Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Zdraví, nemoc, bolest » Nervozita, úzkost před cvičením

Nervozita, úzkost před cvičením

Nalezené položky: 45 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
avatar

Bratislava

Brutto muž 12.12.2016 10:45:49

>> rudo, 11. 12. 2016 06:19:08

Preto tak milujem ultra – som LENIVY :)

>> pospichalales2, 12. 12. 2016 07:09:40

Taktiez pomaha bezat kazdy beh inu trasu. Riesit tu trasu az po vybehnuti. Nemozes si potom porovnavat jednotlive vykony, co by Ta zbytocne rozptylovalo. Taktiez som Ti chcel poradit behat takmer denne. Potom Ta uz zacne vselico pobolievat a na nejaky predtreningovy stres si ani nespomenies :))

avatar

Zem

rudo muž 12.12.2016 11:47:32

>> Brutto, 12. 12. 2016 10:45:49

z toho si nic nerob stava sa aj OH vitazom

Zatopek bol niekde na jarmoku a vosiel ciganke do stanu a zacala mu vestit

on jej nechcel zaplatit a tak za nim vykrikovala:

si lenivy na krok a nikdy nic nedosiahnes

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

Bratislava

Brutto muž 12.12.2016 11:49:59

>> rudo, 12. 12. 2016 11:47:32

:)))

avatar

Celkem 2021,2 km
Minulý měsíc 0 km

Eulenspiegel muž 12.12.2016 13:03:27

>> rudo, 11. 12. 2016 06:19:08

Hehe, právě jsi krásně popsal, co sleduju už 2 – 3 roky u sebe.

Viz. posilování. Dokud je mým cílem 2× – 3× týdně něco lehce dělat, abych se udržel a vyhnul se zraněním a zatížil celé tělo, jde to. Po čase začnu být schopný dělat i celkem vysoké počty opakování např. shybů nebo čehokoli. Ale jakmile si řeknu, že „musím“ nebo si začnu plánovat počty, jde všechno do háje a končí to zpravidla pauzou bez tréninku :D

A úplně mě vystihuje ten trénink s vysokým laktátem! Vím, že mi pomáhá běhat intervaly, že mě to posouvá, že se po tom jednoduše líp cítím… Jenže je to tak nepříjemné (přesně jak píšeš) a bolí to tak moc, že i když je endorfinová rauše po tréninku mnohem větší, prostě si občas najdu výmluvu, proč to nedělat.

Na druhou stranu, když si řeknu, že si párkrát „trochu rychleji“ vyběhnu kopeček za vesnicí, jdu jen o kousek rychleji než jsem zvyklý a nesnažím se tlačit čas extrémně dolů, tak je to vlastně úplně v pohodě (otázkou zůstává, jestli to pak má nějaký efekt).

To by možná vysvětlovalo, proč si už 3 týdny namlouvám, že nejsem dost zregenerovaný na intervaly :D

A s tím maratonem hřebík na hlavičku. Je pro mě daleko jednodušší a bezbolestnější natrénovat na maraton/horský pochod, protože většina tréninku je v naprosto nulovém tempu a jde jen o čas strávený na nohách. Je prostě jednodušší třeba přejít v tréninku půlku beskyd/jeseníků a nastoupat při tom tisíce metrů, než zaběhnout pár sprintů po rovince v lese.

avatar

Zem

rudo muž 12.12.2016 13:10:39

>> Eulenspiegel, 12. 12. 2016 13:03:27

dik za spatnu vazbu, je to klasika.

