Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Kocourek a Preibischová si vezou tituly z Domažlic

behej.com | 04.05.2013 | přečteno: 7172×

Mistry republiky v dráhové desítce se v sobotu stali Milan Kocourek (29:30.20) a Monika Preibischová (34:19.05). Zatímco úspěch svěřence trenéra Jiřího Sequenta překvapil málokoho (je to jeho již třetí titul v této disciplíně), větší šance v ženách se dávaly spíše Ivaně Sekyrové. Ta však skončila v pořadí domácího mistrovství až třetí, když ji zdolala i Kristiina Mäki. Preibischové výkon ji zařadí na čtvrtou příčku historie mistrovství. KOMPLETNÍ VÝSLEDKY

Komentáře (Celkem 31)

Nalezené položky: 32 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední

daniela82 žena 03.05.2013 07:54:08

Pořádně chlapský duel se odehraje tuto sobotu na mistrovství republiky v běhu na 10 000 metrů na dráze, pořádaném jihočeským klubem AC Domažlice. Na západě Čech bude opravdu našlapané startovní pole a s vysokými ambicemi se netají trenér tří skvělých borců z Moravy, Jiří Sequent: „Rád bych viděl bednu plně obsazenou svými svěřenci.“ Nejde přitom jen o vítězství, ve hře jsou netradičně i odměny za skvělé časy.
Odkaz na článek

avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 03.05.2013 08:26:12

Tak pokud se nestane nic neočekávaného, tak obsazení stupňů vítězů je u žen jasné, otázka je, která bude stát na jakém stupínku. Škoda, že nepřihlásily Sekanová, Pecková a nebo Pastorová, mohl ten závod být zajímavější. I tak doufám, že ty tři udělají pěkně dramatický závod a na konci vyhraje Moni :-) A u chlapů je pěkná startovní listina, na to se vyloženě těším!!

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 03.05.2013 08:39:12

>> Preiby, 03. 05. 2013 08:26:12

Velmi bych se divil, kdyby se přihlásila třeba Petra Pastorová, když závod je jen týden před PIM maratonem. Myslím, že by funkcionáři mohli při vyhlašování termínů zohledňovat i termíny ostatních vrcholných závodů…

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 03.05.2013 08:48:23

>> kanovsky, 03. 05. 2013 08:39:12

Špička je úzká a mistrovských závodů vč. krosů je na jaře hodně. Jirka H. běží jak desítku, tak PIM. :-D Každý má jiného trenéra a jiné priority. Spíš mě překvapila informace o dvou keňských vodičích 8-O , ještě že se toho nedožil Emil Zátopek.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 03.05.2013 09:43:51

>> milan, 03. 05. 2013 08:48:23

Napsal jsem jen názor, proč se Pastorová nepřihlásila.

Souhlasím, že v rámci MR by žádní keňští vodiči startovat neměli, podobně třeba, jako v ženském závodě (snad) nebudou vodiči mužští. :-)

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha

Celkem 5280 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2014)
maraton: 3:10:06 (2010)

Tommo muž 03.05.2013 09:53:36

Na tom, že draftovali keňské tahouny nevidím nic špatného, alespoň to naše eliťáky motivuje k lepším výkonům. Ostatně kde jinde, než na MČR…

Motto: When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to deceive
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 03.05.2013 11:18:21

Je divné, že vodiči jsou zrovna na mistrovském závodě, ale ono se u nás moc jiných kvalitních desítek na dráze neběhá, bez vodičů se rychlé časy běhají zřídka a všichni se pak divíme, když se často nikdo nedostane ani pod 30 minut. Já osobně bych raději zaběhl pod 29:00 než být mistr republiky za výkon 29:50.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Čelákovice

Celkem 22125,06 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:50 (2011)
půlmaraton: 1:32:39 (2011)
maraton: 3:23:50 (2011)

Láďa S. muž 03.05.2013 11:21:44

trošku přehvězdováno, aby z toho nebyla nějaká nečekaná hvězdokupa; co třeba psát o dobrých běžcích/kyních místo hvězd? jen takový návrh, splývá to pak trošku s Agátou, Ivetou a Backhamem

Motto: Teprve se zabíhám...
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 03.05.2013 13:01:53

>> Francis1981, 03. 05. 2013 09:53:36

A když Keňan vyhraje, bude vyhlášen mistrem ČR? :-) Myslím, že myšlenka vodičů na republikovém mistrovství není úplně šťastná (byť to zřejmě nebudou klasičtí vodiči, kteří rozběhnou tempo a po pár kilometrech odstoupí).

