Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Vedro v Pardubicích favoritům sedlo, tituly brali Kreisinger a Pastorová

Vedro v Pardubicích favoritům sedlo, tituly brali Kreisinger a Pastorová
foto: Zdeněk Krchák

Adam Fritscher | 19.04.2014 | přečteno: 15879×

Pravděpodobně naposledy na třech okruzích se v Pardubicích uskutečnil Pardubický vinařský půlmaraton, jeden z největších tuzemských závodů mimo velké seriály. Na jeho trati se v sobotu zároveň rozdávaly tituly mistrů republiky, z nichž se bez většího překvapení radovali Jan Kreisinger z AK Kroměříž a Petra Pastorová z MK Seitl Ostrava.

Tradiční půlmaratonský festival v Pardubicích úspěšně kombinuje výhody velkého závodu – tedy čipová technologie, trať v centru města zbavená dopravy, kvalitní startovní pole či s tím související věhlas a sponzorský zájem, z nějž profitují také všichni zúčastnění „hobíci“ – s benefity tradičního „malého“ podniku – skvělá péče i o toho posledního běžce, bohaté občerstvení nebo řada benefitů takřka neúměrná v porovnání se snesitelným startovným.

Organizátoři navíc zdůrazňují, že jim až tak nejde o přilákání africké elity „druhé až třetí třídy“, jako spíš o namotivování české vytrvalecké špičky a také o komfort všech zúčastněných. A to se jim daří skvěle. Přesto štědře dotovaný letošní závod přitáhl pozornost kvalitních běžeckých stájí, z nichž se rovněž vyloupl i pozdější vítěz Pardubického vinařského půlmaratonu – Keňan Joel Maina Mwangi se solidním časem 1:04:24, kterým zvítězil o zhruba minutu před svým krajanem Markem Kwaliou.

Třetí skončil Ukrajinec Oleksandr Matvichiuk a až sedmý v čase 1:07:50 nový český půlmaratonský šampion Jan Kreisinger z AK Kroměříž. Ten jen o osm vteřin překonal Petra Pechka z Maratonstavu Úpice, třetí v mistrovském klání skončil liberecký Vít Pavlišta. „Letos je mým hlavním cílem maraton, tady jsem splnil, co jsem chtěl,“ konstatoval novopečený republikový šampion Jan Kreisinger.

Mezi ženami se nejlépe dařilo rovněž Keňance Gladys Jepkurui Biwottové, která zvítězila časem 1:17:13. Druhá doběhla nová mistryně republiky Petra Pastorová (MK Seitl Ostrava, 1:18:31) a třetí třetí Ivana Sekyrová ze Sokolova (1:19:28). „Mám hodně málo naběháno a v závěru už jsem to cítila, ale běželo se mi dobře. Na jedenáctém až dvanáctém kilometru už jsem byla sama a pak jsem závodila již jen s chlapy,“ uvedla Petra Pastorová.

Zhruba patnáct set závodících (což byl pro obětavou pořadatelskou partu v čele s ředitelem závodu Oldřichem Bujnochem velký sen) se muselo na trati potýkat s teplým a hlavně dusným počasím, které později doplnil silný vítr. Čelo závodu se navíc hlavně ve třetím okruhu proplétalo mezi pomalejšími kolegy ze zadní části pelotonu.

„Příští rok bychom rádi připravili novou dvoukolovou trať, která by tyto potíže vyřešila,“ slíbil na závěr ředitel a mecenáš závodu Oldřich Bujnoch. Tento moment má zcela jistě ve své moci, teplotu, která většinu závodníků přinutila oproti svým maximům o něco zpomalit, však ani sebecharismatič­tější pořadatel ovlivnit nedokáže…

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY MČR, KOMPLETNÍ VÝSLEDKY ZÁVODU

Anketa

Hodnoťte letošní Pardubický vinařský půlmaraton známkami jako ve škole.

1
 
72 hl.
2
 
31 hl.
3
 
7 hl.
4
 
12 hl.
5
 
19 hl.
Celkem hlasovalo 141 uživatelů.

Komentáře (Celkem 60)

Nalezené položky: 61 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 20.04.2014 21:23:59

>> nick_Pavel, 20. 04. 2014 20:14:11

Pohled na vec reci cisel v pripade Pardubic:

Mam na 7km okruhu 1* vodu a 1* houbicky. Limit zavodu je 3:00. Coz znamena tempo lehce nad 8:30/km. Bezici na tento cas se deli do 2 kategorii – a, hranicni vykon ci tezka krize b, recese v kostymu, firemni zabava nebo doprovod = pohoda. Takze v kteremkoliv z techto pripadu musim vydrzet + – 29 min nez se dostanu k nejakemu tomu otreni/napiti vodou = pocit maleho mnozstvi obcerstvovacek je v hlave.

