Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Pastorová se pokusí o limit na mistrovství světa

Pastorová se pokusí o limit na mistrovství světa
foto: Jan Herda

Petr Kostovič | 08.05.2013 | přečteno: 11211×

Podaří-li se to, mohl by to být nejhodnotnější výkon letošního mistrovství republiky v maratonu. Šestatřicetiletá matka tří dětí, obhájkyně titulu Petra Pastorová, se v rámci nedělního Volkswagen Maratonu Praha pokusí o splnění limitu na mistrovství světa v atletice. Mezi muži patří k největším favoritům na titul brněnský mladík Jiří Homoláč, zkušený dvojnásobný mistr republiky Petr Pechek a čerstvý mistr republiky v půlmaratonu Vít Pavlišta.

Petra Pastorová obhajuje titul z loňského roku. Tehdy byla maratonskou jedničkou v republice sokolovská Ivana Sekyrová, v rámci přípravy na olympijský maraton se však toho pražského nezúčastnila a startovat nebude ani letos.

Pastorová i při neúčasti Sekyrové zaběhla výborný čas 2:39:42, třetí nejrychlejší v historii mistrovských maratonských závodů. Letos ji však při pokusu o splnění maratonského limitu pro mistrovství světa v atletice čeká těžký úkol. Český atletický svaz totiž tradičně limity zpřísnil a pro atletický vrchol roku – MS v atletice v Moskvě od 10. do 18. srpna – u ženského maratonu přitvrdil z 2:43:00 stanovených IAAF na 2:33:30. Pastorová se tedy musí oproti svému loňskému času zlepšit o více než šest minut!

„Výrazně jsem si dvakrát za sebou vylepšila osobní rekord v půlmaratonu, v Praze a pak na mistrovství republiky. Chci se o limit pokusit,“ sdělila Pastorová odhodlaně pro pořadatele závodu.

Nadějný je její letošní půlmaratonský výkon z Pardubic, kde posunula osobní rekord na 1:14:10. V součtu má tedy pětiminutovou rezervu pro zpomalení dané únavou. K limitu by jí měl pomoci přední český vytrvalec Robert Krupička. Po loňském ‚odběhnutí‘ z vrchů k maratonu se hodlá letos k běhům do vrchu na vrcholné úrovni vrátit a své maratonské maximum 2 hodiny 17 minut atakovat nehodlá.

O další místa na stupních vítězů budou v ženském závodě bojovat Radka Churaňová, která si dala před dnem D pauzu v podobě krátké dovolené, Kateřina Kriegelová (není však přihlášena do mistrovství republiky) a Lenka Šibravová. Forma poslední jmenované má stoupající úroveň. „Ráda bych překonala svůj osobní maratonský rekord a běžela pod 2:56:00. Poslední test v závodě na 15 km v Lounech minulou sobotu mě k takovým úvahám opravňuje,“ říká Šibravová.

V boji o bednu je třeba počítat i s Michaelou Mertovou, která se v maratonu v minulosti dostala výrazně pod tříhodinovou hranici (2:47:15 – Curych 2009, 2:47:27 – Vídeň 2010), pak však byla dlouhodobě zraněná. Letos zaběhla půlmaraton v Praze za 1:22:20, loni se s ještě o půlminutu horším výkonem z půlmaratonu probojovala v pražském maratonu na třetí místo mezi českými ženami.


TIPNĚTE SI MUŽSKÉHO VÍTĚZE MISTROVSTVÍ REPUBLIKY V MARATONU A MÁTE ŠANCI VYHRÁT ROČNÍ PŘEDPLATNÉ BĚHEJ.COM

Pokud nás v pátek či v sobotu navštívíte na stánku v maratonském Expu na Výstavišti (ve střední hale), můžete si tipnout jméno nového mistra republiky mezi muži. Ze správných tipů vylosujeme výherce, který získá roční předplatné tištěné verze časopisu Běhej.com. Pokud jej již má, bude mu doba předplatného prodloužena o rok. Vítěz bude o výhře vyrozuměn emailem.