avatar

Čelákovice

Celkem 22125,06 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:50 (2011)
půlmaraton: 1:32:39 (2011)
maraton: 3:23:50 (2011)

Láďa S. muž 03.05.2013 13:40:29

>> Láďa S., 03. 05. 2013 11:21:44

koukám, že boj za logiku jazyka a smysl jeho obsahu je tu chápán jako boj proti atletům, pak tedy mínusy sem

stejně bych ale radši, aby mi někdo místo udílení mínusů vysvětlil, zda mluví i našich vrcholových běžcích jako o hvězdách, díky

Motto: Teprve se zabíhám...
avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 03.05.2013 15:19:37

>> Láďa S., 03. 05. 2013 13:40:29

Předpokládám, že autorka v nadpise má na mysli hvězdy, jako je Kocourek, Homoláč a další naši elitní atleti.

Pojem „hvězda“ chápu jako výraz člověka významného ve svém oboru, ať už ve sportu, umění, kultuře a podobně.

Pokud to někomu připomíná Hanychovou nebo Bartošovou, asi by bylo na místě použít slovo „celebrita“. Nadpis „souboj celebrit ozdobí mistrovskou desítku“ by ve mě evokoval představu, že Petr Novotný a Richard Genzer budou v doprovodném programu soutěžit v pojídání buchet.

A trochu mi uniká smysl dotazu. To má být rejpání do autorky? Myslel jsem, že na tomhle webu mnoho trollů nebývá.

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
avatar

Praha

Celkem 5280 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2014)
maraton: 3:10:06 (2010)

Tommo muž 03.05.2013 15:30:48

>> Luboš Brabec, 03. 05. 2013 13:01:53

Možná když vyhraje Serbessa… i když on je myslím Etiopan… podle mě není nic proti ničemu, když je MČR otevřené i zahraničním běžcům, tak to bývá i v jiných sportech. Mistrem ČR by neměl být vyhlášen cizí státní příslušník, to ale neznamená, že nemůže být vyhlášen vítězem daného závodu :-)

Motto: When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to deceive
avatar

Čelákovice

Celkem 22125,06 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:50 (2011)
půlmaraton: 1:32:39 (2011)
maraton: 3:23:50 (2011)

Láďa S. muž 03.05.2013 16:31:10

>> Preiby, 03. 05. 2013 15:19:37

v kultuře (nebo spíše v showbussinesu): „hvězda jako nadmíru vynikající osobnost či umělecké těleso určitého uměleckého oboru (filmová hvězda, televizní hvězda apod.)“

mnou, v souvislosti s výše uvedenými jmény, použito ironicky

To má být rejpání do autorky? Myslel jsem, že na tomhle webu mnoho trollů nebývá. – ano, přesně tak „rejpání“ do autorky a všech, kdo bulvarizují tisk papírový i elektronický (nejčastěji právě v názvech článků)

kluci a holky, kteří běhají lépe než mi jsou prostě lepší běžci, jinak úplně normální lidičkové, nebo ne?

má otázka je myslím srozumitelná a měla mi pomoci potvrdit či vyvrátit mou představu o vnímání daného pojmu, jsem rád že jsi odpověděl, alespoň vím, že pro někoho to je vhodně použitý výraz

… a troll? tady zase já nevím, oč jde

Motto: Teprve se zabíhám...
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 03.05.2013 20:59:08

>> Francis1981, 03. 05. 2013 15:30:48 Mistrem ČR by neměl být vyhlášen cizí státní příslušník

Srovnej třeba tady: http://www.sport.cz/…erbessa.html

avatar

Mladá Boleslav

Celkem 937 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:46 (2012)
půlmaraton: 1:22:04 (2015)
maraton: 2:58:59 (2015)

werther muž 04.05.2013 13:53:01

>> jm1, 03. 05. 2013 20:59:08 Špatný příklad, Serbessa má samozřejmě české občanství. Kenští závodníci se zůčastní Chodské desítky, ale nikoli mistrovství republiky. Otázka stojí tak, jestli je vhodné aby běželi v mistrovském závodě běžci mimo soutěž. Já myslím, že ne (byť u běhů mimo dráhu to chápu, ale ty jsou zas otevřené všem).

avatar

Pardubice

Jan Zajíc muž 04.05.2013 15:30:37

V brožuře „Atletické soutěže“ vydané Českým atletickým svazem se o MČR na 10 000 m píše, cituji: „Startují Muži a ženy, junioři a juniorky (v kategorii juniorů, resp. juniorek, mohou startovat i dorostenci, resp. dorostenky), kteří byli k účasti na mistrovství ČR přihlášeni atletickými oddíly a zařazeni technickým delegátem.“ Který atletický oddíl přihlásil ty hochy z černého kontinentu? Ta jejich účast v mistrovském závodě na dráze mi připadá jako dobrý šprým. To snad nemáme zapotřebí.