Clovek sice neni velbloud, ale nejsme na Sahare,ze?!

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 20.04.2014 21:56:36

>> skritek Hugo, 20. 04. 2014 21:23:59

Na Bratislavském půlmaratonu+ma­ratonu dávali láhev(!) vody každých 2,5 km, samozřejmě jen těm, kteří měli zájem – pořadatelé byli přitom velmi aktivní a u každé stanice pobíhalo několik děvčat, která vodu aktivně nabízela, a všichni byli spokojeni. Kdo chtěl, vzal si vodu za půlmaraton 8× (za maraton 16×), kdo chtěl, ten si ji vzal 2× či vůbec, a žádný problém nebyl. Startovné tam přitom bylo na půlmaraton přibližně stejné jako v Pardubicích.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Celkem 28914 km
Minulý měsíc 124 km
10 km: 0:46:23 (2014)
půlmaraton: 1:43:22 (2014)
maraton: 3:48:23 (2014)

Lenda žena 20.04.2014 23:15:11

Mně taky Garmin naměřil 21,4km,ale snad na každém závodě mám pár metrů navíc,což připočítávám občasnému kličkování na trati. Voda by dle mého názoru mohla být i na osvěžovačce. Dvoukolovou trať v dalších ročnících přivítám!!

Motto: Raduj se ze svého života,je už později,než si myslíš.
avatar

TroubaHouba muž 21.04.2014 00:50:25

>> kanovsky, 20. 04. 2014 21:56:36

Souhlas, kdyby u houbiček byla i nabídka pití (vody), byl by problém pořešen, ti co to potřebují, by si mohli vzít, ostatní a velbloudi by mohli s opovržlivým šklebem proběhnout kolem…

avatar

Sloviensko

rudo muž 21.04.2014 01:05:44

>> Lenda, 20. 04. 2014 23:15:11

nemyslim si ze by garmin dokazal zachytit kluckovanie teda obcasne uskoky nabok 1–2 metre, pri behu urcite nie, pri pomalickej chodzi kde by sa pri kazdej vychylke nabok cakalo nejakych 5–20 sekund nech sa zameria presna pozicia tak mozno ano ale pri behu nie

dufam ze si garminaci zapnu meranie az na startovnej ciare , nie pri vystrele a nezaratavaju teda aj to ako daleko stali od ciary

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2014 01:28:09

Dovolil jsem si provést srovnání, kudy se běželo loni (žlutá cesta) a letos (bílá cesta s tím, že většina bílé je skrytá pod žlutou). Situace se má tak, že jednak oproti loňsku vznikly na nějakých místech zábrany proti zkracování si cesty, já však i loni běžel poctivě. Hlavní rozdíl ovšem je, že došlo ke změně trasy v prostoru před cílem, přičemž letos byl úsek asi o 150m kratší než loni, avšak otočka (severozápadní roh) se dle záznamu Garmina jeví o 118m dále než loni, což by znamenalo, že okruh byl delší o 2×118–150=86 metrů, což dává 258 metrů navíc na závod, což odpovídá tomu, co jsme naměřili. Loni Garmin naměřil 21,13 km, tedy téměř přesně.

Pochybuji, že kvůli těm malým změnám dělali nový certifikát, i když to nevylučuji, dle všeho ale opravdu byla trať letos delší než loni, i když nikdo neví, jestli náhodou loni nebyla kratší než 21,098 km (i když to Garmin změřil jako správné), protože časy některých lidí byly podezřele výborné. Každopádně ale je podezřelé, že právě mezi 6. a 7.km byly letos kilometrovníky nejdál od sebe (rozdíl cca. 50 metrů navíc), což je právě oblast, kde se měnila trať těsně před cílem – dle mého názoru to někdo spletl a naměřil méně, než byla skutečnost, a proto dali otočku o kousek dál, než měla být.

