Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Brněnské Hamburgy otestují vaši výkonnost

Brněnské Hamburgy otestují vaši výkonnost
foto: Martin Symon - ilustrační foto

Petr Kaňovský | 18.02.2011 | přečteno: 31050×

Hamburg je typ závodu s minimálními nároky na organizaci. Chceme-li si ověřit, zda a v jakém čase zvládneme zdolat stanovenou trať, je pro nás Hamburg ideální příležitostí. Brněnské Hamburgy je nový běžecký seriál, jehož první dva závody se uskuteční v pondělí 21. února na dráze Základní školy Vejrostova v Brně – Bystrci.

Na Hamburgu nečekejme televizní štáby a špalíry diváků. O spolehlivé změření času se nejlépe postarají naše vlastní stopky nebo náš běžecký kolega. Nevystoupíme na stupně vítězů a nikdo nás nezahrne cenami. Domů si z Hamburgu odneseme jen dobrý pocit a informaci o zaběhnutém čase.

V Brně a okolí se v průběhu roku koná větší množství závodů, avšak jen málo z nich je na dráze. Brněnské Hamburgy by měly umožnit běžcům otestovat aktuální výkonnost na standardních vzdálenostech na dráze a dát jim možnost i ke zlepšení osobních rekordů.

Závody se uskuteční přibližně jednou za týden až čtrnáct dní, přičemž většinou budou vyhlášeny dva běhy – jeden na trati délky 5 až 30 km (nejčastěji zřejmě 10 km) a druhý na trati délky 250 metrů až 3 km, který se bude konat po skončení delšího závodu.

Závody mají neobvyklý ranní čas startu (v 6:30 a 7:30), aby se ti, kdo potřebují, stihli včas dostat do práce. Dále pak, zvlášť v jarních měsících, umožníme také účast žákům základní školy Vejrostova, pro které v 8:00 začíná výuka. Věřím, že tak závody pomohou popularizaci běhu na této základní škole. Její vedení bylo tak laskavé a umožnilo nám konání závodů v areálu.

Ranní čas by také mohl pomoci k dosažení lepších výkonů, protože zvláště v letních měsících jsou v té době mnohem lepší klimatické podmínky než odpoledne a v podvečer.

Pravidla závodů jsou motivována slovenskými Hamburgy, pořádanými lidmi kolem serveru 42195.sk, i když jen na vzdálenosti maratonu. Závody tohoto typu se uskutečnily v Brně již v roce 2009, a to pod názvem „Lískovecký Hamburg“ a „Lískovecká desítka“. Podstatou Hamburgů je možnost uskutečnit více závodů za minimálních organizačních nároků. To umožní jak pravidelné konání závodů, tak i nulové startovné pro všechny účastníky.

Účastníci se sami spolupodílejí na zajištění pořadatelského servisu, a to tak, že si donesou vlastní občerstvení, měří si sami čas a vzdálenost a kontrolují korektní průběh závodů. Sami se stávají souběžně účastníky i rozhodčími. Nelze čekat ani žádné ceny pro vítěze, s výjimkou kategorie pro žáky ZŠ, avšak to hlavní zůstává – možnost kvalitně si zaběhat a poznat nové běžecké kamarády.

Věřím, že se tento koncept závodů osvědčí a o závody tohoto typu bude v Brně dlouhodobě zájem. Další informace naleznete na stránkách závodu.


WEBOVÉ STRÁNKY PETRA KAŇOVSKÉHO

PRVNÍ DÍL SERIÁLU V TERMÍNOVCE

Komentáře (Celkem 703)

Nalezené položky: 704 První Předchozí | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | Další Poslední
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 01.07.2013 18:43:25

>> bjerndi, 01. 07. 2013 18:26:11

Zeptej se Vlasty, ten běžel v sobotu na lize 4:33, ale dobře vím, že Hamburgy nikdy neběží naplno. Přesto by kolem 4:45 mohl mít.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 02.07.2013 12:53:47

Zveřejnil jsem dnešní výsledky a pořadí dle maďarských tabulek, pŕíště se běží výjimečně ve čtvrtek 11.7. a to 10 km a 2 km, viz propozice

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 03.07.2013 12:35:39

Rozhodl jsem, že se výjimečně uskuteční Hamburg i tuto sobotu (6.7.2013), a to od 6:30, poběží se půlmaraton, viz propozice

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 05.07.2013 18:20:44

Omlouvám se, ale z osobních důvodů se Hamburg půlmaraton plánovaný na 6.7.2013 neus­kuteční. Přesto ale předpokládám, že v horizontu několika týdnů závod uspořádám. Omlouvám se všem za případné komplikace a přeji krásné sváteční dny!

