Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Zdraví, nemoc, bolest » Bolest svalových úponů u kyčelní kosti

Bolest svalových úponů u kyčelní kosti

Nalezené položky: 29 První Předchozí | 1 | Další Poslední
avatar

Ly_li88 žena 03.02.2013 20:47:51

Ahoj,
chtěla jsem se zeptat, zda nemáte někdo zkušenost s bolestí svalových úponů na přední straně levé kyčle. Trápí mě to již přes 2 měsíce, byla jsem s tím i u ortopeda, ten mi to tedy diagnostikoval, poslal na fyzioterapii, kde mi dávali elektroléčbu, což mi to ještě zhoršovalo (bolelo mě to i při normální chůzi) a pak se mnou dělali protahovací cviky, ale stále mě to bolí. Bolí to hlavně při přítahu nohy k břichu nebo při dřepu, na dotyk to bolí v jednom místě přímo u kyčle (teď již teda míň). Vyzkoušela jsem snad všechny mastičky..Dolmagel, Ibalgin, Traumaplant, Koňské masti…poctivě to protahuji každý den..pokud máte nebo jste zažili něco podobného, budu ráda za každou radu, zkušenost, popřípadě pokud znáte z Prahy nějakého dobrého lékaře, kam zajít..moc děkuji!

avatar

gisier muž 09.02.2013 15:23:27

Ahoj mám ten samý problém už několik let, jakmile to přeženu se zátěží tak nemohu pomalu ani chodit, natož trénovat.Byl jsem s tím taky u lékaře a dopadlo to stejně jako u tebe elektro léčba, ale ta mi to akorát vždycky rozbouřila…dále jsem to neřešil, takže když sem někdo něco o tom napíše budu jedině rád. :-) S pozdravem Adam

avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 09.02.2013 19:06:44

To chce fyzioterapeuta, který omrkne postavení pánve, pohybové stereotypy, … Ohybače kyčle přebírají funkci oslabených břišních svalů, na druhé straně se upínají k páteři … Je toho dost na zkoumání a to trápení je asi jen symptomem.

Motto: No toto!
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 09.02.2013 19:52:49

Ano, chce to fyzioterapeuta a krom protahovani take posilovat celou oblast – svaly panevniho dna, bricho – predni, sikme a spodni, zada – vzprimovace vzhledem k bederni oblasti, zadek, zadni stehna.

Zkuste si najit an netu cviky na dane oblasti a vytvorit si 20–30min program, ktery budete delat kazdy den, pozdeji treba 2* do tyde po hodine, aby se telo zpevnilo a opiralo spravne.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Zem

rudo muž 09.02.2013 20:06:22

neviem ci pretahovanie pomoze ;-)

ak sa napriklad jedna o natrhnuty sval tak to skor zhorsuje

ake je z toho lokalny zapal, tak jednoznacne : prestat jest vsetky cukry a vsetky mukove vyrobky a jest co najviac omega 3 z roznych zdrojov a vylucit zdroje omega 6 margarinov a vsetkych inych umelych a znicenych tukov

ak pises ze je to posledne 2 miesace tak mi to pripomina zranenia ktore vznikaju na smyklavych tazkych povrchoch, behanie v snehu, na lade a na blate a ak to bola prvotna pricina pretazene stabilzacne svaly zo smyklavych povrchov a nuteneho zdoraneho zdvihu noh v hlbokom snehu (mozu to zhorsit aj bezky) tak je treba nebehat v tychto podmienkach a pockat na uplne zahojenie, treba si najst nahradnu cinnost kde je stabilita zarucena