Výpočet je samozřejmě jen přibližný, rozdíl klidně mohl být i „jen“ řekněme 3×(2×110–160)=180 metrů, ale téměř jistě to stejnou délku s loňskem nemělo. Znovu ale uvádím, že to neznamená, že to letos bylo špatně, ale znamená to, že letos to bylo delší než mělo být, či že loni to bylo kratší než mělo být.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2014 01:54:20

Mimochodem, mám už ověřeno z různých zdrojů, že Ostravský maraton 2012 byl opravdu kratší, přestože byl certifikovaně změřený, neboť se pořadatel spletl a dal obrátku na kruhový objezd a ne tam, kde byla vyznačená v protokolu certifikace.

Podobně, k opakovaným chybám docházelo i na tratích, které jsem měřil (samozřejmě necertifikovaně), například na Silvestrovském běhu, ale i jinde, protože trať pak byla omylem vedena trochu jinudy, než bylo změřeno.

Zejména u vytýčení obrátky je třeba velká pozornost, přičemž ne vždy se podaří trať vyznačit správně, i když protokol o měření je bezchybný. Tolik jen k tomu, že certifikačnost nemusí znamenat garanci, pokud se odbyde kontrola před startem.

Na druhé straně, i kdyby byla trať delší, tak to není proti pravidlům – problém by ovšem byl, kdyby byla kratší, jak třeba v Ostravě 2012, i když výsledky se přesto uznaly a oficiálně se o chybě nepsalo.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.04.2014 06:46:03

podla striktnych predpisov, certifikacia trate znamena ze su uplne presne oznacene vsetky kritocke body, zatacky obratky start ciel a je to v certifikate velmi presne zakraslene a popisane

a dalej pri vytycovani zavodu je alebo clovek ktory certifikat vystavil a trat meral, alebo ak to nie je mozne tak rovnako zodpovedne a kvalifikovane vyskolena psoba, dozriet na vsetky tieto body.

Pokial usporiadatel usporiadana zavod na certifikocanej trati, ale v den zavodu neprebehli vsetky konntroly osobami kvalifikovanymi, tak sa zavod nepovazuje za certifikovany

je to taky ekvivalent ako som zazil tu v MEL prred rokmi ked sa robila detska atletika a start staiet 4×100 bol z ciar v darhach ozancenych pres start 200m a nie 400m a ked som na to upozrinil tak som dpostal vselijake vyhovorky, akeze pre stafety 400m je inych 400m alebo ze vrchnik discipliny je trener atletiky mladeze dlhe roky a tak musi vediet

ovsem po nejakom case za mnou prisiel s tym ze som mal pravdu, ale stafety odbehli a kazda bezala inu dlzku.

pritom draha bola certifikovana 400m.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 863 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:40 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2013)
maraton: 2:57:56 (2014)

Pinarello muž 21.04.2014 07:44:18

Podle meho Garminu letos 21,42 loni 21,16 … stejny pristroj, stejny firmware, strejne druzice. Takze trat byla letos 100% o cca 300 metru delsi. Lepsi delsi trat nez kratsi, pak by mel clovek pocit ze byl osizen a neubehl poctivou vzdalenost :)

Motto: red&white power
avatar

Praha 9

Celkem 30689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:21 (2012)
půlmaraton: 1:14:39 (2014)
maraton: 2:40:34 (2012)

Lubos M muž 21.04.2014 10:23:08

Koukám, že z tohoto závodu opět existují jen dvě oddělené výsledkové listiny…ach jo, tabulkáři z toho budou mít guláš…

Motto: Když někdo padá z velmi vysokého útesu,není šťasten, dokud nedopadne na zem.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2014 12:53:27

>> Lubos M, 21. 04. 2014 10:23:08

Pro tabulkáře na behej.com je to v pohodě, zadají časy z jednoho souboru a pak z druhého, ale pro nás, které to zajímá nyní, nezbývá, než si to posčítat ručně, což je poněkud nepraktické. Nechápu, proč pořadatelé neudělají i souběžnou listinu, nestálo by je to žádné úsilí navíc.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 21.04.2014 13:26:26

>> kanovsky, 21. 04. 2014 12:53:27 …časy z jednoho souboru a pak z druhého…

V tomto PDF souboru něco chybí?