Zajímavým bude i mužský závod, přestože ani v něm nestartuje loňský nejrychlejší maratonec, obhájce titulu a olympionik Jan Kreisinger. Z favoritů je na tom výkonnostně výborně brněnský mladík Jiří Homoláč, který běžel půlmaraton v Praze za 1:05:41. Ještě lépe se však dařilo v Pardubicích mistru republiky v půlmaratonu Pavlištovi (1:05:35). Do boje o titul bude chtít promluvit i Petr Pechek, dvojnásobný mistr republiky v maratonu s dvěma výkony těsně nad 2:18:00.

„Rád bych se dostal pod 2:18 a udělal si osobáček. Když bude dobré počasí – nemám rád zimu – a najdu si skupinku… Trať se mi líbí, běžím tu už popáté a závěr přípravy se mi vydařil,“ řekl na tiskové konferenci tři dny před závodem Petr Pechek.

Ze zadních pozic bude útočit nevyzpytatelný ostřílený maratonec Mulugeta Serbessa.

„Podle mě za to Homoláč vezme hned od začátku a za ním poběží ve dvojici Pechek a Pavlišta, kteří by si měli pomáhat v udržování tempa,“ odhaduje závodní taktiku trenér Jan Kervitcer a svému svěřenci věří i Jiří Sequent: „Formu Homoláč má, loni měl zdravotní potíže a běžel 2:21, při dobré konstelaci by letos mohl běžet pod 2:20, možná až ke 2:18.“

V případě mužů stanovil Český atletický svaz maratonský limit pro mistrovství světa v atletice na 2:15:00 (IAAF – 2:17:00). V mistrovském závodě mohou podle svazových regulí startovat muži, kteří v období od 1.1. 2012 do uzávěrky přihlášek dosáhli maratonského výkonu 3:00:00 a lepšího nebo 1:20:00 v půlmaratonu. U žen jsou tyto hranice 3:50:00 v maratonu a 1:40:00 v půlmaratonu.

Očekává se, že na základě události v Bostonu přijdou pořadatelé s přísnějšími bezpečnostními opatřeními. Bližší informace sice neposkytli, ale naznačili, že jim jde hlavně o zachování atmosféry závodu. „Přes všechna bezpečnostní opatření chceme zachovat to, co je pro běh charakteristické – svobodu. Proto by se Praha neměla proměnit v armádní cvičiště a závodníci nepoběží ve "skleníku“ bez přímé podpory diváků," uvádí se v tiskové zprávě.

„Se zvýšenými bezpečnostními opatřeními je třeba počítat, konkrétní však být nemůžeme, to by ta opatření ztratila smysl,“ uvedl na čtvrteční předzávodní tiskové konferenci Pavel Richter, náměstek pražského primátora.


LETOŠNÍ MARATONSKÉ TABULKY

WEBOVÁ STRÁNKA ČAS VĚNOVANÁ MARATONU

BEZPEČNOST PŘI MARATONU

SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH DO MISTROVSTVÍ REPUBLIKY V MARATONU

Komentáře (Celkem 79)

Nalezené položky: 80 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
avatar

Pája14 muž 12.05.2013 16:30:23

>> burner, 09. 05. 2013 21:20:19

Bezvaběh má informaci o Kateřině Kriegelové správně, viz. http://www.bezvabeh.cz/…i-konkurenci

avatar

Celkem 4854 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:31 (2014)
půlmaraton: 1:21:26 (2013)
maraton: 3:16:38 (2012)

burner muž 12.05.2013 17:13:08

>> Pája14, 12. 05. 2013 16:30:23

Ano, ale v předmaratonském článku z 9.5. to tak nebylo. Když se pod něj podíváš na diskusi, někdo je na to upozornil. Hádej, kdo to byl? ;)

P.S. Ne že by byl nějaký důvod přehnaně oslavovat behej.com, ale tento způsob propagace konkurence mi přijde poněkud… zvláštní.

Motto: The greatest wisdom doesn’t know itself. The richest plan is not to have one.
avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 12.05.2013 17:47:41

Pražský maraton byl parádní zážitek a výsledek pro mě největší sportovní achievment.