ano rychle vybehnutie kopeckov ma zmysel, proste pre niekoho je lepsie nemerat casy ani tepy a ist na pocity

prave z tychto dovopdov bol vymysleny FARTLEK

ides si klusat prirodou a len ked mas pocit ze sa ti chce rozbehnes sa rychlo a drzism tu rychlost len dovtedy kym mas dobry pocit

nieledy je to 20 metrovy sprint naplno, niekedy je to 2km usek rychlostou zavodu na 10km

ale nikdy sa nemeria ani vzdialenost ani rychlost

vyhadoa je ta ze dopredu nevies co budes behat a nebojis sa a das len kolko sa ti chce a vyhoda je ze kto je prilis unaveny tak si to len odklusa a ma to rege a kto sa citi dobre, tak si vytne kolko chce

preto v starom severskom systeme bol fartlek tak casty a automatickcy sa regolovalo aby kazdy v skupine dostal kolko poytreboval kto rege a kto zahulit

je to nieco ako ked mala deti sa nahanaju nevedia dokedy a kolko budu bezat a zastanu kedy chcu

inak intervaly netreba behat cely rok v klasickom Lydiardovi sa behali len 6 tydnov do roka a to sa dalo psychicky zvaldnut behat ich cely rok je skodlive

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

Celkem 2021,2 km
Minulý měsíc 0 km

Eulenspiegel muž 12.12.2016 14:54:13

>> rudo, 12. 12. 2016 13:10:39

jojo, fartlek celkem funguje. nebo prostě vyběhnu a běžím, podle toho jak jde síla. většinou tak, abych se trochu tlačil do výkonu, ale ne moc – a tempo skoro pokaždé vyjde úplně jinak. a samozřejmě si předem neříkat, že dneska MUSÍM zaběhnout tolik a tolik úseků rychleji, ptž pak to samozřejmě udělám jednou a podruhé se k tomu nedonutím.

jen by mě zajímalo, jak moc se význam tady tohohle překrývá s prachobyčejnou leností :D

avatar

Zem

rudo muž 12.12.2016 16:18:50

>> Eulenspiegel, 12. 12. 2016 14:54:13

skor by som sa zameral na kvalitu regenracie

mnozstvo a kvalita spanku

kvalita stravy

a zhodnotit mnozstvo treninku

niekedy teiz ludia maju v sebe skryty utlmeny virus a nedikzae trenovat casto a intenzitu pretoze imunistny system je unaveny

treba myslet aj na regeneraciu hormonalneho systemu

a kolko treninkov je umyselne regneracncyh a kolko je narocnejsich

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

Praha

pospichalales muž 12.12.2016 18:35:00

Vypadá to, že častější běhání by mohl být krok správným směrem. Dneska to ze mě trochu opadlo, když jsem si, řekl, že to teď bude téměř každý den, uzpůsobil jsem tomu tempo, tedy zvolnil, přestal sledovat vzdálenost a čas. A ani jsem se nesnažil dlouze přemýšlet, hned, co jsem přišel z práce, převlékl se a vyrazil. A kdyby to mělo být jen na 20 minut, tak i to se počítá.

Mohl bych si dovolit posilování až po běhání? To už jsem uvolněnej a bylo by to pro mě psychicky přijatelnější, asi bych i zkusil nepočítat opakování. Bylo by to asi tak 2–3× týdně celkem kolem 50 kliků, 10 přítahů, nějaké sedy-lehy a několik pokusů o přítah kolen k hrudníku na hrazdě.

Četl jsem, že pokud posilovat ve stejný den jako je běhání, tak zařadit posilování jako první.

Co byste mi doporučili?

avatar

MS82 muž 12.12.2016 19:53:18

>> pospichalales2, 12. 12. 2016 18:35:00

S posilovanim a behanim dohromady zalezi, koho se ptas :-) A pokud chces presnou odpoved, je jednoducha – zalezi, co ma prednost. Pokud chces behat a posilovani je doplnek, posilujes po behani. Pokud je hlavni posilovani, behas az pak.

Zduvodneni je celkem jednoduche, nechces jit unaveny do treninku, ktery ma prioritu. Lehke klusani moc posilovani neovlivni, ale kdybys sel narocnejsi beh, je to pak poznat i na sile. Opacne, kdyz si das 100 drepu, vybehy kopcu nebo sprinty pak nebudou uplne ono.

