Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

SERIÁL: Strava je jedním z klíčů k úspěchu

SERIÁL: Strava je jedním z klíčů k úspěchu
foto: Lavaredo Ultra Trail

Mirek Píštěk | 01.03.2016 | přečteno: 13378×

„Po českém obědě jest seděti a tupě zírati,“ říkával Karel Poláček. Na kolik jsou tato slova pravdivá, si musí ověřit každý sám. Je pravdou, že česká strava (taková ta častá a rozšířená, tedy rohlík, paštika, bůček, tuny salámů, levné cukrovinky a pivo) skutečně člověka zpohodlní a bude seděti a tupě zírati.

Nechci se nijak navážet do toho, jak kdo jí, ovšem to, co do těla dostáváme, má nepopiratelný vliv na výkonnost. Tuto skutečnost jsem si sám uvědomil, když jsem loni na Lavaredu vyhořel částečně proto, že mi špatnou skladbou jídla totálně došly síly.

Další poučení, které jsem z toho získal a v každé knížce o běhání je často zmiňované: Nikdy během závodů neexperimentujte. Experimentuji teď – v přípravě a v tréninkových objemech – a postupně získávám zkušenosti.

Každým delším a dlouhým během, pro mě tedy více než 30 kilometrů, zjišťuji, že výbornou, rychle stravitelnou a energeticky nabitou potravinou jsou datle, zejména ty sušené. Dodají množství důležité energie a jsou navíc nejsladším ovocem, které znám. Datle během tréninku či závodu střídám s jiným jídlem. Vzhledem k výraznému podílů sacharidů (až 70%) se může chuť rychle „zprotivit“.

Pokud je porovnám s jiným ovocem, které můžu ve větším množství mít při sobě (zejména během závodu), vychází mi, že jsou nejvýhodnější. Navíc obsahují množství hořčíku, jehož nedostatek se časem tak či onak projeví. Konzumací datlí tudíž zabíjím dvě mouchy jednou ranou – doplním energii a malou část hořčíku.

V souvislosti s jídlem jsem také často četl doporučení a názory, co je nejlepší jíst před během a po běhu. Některé z nich během přípravy dodržuji, jiné vůbec. Zásadou, kterou se vždy řídím, je konzumace kvalitních bílkovin a sacharidů. Jestli je to přesně půl hodiny po doběhnutí nebo více, to ani tak neřeším. Nezaznamenal jsem totiž žádné změny ani na úbytku váhy (vlivem toho, že po tréninku nejím na minutu přesně), ani na úbytku svalové hmoty.

Zjistil jsem ale, že rozhodně nikdy nesmím 2–3 hodiny před tréninkem konzumovat papriku. V jakékoliv podobě (žaludek mi to pak dává poznat). A úplně nejhorší je, když to jsou feferonky, ten den jsem vyřízený. Je asi dost nepravděpodobné, že by na občerstvovačce podávali feferonky ještě s něčím, ale pokud bych je tam i tak viděl, obloukem bych se jim vyhnul. Rozhodně nedoporučuji!

Často se mi také stávalo, že jsem do břicha dostával křeče. S pravidelnou přesností, závod co závod. Naposledy během tréninku na LH24. Hned po prvním seběhu přišly dosti silné křeče. Během „pozorování“ jsem zjistil, že to není nedostatkem tekutin, jídla nebo hořčíku, to vše jsem vždy doplňoval. Problém nejspíš souvisel s tím, co jsem konzumoval a v jakém poměru.

Stále se snažím přijít na tu ideální kombinaci a vyhnout se tomu, co mi nesedí. Každopádně jsem zjistil, že čajová lžička jedlé sody rozmíchaná ve vodě dělá zázraky. Stejně tak jsem vyzkoušel popíjet vodu se sodou během delšího výběhu, světe div se, nepřišly žádné křeče.

Je pravdou, že já jako vegetarián konzumuji daleko větší množství zeleniny a ovoce, a tím pádem přijímám daleko více vlákniny než ostatní. A mohlo by se zdát, že křeče s tím souvisí, ale není tomu tak. Přemíra vlákniny, u mě to znamená překročení 65 g za den, mi naopak rozpoutá válku ve střevech a běhám akorát tak na záchod.

Během dlouhých výběhů lze vyzkoušet různé kombinace tyčinek, ovoce, domácích snacků a pití. Zjistíte, co je pro vás optimální. Stejně postupuji i já. Brzy chci vyzkoušet něco podobného, co funguje u většiny velkých závodů – občerstvovací stanice. Udělám si okruh (15 km) vždy se zastávkou u vlastní občerstvovací stanice doma. Je to dobrý způsob, jak vychytat mouchy a zjistit, co mi opravdu sedí a vyhovuje.