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

Alen žena 09.02.2013 20:28:07

Zkusím popsat mé zkušenosti • Přestat běhat • Jednou se nechat opatrně srovnat • Přestat dělat cokoli, u čeho to místo dráždíš. Pokud to bolí už i při chůzi, tak chodit samozřejmě musíš, ale nic víc. I protahování – protahovat jen druhou polovinu těla a na té s problémem jen vše kolem. To místo nechat v klidu. • A začít poctivě posilovat břišní svaly, vše kolem kyčlí, bederní oblast, hýžďové svalstvo. Obrovským pomocníkem šikmá lavička na hýždě. I u posilování nedělat nic, u čeho to pocítíš. Až postupně dochází k uklidnění (ale ne vyléčení/vyřešení) tak pomalu přidávat posilování kolem té problémové oblasti. Jakýkoli náznak, že to místo dráždíš a pocítíš bolest, i kdyby jen maličkou, ten cvik zatím vypustit. • Po přibližně dvou měsících ještě jedno srovnání, protože se dá předpokládat, že se to první buď vůbec nepovedlo, nebo, vzhledem k oslabení celé oblasti, znovu vrátilo do nesprávné polohy. Po té době posilování už by mohlo být vše zpevněnější, tak by se mohlo podařit srovnat a udržet. • Až o tom nebudeš při chůzi vůbec vědět (ale dodržíš dobu zpevnění/posílení) zkusit klusat. Jestli to nezačne během kilometru bolet, je to slibné, když se nic nezhorší po 6 km, může být vyhráno. Stále ale ještě to místo neprotahovat. Postupně zvyšovat kilometráž. Pokud ale ucítíš – i malý náznak bolesti, nemá cenu pokračovat. Bolest by se vrátila na úroveň začátku. • Se dvěma měsíci počítej. Šest týdnů je skoro nereálná doba, ¼ roku je při dodržování hodně reálnou dobou, že bude vše v pořádku. • Bohužel oslabením – neposilováním, riskuješ, že se dysbalance vrátí. To vše za předpokladu, že nejde o úraz nebo ploténku. • To místo bych předčasně protahovat nezačala a až s tím začneš, tak opatrně. A úplně běžné rozcvičení třeba i s výpady dopředu i do boku až tak za ½ roku. • Elektroléčba, nebo injekce proti bolesti sama o sobě nepomůže. Bez zpevnění a srovnání to nestačí. Nejsem lékař, ale mé zkušenosti. Je to zdlouhavé zranění, urychlit snad ani nejde. Ale pokud potom budeš pravidelně posilovat, nevrací se. Držím palce.

avatar

Černé Voděrady

Celkem 17195,18 km
Minulý měsíc 141,25 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 09.02.2013 20:52:21

>> Ly_li88, 03. 02. 2013 20:47:51

Z Prahy mohu doporučit šikovnou fyzioterapeutku s pochopením pro sportovce. Jak píše pam65 – bude hledat příčinu, ne se jen snažit potírat následky… http://www.renatanovakova.cz/

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Celkem 4314 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:01 (2012)
půlmaraton: 1:33:55 (2014)
maraton: 3:23:44 (2013)

martinm muž 27.03.2013 10:04:57

teraz čítam Vaše problémy. V podstate otázka: po Bratislavskom maratóne cítim bolesť v zadnej časti stehna nad kolenom až skoro do stredu stehna. Pri chodení to nie je veľmi cítiť, dokonca včera po 7km pomalého výklusu (6:30min/km) to nebolelo vôbec. Bolí to pri naťahovaní po behu a na dotyk. Mal som s tým trocha problém aj predtým, ale napr. pri maratóne som to vôbec nepociťoval. Viete poradiť, chcel by som ísť do Prahy 12.5. Diky vopred

avatar

xnovak muž 28.03.2013 17:22:04

>> martinm, 27. 03. 2013 10:04:57

presne toto me bolelo před rokem také. Ale muzes mit problém jinde, nez ja. Pomohly masaze – tyhle jsem zvladl sam, uvolnovani a srovnani zad, panve. Ale necekej, ze to prejde hned – postupne slabnuti bolesti během prvního mesice, během druhého to slo také. Samozrejme striktne dodrzovani zahrati, protazeni, ABC, trening, vyklus, protazeni-uvolneni a když to bolelo hodne, tak ledova sprcha na bolestive místo na cca 1 minutu. Plus celkove zmirneni treningoveho tempa – nepřetěžovat.

avatar

Vojteew muž 16.10.2013 21:08:30

Ahoj mám stejnej problém už 4 měsíce mě bolí na kyčli začalo to při fotbale když sem spadl 2× skoro po sobe na zadek tak sem to nechal přes noc ale bolest nepolevila nechal sem to asi 3 týdny v klidu ale furt nic pak sem začal protahovat zkoušel sem i Elektriku ale ta to zhoršovala taky sem vyzkoušel asi 7 mastí + prášky proti zánětu ale až do teď si to léčím vůbec mě nic nenapadá sem úplně mimo z toho ani nevíte jak mi sport už chybí ale na to že mi je 14 bych nepředpokládal že mě kyčel bude bolet takhle dlouho :-( někdy je to bolet až k slzám :-(

avatar

Ireth žena 05.01.2014 16:15:37

Dobrý den, tohle jsem si našla na webu, mám s tím dlouhodobé problémy. Kopírováno z: http://orthoinfo.aaos.org/topic.cfm?…

Hořící stehna Pain (Meralgia Paresthetica) Nervy v těle přinášejí informace do mozku o životním prostředí (senzorické nervy) a zpráv z mozku k aktivaci svaly (motorické nervy). Chcete-li to provést, musí být nervy projít přes, pod, kolem a přes kloubů, kostí a svalů. Obvykle, tam je dost místa, aby umožnily snadný průchod.

