Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Běžecký trénink » Začátečník a program NHS

Začátečník a program NHS

Nalezené položky: 2 První Předchozí | 1 | Další Poslední
avatar

Braborák muž 26.06.2020 13:46:46

Ahoj,

3 týdny zpět jsem začal běhat. Což není úplně pravda, protože začínám běhat každej půl rok, vydržím 2 běhy a pak končím. Furt jsem si říkal, že to tam prostě není, protože mám astma a na to se mi dobře vymlouvalo.

3 týdny zpět jsem si koupil váhu a moc se mi nelíbil výsledek, nelíbilo se mi, že nedoběhnu tramvaj a tak jsem hledal jak začít.

A musím se pochlubit, zatím to jde dobře, a to hlavně díky NHS (britský národní zdravotní program), a jejich plánu couch to 5K (https://www.nhs.uk/…eek-by-week/). Je to devět týdnů dlouhý program, kdy začínám opravdu na maličkostech (1 minuta běh, 90 sekund chůze) a pomalu, pomalu se dostávám k číslům, který se tu nebudu stydět sdílet.

Kdybyste to někdo chtěl zkusit, postahoval jsem všechno audio a je k dispozici na 21 dní na týhle uschovně ,jo a běhám v jakejchsi teniskách z Decathlonu.

Jak jste začínali běhat vy? Rád si přečtu něco víc, dost mě to motivuje :)

avatar

MIKR muž 26.06.2020 21:01:33

>> Braborák, 26. 06. 2020 13:46:46

Ahoj. Spousta lidí to má podobně. Já začínal před třicítkou, taky kvůli plíživě narůstající váze. Uvědomil jsem si, že deset let od maturity mám o 15 kg víc a ačkoliv jsem nebyl vyloženě tlustej, tak představa, že ve čtyřicíti bych mohl mít o dalších 15 navrch, se mi fakt nelíbila. Já teda běhal už pár let předtím, ale vždycky tak od března do června a pak trochu na podzim. No prostě jsem tehdy za rok naběhal tolik, co teď asi tak za 2 měsíce, takže bych tomu ani neříkal běhání. Hrál jsem tehdy hokej, takže jsem se rozhodl, že budu běhat kopce, abych nehubnul moc a zároveň si držel sílu a dynamiku. Dneska už hokej kvůli bedrům a tříslu skoro nehraju a vážim míň než při tý maturitě. Ve třetí běžecký sezoně mam 10k okolo 40 minut (snad pod, ale dlouho jsem desítku neběžel) a uvažuju, že příští rok zacílím na 1/2 maraton pod 1:30. Naběhám teď okolo 40–45 km týdně a 1–2× v týdnu se snažim zlepšit svoji techniku, protože ten základ z atletiky mi citelně chybí. Ať ti to vydrží a běhá ti to!

Nalezené položky: 2 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.