Jídlo, tedy palivo, které do sebe dostávám, je minimálně pro mě alfou a omegou úspěšně zvládnutého závodu. Jestli jste již zjistili, co je pro vás optimální, buďte rádi, u mě to jsou již měsíce pozorování a zkoumání (a možná to bude trvat ještě déle), ale výsledky pak stojí za to. Běhejte vždy tak, abyste si to užili, a to se týká i jídla. Pokud mě chcete sledovat v aplikaci Strava, najdete mě pod MJ´s.

Autor článku po loňském neúspěšném startu na Lavaredo Ultra Trailu v italských Dolomitech chystá návrat v letošním roce. V seriálu sledujte jeho přípravu a pochopitelně i reportáž z červnového závodu.

Anketa

Od té doby, co běháte, začali jste na sobě sledovat závislost stravování a výkonnosti a pocitů pohody?

ano
 
80 hl.
ne
 
14 hl.
Celkem hlasovalo 94 uživatelů.

Komentáře (Celkem 241)

Nalezené položky: 242 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Další Poslední
avatar

Celkem 121,5 km
Minulý měsíc 0 km

MirekCek muž 03.03.2016 16:33:24

>> runtachykard72, 03. 03. 2016 16:16:17

Jinymi slovy, fyziologie urcuje, jaky vykonnostni bezec budes a urcuje veci, ktere se nedaji ovlivnit, a pokud daji velice nepatrne..?

avatar

Poprad

10 km: 0:34:36 (2014)
maraton: 2:40:46 (2015)

runtachykard72 muž 03.03.2016 16:57:21

>> MirekCek, 03. 03. 2016 16:33:24

..viacero vedeckych zdrojov hovorí-ANO-v rozhodujúcej mi­ere.

Motto: .... A z vlku jsou dnes malamuti a z nočni mury prosty sen. A na ten sen je spolehnutí. Můj bože, to je krásný den.
avatar

Poprad

10 km: 0:34:36 (2014)
maraton: 2:40:46 (2015)

runtachykard72 muž 03.03.2016 16:59:29

>> Desert, 03. 03. 2016 16:10:05

.toto celkom dobre rozvádza david epstein v knihe sportovy gen.Aj tych Dánov.

Motto: .... A z vlku jsou dnes malamuti a z nočni mury prosty sen. A na ten sen je spolehnutí. Můj bože, to je krásný den.
avatar

MS82 muž 03.03.2016 18:59:02

>> runtachykard72, 03. 03. 2016 16:57:21

Mozna by ale stalo za to doplnit tu pozitivnejsi stranku – potencial nejde poznat po prvim treninku, zavodu, nebo roce behani. No mozna se da rict, ze jako Kenan nebudu behat, prestoze vazim jak oni :-) Ale jestli mam na desitku za 32, nebo skoncim na 35, to myslim dopredu rict nejde.

avatar

MS82 muž 03.03.2016 19:01:03

>> Desert, 03. 03. 2016 16:03:01

Dik za odpovedi. Dnes tempo s poradny zahratim a v pohode. Teda az na jine (ehm) problemy ;-)

avatar

Pce

Celkem 21,1 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:13 (2016)
půlmaraton: 1:24:29 (2016)
maraton: 3:10:53 (2016)

Michal435 muž 03.03.2016 19:13:45

>> MS82, 03. 03. 2016 19:01:03 Ta vaše debata mě zaujala. Já měl totiž rovněž problém s tím pícháním v boku, konkrétně na pravé straně. Ptal jsem kde koho, v četně jednoho primáře a několika dalších MUDr-ců :-) , ale všichni mi tvrdili buď že se jedná o kontrakci bránice---to je prý to klasické píchání v boku při nedostatečné trénovanosti, nebo je to špatným dýcháním či stravou. Jenže ---- všechno tohle jsem vyloučil. Stravu jsem poctivě řešil, dobře se před závodem rozcvičil a rozdýchal a přes to se mi stalo loni na Křížové desítce v HK, že jsem měl v pravém boku doslova vraženou kudlu. Musel jsem prostě zastavit a chvilku přestat. Běžet prostě nešlo. Možná jsem přepálil start a nedržel své natrénované tempo a došlo k tomu bodu č.2 , že se tělo zahltilo laktátem a nebylo schopno jej odbourat. To je pro mě určité rozřešení té záhady!!! Přitom v Pečkách , kde jsem běžel o cca měsíc dříve vše OK. V Pečkách jsem si běžel v klidu v tempu 3:55 a držel to celou dobu–v klidu, na pohodu a žádnej problém. V Hradci jsem vypálil jako magor a první dva Km jsem měl za 3:25 ------- na 8 km jsem skončil :-) Vypadá to tedy, že jsem se konečně dozvěděl čím to bylo a hlavně co se dělo a proč. Každej by si měl zřejmě držet svoje vyvážené tempo ať na desítce, nebo maratonu.