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

10 km: 0:35:54 (2018)
půlmaraton: 1:19:41 (2018)
maraton: 2:58:04 (2017)

Aki muž 05.07.2013 19:20:52

Za me jen škoda, ze se něco takového neporada i v Praze. Do Brna to je daleko.

Motto: Train hard, win easy.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 05.07.2013 19:30:04

>> Aki, 05. 07. 2013 19:20:52

Však stačí, aby ses domluvil s majitelem některého stadionu a uspořádal to tam Ty. :-) Pokud se jedná o kameru, tak ta mě přišla i s paměťovou kartou na cca. 2 700 Kč.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

10 km: 0:35:54 (2018)
půlmaraton: 1:19:41 (2018)
maraton: 2:58:04 (2017)

Aki muž 05.07.2013 20:15:26

>> kanovsky, 05. 07. 2013 19:30:04 Petře mas pravdu, asi by to šlo. Jen ja chodím do prace na 7 hodinu a nedokážu si představit, ze bych pořádal závody od pul páté, leda tedy odpoledne. Problém mám taky v tom, ze nemám zadnou dráhu, kde by se to dalo běhat. Sám chodím na 200m dráhu, která patrí místní skole a na tom bych se zbláznil běhat něco delšího než 5 km :). Proto mas můj velký obdiv.

Motto: Train hard, win easy.
avatar

Sloviensko

rudo muž 05.07.2013 22:46:06

>> Aki, 05. 07. 2013 20:15:26

ved zavody na drahe s vacsinou robia vecer a vacsinoe tovyhovuje, to le Petr ma svoje pracovne dovody preco vecer nemoze, takze hodinou dna sa nedaj odradit, urcite by si vecer v Prahe nasiel kopu ludi co by prisli na drahovy hamburger

dokonca niektore kluby zvyknu-zvykli poridat otvorene drahove zavody pre verejnost,ovsem to boli skor sprinty a stredne trate a ohol si si aj hodit gulami

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 17.07.2013 11:06:42

Na stránkách závodů jsem konečně zveřejnil výsledky závodů z minulého čtvrtka a zaktualizoval stav dle maďarských tabulek. Prosím, abyste si toto zkontrolovali a nahlásili případné nesrovnalosti.

Dále jsem vyhlásil propozice dalších závodů, neobvykle bude závod v pondělí 22.7.2013 v 6:30.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

10 km: 0:35:54 (2018)
půlmaraton: 1:19:41 (2018)
maraton: 2:58:04 (2017)

Aki muž 17.07.2013 13:21:55

Technická: Petře, jak řešíš počítání kol na Garminu? Já mám 210tky, ty to neumí a na dráze měří nepřesně, takže jedinné, co mi zbývá, je si to pípat ručně a myslet na to, na 21 km musí být dost obtížné. Díky P.

Motto: Train hard, win easy.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 17.07.2013 14:43:24

>> Aki, 17. 07. 2013 13:21:55

Vesměs pípám ručně, občas jsem zkoušel i „autolap dle pozice“, to vesměs funguje správně, ale už jsem zažil vícekrát, že to nějaké kolo vynechalo, hlavně pokud jsem musel v místě startu obíhat někoho např. třetí drahou. Ruční pípání má výhodu, že ihned vidím čas posledního kola a porovnání s průměrným časem všech kol, pokud na to tedy kouknu. Pro zpětnou kontrolu pak máme kameru.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 17.07.2013 15:32:11

>> Aki, 17. 07. 2013 13:21:55

Jinak ale dost možná ani nepoběžím, mám velké psychické problémy spojené hlavně s rodinou, a též mi to v těchto dnech vůbec neběhá a běhám jen proto, abych neztratil aspoň tento pevný bod života, třeba dnes jen 5,5 km.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 17.07.2013 17:36:10

>> Aki, 17. 07. 2013 13:21:55 …počítání kol na Garminu? Já mám 210tky, ty to neumí…

A proč ne distanční autolap s referenční vzdáleností 0.4 km + ručním pípáním jen jako korekcí?

