Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Pět rad pro začátečníky. Jak zvýšit počet uběhnutých kilometrů

Pět rad pro začátečníky. Jak zvýšit počet uběhnutých kilometrů
foto: Tchibo

Josef Rendl | 23.02.2012 | přečteno: 55134×

Zlepšovat se v běhu je dlouhodobý proces, který vyžaduje mnoho času a vynaložené energie. Úplný začátečník většinou nejdříve začíná střídáním běhu a chůze. Postupem času procenta na koláči běh/chůze začínají růst ve prospěch běhu. Často však dochází k tomu, že běžec uběhne „svou“ vzdálenost několika kilometrů a pak ho to prostě „nepustí“ dál. Co s tím?

Tento typ běžce si většinou užije běhu jako „uvolňovače“ stresu a také ho použije pro shození pár přebytečných kil. Ale pro mnoho lidí, jimž běh učaroval, je to takhle málo a chtějí víc. Když už dosáhli určité uběhnuté vzdálenosti, chtějí posouvat své hranice a limity těla a vůle dál. A začínají přemýšlet v závodních pojmech. Začnou se pídit po informacích. Co je potřeba v tréninku udělat pro zaběhnutí desítky, půlmaratonu nebo dokonce maratonu.

Tady je pět základních rad pro začátečníky, které můžou pomoci k tomu, aby se začalo dařit.

1. Dovolte si přejít do chůze

Chcete-li navýšit kilometráž, budete se nejspíš muset vrátit k období, kdy jste s během začínali a občas ho přerušili a přešli do chůze. Je ale potřeba si stanovit, po jaké uběhnuté vzdálenosti přejdete do chůze a toto se snažit dodržet. Po určitém čase se uběhnuté vzdálenosti začnou prodlužovat, až se vám podaří trénink odběhnout celý. Někdo si může říci, že jestliže na tréninku chodí, nejedná se o trénink. Tohoto předsudku se zbavte. Systematické vkládání chůze v tréninku je velmi efektivní metoda ke zvyšování uběhnuté vzdálenosti.

2. Dovolte si zastavit se na protažení

Začínající běžci mívají další předsudek, že se prostě nemůžou z žádného důvodu zastavit. Týká se to třeba zastavení se na protažení. Zbavit se tohoto předsudku je důležité především kvůli tomu, že namáhané svalové partie čas od času potřebují protáhnout a uvolnit. Jestliže cítíte, že je potřeba se protáhnout, udělejte to hned a bez pocitu viny. Je to dobré i jako prevence před možným zraněním, které by vás mohlo vyřadit na několik týdnů z tréninku.

3. Dovolte si zpomalit

Trénink zvyšování kilometráže je velmi odlišný od tréninku rychlosti. V našem případě by měla jít rychlost stranou. Připomínejte si, že zvolnění tempa vám umožní zvýšit uběhnutou vzdálenost, na niž se soustředíte. Až uběhnete potřebnou vzdálenost s menším úsilím, můžete se zaměřit na rychlost.

4. Získávejte zkušenosti od ostatních pokročilých běžců

Je velmi přínosné sdílet své běžecké zkušenosti s dalšími běžci. Máte-li možnost jít běhat s někým nebo s celou tréninkovou skupinou, využijte toho a budete z toho těžit. Běh ve skupině pomáhá s motivací a dodává odvahu překonávat nastavené hranice. Je daleko jednodušší se vyhecovat a „kousnout“, když běžíte s někým, než když trénujete sami. Kromě toho vám také zkušenější běžci mohou být nápomocni nejednou dobrou radou.

5. Nezapomeňte na občerstvení

Když se pustíte do překonávaní hranic a limitů svého těla a mysli, je zapotřebí myslet na výživu. Stejně jako do auta se lije benzín, tak je potřeba při zvyšovaném výkonu doplňovat vitamíny, minerály a další ingredience. Jezte více ovoce, zeleniny a myslete na energetické hodnoty. Velmi důležité je také zavodňování organismu, takže se snažte dostatečně pít. Nejen po tréninku, ale i mezi jednotlivými fázemi tréninku. Zvyšování kilometráže vyžaduje vytrvalost a soustavnost. Je zapotřebí si stanovit tréninkový plán a snažit se jej dodržovat. Přitěžujících okolností máme všude kolem jistě mnoho, ale pomocí tréninku silné vůle se dá stanovených cílů dosáhnout.