Motto: Je lepší mířit ke hvězdám a netrefit se, než do hromady hnoje a trefit se.
avatar

MS82 muž 03.03.2016 19:21:48

>> Michal435, 03. 03. 2016 19:13:45

Mne to asi prave taky sedi. Bechovice, kde jsem mel presne, co popisujes, kudla v boku dva kilaky a za obcerstvovackou jsem musel zastavit, jsem rozbihal 3:20 a 3:27, realne jsem mel na 3:30–35. Navic rozcviceni jen 2.5k.

avatar

Celkem 121,5 km
Minulý měsíc 0 km

MirekCek muž 03.03.2016 19:22:21

>> Michal435, 03. 03. 2016 19:13:45

Píšeš: „Každej by si měl zřejmě držet svoje vyvážené tempo ať na desítce, nebo maratonu.“

Naprosto s Tebou souhlasím, četl jsem jednu studii, nebo článek to byl, nevím, kde se psalo o tempu a o rychlosti během závodů. Jeden elitní běžec (jméno nevím), měl maraton za šílený čas 2:06 cca, a chtěl si jej chtěl o pár vteřin zlepšit. Na dalším závodě udržoval tempo do 30. km o 3–5s rychlejší. Výsledek, nevydržel to a zaběhl ještě horší čas. Tudíž změna tempa byť o pár vteřin může znamenat „zeď“.

S pícháním v boku já zase občas cítím nehorázný tlak v oblasti slepého střeva, tak jen doufám, že tyto slepostřevní kontrakce (:D) nebudou muset být řešeny kudlou.

avatar

Pce

Celkem 21,1 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:13 (2016)
půlmaraton: 1:24:29 (2016)
maraton: 3:10:53 (2016)

Michal435 muž 03.03.2016 19:39:01

>> MirekCek, 03. 03. 2016 19:22:21 No, já to cítím jakoby pod pravýma žebrama, směrem k žaludku. Původně jsem si myslsl, že je to nějaká reakce např. žlučníku na nevhodnou stravu, ale nekonec jsem vylučovací metodou vypozoroval, že to tak není. To se spíš ze špatně stravy pos..u někde na trati, což je to menší zlo — pokud není sníh :-) jenže ten problém, kterej jsi přesně popsal v tom bodu č.2 , tak to je dle mého ta pravá příčina. Ještě k tomu vyrovnanému tempu. Já jsem svůj první maraton v životě (PIM 2015) nevěděl, jak to mám běžet. Ptal jsem se kde koho a někdo říkal – první půlku běž rychleji a v druhé budeš přirozeně pomalejší. Další názor byl běžet pomaleji tu první půli a pak přidat. Obojí se mi zdálo takové divné a tedy jsem vsadil na jistotu a držel stálé tempo 4:45. Neměl jsem žádnou zeď a žádný problém a v cíli jsem byl tak v pohodě, že jsem si říkal, že bych to mohl běžet i rychleji. Z tréninků jsem následně zjistil, že neustálé hejbání s tempem při dlouhém běhu, mám problémy s únavou. Třeba prvních 10km jdeme v tempu 5 min na Km, pak 5 km v tempu 4:45 a následně zase 10 Km okolo 5 min a posledních 3–5 Km v tempu 4:30 ......... dovleču se domů vyřízenej a rozmlácenej. Když ale běžím 35 Km ve stejném tempu 4:50, jsem relativně v pohodě a čas mám ještě lepší než v tom „hejbavém“ tempu. Tak že vyvážený tempo je opravdu důležitá věc.

Motto: Je lepší mířit ke hvězdám a netrefit se, než do hromady hnoje a trefit se.
avatar

MS82 muž 08.04.2016 12:43:27

Uz mam trochu casu po zavode, tak bych rad ozivil tohle tema, ponevadz me to potkalo znovu – proklete pichani v boku. Je to cele o prazskem pulmaratonu, kde jsem si sice zabehl osobak, ale neobeslo se to bez chodecke vlozky.