Ja posiluji po behani a z logistickych duvodu je to vicemene hned po dobehu (tj ne beh rano a posilovani vecer). Na me posilovani to nema valneho vlivu, tak daleko jsem se jeste nedostal. Zaroven je vhodne davat silovy trenink, kdyz mas tezsi bezecky den, aby ten lehci pak zustal stale lehky (takze nedavat posilovani po regeneracnim behu).

avatar

Praha

pospichalales muž 12.12.2016 20:04:43

>> MS82, 12. 12. 2016 19:53:18

Ok, díky za tvojí odpověď. V tom případě mám jasno, posilování je doplněk, abych zpevnil tělo. Určitě to není honění se za svaly. Budu teď běhat 5× týdně, lehčí běhy, takže budu posilovat až po běhání.

avatar

Zem

rudo muž 12.12.2016 20:59:33

>> pospichalales2, 12. 12. 2016 20:04:43

pockej , tohle plati kdyz se dou tezke treninky

je to uple jedno kdyz se dela lehke cviceni jednom tak

lehce behas lehce posilujes neni tam zadnej problem to spojovat

nic se vzajemne neovplyvni

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

Celkem 2021,2 km
Minulý měsíc 0 km

Eulenspiegel muž 12.12.2016 21:10:25

>> rudo, 12. 12. 2016 16:18:50

No.. Je to tak. Jako, teď běhám lysácupy, takže 1 týdně prostě jedu 5–8km do kopce a 5–8km z kopce, z čehož se pak vzpamatovávám a jde to těžko. Na druhou stranu mě to baví a mám dojem, že mi ten běh do kopce dost dává.

Spánek mám poměrně pravidelný, 8+ hodin a poměrně dost, jídlo taky nepovažuju za úplný průšvih.. Jen prostě nejsem zvyklý a tělo si zvyká pomalu (ale je to čím dál lepší – každý týden mě bolí nohy o něco míň a o něco líp se vzpamatuju) a přes týden pak zvládnu 2× lehčí běh a lehčí cvičení (dřepy-kliky-shyby většinou), s tím, že většinou jeden běh vyloženě na pohodu, regenerace a 1 s trochou přidání.

Ještě jeden problém je s tím, že ono je to každý víkend v jiný den, takže někdy mám reálně na regeneraci 7 dní a někdy 5.

avatar

Atilius muž 13.12.2016 08:01:44

>> pospichalales2, 12. 12. 2016 18:35:00

Nejsem psycholog, ale je to podle o mě nastavení v hlavě, proč jdeš vlastně běhat. Pokud je pokaždé cílem se zlepšit, ať už dálkou nebo časem, tak je pochopitelné, že se člověk stresuje, aby to zvládnul. Napadá mě jako opatření běhat za nějakým cílem a běh mít pouze jako prostředek. Běhat na nákup :D, na výlety po zajímavostech v okolí, nebo běžet 20 min tam a 20 zpátky, prostě někam. Případně si to nastavit úplně obráceně ve smyslu: dneska je mým cílem běžet pomaleji než včera atp. Napadá mě ještě, ačkoli sám nic při běhu neposlouchám, ale vzít si třeba sluchátka a poslouchat mluvené slovo a soustředit se na to, nikoli na vlastní běh, resp čas a vzdálenost.

avatar

Praha

pospichalales muž 14.12.2016 21:22:16

Děkuji všem za rady. Pomohlo mi opravdu běhat častěji, teď jsem byl čtyři dni za sebou a už mi to nějak nepřijde, začínám to brát jako běžnou součást dne a snažím si ten běh užít. Dávám si zatím kolem 30 minut, ale snažím se čas nesledovat vůbec, běžím tak dlouho, jak je mi to příjemné.

A pomáhá i rada se sluchátkama, snažím se soustředit na hudbu nebo někdy na pohyb, když si říkám, jak se mi právě běží dobře. Trasu volím až v průběhu běhu a neplánuji, kudy ještě poběžím, co mě čeká.

Snad nezačnou brzo protestovat nohy, když běhám takhle často, nemám je teď zrovna moc posílené ze sezení u počítače.

avatar

Zem

rudo muž 15.12.2016 07:23:58

>> pospichalales2, 14. 12. 2016 21:22:16

super, gratulacia a drzim palce

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
Nalezené položky: 45 První Předchozí | 1 | 2 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.