Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Ostatní » Jak poznat, že už jste za zenitem?

Jak poznat, že už jste za zenitem?

Nalezené položky: 217 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další Poslední
avatar

Zem

rudo muž 08.03.2021 17:31:54

>> skorobezec, 08. 03. 2021 14:40:28

" Ale možná to někdo uvidí jinak."

ano, to si uhadol presne.

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 08.03.2021 19:26:57

>> skorobezec, 07. 03. 2021 10:10:15

Tak to se ti musím omluvit, měl jsem tě díky lavině tvých příspěvků, moji čtenářske nepozornosti a určité povrchnosti v kategorii mnohem mladšího běžce. V tvém aktuálním věku jsem si udělal MR, desítka byla za PB cca o 30 vteřin pomalejší. Při zhruba stejných objemech v předchozích 2–3 letech.

Co třeba na nějakou dobu (klidně i pár měsíců) běh úplně vynechat? Pořád se pravidelně hýbat, držet si hmotnost a zatěžovat pohybový aparát jinak. Třeba po takové pauze zjistíš, že máš na běh jiný náhled a zároveň ta výkonnost není až tak zásadně horší…

avatar

skorobezec muž 09.03.2021 15:09:41

>> milan, 08. 03. 2021 19:26:57

Delší doba bez běhu je pochopitelně možnost a vůbec ne špatná, ale i to je něco, k čemu musí člověk dozrát. Já v té fázi ještě nejsem. Už jsem pár pauz bez běhání zažil, jedna byla mnohaletá a pochopitelně jsem spoustu věcí začal vidět jinak, ale stejně se vrátila soutěživost. A hlavně něco uvnitř mi pořád říká (možná nalhává), že ten zenit ještě za mnou není. Nemyslím to, dosahovat výsledků z mládí, ale nějak se ještě nepoddat tomu, že už mi není dvacet a vydolovat ze sebe maximum, dokud to ještě jde. I proto mě docela vyděsil ten náhlý a rapidní pokles výkonnosti. Ovšem ten článek, co poslal Mato mi dává docela smysl. Takže spíš bych viděl řešení tímhle směrem. Alespoň jako první krok. Ad pravidelně se hýbat. Myslím, že těch možností v dnešní době až tolik není, tak jsem rád aspoň za to běhání.

Když už jsi to napsal, mohu se zeptat, jaké ty objemy v té době byly? Dávalo by mi to i smysl, pokud jsi měl před tím 2–3 roky zhruba stejný objem, který byl možná navýšen z předchozího období, tak by se to právě za ty 2–3 roky mohlo projevit v dobrém času na maratonu.

avatar

Brno

Celkem 79882,84 km
Minulý měsíc 649,6 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 09.03.2021 15:13:23

>> skorobezec, 09. 03. 2021 15:09:41

Když to delší dobu nejde, má to své důvody, a nelze moc čekat zázračný obrat. V mém případě to bylo hodně psychikou a stačilo změnit disciplínu. Jinak si zajdi na sportovní vyšetření a možná Ti řeknou, kde je problém, či jaké máš možnosti.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Nelahozeves

Celkem 18844,14 km
Minulý měsíc 71 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 09.03.2021 15:18:53

>> Petr Kaňovský, 09. 03. 2021 15:13:23

musím potvrdit, že psychika dělá víc jak 50%, nemyslím na top výkony ale všeobecně. Minulý rok jsem měl problém (práce, atd) a musím řict, že psychika dokáže tělo tak utlumit, že člověk není schopen ani pořádně chodit natož běhat. Naštěstí se z toho postupně dostávám a vidím ten rozdíl.

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Brno

Celkem 79882,84 km
Minulý měsíc 649,6 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 09.03.2021 15:33:47

>> filipoinzagi, 09. 03. 2021 15:18:53

Teprve po několika letech to beru s odstupem, co se tu psalo, vlákno ještě existuje. Byl jsem dost blízko toho, abych s běháním úplně skončil, ale změna disciplíny mi velmi pomohla, dalo to i mnohem větší pestrost a více času v přírodě, tak fajn nakonec. Držím palce!

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Tachlovice

Celkem 7759,5 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:24 (2015)
půlmaraton: 1:23:23 (2015)
maraton: 3:17:32 (2015)

kaz67 muž 10.03.2021 21:26:30

>> filipoinzagi, 08. 03. 2021 11:42:08

ahoj běžče, no asi nejsem ten pravý , co by tu měl radit ;-) ,

já jsem dvouměsíční plán tak nějak nikdy nejel, snažil jsem se v zimě dělat obecnou vytrvalost, což je skoro 4měsíce, a pak malinko přepnout na desítku, což je trošku podobné, no a mé přepnnutí na maraton – tam to bylo se spoustou chyb a taky to tak ve výsledku dopadlo :-)

od podzimu 2015 jsem si skoro pravidelně něco udělal ( většinou svojí hloupostí a ne vždy v souvislosti s běháním ) a tak vlastně svoj limit jsem si nikdy neověřil a každý rok začínám znovu,

a nyní – pokračuji v obecné vytrvalosti se snahou malinko navyšovat kiláky – hlava by chtěla, ale tělo protestuje :-D

někde jsem tu viděl někdo ti ti radil výraz ťapání -ťapat – ano super – pokud se ale bavíme o zvyšování výkonosti, tak toto používám jen v rámci rege krátkého běhu a v žádném případě ne při navyšování kilometráže ( vyjímečne parkrát používám, když začínám běhat po nějakém po opravdu delším zranění )

snad se někde zase potkáme , ať nám to běhá

Motto: hrozně rád běhám
Nalezené položky: 217 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.