„Like nearly all devices within the Garmin fitness line, the FR210 contains the Auto Lap capability,“

http://www.dcrainmaker.com/…-review.html

avatar

10 km: 0:35:54 (2018)
půlmaraton: 1:19:41 (2018)
maraton: 2:58:04 (2017)

Aki muž 17.07.2013 22:18:32

>> jm1, 17. 07. 2013 17:36:10

3 důvody: běhám na 200m dráze, kdybych pípal jak navrhuješ, znepříjemňovalo by mi to nahrávání exportu do excelu včetně znehodnocení údajů a hlavně bych přišel o referenci, jakým tempem jsem skutečně běžel včetně možnosti korekce tempa ještě během běhu.

Pořád mi vychází nejlepší pípat ručně po 1km, proto jsem se ptal, jestli má Petr nějaké lepší řešení.

Motto: Train hard, win easy.
avatar

10 km: 0:35:54 (2018)
půlmaraton: 1:19:41 (2018)
maraton: 2:58:04 (2017)

Aki muž 17.07.2013 22:21:51

>> kanovsky, 17. 07. 2013 15:32:11

Petře, jestli ti mohu poradit, tak pokud budeš ve stresu tak neběž. Počkej až budeš víc v pohodě a až budeš mít vyřešené problémy. Je jedno jestli dáš osobák v sobotu nebo příští týden. Každopádně k tomu máš výborně nakročeno, věřím, že se ti to brzo podaří.

Motto: Train hard, win easy.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 17.07.2013 22:29:09

>> Aki, 17. 07. 2013 22:21:51

Nemám problém s tím, že poběžím třeba 5–10 km volně apod., o osobáky v této fázi příliš nejde.

Problémy jsou dlouhodobější, tam nelze počítat, že se to vyřeší v nejbližších měsících, ale samozřejmě to bude kolísat. Jinou věcí je, že i tak bych měl Hamburgy pořádat, aby mě nutily k nějaké naplánované aktivitě, a navíc tento den bude v Brně jeden kamarád, který chce běžet, tak jsem to vyhlásil i kvůli němu.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 17.07.2013 22:32:39

>> Aki, 17. 07. 2013 22:18:32

Pro hlídání a korekci tempa doporučuji „opakovaný alarm dle času“, jinak mačkání po 1 km je dobré řešení, nechceš-li zkusit využít „autolap dle pozice“.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 17.07.2013 22:33:53

>> Aki, 17. 07. 2013 22:18:32

poznam 333 a 250 m drahy, ale 200 nie to snad len v krytej hale to musia byt drsne zatacky

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 17.07.2013 22:46:48

>> rudo, 17. 07. 2013 22:33:53

Na ZŠ Svážná máme 175m, přežít se to dá, dokonce se na tom dá běžet i tempem pod 4:00/km.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 17.07.2013 23:07:38

>> kanovsky, 17. 07. 2013 22:46:48

uff ouch

hm raz jeden ultra sialenec si zmeral ake je dlhe kolecko okolo velkeho kuchynskeho stola a nabehaval tak nocny maraton

(nebolo to v panelaku samozrejme)

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

10 km: 0:35:54 (2018)
půlmaraton: 1:19:41 (2018)
maraton: 2:58:04 (2017)

Aki muž 18.07.2013 07:42:21

zatáčky jsou ostřejší, ale asi jsem si uz zvykl a nepřijde mi to. Zrovna predevcirem jsem tam natočil 25 km a kupodivu to nebylo na zblaznení, ale to je myslím díky systému, který jsem si na to vytvořil.

Petře, obavám se, ze alarm podle času taky nevyuziju, kdyz beham každy km jinak a autolap dle pozice 210tky neumí. Skoro bych řekl, ze na dráhu jsou lepší stopky.

Motto: Train hard, win easy.
avatar

Sloviensko

rudo muž 18.07.2013 10:06:04

>> Aki, 18. 07. 2013 07:42:21

na drahu jsou lepsi stopky, souhlas

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 18.07.2013 15:09:40

>> rudo, 18. 07. 2013 10:06:04

Pro kombinovaný trénink na krátkém oválu bych jako pro mě nejlepší viděl použití netbooku se svým programem, do kterého bych zadal, co chci běžet, a program by mi jen vypisoval, o kolik sekund mám proti plánu náskok či ztrátu, když bych běžel kolem něj.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

10 km: 0:35:54 (2018)
půlmaraton: 1:19:41 (2018)
maraton: 2:58:04 (2017)

Aki muž 18.07.2013 15:43:15

>> kanovsky, 18. 07. 2013 15:09:40

Petře to by bylo fajn, taky bych si to dokázal představit, vlastně to je hodně dobrý nápad, ale bohužel na dráze, na kterou chodím, nebývám sám, minule třeba rovnou 3 běžci a dalších 16 fotbalistů, a ještě, abych se bál o to, kdo mi to tam čmajzne. Na závody to musí být super, ale to by pak chtělo být v roli organizátora.

