:06:12, o sedm sekund před Chepkuriouvou.

„Motivací v závěru pro mě vedle toho, abych doběhl před nejrychlejší ženou, bylo porazit nejlepšího Evropana, Ukrajince Babaryku. To se podařilo, jsem spokojen. Závod ukázal, že maratonská příprava je kvalitní. Vyjde-li ještě duben, mohlo by to v květnu znamenat kvalitní maratonský čas. Snad nebude vedro,“ ohlédl se za svým půlmaratonským výkonem nejlepší Čech Jan Kreisinger.

Druhý Homoláč zaběhl čas 1:07:55, na třetí místo se v závěru propracoval zkušený Robert Krupička (1:09:39). Mezi ženami se čekalo na to, jak dopadne generační souboj. Půlmaratonská debutantka Sekanová a s ní další mladá běžkyně Anežka Drahotová volily opatrný začátek a držely se s mnohem zkušenější Kamínkovou. Na desátém kilometru však již byla v čele s náskokem Drahotová (35:26) a potvrdila svůj všestranný vytrvalecký talent. První místo ji patří za kvalitní čas a osobní rekord 1:14:25.

„Vyšly mi oba cíle, zaběhnout dobrý čas a být nejlepší mezi českými ženami,“ řekla osmnáctiletá Drahotová v cíli. Druhá doběhla mistryně republiky v krosu z minulého víkendu Lucie Sekanová (1:17:39), třetí Kamínková dosáhla na čas 1:18:50. Další zkušená běžkyně Sekyrová teprve nabírá formu po tréninkovém výpadku, pod 1:20 se dostala jen o devět sekund a dostala se před ní i Kateřina Kriegelová.

Závodu přálo počasí, bylo bezvětří a pod mrakem, na osobní rekordy tak dosáhla i řada kondičních běžců, pro něž je tradičně největší český půlmaraton běžeckým svátkem roku.

Tento největší běžecký závod ve střední Evropě jakoby se vymykal ekonomické krizi. Ekonomická situace se sice promítla do obsahu cílových tašek, ale občerstvovačky připomínaly koncert. Přibylo též diváků, které neodradilo ani mírně chladnější počasí oproti předpovědi a slunce schované za mraky.

Liga RunCzech, jejíž je Sportisimo 1/2Maraton Praha součástí, pokračuje 11. května maratonem opět v Praze, pak se vydá do krajů. Nejprve to budou 24. května Karlovy Vary, následovat budou 7. června České Budějovice a 21. června Olomouc. Pak se „běžecký cirkus“ opět vrací do Prahy na večerní Grand Prix, aby sezonu zakončilo Ústí nad Labem. Oba poslední běhy jsou naplánovány na září.


ONLINE VÝSLEDKY

FOTOGALERIE

Anketa

Hodnoťte Sportisimo 1/2Maraton Praha známkami jako ve škole

1
 
226 hl.
2
 
10 hl.
3
 
8 hl.
4
 
0 hl.
5
 
8 hl.
Celkem hlasovalo 252 uživatelů.

Komentáře (Celkem 102)

Nalezené položky: 103 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
avatar

Praha

Celkem 26258 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 07.04.2014 23:09:53

>> skritek Hugo, 07. 04. 2014 22:56:17

Máš smůlu. Michael to rozmlouval taky!! :-))

Ale když na druhém kilometru nebylo to slíbený pivo (Birell), tak Sára hodně posmutněla. :-))

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 07.04.2014 23:16:17

>> skritek Hugo, 07. 04. 2014 22:56:17

No, třeba já si beru vodu do koridoru téměř vždy, protože se před startem přehřívám ještě více, než obvykle (možná i vlivem nervozity) a až těsně před výstřelem dám láhev nějakému divákovi, aby to vyhodil. A také beru vodu hned na první občerstvovací či osvěžovací stanici, což v Bratislavě bylo už na 2,5.km. Není to přitom proto, že bych běh bez vody nezvládl, ale proto, že zejména vnitřním ochlazováním pomáhám výkonu na celé trati. Nejde přitom o žízeň, zejména zpočátku se napiji jen málo a třeba na půlmaratonu toho moc nevypiji za celý závod, ale pokud mi chybí voda na polévání, tak výkon mám i výrazně horší, než obvykle.