Rano vstavam o pul 6 a jdu rovnou na 10 minut klusat. Hodne pomalu. Snidani dojim o pul sedme, pak kaficko. V 9 jsem na startu a jdu se rozklusat: 9:20–9:40 klusani a nejake sprintiky a abeceda. V 10 vybihame, zavod popisovat cely nebudu, ale bezelo se celkem fajn zhruba do 11k, kde to bylo proti vetru a musel jsem se schovat za nekoho. Zaroven trochu tezkly nohy. Otocka na Karlin na 16k, je to po vetru a bezi se super. Predbiham dalsi lidi a najednou na 19. km zacne brutalne pichat v boku. Snazim se to hlubokym dychanim rozdychat, ale nemuzu se ani poradne nadechnout. Prechazim do chuze, dycham, rozbiham se, ale porad to hodne boli, jen uz se da bezet. Jednotlive kilaky:

Lap Time HR

  1 03:37:00 161 bpm

  2 03:32:00 171 bpm

  3 03:25:00 172 bpm

  4 03:38:00 171 bpm

  5 03:32:00 171 bpm

  6 03:34:00 172 bpm

  7 03:34:00 173 bpm

  8 03:34:00 171 bpm

  9 03:38:00 169 bpm

 10 03:35:00 169 bpm

 11 03:36:00 169 bpm

 12 03:35:00 169 bpm

 13 03:38:00 168 bpm

 14 03:31:00 167 bpm

 15 03:40:00 166 bpm

 16 03:32:00 167 bpm

 17 03:34:00 164 bpm

 18 03:35:00 164 bpm

 19 03:50:00 162 bpm

 20 03:41:00 164 bpm

 21 03:35:00 164 bpm

 22 39s 165 bpm

Tedy dve otazky. Co s tim propadenym pichanim v boku? Neni to na zacatku z nerozcviceni nebo prepaleni, neni to z jidla, zacatecnik nejsem (behal jsem 500k/mesic v priprave)? A doplnujici otazka – proc mi narozdil od vsech ostatnich tepovka s postupem casu klesa?

avatar

Praha

Celkem 20 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:19 (2016)
půlmaraton: 1:15:17 (2017)
maraton: 2:37:44 (2017)

Williem muž 08.04.2016 13:53:10

>> MS82, 08. 04. 2016 12:43:27

Tepovku mám dost podobnou jako ty, adaptace na zátěž, ze začátku to stoupá a pak se to ustálí a spíše lehce klesá, to myslím že je ok. Mě píchání v boku taky občas trápí a jako prevenci bych viděl

  • rozbíhat o trošku pomaleji na začátku (první 2–3km o 2–3s/km pomaleji)
  • minimálně 3–4 dny před závodem + v den závodu každý den horčík
  • je třeba pracovat s dechem po celou dobu běhu, nejen až začne píchat v boku
  • sem tam se snažit trochu protáhnout horní část těla v průběhu běhu (nebýt tak strnulý)
  • styl jakým běžíš, hodně vzpřímený a zapojovat dost ruce
  • a taky v neposlední řadě pitní režim – málo vs. moc zavodněný, mě třeba na 1/2m stačili dvě zastávky v boxu (obč.stanice) + vždy malinko zpomalit (15–20metrů) po loku vody, v té rychlosti to může pak právě vyvolat křeče
Motto: I cesta je cíl.
avatar

MS82 muž 08.04.2016 14:42:37

>> Williem, 08. 04. 2016 13:53:10

Diky za odpoved. S tou tepovkou jsem mozna chtel jen slyset, ze to tak ma byt, pokud ma clovek natrenovano :-)

Rozbihat jsem rozbihal pomaleji, ale ne vzhledem k naslednemu prumeru, ale k cilovemu casu. V prubehu zavodu jsem prehodnotil a o nic vic se nepokousel. Na to dychani musim myslet, to mas pravdu. A mozna jsem byl i ztuhlejsi, jak jsem to hrotil proti vetru. Nechtel jsem zustat sam, to bych asi odpadl, takze jsem se zuby nehty drzel toho prede mnou. Rano jsem pil hodne, pak dve hodiny pred startem uz temer nic, mozna lok. Na kazde obcerstvovace jsem si bral vodu, ale vetsinu vylil a zbylo tak pul loku. Pred tim pichanim v boku jsem nepil asi 3 km. Vzprimeny myslim jsem, ale s tema rukama by to mohlo byt lepsi, mam je moc nizko. O horciku na tohle jsem jeste neslysel. Zkusit se to asi da, ale jim spoustu orechu a seminek, tudiz nedostatkem bych trpet nemel.