Edit: Už jsem si toho sám všiml…

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.04.2014 13:42:57

>> jm1, 21. 04. 2014 13:26:26

Někteří účastníci MR si zaplatili účast i v open závodu, buď aby dostali benefity, co ostatní (např. víno), či aby měli nárok na peněžité výhry z open závodu – ti v pořadí jsou, ostatní nikoliv.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Trutnov/Praha

10 km: 0:31:01 (2009)
půlmaraton: 1:06:33 (2012)
maraton: 2:18:27 (2011)

peca_p muž 21.04.2014 20:52:32

Taky se trochu zapojím do diskuze… :-)
Co se týká měření trati, tak mě garmin naměřil více, ale to se mi stává u oficiálních akcí normálně. Takže bych řek, že to bylo změřený dobře. Viz. http://connect.garmin.com/…ty/484431658
Na druhý občerstvovačce mohli být i kelímky s vodou, ale mě to osobně navadilo. Stihnul jsem se trochu napít na občerstvovačce předtím… :-)

avatar

Ostrava

Celkem 9041 km
Minulý měsíc 0 km

fousekjan muž 22.04.2014 10:10:48

>> Lubos M, 21. 04. 2014 10:23:08 Společná výsledková listina je ke stažení na atletika.cz http://online.atletika.cz/…9.4.2014.pdf

avatar

Choceň

Celkem 4835 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:02 (2009)
půlmaraton: 1:16:10 (2009)
maraton: 2:41:04 (2009)

pepasil muž 22.04.2014 22:01:42

Ahoj, ještě jeden odkaz na foto z Pardubic http://pepasil.rajce.idnes.cz/…araton_2014/

avatar

Pardubicky
pulmaraton
muž
23.04.2014 10:38:25

Reaguji na příspěvky ohledně délky trati. Díky změny trati z minulého roku jsme tento rok provedli nové měření oficiálním měřičem AIMS. Přidávám protokol o měření, kde jsou uvedeny přesně změřené body trati i mapa trati.

Bujnoch Radek – organizátor

Protokol z měření – body

Protokol o měření – body

Protokol o měření – mapa

Protokol o měření – mapa

avatar

Sloviensko

rudo muž 23.04.2014 11:36:34

>> Pardubicky pulmaraton, 23. 04. 2014 10:38:25

otazka je, ci vlanajsi nebol kratsi, viacere vykony boli trosku nerealne vzhladm na vykonnost

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha 9

Celkem 30689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:21 (2012)
půlmaraton: 1:14:39 (2014)
maraton: 2:40:34 (2012)

Lubos M muž 23.04.2014 12:03:13

Primlouval bych se za dvoukolovou trat. Predbihat ty davy lidi uz ve druhem kole bylo pro mne dost vysilujici,malokdo z nich uhnul

Motto: Když někdo padá z velmi vysokého útesu,není šťasten, dokud nedopadne na zem.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 23.04.2014 12:35:47

Na plánek kouknu později, děkuji moc.

Dnes v 15:00 je na ČT sport dvacetiminutový záznam, zítra též.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Mladá Boleslav

Celkem 937 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:46 (2012)
půlmaraton: 1:22:04 (2015)
maraton: 2:58:59 (2015)

werther muž 23.04.2014 14:01:25

Radku, za prilozeny protokol diky! Ja vidim nesrovnalost na te obratce, podle prilozene mapky vychazi zhruba na uroven toho druheho panelaku po leve strane (na ten vzdalenejsi roh od krizovatky), cemuz odpovida i vzdalenost 113m od prvniho sloupu za krizovatkou, jak uvadi protokol. Podle mych zaznamu byla ale otocka dal, zhruba zmereno o cca. 35m. To by po trech okruzich delalo neco pres 200m. Jsou to ale jen udaje odectene z mapy, potvrdit by to musel nekdo mistni, kdo by se tam zasel podivat.

Mimochodem – mne namerila GPS 21.47km, po odecteni vzdalenosti na startovni caru (mackal jsem stopky na vystrel) a chyby, ktera vznikla v tunelu tesne pred cilem, realne o nejakych 40–50m mene.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 23.04.2014 15:04:58

oprava, záznam bude v 17:05, omlouvám se za přehlédnutí

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Chrudim

kámen úrazu žena 23.04.2014 17:14:44

>> werther, 23. 04. 2014 14:01:25

Ano, souhlasím. Obrátka byla o cca 35 metrů dál. Jako bývalá Pardubanka jsem se pozorně koukala, kde u vysokoškolských kolejí se otáčíme. :-) Oproti zde přiloženému Protokolu o měření a bráno ve směru běhu před otočkou nebyla obrátka na úrovni druhého baráku po levé ruce, ale mezi druhou a třetí budovou, blíže k třetí. Říkala jsem si, že kdyby trasa vedla až k dalšímu kruháči, že se na závod asi vykašlu a budu pokračovat přímým směrem na koupaliště. :-)

Doplněno: Ostatně, na obrátce byla kamera, ze záznamu bude jasně poznat, na jakém místě obrátka byla.