Otoky, trauma, nebo tlak může zúžit tyto otvory a zmáčknout nervy. Když se to stane, bolest, ochrnutí, nebo jiné dysfunkce může mít za následek.

Příznaky Bolestivé, pocit pálení na vnější straně stehna, může znamenat, že jedna z velkých senzorických nervů na nohy – boční femorální kožní nerv (LFCN) – je komprimován. Tato podmínka je známá jako meralgia paresthetica (me-ral'-gee-par-es-thet'-i-ka).

Bolest na vnější straně stehna, občas dosahující až k vnější straně kolena Pocit pálení, brnění, necitlivost nebo ve stejné oblasti Občas, bolesti v oblasti třísel a bolesti šíří přes hýždě Obvykle pouze na jedné straně těla Obvykle citlivější na lehký dotyk, než pevné tlak Na začátek stránky Diagnóza Během vyšetření zdravotního stavu, bude váš lékař požádat o nedávných operacích, poranění kyčle, nebo opakující se činnosti, které by mohly dráždit nervy. On nebo ona bude také zkontrolovat případné senzorické rozdíly mezi postiženou nohu a druhou nohu. Chcete-li ověřit místo hořícího bolesti, bude lékař dát nějaký tlak na nerv reprodukovat pocit. Možná budete muset i břišní a pánevní vyšetření k vyloučení nějaké problémy v těchto oblastech.

X-paprsky pomůže identifikovat kostní abnormality, které by mohlo být uvedení tlak na nerv. Je-li váš lékař podezření, že růst, jako například nádor je zdrojem tlaku, on nebo ona může požádat o rezonanční obraz magnetické nebo počítačové tomografie (CT). Ve vzácných případech, vedení studie nerv může být doporučeno.

Restriktivní oblečení a přibývání na váze jsou dva běžné důvody pro tlak na nerv. Váš lékař může zeptat, jestli budete nosit těžký opasek na nářadí v práci, nebo, pokud máte stále nosit těsný korzet nebo pás. On nebo ona může doporučit program hubnutí. Dalším důvodem může vyplývat z bezpečnostního zranění při úrazu motorového vozidla.

Na začátek stránky Léčba Ošetření se bude lišit, v závislosti na zdroji tlaku. To může nějakou dobu trvat, hořící bolest zastavit, a, v některých případech bude necitlivost přetrvávají navzdory léčbě. Cílem je odstranit příčinu komprese. To může znamenat, odpočinku od přitěžující činnosti, hubnutí, nosit volné oblečení, nebo pomocí nástrojů namísto nosit opasek na nářadí. V závažnějších případech může Váš lékař Vám dát injekci kortikosteroidu přípravku na snížení zánětu. Tato obecně zmírňuje příznaky na nějakou dobu. Ve vzácných případech je nutná operace uvolnit nervy.

avatar

půlmaraton: 1:34:23 (2011)
maraton: 5:09:21 (2015)

Stefan123 muž 09.01.2014 08:12:22

Ahojte, mám bolesti v oblasti laveho bederneho klbu uz cca rok , rok a pol. za ten cas som skusil masaze, chiropraktika, akupresuru, akupunkturu, bol som u ortopeda, … bral som klbovu vyzivu 2× po 2 mesiace dve rozne znacky. moc to nepomohlo. cez pol roka chodim k fyzioterapeutovi, to pomaha , … pomalicky. ak beham menej, a pomalsie, je to trochu lepsie, ale niekedy to boli v podstate furt… nemate niekto skusenosti s wobenzymom v takejto suvislosti, pripadne ake cvicenia by pomohli … posilnenie panvy ? je to taka neprijemna vlekla bolest, ktora raz odide a potom sa zase vrati, raz tupo, inokedy velmi ostro, od lavej krizovej oblasti chrbtice cez bedrovy klb … az do celej nohy ..... :(

avatar

Zem

rudo muž 09.01.2014 09:05:02

>> Stefan123, 09. 01. 2014 08:12:22

niekde medzi riadkami pises ze mas asi nieco s chrbticou nejaky skripnuty nerv. potrebujes chrbtocu vysetrit a potom je leicit spravnym cvicenim operaciam sa treba vyhnut.