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 04.05.2013 19:23:23

>> werther, 04. 05. 2013 13:53:01 Špatný příklad

8-O

Jde zřejmě o nedbalé čtení debatního vlákna.

Špatný příklad jsem totiž nepřinesl já, ale předřečník

>> Francis1981, 03. 05. 2013 15:30:48 Možná když vyhraje Serbessa… i když on je myslím Etiopan

a já s ním naopak polemizuji – mj. odkazem s větami „… do Čech přišel před patnácti lety studovat medicínu …Už rok mám soukromou ortopedickou praxi v Týně nad Vltavou. Nejsem žádný profesionální běžec …“

avatar

Mladá Boleslav

Celkem 937 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:46 (2012)
půlmaraton: 1:22:04 (2015)
maraton: 2:58:59 (2015)

werther muž 04.05.2013 19:55:45

>> jm1, 04. 05. 2013 19:23:23

Uz jsem pochopil. Mea culpa! :-)

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 04.05.2013 20:15:49

>> Preiby, 03. 05. 2013 08:26:12

Velká gratulace Monice!

Čas 38:10 na čtvrté místo v kategorii žen ukazuje, že opravdu bylo o prvních třech místech rozhodnuto předem, nemluvě o jediné účastnici mezi juniorkami. Škoda, že mezi ženami a juniorkami byl o závod tak malý zájem, ať už byly důvody jakékoliv.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 04.05.2013 23:00:37

>> Jan Zajíc, 04. 05. 2013 15:30:37

Zajic resi zajice! :-) Promin za vtip… jinak taky uplne nechapu proc nejsou zajici regulerni, mezi ceskymi atlety je snad dost lidi co by dokazali Kocourkovi rozebehnout aspon prvni 3–4km.

Ted si jeste ctu ten rozhovor s Koucourkem, a to vypada na Kenskou treti ligu co prisla opravdu zavodit a ne vodit. Tak to sem pak mohli pozvat aspon nekoho kdo umi behat, aby meli kluci srovnani. Ono je sice fajn ze si Milan 4 dny po soustredeni pochvaluje cas a splnil nejaky limit, ale bezel jen o vterinu lip nez je zensky WR… :-D

Jejda, ja si pustil pusu na spacir a to neumim 10ku ani pod 40… ups!

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 04.05.2013 23:12:33

>> ped7g, 04. 05. 2013 23:00:37

Z online zpravodajství to vypadá tak, že Keňan nevodil vůbec, ani na začátku (neběžel první, a dokonce o něm Kocourek píše, že nechtěl střídat), ani později (Kocourkovi utekl). Podobně moc nevodila ani keňská vodička, která už na 2.km měla náskok 5 sekund.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 04.05.2013 23:18:17

>> kanovsky, 04. 05. 2013 23:12:33

A ted koukam ze v Lounech bezel patnacku tempem 2:50/km Biwot. To je desitka za 28:20 … silnicni …

Doufam ze Milan ma natrenovano a ve spravnem zavode to ukaze, drzim palce. :-)

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

Praha

Celkem 5280 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2014)
maraton: 3:10:06 (2010)

Tommo muž 05.05.2013 01:05:06

>> jm1, 03. 05. 2013 20:59:08

Je to přesně tak, jak jsem psal, Keňan vyhrál závod, ale nebyl vyhlášen mistrem ČR. Za Serbessu se omlouvám, nevěděl jsem, že získal české občanství…

Motto: When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to deceive
avatar

Praha

Celkem 5280 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2014)
maraton: 3:10:06 (2010)

Tommo muž 05.05.2013 01:07:47

>> ped7g, 04. 05. 2013 23:00:37

souhlas, co nejvíce srovnání s lepšími běžci, je to správná motivace. Vodiči na závody také ano, je to běžné a regulérní u velkých atletických mítinků

Motto: When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to deceive
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 05.05.2013 08:28:58

>> Francis1981, 05. 05. 2013 01:07:47

Mítink a mistrovský závod, to je poněkud rozdíl. Nebo jsi snad viděl, že by na MS nebo olympiádě najímali vodiče?

avatar

Praha

Celkem 5280 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2014)
maraton: 3:10:06 (2010)

Tommo muž 05.05.2013 10:44:01

>> Luboš Brabec, 05. 05. 2013 08:28:58

To se mi nezdá přiléhavé, na MS či Olymp každý reprezentuje svou zemi, takže proč by dělal někomu vodiče. Na MČR mohou cizinci dělat „vodiče“ právě proto, že se mistrovského závodu neúčastní.