Chci jen napsat, že potřeba a zvyk jsou velmi individuální, a je dobré je respektovat, ať už to vypadá jakkoliv obscesně. Chce-li si někdo tahat camelbag, nechť tak činí, je to jeho volba, ke které má své důvody.

Jinou věcí ovšem jsou obecné rady, které se objevují v různých článcích – v nich by se mohla ještě více zdůraznit potřeba individuálního přístupu k tomu či onomu doporučení, což je však těžké u hobíků, kteří moc neběhají a tedy ani nevědí, co vlastně jejich tělo potřebuje.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha-Dalejské údolí

Celkem 2570,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:34 (2016)
půlmaraton: 1:22:23 (2015)
maraton: 3:11:54 (2015)

oblivion muž 08.04.2014 02:30:07

>> poohDA, 07. 04. 2014 19:13:20
>> skritek Hugo, 07. 04. 2014 20:05:39

Jedna sanitka byla u Františka, tak kolem T+1°50', ale nevím, jestli to nebylo těch 500 m před cílem.

>> EvženGe, 07. 04. 2014 22:24:25

S výměnou kostek u Františka (celé Dvořákovo nábřeží) je to dobrý nápad – narazil jsem si na nich patu (běžel jsem bos a jsem nešika). Nebo aspoň odmést z nich po zimě ten nepříjemný štěrkový posyp…

>> skritek Hugo, 06. 04. 2014 22:48:49
>> 321919, 07. 04. 2014 15:12:07

Také se zastanu štafetářů – není přeci pravda, že to jsou všichni ti, co by celých 21 km neuběhli a i na svých 5 km překážejí. Právě jako štafetář jsem měl naprosto opačný problém (ač vinou mého týmu) – když jsem kolem T+1°30' startoval na 15. km, až do cíle jsem naprosto všechny neštafetáře předbíhal tempem 3'47"/km – tedy na 6 km mizerným, přesto vůči některým snad 2× rychlejším. Kličkovat mezi nimi bylo utrpení, srovnatelné se startem z posledních řad na loňském maratonu. Muži, ženy – žádný rozdíl, tak zanechme těch stereotypů. Někteří navíc zcela nečekaně přecházeli do chůze, a úplně nejhorší to bylo u oboustranných občerstvovaček, kde vzniknuvší špunt nešlo nikudy oběhnout a kelímků bylo po kotníky.

S řazením štafet podle (spíše cílového) času samozřejmě souhlasím.


Tímto se též opět omlouvám těm z předbíhaných, do kterých jsem vrazil. Stávalo se to tam, kde nebylo kudy oběhnout, a při pokusu o prosmýknutí se mezi dvěma běžci se tito znenadání k sobě těsně přiblížili. Na to jsem již nestíhal reagovat; nebylo to arogancí, ale vinou špatného odhadu trajektorií. Vím, stane se, ale tentokrát to bylo na můj vkus příliš často a trochu mne tíží představa, za jakého hulváta mne asi pokládali… Čte-li toto někdo z dotčených, pak prosím za prominutí.

Motto: „Výhoda běhání naboso je, že se vám uprostřed závodu nerozváže tkanička.“
avatar

Sloviensko

rudo muž 08.04.2014 03:11:13

ked je hlavny zavod polmaraton, tak by sa tam stafetari nemali co predvadzat a vrazat do bezcov hlavneho zavodu

stafetari su tam len na to aby znacne navysili pocet a najme zarobok.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha-Dalejské údolí

Celkem 2570,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:34 (2016)
půlmaraton: 1:22:23 (2015)
maraton: 3:11:54 (2015)

oblivion muž 08.04.2014 06:05:22

>> rudo, 08. 04. 2014 03:11:13

…zárobok, zárobok – ten mne netrápí, běžel jsem pro charitu a navíc za cizí peníze… ;o)