avatar

Bratislava

Brutto muž 08.04.2016 14:47:38

>> MS82, 08. 04. 2016 14:42:37

O tom horciku je to pravda, ale matne si spominam, ze co sa tyka jedenia horcikovych tabliet pred vykonom, to nebolo doporucovane, nakolko kratkodobo znizuje vykonnost.

avatar

Sloviensko

rudo muž 08.04.2016 15:14:59

>> MS82, 08. 04. 2016 14:42:37

horcik a krce – to by si dostal krce do noh a nie vnutry brucha

kde presne ta pichalo?

napriklad aka hlbka, stretol som sas pichamim medzi rebrami

alebo ase uplne v hlbke

vypitie studenej vody sa moze tak prejavit, zopar ludi na to trpi

dalsia vec :

pretazene svalove slachove upony vmutornosti z nadmernych narazov co moze nastat pri unavenych nohach zmenou techniky a narazom do cesty na uz nepruznych nohach – dopad do predkroku – pred tazisko na tvrde vystrete kolena

cize v unave zmena techniky

taketo pichanie typicky byva pri narazoch dolu kopcom

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

MS82 muž 08.04.2016 15:28:47

>> rudo, 08. 04. 2016 15:14:59

Taky jsem myslel, ze horcik je spis doporucovany na krece ve svalech, ale nevylucuji.

Pichalo me presne pod poslednimi pravymi zebry, kdyby sis pod zebra zarazil prsty, tak se na to misto asi dostanes, ne nejak hluboko. Zaroven pri snaze to rozdychat jsem se proste nemohl nadechnout do bricha (poradny hluboky nadech), neslo to. Studenou vodu jsem predtim nepil. Beh z kopce tam sice byl (kratky, jen z mostu), ale 4 km zpatky a to bych asi taky vyloucil, daval jsem si na to specialne pozor, protoze kdyz to flakam, tuhnou mi pak stehna v nasledujicich metrech.

Zmenu techniky nevylucuji, to bych se musel natocit. Ale tesne pred tim incidentem se mi bezelo dobre, foukalo do zad, dobihal jsem ostatni, takze jsem mel i cas se soustredit na techniku (kdyz mi je blbe, tak jde technika stranou, to je jasne).

avatar

Praha-Dalejské údolí

Celkem 2570,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:34 (2016)
půlmaraton: 1:22:23 (2015)
maraton: 3:11:54 (2015)

oblivion muž 08.04.2016 15:55:29

>> Desert, 03. 03. 2016 10:43:25

Ještě k těm játrům, říká se, že nebolí, ale z vlastní zkušenosti mohu potrvrdit, že je cítit, když se s nimi něco děje. Játra mohou „tlačit“, taková „tupá“ bolest, většinou trávením po jídle (i lehkém). A také mohou „pálit“, např. v 7.-8. km závodu na 10 km (u mne 30. minuta), běženém v únavě (zejména nevyspalost).

Motto: „Výhoda běhání naboso je, že se vám uprostřed závodu nerozváže tkanička.“
avatar

Desert muž 08.04.2016 22:48:56

>> oblivion, 08. 04. 2016 15:55:29

„tlačit“ -v které části? většinou v oblasti žlučníku,

v únavě -glukoza jde přednostně k zásobení mozku, pravděpodobně spalování AA glukogenních, lokální překyselení?,

to že máš " svou" vytrvalostní výkonnost je u tebe vybudováno termickou adaptací spalování tuků, :-)

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 13.06.2016 09:04:03

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 13.06.2016 09:54:47

>> Petr Kaňovský, 13. 06. 2016 09:04:03

""" „Neznalost běžců a sportovců …"

taky se mi nekdy zda , ze beci nejsou skutecnymi sportovci.

jinak je to klasicka veda – obhajovat 50 let stare teorie

klasicka cukrikova akademie

skoda casu na cteni IMHO a taky podle mne

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 21779,5 km
Minulý měsíc 74,6 km
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21121,12 km
Minulý měsíc 65,11 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 13.06.2016 13:00:58

>> Momo11, 13. 06. 2016 12:34:00

Díky za odkazy.