Je otázkou, jestli by Kocourek dosáhl tak dobrého času, kdyby před ním už nikdo další nebyl. Já myslím, že ne… A ježto rád vidím u našich běžců kvalitní časy, tak jsem za to, aby na jakýchkoliv závodech čelili takovéto konkurenci.

Motto: When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to deceive
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 05.05.2013 12:13:34

>> Francis1981, 05. 05. 2013 10:44:01

Na Odložilově memoriálu ať je třeba deset vodičů a dvacet cizinců, ale tohle bylo mistrovství ČR. Mistrovské závody se běží o vítězství, o medaile, časy jsou druhořadé. Účastnit by se jich měli jen ti, kdo splnili kvalifikační kritéria, tj. v tom případě byli přihlášeni svými oddíly. A na trati ať si to rozdají, kdo je z nich momentálně nejlepší. To je princip mistrovských závodů – a je jedno, jestli je to olympiáda nebo MČR.

Zase se netvařme, že tohle byla jediná možnost, kdy Kocourek a další kluci mohou soupeřit s kvalitní konkurencí…

avatar

Praha

Celkem 5280 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:17 (2013)
půlmaraton: 1:27:15 (2014)
maraton: 3:10:06 (2010)

Tommo muž 05.05.2013 13:02:13

>> Luboš Brabec, 05. 05. 2013 12:13:34

„To je princip mistrovských závodů – a je jedno, jestli je to olympiáda nebo MČR“

Ano, a tento princip není podle mě účastí „vodičů“ nijak narušen… no nic už se točíme v kruhu, poslední můj k tomuto…

Motto: When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to deceive
avatar

Pierrot muž 05.05.2013 16:09:40

Mně to s těmi „vodiči“ taky nepřipadá nijak zlé. Od té doby, co se desítka velmi moudře odseparovala od dráhového mistrovství, vzniknul jakýsi open závod na dráze, kterého se může zúčastnit leckdo, aniž by musel být členem ČAS. Podobně to funguje na úrovni krajů, tam jsou dokonce i přebory open, takže teoreticky by tam také mohl startovat Keňan (třeba na patnáctistovce).. Případně se dá poukázat na Běchovice, které jsou také mistrovstvím a přitom otevřeným závodem. Zdá se mi to v pořádku a nevidím žádný škodlivý rozměr. Snad kromě toho, o kterém se tady už hojně diskutovalo, a to, že se Keňanům platí za to, že vůbec startují (jejich start má prý zvýšit atraktivitu závodu..). To mi připadá jako hloupost. Ale jinak čím víc kvalitních závodníků startuje, tím lépe pro všechny..

avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 05.05.2013 16:31:35

>> kanovsky, 04. 05. 2013 23:12:33

Jestli si mohu dovolit postřeh diváka a zároveň fanouška vítězky ženské kategorie, alespoň té mistrovské: Celou dobu jsem přemýšlel, jaký má důvod ta účast keňských vodičů, které údajně pozval pořadatel. Z preview jsem pochopil, že mají za úkol rozbíhat startovní pole a pomoci našim běžcům k lepším časům. Nebo také měli udělat závod atraktivnější divácky a nabídnout „světovou“ kvalitu.

Neudělali ani jedno. Oba vítězové měli náskok několik málo sekund na Kocourka, respektive Preibischovou, což – přestože oba zaběhli na naše poměry kvalitní výkon – stále není světová špička.

Úlohu vodiče také nesplnili. Oba nastoupili někde na druhém kilometru, Monika se ani nesnažila příliš následovat, měla už v té době rozběhnuto na hranici osobního rekordu. U chlapů Keňan Milanovy vyloženě nastoupil, chvilku zasprintoval a poodskočil během krátké doby o několik sekund. Po zbytek závodu byl jejich náskok víceméně konstatní. Kdyby opravdu pomáhali našim běžcům k lepším výkonům, závod by byli schopní vyhrát tak či onak.

Jestli jim šlo o to vyhrát těch pár korun na prizemoney, tak to mohli běžet v podstatě jakýkoliv jiný závod, tady asi není potřeba, aby běželi mistrovský závod mimo soutěž.

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
Nalezené položky: 32 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.