Motto: „Výhoda běhání naboso je, že se vám uprostřed závodu nerozváže tkanička.“
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 08.04.2014 07:03:11

>> oblivion, 08. 04. 2014 02:30:07

Říkám si, že pokud tým má výkonnostně nevyrovnané běžce, že by snad bylo lepší, kdyby nejrychlejší člen běžel první úsek, kdy by míra proplétání byla menší, než když běží poslední.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Desert muž 08.04.2014 07:28:37

>> bedrich, 07. 04. 2014 17:23:28

>> Spidla, 07. 04. 2014 17:37:43

zajímavý názor, předpokládám, že o principech vzniku hypoglykémie v korelaci s kortizolem tady něco písnete, i Kreuziger před dvěmi lety na vrchovce v TDF odpadl a netvrdil bych, že nemá natrénováno,

avatar

Desert muž 08.04.2014 07:30:56

>> Kachnina, 07. 04. 2014 13:32:05

taky gratuluji, to si jen tak běháš, nebo máš nějaký specifický plán a cíl?

avatar

Desert muž 08.04.2014 07:39:51

>> skritek Hugo, 07. 04. 2014 22:56:17

a to tady často píšeme, že na 20km ani nebereme vodu, pokud není vedro,

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 08.04.2014 07:47:46

>> Desert, 08. 04. 2014 07:39:51

Já neměl vodu v tréninku ani na 45 km, ale je poněkud rozdíl, jestli běžím v tréninku 6:00/km či půlmaraton v tempu 4:00/km či maraton v tempu 4:15/km.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 08.04.2014 08:17:51

>> kanovsky, 08. 04. 2014 07:47:46

Petre, to preci nemyslis vazne. Vzdyt musis vedet, o cem tady mluvime. Nezamenuj zavodaky, kteri nad temi radami jen zakrouti nechapave hlavou a lidi, co se jdou probehnout v kuchynske zastere ci kostymu vcely a maji strach ze smrti zizni na Sahare. Debatni krouzky nebezi takove hranicni vykony, aby nevydrzely do prvni obcerstvovacky. To jsou uplne odlisne kategorie a se zavodenim nemaji nic spolecneho (a ano, uznavam, i v techto tempech je rada tech, co bezi hranicni vykon, pak se naskyta otazka, zda nemeli radeji jeste rok trenovat…).

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 08.04.2014 08:55:55

>> skritek Hugo, 08. 04. 2014 08:17:51

keby na zavodoch bezali len ti co na to poctivo rok trenovali, tak by organizatori financne skolabovali.

su asi aj taki bezci co maju za rok viac zavodnych km ako treninkovych km

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 08.04.2014 09:00:52

>> kanovsky, 08. 04. 2014 07:47:46

souhlas, ale na tom běhu 4/km máš občerstvovačky, ten nedostatek vody mi méně vadil v mladším věku, resp. jsem to ani nevnímal, ale i to bylo o kondici,

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 08.04.2014 09:20:21

>> rudo, 08. 04. 2014 08:55:55 …su asi aj taki bezci co maju za rok viac zavodnych km ako treninkovych km…

Pokud mohu soudit z hovorů vyslechnutých v šatnách, tak např. ve vytrvalecké kategorii MV3 bude výše uvedené už spíše normou než výjimkou

avatar

Praha/Zlín

Celkem 4528,24 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:08 (2014)
půlmaraton: 1:23:37 (2014)
maraton: 3:56:07 (2022)

J0SE muž 08.04.2014 09:49:20

Jenom bych si dovolil takovou malou poznámku, ono ani nevím jestli je to moc k tématu, ale trošku mě to „trápí“. Tak jenom jestli jsem sám. Jde o ten názor, že poté či si zaběhnu závod na 5 km (což bylo reálné zhodnocení toho na co mám), tak už plánuju desítku, pak půlmaraton, pak maraton, atd. Není přece další „Level“ po zaběhnutém půlmaratonu za 2:15 nebo 2:30 (podotýkám ze u mladého zdravého člověka) zaběhnout půlmaraton pořádně než „zaběhnout“ si maraton?