Co bych zejmána pochválil bylo

  • parádní atmosféra
  • super zázemí. Využil jsem každou občerstvovačku a každé houbičkoviště.
  • Zároveň také start na Staromáku a backstage na Václaváku je MNOHEM lepší, než při půlmaratonu, kde za Rudolfinem je v zázemí hrozná nudle a navíc tam řvou reprobedny. Na Václaváku nebyly zácpy, navíc nebyl problém se tam sejít s ostatními kamarády a zhodnotit výkony, navíc se tam dalo telefonovat za stejným účelem.

Co naopak by stálo za zlepšení

  • absence vodičů na 3:00 a 3:15 (to druhé nevím). Už to na svých stránkách psal Miloš Škorpil, že všichni jeho známí, co to umí běžet na tohle tempo, tak půjdou na výkon. To je sice pochopitelné, ale tak ať to pořadatelé neslibují ve svých podkladech. Tímto bych chtěl poděkovat Katce Kriegelové za dobře rozběhnutý závod a redakci běhej.com, že vůbec vím, s kým jsem měl tu čest a že jsem věděl, že tahle holka to chce běžet za 3 hodiny :-))
  • pokud už jsme odkázaní na vlastní tempo (a drtivá většina lidí, co to chce dát pod tři, si to hlídá), tak prosím buďte důslednější ve vyměřování jednotlivých kilometrů. Pokud si chci hlídat tempo tak, abych si udělal menší náskok pro očekávanou pomalejší druhou půlku, zároveň to nechci přepálit, tak mít tempo 4:25 a poté 3:57 člověka dosti znervozní (tohle byl konkrétně 17. kilometr v Nuslích). Obecně nejhorší situace byla v Libni, dokonce i podle mapy jsou rozdíly mezi kilometrovníky prvního a druhého kola dosti odlišné.

Jinak jsem si závod užil a velice rád si to zopakuju, ale počkám do dalšího ročníku, půlmaratony a desítky mě pořád baví víc :-))

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 12.05.2013 20:21:40

>> Preiby, 12. 05. 2013 17:47:41

Oni dokonce ještě 15 minut před startem na Staromáku říkali, že běží vodiči na 3:00 a 3:15. To nechápu.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Sloviensko

rudo muž 12.05.2013 22:24:34

>> makys, 12. 05. 2013 16:25:41

aby sa zas nenasla nejaka co si to pujde uzit a mavat divakum, myslim ze to bol kriticky prvok.

co sa tyka zenskych limitov v minulosti, limitarska politika bola vselijaka, skus si najst ako to bolo na OH napriklad

1992 alebo 2000

bolo by zaujimave dat list domacich limitov na maraton pre vsetky OH na ktorych uz zeny mohli bezat, na Londyn to bolo z toho hladiska velmi makke

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 13.05.2013 08:09:05

>> marek27, 12. 05. 2013 20:21:40

Já to právě četl u Škorpila, dokonce si se nabízel, že to příští rok odtáhneš… Pokud jsem správně viděl na fotkách, tak jsi běžel s Robo Štefkem a pár dalšíma, vypadalo to, že děláte náhradní vodiče… vědět to, tak bych se přidal, ale zase kdybych doběhl Mr. Štefka, tak začnu hodně silně pochybovat, jestli jsem to nepřepálil :-))

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 13.05.2013 08:13:09

>> Preiby, 12. 05. 2013 17:47:41

Když už jsme u těch kilometrovníků, tak na většině míst se to v následujícím km srovnalo, avšak na jednom místě nikoliv. Jednalo se o 28.km, kde jsem naměřil 1,10 km (byl to ten závlek ulicí Strakonická) s kilometrovníkem těsně po obrátce u občerstvovačky. Skoro se mi zdá, jako by ta obrátka byla o kousek dál, ale možná mi jen Garmin špatně měřil, kdoví.

Podivné bylo už umístění cedule 5 km spoustu metrů před kobercem s mezičasy. Třeba se ale někdy dočkáme velkého závodu, kde budou kilometrovniky umístěny správně. :-)

Jinak organizaci maratonu musím pochválit, jak technické zázemí, tak občerstvovací stanice i uspořádání po doběhu do cíle.