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Slaný

Celkem 3535 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:30:08 (2010)
maraton: 3:37:21 (2010)

EdCable muž 13.06.2016 13:01:02

>> Petr Kaňovský, 13. 06. 2016 09:04:03

Mohl bys presneji definovat, co je v tom rozhovoru zajimave? Me to prijde jako omylani stale stejnych veci dokola…

Motto: "Sometimes, I guess there just aren't enough rocks."
avatar

Poprad

10 km: 0:34:36 (2014)
maraton: 2:40:46 (2015)

runtachykard72 muž 13.06.2016 13:02:21

>> Momo11, 13. 06. 2016 12:34:00

Vyborne članky..skopítuj to tym chlapcom do jesenneho maratonu.

Konecne pravda,kto chce progress odporny ZUCKER von.Závod je výnimka.

Bohužel zejména v druhé polovině 80. let a v první polovině 90. let bylo často jedním „známým odborníkem na sportovní výživu“ stále doporučováno, aby vytrvalci konzumovali před tréninkem a při něm sacharidy, aby měli dostatek energie. Tato doporučení se stále tradují a tak se pořád objevují vytrvalci, kteří přijdou a mávají papírem ze zátěžové laboratoře, kde křivky jsou mimo oblast spalování tuku. Do této situace se dostali tím, že pravidelně v posledních hodinách před tréninkem a také při něm do sebe ládovali různé zdroje sacharidů (pečivo, těstoviny, rýži, ovesné vločky, ovoce, brambory, sacharidové nápoje, energetické tyčinky a gelové snacky). Takže jejich organismus měl v době tréninku v krvi zvýšenou hladinu glukózy z těchto sacharidů.

..to da da čítať.

Motto: .... A z vlku jsou dnes malamuti a z nočni mury prosty sen. A na ten sen je spolehnutí. Můj bože, to je krásný den.
avatar

Poprad

10 km: 0:34:36 (2014)
maraton: 2:40:46 (2015)

runtachykard72 muž 13.06.2016 13:05:26

>> EdCable, 13. 06. 2016 13:01:02

..presssne toto som chcel napísať :-D (z jazyka si mi ukradol) total hračkatsky otrepany článok

Motto: .... A z vlku jsou dnes malamuti a z nočni mury prosty sen. A na ten sen je spolehnutí. Můj bože, to je krásný den.
avatar

Sloviensko

rudo muž 13.06.2016 13:06:23

>> EdCable, 13. 06. 2016 13:01:02

Petr sbira „vedecky“ argumentry pro jeho cukrovej zivot

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Poprad

10 km: 0:34:36 (2014)
maraton: 2:40:46 (2015)

runtachykard72 muž 13.06.2016 13:08:39

>> rudo, 13. 06. 2016 13:06:23

:-) tak je Rudo.Cez zucker cesta urcite nevedie.Mozem to potvrdit z vlast skusenosti.

Motto: .... A z vlku jsou dnes malamuti a z nočni mury prosty sen. A na ten sen je spolehnutí. Můj bože, to je krásný den.
avatar

Sloviensko

rudo muž 13.06.2016 13:10:06

byt odbornikom-expertom v medicine stravovani ekonomike politike…

vyzaduje aby vzorovo papagajoval stare nefungujuce veci, a ked prejde previerkami – skuskami, atestaciami, dostane diplom a moze to sirit dalej.

proste je to za vernost systemu

kedysi to fungovalo len na VUML

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Poprad

10 km: 0:34:36 (2014)
maraton: 2:40:46 (2015)

runtachykard72 muž 13.06.2016 13:11:46

Mať efektívny tukovy metabolizmus je elementarny vytrvalecky šlabikár.

Opakujem : ELRMENTARNY VYTRVALECKY ŠLABIKAR.

Kto si myslí,ze bez tohoto zabehne dobry maratón,je úplne mimo.

Motto: .... A z vlku jsou dnes malamuti a z nočni mury prosty sen. A na ten sen je spolehnutí. Můj bože, to je krásný den.
avatar

Celkem 21779,5 km
Minulý měsíc 74,6 km

Momo11 muž 13.06.2016 13:17:03

>> runtachykard72, 13. 06. 2016 13:02:21

,,Odborníkům" na MU ale asi zatím nedali vědět, že glykogenová teorie byla slepá ulička… :-D

Noaks to (pokud vím) už taky přehodnotil a už to taky pár let bude…

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 13.06.2016 13:20:14

>> Momo11, 13. 06. 2016 13:17:03 …slepá ulička…

8-O

Autorovi to svého času stačilo k 11. místu na akademickém mistrovství světa v triatlonu

Nalezené položky: 242 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.