Tak už jsem se vypsal a je to dobré. Neočekávám, že by se něco změnilo, že by se začaly objevovat plány jak natrénovat na závod místo maraton za 30 dnů, maraton za 10 dnů a další s tím související věci, že běžec bez uběhnutého maratonu není méněcenný.

avatar

Sloviensko

rudo muž 08.04.2014 10:03:42

>> J0SE, 08. 04. 2014 09:49:20

suhlas, to je to co sa snazim obcas naznacit a obcas otvorene napisat

ale je to asi ako: Velka Noc bez cokolady == bezec bez maratonu

za starych casov to bolo ine – prechod na maraton bolo priznanie ze konec bezeckej kariery ze uz sa to neda zrychlit a ze bezec uz nie je konkurencie schopny na drahe

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 11099,39 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:37 (2015)
půlmaraton: 1:48:11 (2015)
maraton: 4:24:37 (2014)

Ondřej S. (aka
poohDA)
muž
08.04.2014 10:21:37

>> J0SE, 08. 04. 2014 09:49:20

podle mne je to jen „jeden z možných přístupů“, abych parafrázoval název jiného vlákna. Řekl bych, že nevyzpytatelné jsou cesty Páně a třeba moje cesta k běhání vedla z druhého konce a začal jsem Beskydskou sedmičkou.

Motto: Mírné zjednodušení ušetří hodiny vysvětlování.
avatar

Sloviensko

rudo muž 08.04.2014 10:31:46

>> poohDA, 08. 04. 2014 10:21:37

ak sa chces naozaj inspirovat Panom, tak si mal najprv bezat 6D

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:43 (2014)
půlmaraton: 1:23:15 (2014)
maraton: 3:08:08 (2014)

Bezz muž 08.04.2014 10:59:01

>> J0SE, 08. 04. 2014 09:49:20

Ze všech stran slyším, jak mi maraton změní život… Tak jsem ho odběhl a teď už přes týden čekám, kdy to přijde.

Souhlasím s tebou, že čárka v kolonce maraton je vlastně nedůležitá a nikoho běžcem nedělá. Jenže je to hodně zakořeněné, většina neběžců se tě nejdříve zeptá, jestli jsi běžel maraton, ačkoliv o časech už nemají absolutně žádnou představu. Takže 2:03 je pro ně skoro stejné jako 5:59. Oni tedy někteří z nich ani neví, kolik vlastně maraton měří.

avatar

Šumperk

Celkem 1398 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:56 (2014)
půlmaraton: 1:19:25 (2014)
maraton: 2:50:44 (2013)

Kachnina žena 08.04.2014 10:59:42

>> Desert, 08. 04. 2014 07:30:56

Překonávání sama sebe je můj cíl. I to je někdy příliš, bo jsem občas pěkně lenivá ženská. A děkuji:-)

Motto: Bis vincit, qui se vincit in victoria.
avatar

Motor České Budějovice

Celkem 258 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:04 (2013)
půlmaraton: 1:23:45 (2015)

Jachym muž 08.04.2014 11:02:28

>> J0SE, 08. 04. 2014 09:49:20

Určitě nejsi sám. I já budu zřejmě ještě řadu let „méněcenným“ běžcem, neboť na maraton se zatím nechystám. Předtím chci kvalitně odběhnout nejméně deset závodů na poloviční trati. Na maraton budu pomýšlet, až děti vyrostou a já budu mít na všechno dost času… :-) …Když ale někdo chce zaběhnout maraton bez nějaké větší přípravy za 5 hodin a těšit se z toho, je to jeho věc, a nic mi do toho není. Motivace je individuální a každá je správná.

Motto: "Do what you love and love what you do." Ray Bradbury (1920-2012)
avatar

Motor České Budějovice

Celkem 258 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:04 (2013)
půlmaraton: 1:23:45 (2015)

Jachym muž 08.04.2014 11:11:28

>> Kachnina, 08. 04. 2014 10:59:42

Mně to spíše připadá, že jsi závod od závodu pracovitější…:-) Jinak samozřejmě velká gratulace, ještě větší respekt a co nejvíce zdraví.