Motto: Train hard, win easy.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 18.07.2013 16:17:42

>> Aki, 18. 07. 2013 15:43:15

Myslím, že kdyby sis položil netbook při závodech na dráze (lize) například někde do protilehlé rovinky (na 200m) a měl bys pomocníka, který by odklikl start závodu, tak by to nikomu nepřekáźelo a pravděpodobnost odcizení by byla též malá. Na veřejně dostupném sportovišti bych se o to nicméně bál, už jen proto, že by Ti do toho mohli fotbalisté kopnout mičudou apod. Zatím můj program umí jen to, že zobrazí aktuální tempo a ztrátu/náskok na plánované mezičasy, ale dle potřeby to samozřejmě mohu doprogramovat. Vypadá to nějak takto:

V horním řádku je celkový čas, v dalších řádcích je počet kol, ztráta v sekundách a průměrné tempo závodu, pro variantu, že jsi správně (2.řádek) a variantu, že zaostáváš o 1 kolo (3.řádek). Zaostáváš-li o dvě a více kol, tak vesměs už pomůcku nepotřebuješ :-(, i když stiskem vhodného tlačítka lze obrazovku posunout o několik kol dopředu či dozadu, což bys ale těžko dělal sám, pokud tedy nepoběžíš ultra apod. Samozřejmě to má i odpočítávání do startu v intervalu, který si nastavíš (třeba 30 či 60 sekund).

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Sloviensko

rudo muž 18.07.2013 21:32:48

>> kanovsky, 18. 07. 2013 16:17:42

zaujimava varuanta by bola s pripojenim jedneho naslapoveho kontaktu – nejakej dosticky na ktoru by bolo treba stupit kazde kolo a tak by sa zaregsitroval cas kadeho kola a udaje by sa okamzite zobrazili, notebook by bol posunutu o niekolko metrov – dlzka kabla aby bezec videl uz nove udaje.

ina varianta by bolo fotobunkova brana cez ktoru sa prebehne ovsem zase to funguje ked je tam clovek sam a neslapu mu na to aj iny bezci.

by som to riesil tak ze by som behal vo vonkajsej drahe kde nik nebeha a mal casy prepocitane ne dlzku drahy

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 18.07.2013 22:25:17

>> rudo, 18. 07. 2013 21:32:48

Pro řízení tempa stačí to, co mám, protože v okamžik, kdy kolem toho probíháš, to zobrazuje správně, a pokud si pamatuji i náskok/ztrátu z minulého kola, tak lze snadno zjistit i to, jestli jsem nezrychlil/nez­pomalil až příliš (oproti plánu, kde mohu dát tempo rovnoměrné, ale i nerovnoměrné). Fotobuňku k tomu nepotřebuji. Kdybych nechtěl mačkat, tak použiji kameru, kde se dá jeden člověk též rychle dohledat, pokud vím, za kolik cca. jedno kolo běžím.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 22.07.2013 11:58:35

Zaktualizoval jsem propozice a výsledky

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

10 km: 0:35:54 (2018)
půlmaraton: 1:19:41 (2018)
maraton: 2:58:04 (2017)

Aki muž 22.07.2013 12:32:36

>> kanovsky, 18. 07. 2013 16:17:42

no hezký to máš Petře.

Motto: Train hard, win easy.
avatar

Brno

Celkem 21424,88 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:33 (2017)
půlmaraton: 1:33:34 (2017)
maraton: 3:50:15 (2014)

tv muž 22.07.2013 17:57:18

Velmi oceňuji novou kolonku plánované tempo, hodně to pomůže k určení vlastní plánované vzdálenosti podle rychlosti ostatních. Např. bez účasti Jardy a Alice před 14 dny, kteří běželi přesně to co jsem potřeboval, bych měl výsledný čas určitě horší… (ještě jednou díky Jardovi za na sekundu přesná kola v první půlce:)

Nalezené položky: 704 První Předchozí | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.