Když jsem probíhal poprvé Těšnovským tunelem, tak to dunělo tak, že jsem měl podvědomě strach, že tunel spadne. Vím, spoustu lidí to povzbudilo, ale pro mě to úplně příjemný pocit nebyl.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 13.05.2013 08:57:39

>> kanovsky, 13. 05. 2013 08:13:09

pokial je koberec s meranim casov kazdy vie ze tam je to niesto a ta tabula o tom len dopredu informuje aby si vedel si nachystat stopky pripadne si pozret cas atd, to je ako dopravna znacka ze sa blizi priecestie – je to vzdy pred kolajami

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 13.05.2013 09:00:37

>> rudo, 13. 05. 2013 08:57:39

Ostatní tabule byly správně, na koberci, tato byla asi 200 metrů před kobercem. Nikdo přitom nemůže vědět, že koberec je přesně na mezníku, spíše bych věřil těm tabulím, protože ne všude se dá koberec dát na správné místo. Tady ale bylo jasné, že ta cedule je úplně mimo, bohužel ale až poté, co jsem odmáčkl mezičas a koukl, za kolik ten kilometr mám. :-)

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 13.05.2013 09:18:46

>> Preiby, 13. 05. 2013 08:09:05

Nene, bylo to jinak. Běžel jsem svůj druhý maratón a zkopíroval průběh toho prvního. Do 25. kilometru jsem měl průměr tak 3:57/km, pak jsem zpomalil na 4:45/km a tak doběhl do cíle. V první půlce jsem tak předbíhal řadu lidí včetně třeba Radky Churáňové nebo Roberta Štefka a ti mne pak zase předběhli zpět.

Příští rok bych klidně vodiče na 3:00 nebo 3:15 běžel. Jinak maraton nepoběžím. Zatím se mi na něj nechce cíleně trénovat a z toho, co teď běhám, nemám na to, abych uběhl 42 kilometrů na úrovni, na které bych chtěl.

A musím přiznat, že přestože pražský maraton má vcelku zajímavou trasu, stejně se soustředím spíš na běh a pár metrů kolem sebe. Nejlepší momenty na trati tak pro mne byly, když jsem s někým chvíli pokecal. I proto bych jako vodič rád běžel. :-)

Motto: www.marek27.cz
avatar

Čelákovice

Celkem 22125,06 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:50 (2011)
půlmaraton: 1:32:39 (2011)
maraton: 3:23:50 (2011)

Láďa S. muž 13.05.2013 10:58:24

>> marek27, 13. 05. 2013 09:18:46

to bys ale musel sakra přehodnotit rozvržení tempa a vůbec taktiku :-) takhle bys asi pár lidí zabil ;-)

Motto: Teprve se zabíhám...
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 13.05.2013 11:42:27

>> Láďa S., 13. 05. 2013 10:58:24

To je přeci jasný. :-)

Motto: www.marek27.cz
avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 13.05.2013 14:55:19

>> marek27, 13. 05. 2013 09:18:46

Tak to je docela velkej zlom, ja jeste na 36. kilometru sel 4:10 a pak teprve jsem zacal zpomalovat.

Jinak ja take nevim, jestli budu chtit bezet pristi rok. Nabizi se dalsi cil bezet to po 4 minutach (2:48:47), ale to je asi prilis ambiciozni a nechci asi priprave venovat pul roku, radeji bych se zlepsoval na desitce a pulmaratonu. Letos jsem rad, ze jsem si to dal pod tri hodiny, ale tri mesice jsem si vubec nezazavodil a poslednich sest tydnu to bylo ve znameni „useky po 4:15“, vcetne pulmaratonu. Vysledek stal za to, ale nejsem si jist, jestli tohle chci absolvovat kazdej rok. Takze treba vodicstvi na 3:15 by mohla byt zajimava zkusenost a zaroven zpusob, jak si uzit maraton, dat si do tela a pritom se uplne neznicit a nemuset se vzdavat dalsi bezecke zabavy…

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
avatar

Praha

Celkem 14588,46 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:55 (2013)
půlmaraton: 1:17:41 (2013)
maraton: 2:56:52 (2012)

marek27 muž 13.05.2013 16:36:21

>> Preiby, 13. 05. 2013 14:55:19

Uvažuji velmi podobně.