Motto: "Do what you love and love what you do." Ray Bradbury (1920-2012)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 08.04.2014 11:25:36

>> skritek Hugo, 08. 04. 2014 08:17:51

To myslím zcela vážně. Byl jsem přítomen testům některých slečen při rychlosti 6 km/h na běhátku, a ony měly vyšší tep a vypadaly unaveněji, než já mám při 15 km/h. Pokud tedy zvážím, že jim při závodu trvá 40 minut, než se dostanou k občerstvovací stanici na 5.km, při podobném úsilí, jako mám já, tak chápu, že by se jim nějaká voda hodila. A to nemluvím o lidech s výraznou nadváhou, kteří též běhají, a ti se přehřívají od prvních metrů.

Mimochodem, můj kamarád, 100 kg/179 cm/BMI 31,2, dal v sobotu první půlmaraton, za 2:26, pěkný výkon.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha 4

Celkem 20448 km
Minulý měsíc 81 km
10 km: 0:45:15 (2013)
půlmaraton: 1:37:31 (2014)
maraton: 3:36:18 (2014)

Martin64 muž 08.04.2014 11:50:45

Ahoj Všem;-)Hodně se tady probírá to obíhání pomalejších běžců, kteří se na startu cpou moc dopředu.Nemusí to být vždy jen jejich vina, ale také může být chyba v organizaci . Když jsem se půl roku předem přihlašoval, zadal jsem předpokládaný čas 1:45, byl mi přidělen koridor C. Celkem jsem potrénoval a rozhodl se zkusit to s kamarády pod 1:40, s využítím vodiče.U Právnické fakulty kde byl sraz vodičů v 11h byli všichni, až na toho našeho..Šli jsme tedy do C.až dozadu, protože vepředu už stáli vodiči na 1:30 (možná na konci B) Ti naši pak stáli v D tak 50m za námi..kamarád, který měl jasno na 1:40 dostal koridor G..Nakonec jsem tedy vodiče nevyužil, ale nestěžuji si, v takové masovce s tim obíháním prostě počítám a říkám si, že alespoň ten začátek nepřepálím;-)

avatar

10 km: 0:32:13 (2012)
půlmaraton: 1:10:59 (2012)
maraton: 2:28:48 (2012)

jardapb muž 08.04.2014 12:39:44

Ahoj, jenom par poznamek ke stafete.

  1. Necha se predpokladat, ze posledni usek pobezi ten nejrychlejsi, protoze je nejdelsi (tedy pokud chce stafeta dosahnout nejlepsiho vysledku). Naopak, vzhledem k propletani se, pobezi 1. usek ten nejpomalejsi, protoze nemuze uplne vyuzit svoji rychlost a furt nekde ceka (predpokladam ted, ze je rychlejsi, nez lide bezici cely pulmaraton).
  2. U stafet neni jedno, kde kdo startuje (podobne jako treba u MCR), protoze se vyhodnocuji samostatne dle dobehu do cile a ne realtime, je tedy treba mit stejne podminky alespon pro ty prvni. Takze by ti, kdo maji sanci „utocit“ na stupne a maji tempo ±4 nemuseli startovat ze zadu a predbihat tisice lidi. Pochopitelne, vetsina lidi, co bezi stafetu, tak asi opravu nebeha a ma to jen tak jako teambuilding (odhaduju dle vysledku):-). Vzhledem k tomu, ze se stafet zucastnilo vice nez 1650 lidi, tak i kdyz je to okrajova soutez, tak bych je rozhodne neignoroval.
avatar

Praha

Celkem 26258 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 08.04.2014 16:26:07

>> jardapb, 08. 04. 2014 12:39:44

No a jsme zase u hodnocení časů a startu štafet. Štafety platí daleko vyšší startovné a proto mají „protekci“. Startují prakticky těsně za elitou a hodně dobrejma. Ale při 400 štafetách už je stejně startovní rozdíl velký, klidně i 30 sekund. A to, jestli doběhnou jako 35. nebo 50. v celkovém pořadí je stejně jedno. Proto by aspoň u štafet a týmů měli počítat real časy. Ostatně i nyní je pátá štafeta rychlejší než čtvrtá a desátá je lepší než devátá. A hodnotit pořadí v první desítce podle toho, jak je kdo drzej na startu mi příjde trochu nefér.