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

půlmaraton: 1:34:23 (2011)
maraton: 5:09:21 (2015)

Stefan123 muž 09.01.2014 09:24:33

to ja len tak tusim s tou chrbticou, pretoze bolest vyzaruje do nohy najma po fyzickej praci vykonavanej hornou polovicou tela – ruky napr. tlacenie furika, zdvihanie a nosenie bremien, ale trebars aj doskoky na lavu nohu su bolestive…

avatar

Zem

rudo muž 09.01.2014 09:26:57

>> Stefan123, 09. 01. 2014 09:24:33

jj presne to zodpoveda, mal som v rukach viacej atletov s tymto istym, najme zavodncyh chodcov.

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

půlmaraton: 1:34:23 (2011)
maraton: 5:09:21 (2015)

Stefan123 muž 09.01.2014 09:27:20

>> rudo, 09. 01. 2014 09:05:02

kto mi ju vysetri? ortoped? neurolog? ja fakt neviem… cviky ako spinalky z jogy a pod. izometricke – plank a pod? taketo myslis?

avatar

Zem

rudo muž 09.01.2014 09:33:41

>> Stefan123, 09. 01. 2014 09:27:20

kto na SVK to neviem, ale mozem sa spytat Pefa ten s tym mal viackrat problem a ma niekoho ku komu chodil.

s tou jogou je to trosku zlizitejsie

pretzoe nieco tie svaly okolo chrbtice natahuje a uvolnuje a nieco posiluje a terba to citlivo davkovat vzajomne tak aby sa svaly aj uvolnili aj predlzili ale aj posilili

ja som chodil na jogu asi 2 mesiace intenzivne 7× do tyzdna kym som si pripravil vsetko okolo chrbtice a potm na jednej hodine mi to vsetko preklikalo a skocila tam kde treba a bolo vsetko vyriesene, este som opatrne posiolova asi 6 tyzdnov kym som si bol isty ze je to uz pevne

co konkretne sa neda povedat musis sa riadit pocitmi a citi co ti co robi a kde to presne je, rozhodne na dialku ti neporadim.

snad sa da zacat citlivo cvicit mackove dychanie a potom citlivo prechadzat na tigrove duchanie teda v macke zdvihat jednu nohu hore a dozadu, ak sa toto zvladne je to dobry zaciatok a da sa na tom stavat ovsem treba naozaj cvicit velke objemy denne a pocas toho naprvaneho obdobia rozhdone nejazdit s nalozenym furikom

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

Zem

rudo muž 09.01.2014 09:37:59

este doplnim vcera som bol na YIN YOGA a tam sme robili poziciu : banana asana, teda lezis na chrbte nohy natiahnute ruky natiahnute nad hlavu spolu dlane a vysunies stale na chrbte ruky aj nohy do jednej strany tazke zhora vyzeras ako polmesiac alebo lahnuty banana, taky bocny uklon

znama pozicia v stoji avsak tam na chrbticu posobi gravitacia.

vecer som potom lahol na postel a vytocil sa tak na jednu stranu uvolnil a zaspal som asi na polhodinu, tak som sa zasa zbananoval na druhu stranu a zase som zaspal asi na polhinu, potom som sa zrovanl a spal uz neohnuty.

vsetky tie svaly z jednej strany chrbtice sa natiahnu a uvolnia ale kedze lezis tak je to bez rizkia a ked zostanes v tom dlhe minuty a zrelaxujes tak povoli dost vela ztuhnuteho.

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

půlmaraton: 1:34:23 (2011)
maraton: 5:09:21 (2015)

Stefan123 muž 09.01.2014 09:43:40

>> rudo, 09. 01. 2014 09:33:41 ;-)fúrik som si uz kúpil elektrický, tak ho nemusím tlačiť, len držať, vieš, ide skôr o behanie, lahký klus ešte ako tak, ale ked sa to len trochu zlepší začnem mastit rýchle úseky a zas som tam kde som bol… :( zatial ti dakujem pekne, ak zistis pripadne toho doktora, daj mi vediet, ono by skutocne bolo dobre vediet kde nastala chyba … (kde asi soudruzi z en de er udelali chybu? :) )

avatar

půlmaraton: 1:34:23 (2011)
maraton: 5:09:21 (2015)