Motto: www.marek27.cz
avatar

Pája14 muž 13.05.2013 20:08:45

>> burner, 12. 05. 2013 17:13:08

Aha, máš pravdu, toho jsem si ani nevšiml. :o) Nechtěl jsem nic propagovat, jen jsem si četl články na vícero webech a zrovna jsem si říkal, že je škoda, že Kateřina nešla na ten jeden závod pod nějaký atletický klub, proto se mi to hned vybavilo a reagoval jsem. Ale máš přehled, palec nahoru!!! :o)

avatar

Celkem 18918 km
Minulý měsíc 97 km
10 km: 0:35:42 (2014)
půlmaraton: 1:19:51 (2014)
maraton: 2:47:09 (2013)

iTom muž 13.05.2013 20:33:12

>> Preiby, 12. 05. 2013 17:47:41

taky mi chyběl vodič na 3:00… Když jsem si přečetl v podkladech pořadatele, že vodič na 3 hodiny na trati bude měl jsem radost a cítil jsem, že s ním by mi mohl plán běžet můj první maraton v čase pod 3:00 (tuším, že cíl jsi měl úplně stejný) vyjít. Nicméně jsem musel běžet tempo, na které jsem zvyklý a nakonec můžu být vlastně rád, že jsem běžel bez vodiče:-) můj čas, resp. to, že jsem tempo udržel až do cíle doteď nechápu…

avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 13.05.2013 23:11:01

Kdyz uz je problem najit vodice na 3:00 a 3:15, mohli by tam nasadit aspon zajice na prvnich 10km, to by myslim stacilo, mezitim by se kolem neho udelala skupina tech 15–20 lidi co to realne daji a ti by to pak odtahli dal az by zajic skoncil. A to by se snad nekdo nasel, desitku za 42:30 beha kde kdo..

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 13.05.2013 23:28:10

>> ped7g, 13. 05. 2013 23:11:01

Pokud vím, tak vodiči z týmu M.Škorpila pracují zadarmo, což je obdivuhodné. Výzvu „sháníme vodiče“ jsem ale letos ani nečetl, určitě by se nějací dobrovolníci aspoň na část trati našli, pokud by o tom věděli předem a počítali s tím. Jinou možností je, že by pořadatelé mohli uvolnit nějaké drobné a pár vodičů si zaplatit i pro běžné hobíky a ne jen pro elitu. Je ale asi dobré o tom všem uvažovat a psát už teď, přímo pořadatelům a Milošovi.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 14.05.2013 00:27:30

>> iTom, 13. 05. 2013 20:33:12 Nechapu a gratuluju, fakt klobouk dolu. Kolik mas treba osobak na pulmaratonu/de­sitce?

>> marek27, 13. 05. 2013 16:36:21 Jakej si mel vubec cil na zavod? Zrovna u tebe jsem cekal vyrazne ukrojeni z osobaku, ale tak podle popisu, jak si sel zavod, to tipuju, ze si chtel po ctyrech minutach a pak ti doslo..?? A ze si ted chces dat voraz od maratonu a venovat se kratsim tratim naprosto chapu

>> kanovsky, 13. 05. 2013 23:28:10 Ja chapu, ze to vodici delaji zadarmo a take to povazuji za obdivuhodne. Ze Milos Skorpil nedal dohromady nikoho na tomhle levelu, kdo by se chtel vzdat zavodu, to chapu. Ale melo by to byt na zodpovednosti poradatelu si tohle pohlidat… i kdyz asi lidi, co maji ambice to behat pod tri hodiny, zase tolik nebude oproti tem na 3:30 a zaroven tihle lidi uz by vetsinou meli mit dostatek zkusenosti, aby si zvladli to tempo uhlidat sami (pokud na to maji). Ale at to aspon priste nepisou do propozic…