Motto: Když šlapu, tak žiju! :-)
avatar

Mariánské Lázně

Celkem 9874 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:36:34 (2015)
půlmaraton: 1:17:55 (2014)
maraton: 2:58:26 (2014)

Preiby muž 24.04.2014 00:11:43

Pro snažší hledání přidávám odkaz http://www.ceskatelevize.cz/…-muzu-a-zen/

Motto: Když vás začne porážet mladší sestra, je na čase dopít pivo, zvednout se z gauče a začít se sebou něco dělat
avatar

bjerndi muž 24.04.2014 08:20:10

když jsem teď viděl ten pořad, asi by stálo za zvážení udělat trať na 2 kola, protože to působilo až komicky, jak se museli přední muži nebo ženy vmáčknout do různých mezer při předbíhání

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 24.04.2014 08:39:45

>> bjerndi, 24. 04. 2014 08:20:10

Už na závodu říkali, že příští rok bude dvoukolová trať, totéž jsem někde četl i na stránkách závodu či v nějakém článku. Jediný problém je, že se tratě každoročně mění, což není zrovna ideální pro porovnání výkonů z různých let apod.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

jrrunning muž 28.04.2014 09:58:14

Vážený sportovní příteli, zodpovídám za sportovní organizaci akce – trať je oficiálně přeměřená měřičem AIMS, oficiální protokol je samozřejmě uložen jak u organizátora, tak v sídle AIMS. V letošním roce bylo nesrovnatelně teplejší počasí oproti loňskému roku, v některých zatáčkách, kde se trať nechala zkrátit, byla upravena. V letošním roce byla obrátka posunuta o 90m vzhledem k menší změně ( uzávěrka tř. Míru ). I podle umístění 20. kilometru v loňském i letošním roce rozdíl v metrech zcela odpovídal. Mohu garantovat, že co se týče délky, bylo vše v naprostém pořádku. Trať jsem sám podle protokolu značil se svými spolupracovníky. Hovořil jsem s několika běžci, kteří běželi před dvěma týdny Sportisimo Půlmaraton Praha a v Pardubicích běželi o několik desítek vteřin rychlejší čas. Je také samozřejmé, že na krátkém okruhu 7 km, kde se stovky běžců v druhém a třetím kole prolínají, nelze udržovat optimální nejkratší dráhu běhu ani optimální tempo. Proto si myslím, že to, že jsi nezaběhl osobák, určitě nebylo způsobeno delší tratí. Tím odpovídám i některým dalším běžcům, kterým neodpovídalo měření GPS, neboř GPS není skutečně směrodatnou pro určení oficiální délky trati a vzvláště ne v průběhu samotného závodu. To opravdu nechme školeným certifikovaným měřičům. Honza Rýdlo, JR RUNNING SPORT – intersport

avatar

hosticka muž 28.04.2014 11:09:02

>> jrrunning, 28. 04. 2014 09:58:14

Kolegove výše naráželi na konkrétní rozdíl mezi realitou a oficiálním protokolem:

avatar

Sloviensko

rudo muž 28.04.2014 11:19:15

>> hosticka, 28. 04. 2014 11:09:02

v politicky stavanej odpovedi sa detaily neriesia, len uistenia autoritou

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

10 km: 0:38:21 (2013)
půlmaraton: 1:25:53 (2014)

James007 muž 28.04.2014 16:10:53

Já mám ještě hodinky s footpodem, čili asi míň přesné než GPS. Běžel jsem letos prazškou půlku i pardubickou a použil stejné boty. V obou závodech mi hodinky ukázaly 21.05km, čili naopak trochu podměřují, ale podstatné je, že stejně. V Praze, myslím délku nikdo nezpochybnil. Já byl v Pardubících o 3 min pomalejší, ale připisuji to většímu teplu a zahuštění pomalejšími běžci ve 3.kole. Pořadatelé před startem zmiňovali, že je jim jasné, že je potřeba trať udělat z tohotu důvodu dvoukolovou.

Do Pardubic jedu na půlku vždycky rád, mě to příjde fajn závod. Taky doufám, že pořadatelé nepůjdou cestou neúměrného zvyšování kvantity.

Motto: už to neběhá jak za mlada, ale snažím se
Nalezené položky: 61 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.