Stefan123 muž 09.01.2014 09:46:05

>> rudo, 09. 01. 2014 09:37:59 banánový spánok :-) určite to vyskúšam, ďakujem, rudko

avatar

Zem

rudo muž 09.01.2014 09:46:42

>> Stefan123, 09. 01. 2014 09:43:40

ono to tak vyzera ze problem pri behani rychlkesich usekov, ale problem je prvotne inde a pri behani sa to len prejavi.

dam ti vediet

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

Zem

rudo muž 09.01.2014 22:06:31

poslal som to cez email system z fora dufam ze to pride nechcem davat verejne mena a telefonne cisla

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

půlmaraton: 1:34:23 (2011)
maraton: 5:09:21 (2015)

Stefan123 muž 10.01.2014 07:13:38

>> rudo, 09. 01. 2014 22:06:31

OK, došlo to, ďakujem pekne.

avatar

zdenha žena 25.11.2014 11:24:41

>> Ly_li88, 03. 02. 2013 20:47:51

ahoj, čo ti nakoniec pomohlo? pretože ja mám úplne rovnaký problém, akurát ma bolia obe strany.. môžeš napísať na zdenha@centrum.sk.. ďakujem ;)

avatar

Kamenice nad Lipou

10 km: 0:38:01 (2016)
půlmaraton: 1:22:09 (2014)

pallo muž 25.11.2014 16:48:21

>> Ly_li88, 03. 02. 2013 20:47:51 Pokud to není akutní zranění, ale věc únavová, pak jde většinou o reakci těla na chybné stereotypy, disbalance atd. Chce to dobrého terapeuta, nechat si zjistit příčinu( postavení pánve, bederka…) a pomalu pracovat na odstranění problému. Myslím, že MUDr. Marek v posledním čísle nejmenovaného běžeckého časopisu ukázal správné řešení. Různé injekce, mastičky, prášky a rehabilitace může na nějakou dobu odstranit důsledek( bolest ), ale příčinu neřeší. Run free.

Motto: Běh osvobozuje...
avatar

Kefiir muž 02.03.2015 14:50:28

Ahojte,

trochu se bojím, co se asi dozvím, ale zeptat se musím:

Pohybuje se na tomto fóru někdo, kdo měl chronické poranění v třísle (nějakou tu otravnou entezopatii, či co) a už zase běhá? Jak dlouho trvala pauza? Jak moc si na to teď musíte teď dávat pozor? Omezujete kvůli tomu něco?

Vím, že je tu na dané téma řada příspěvků a rad, pročítám to. Potřebuji pro začátek vědět, že na konci tunelu bude světlo.

Dík každému kdo napíše.

avatar

Praha - Vršovice

Celkem 4740 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:04 (2014)
půlmaraton: 1:39:02 (2014)
maraton: 3:43:22 (2014)

Chrosel muž 02.03.2015 15:14:21

>> Kefiir, 02. 03. 2015 14:50:28

Ahoj, měl jsem to, úplně ze začátku když jsem začal běhat a nešlo to „přeběhat“, pauza cca 6 týdnů, pak jsem se rozbíhal opatrněji a už se to nevrátilo.

Pamatuji si ale dost dobře co to bylo za otravnou bolest a že jsem měl pocit že to nikdy neskončí.

Motto: V pomalém hrnci se prána chová jako žába. Při pozvolném růstu teploty si to neuvědomí a z hrnce neuteče. ( Pam65 )
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 02.03.2015 17:05:33

>> Kefiir, 02. 03. 2015 14:50:28

Měl jsem problém loni. Myslel jsem, že je to prostata, protože jsem nacvičoval běh s dlouhými čůracími intervaly. Tam se může stát, že se otřesy moč dostane do prostaty a nastane zánět. Nepotvrdilo se.

Když jsem si po nějaké době kvůli běžeckému kolenu jezdil s ultrazvukem po noze, objel jsem si trochanter (výstupek na kyčli). Cítil jsem uvolnění v třísle. Podezřelý byl musculus pectineus. Najdeš určitě spoustu videí, obrázků atd.

Zkusil bych myostimulátor – tříslo a kolem kyčle – na uvolnění a pak protažení. Drtivý cvik na vniřky stehen je wind mill s KTB – OPATRNĚ!

Motto: No toto!
avatar

tomes muž 07.09.2020 17:18:55

>> Kefiir, 02. 03. 2015 14:50:28

Ahoj, co ti tedy pomohlo prosim? Nějaké rady, uz jsem z toho zoufalý… Diky

Nalezené položky: 29 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.