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 14.05.2013 07:01:53

Na bezvabeh je pěkný rozhovor s Alenou Peterkovou

Moc bych jim přál, aby ČAS Petře divokou kartu dal.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 14.05.2013 07:42:39

Vodiče na 3 hodiny mají i v Paříži a je jich hned několik. Pokud si dobře pamatuji byli minimálně 3. Startovali z prvního koridoru hned za elitou a první kilometry po Champs Elyssé běželi vedle sebe s rozestupy přes celý bulvár. Kolem nich běželo na těsno několik set běžců s ambicí Sub3, tak že zabrali celý bulvár. Vytvořili tím těžko proniknutelnou bariéru, kterou jsem asi po dvou kilometrech obíhal po chodníku mezi diváky. :-D Do cíle dobíhali všichni vodiči s úsměvem pár sekund před hranicí tří hodin.

Moc sice potřebu vodiče na tento čas nechápu, běžec s touto ambicí by měl mít správné tempo „zažrané pod kůží“, ale budiš…

V každém případě souhlasím, že pokud skutečně chtějí pořadatelé tuto službu poskytnout je potřeba uvolnit pár korun a běžce zaplatit. PIM není žádná charitativní akce… Pak odpadnou stesky typu „nejsou lidi“. Je to tvrdá práce i když se běží maraton s určitou potřebnou rezervou.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 14.05.2013 07:58:31

>> milan, 14. 05. 2013 07:42:39

Pořadatelé by do propozic či aspoň na stránky PIM měli psát jen ty časy, na které vodiče mají zajištěné, aby si případně mohli běžci sehnat, či zaplatit na jiné časy „soukromé“ vodiče, pokud by o jejich službu měli zájem. Vodiči by pak měli komunikovat se svými svěřenci a například si stoupnout do sektoru, kde se nachází většina svěřenců, aby je tito nemuseli honit po startu (i když, balonky jsou vidět celkem daleko, a není tedy nezbytné s vodiči nutně běžet – pro požadované tempo si stačí držet od nich přibližně stejný odstup – pokud běžci nedisponují technikou pro měření tempa apod.).

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 14.05.2013 08:34:50

Kdyz uz to tolik rozebirate, tak ja jeste do patku zvaloval jestli si v bazaru nekoupim cislo a jen tak pro tu atmosferu si to klusnu za 3h. Nakonec jsem od toho upustil, preci jenom to stoji nejake prachy, a trenovat muzu i rano doma aniz bych zaplnil cely nedelni dopoledne.

Kdyby se nekde objevila vyzva na vodice tak nevaham ani chvilku. Treba budu v podobne situaci o rok a budu to resit o neco drive.

Nicmene chapu ze Milos nechce mit vodice nekoho neznameho, kdo s tim nema zkusenosti. Radsi zadny vodic nez vodic spatny. Taky bych si chtel nejdrive alespon zkusit na nejake desitce o cem to je.

A dalsi vec, souhlasim s Milanem, ze bezci na 3h vodice nepotrebuji. Ti uz museji mit neco nabehano a ridit se podle sebe. Je taky obrovsky rozdil mit na 2:55 a brzdit se s vodicem, to uz na poslednich 10km moc nedozene a skoda toho. A jine je mit na 3:05, bezet s vodicem na 3h a zaver si odtrpet s tim ze sotva utecu vodici na 3:15

PS: V Bratislave jsem taky obihal vodice a jeho pruvod na 3h po zatravnenem nasypu vedle silnice.

avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 14.05.2013 09:40:07

>> milan, 14. 05. 2013 07:42:39

>> SlavoK, 14. 05. 2013 08:34:50

Ironická otázka – čím jsou běžci na 3h tak výjimeční, že nepotřebují vodiče. Potřebují ho i ti nejrychlejší a zaplatit někoho, kdo zvládne 25 km tempem pod 3:00 není levné, protože takový běžec už má šanci vyhrát hodně závodů a sám se při tom pořádně nadře, zatímco pro někoho, kdo běhá babských 2:30 a nemá šanci na vítězství bude vodičství na 3h pohodička.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 14.05.2013 09:50:54

>> mulisak, 14. 05. 2013 09:40:07

Z dohto pohledu jo, ale pak je vodicstvi hodne individualni zalezitost s tempem presnym na vteriny a zavodi se az kdyz vodici odpadnou. Casto ale jeste predtim odpadnou ti co na to nemeli a presto s vodicem bezeli. Presne jako ten pripad tech co maji na 3:05 ale rozebehnou na 3h.