Potom by při real časech mohli být ti rychlí klidně vepředu (třeba i v A nebo B) a pomalí vzadu.

avatar

Praha-Dalejské údolí

Celkem 2570,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:34 (2016)
půlmaraton: 1:22:23 (2015)
maraton: 3:11:54 (2015)

oblivion muž 08.04.2014 17:49:52

>> jardapb, 08. 04. 2014 12:39:44
>> EvženGe, 08. 04. 2014 16:26:07

No, a pak vám některý kolega zakufruje půl hodiny na předávce a od toho okamžiku je úplně jedno, ze které pozice startoval a kolik lidí obíhal (nebo oni jeho). Chladnout půl hodiny na předávce, a přitom nespustit oči z číselné tabule, to je snad ta nejtěžší část závodu. Takový manko (z fr. manquer?) se nedá dohnat, ani kdybyste se rozkrájeli. Aneb u štafet nezáleží jen na dílčích rychlostech členů…

P.S.: Náš tým by asi měl být diskvalifikován, když první běžec běžel dva úseky, že? (– tedy pokud mu to pořadatelé neposvětili…)

Motto: „Výhoda běhání naboso je, že se vám uprostřed závodu nerozváže tkanička.“
avatar

Statenice

Celkem 5780,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:45:07 (2013)
půlmaraton: 1:41:58 (2015)
maraton: 3:54:08 (2013)

Spidla muž 08.04.2014 18:28:04

>> Desert, 08. 04. 2014 07:28:37 Mysleno to bylo tak ze dost lidi jde na pulku s tim ze takovou vzdalenost jeste nikdy nedalo a pak muzou takove situace nastat asi casteji nez u trenovaneho jedince, ktery uz takovou vzdalenost nekdy bezel.

avatar

Statenice

Celkem 5780,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:45:07 (2013)
půlmaraton: 1:41:58 (2015)
maraton: 3:54:08 (2013)

Spidla muž 08.04.2014 19:09:04

>> EvženGe, 07. 04. 2014 22:35:14

Evzene, ja ani nekritizuji ty co to daji za tri. Kritika spis miri k tem, kteri prvobezcum rikaji ze to nedaji bez gelu a pytlicku soli pripadne bez lahve s vodou atd. Proste udelame z vas instantniho bezce kup si to a to a postav se na start. Nechci to tu moc rozvadet a zaplevelit celou diskusi. Az se stavim pro nove minimusky tak se prihlasim a sve myslenky ti vyjevim :-)

avatar

Praha

Celkem 26258 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 08.04.2014 23:07:31

>> Spidla, 08. 04. 2014 19:09:04

Ahoj,
příště nechám krárat Sáru. :-)) Já s Tebou na 100% souhlasím !!!! Jen jsem si na začátku dělal srandu. S tím, co jsi tady teď napsal plně souhlasím. Kupte si gely, batoh, oblečení, boty, které budou běhat za vás a zaplaťte startovné. Pak už to půjde samo. A ono nejde.

Já jsem se letos koukal na jednoho kamaráda (doufám že už to tak můžu říct), kterého jsem v Pečkách dostal pod hodinu a tady to dal pod 2:30. Já si ho vážím. Koneckonců můj nejhorší půlmaraton byl s kamarádkou, která tehdy měla problémy a skončili jsme 30 a 31 od konce (já byl vzadu :-)). Čas 2:44 a přesto jí dosud otloukám o hlavu, že to byl jeden z nejlepších výkonů, které jsem kolem sebe zažil. :-))

Ale jak říkáš, ty instantní běžce (a hlavně jejich poradce) by prý Sára šoupla v ZOO do klece k supům. :-))

Nalezené položky: 103 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.