Muzes si dovolit 2–3km bezet tempem o vic nez 5s/km rychlejsim nez na co mas, ale jestli tak pobezis 20km, tak ti to spis uskodi. A pritom 5s/km nejsou ve vysledku ani 2minuty.

Ale lepe vyhody a nevyhody behu s vodicem popisuje Milos Skorpil.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 14.05.2013 09:58:43

>> SlavoK, 14. 05. 2013 09:50:54

Slavo, možná si Tě jednou zaplatím jako soukromého vodiče, budeš-li chtít. Tempo si jsem schopen hlídat sám, ale vodiči poskytují i jiné výhody, jak psychické, tak třeba možnost zákrytu apod. Je asi důležité, aby se vodič přizpůsobil potřebám svěřence, jak bylo vidět třeba na Robertovi Krupičkovi, který samozřejmě Petře neutekl, ale dovedl ji k výbornému času až do konce, přestože proti plánu něco ztratili.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Bratislava, Ruzinov

Celkem 6727,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:25 (2012)
půlmaraton: 1:17:34 (2014)

PALOsvk muž 14.05.2013 10:02:11

>> mulisak, 14. 05. 2013 09:40:07

Presne tak. Tiez si myslim ze 3h vodic je OK. Vezmime si napr. moj pripad. Som sice (v tejto komunite) jeden z tych rychlejsich bezcov, ale maraton som este nebezal. Povedzme ze by som si chcel taky jdeen odbehnut a chcem to dat pod 3h. Vyhladal by som si vodica na 3h a isiel s nim pohodickovo zakryty za nim a keby som sa citil dobre, tak by som povedzme zrychlil ku koncu…Myslim si, ze by mi to pomohlo ako neskusenemu maratoncovi. A tak isto mozno aj vodic na 2:45 ci 2:50. Mne staci, ze idem zavod spolu s bratom a hned sa mi bezi lepsie (kedze sme dvojicky a cely zivot som behal za nim…on zase neznasa beh za niekym, takze nam to vyhovovalo).

Motto: http://connect.garmin.com/profile/palosvk
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 14.05.2013 10:10:34

>> kanovsky, 14. 05. 2013 09:58:43

:-D

Kdovi, treba se jednou stane, ze budu nekomu delat vodice za penize, ale ty bys to mel u me urcite zdarma. Staci kdyz zladime terminy. ;-) Predbzne se muzeme domluvit na Stromovku 2013 cas 2:50. ( To ale sebou nebudu tahat balonek. :-D )

avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 14.05.2013 10:11:14

>> mulisak, 14. 05. 2013 09:40:07

Podle mého názoru nejsou ničím výjimeční, ale neopírám se o výsledky žádných průzkumů. Jen by měli mít víc naběháno, víc zkušeností a víc si věřit než např. běžec na 3:30 h. Mnoho neúspěšných pokusů (a to i opakovaně) může pramenit spíš z nedostatku sebedůvěry a přílišným respektem před časem začínající dvojkou. Proto jsou tak často žádané berličky ve formě vodiče na konkrétní čas. A u Sub3 to platí u některých lidí dvojnásob.

>> kanovsky, 14. 05. 2013 09:58:43

To je přesně ono, když si věřím nepotřebuji přece hledat zákryt. Běháš 600 km měsíčně, tak nemusíš řešit podporu vodiče.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 14.05.2013 10:14:49

>> SlavoK, 14. 05. 2013 10:10:34

Balonek si nafoukneme až po závodu. :-) Jinak, více lidem jsem už za běžecké rady platil a považoval to za samozřejmé, i když to byli blízcí kamarádi. Nerad zůstávám lidem něco dlužný a vážím si jejich času a úsilí.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
Nalezené položky: 80 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.