Až sem volně převzato z www.runaddict.net. A jak vidí tyto základní rady dva zkušení vytrvalci a běžečtí trenéři Pavel Novák z Jihlavy, který vede svou maratonskou školu a triatlonista Tomáš Bednář z www.tritraining.cz Tady jsou jejich postřehy:

Pavel Novák, Atletika Jihlava

V článku se uvádí pro začátečníky jednoduché rady, jak z hlediska psychiky zvolit správné tréninkové tempo a délku. V dnešní době široké veřejnosti dostupných testů je i další možnost. Stačí si zjistit účinnou zónu pro aerobní práh a řídit se svojí tepovou frekvencí, na sporttesteru sledovat, zda ji nepřekračujeme. Potom se opravdu může stát, že v kopcích budeme muset přejít do chůze a je to určitě správný postup. Zároveň je ale důležité říci, jak by mělo navyšování kilometráže vypadat, protože to je stejně důležité.

Co se týká pasáže o protahování, myslím, že to není potřeba. Před každým během se stačí rozhýbat doma a pokud během tréninku dojde ke svalovým křečím, které je nutné protáhnout, jsme už někde, kde bychom být neměli. Mnohem důležitější je protažení po tréninku, protože protažený sval se po zátěži prokrví, uvolní a lépe regeneruje.

Trénink ve skupině je velmi prospěšná věc, nicméně je potřeba, aby běžci byli stejné úrovně, nebo aby se běželo podle nejslabšího běžce a záměru tréninku.

Tomáš Bednář, www.tritraining.cz

Pozvolné zvyšování zátěže řeším individuálně s každým svěřencem zvlášť. Myslím, že je důležité, aby lidé, kteří to myslí s během nebo triatlonem vážně, zkonzultovali svůj tréninkový plán s někým zkušeným a erudovaným. Dobrá regenerace a strečink je určitě nezbytná součást kvalitně vedeného tréninku. Stejně jako dobré vybavení a promyšlená výživa. Dodržování tréninkového plánu dodá celému procesu na soustavnosti a cílevědomosti.

Nezapomínejme na to, že za tím vším musí být především radost a potěšení z pohybu jako takového. A všechny dílčí součásti je třeba skloubit tak, abychom vše zdárně zvládli a byli spokojeni se sportovním výkonem a potažmo i v osobním životě. Vím ze své zkušenosti, že hodně trénovat v dnešní době není zrovna populární, ale přináší to své ovoce.

Daří se vám zvyšovat uběhnutý čas či vzdálenost? Jakou zkušenost jste při tom prodělali? Podělte se o ni s dalšími čtenáři, jimž můžete pomoci posunout se dál. Napište nám na redakce@behej.com.

Anketa

Patříte mezi úplné běžecké začátečníky? K jaké uběhnuté vzdálenosti případně času běhu byste se chtěli tréninkem propracovat?

Celkem hlasovalo 2983 uživatelů.

Komentáře (Celkem 21)

Nalezené položky: 22 První Předchozí | 1 | Další Poslední

jrendl 16.01.2012 09:36:00

Zlepšovat se v běhu je dlouhodobý proces, který vyžaduje mnoho času a vynaložené energie. Úplný začátečník většinou nejdříve začíná střídáním běhu a chůze. Postupem času procenta na koláči běh/chůze začínají růst ve prospěch běhu. Často však dochází k tomu, že běžec uběhne „svou“ vzdálenost několika kilometrů a pak ho to prostě dál „nepustí“ dál. Co s tím?


Odkaz na článek

avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 16.01.2012 14:22:14

a proč by ho to jako nemělo pustit dál, pokud není úplně na dně se silami, což indikuje přílišnou intenzitu běhu? Velmi zjednodušeně řečeno je uběhnutá vzdálenost nepřímo úměrná intenzitě. Čím dál potřebuji běžet, tím nižší intenzitu volím. Nic víc v tom není.

avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 16.01.2012 15:54:51

>> jmaselnik, 16. 01. 2012 14:22:14

„Nízkotepaři“ šíří na fóru blud, že začátečník může a má běhat aerobně na nízký tep. To platí pro jinak sportovně zdatné jedince, kteří si vyběhnou. Gaučer nemá šanci, běží vždy na laktát.

Motto: No toto!
avatar

Celkem 3392 km
Minulý měsíc 0 km

jmaselnik muž 16.01.2012 16:46:01

>> pam65, 16. 01. 2012 15:54:51

jasně, ale tady je dotaz na stav, kdy už souvisle uběhneš nějaký úsek a chceš přidat vzdálenosti. Potom jsi už nejspíš nějaké malinko zdatnosti dosáhl a snížení se dá udělat, případně vložit zase chůzi, aby se tělo trochu zmobilizovalo, kterou postupně zkrátím. Důležitá je trpělivost. Jinak souhlas, myslím, že nejsem úplně netrénovaný, ale běžet kolem 130-ti tepů prostě nezvládnu. Nijak se tím ovšem netrápím :-)

avatar

Bušovice

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:53:09 (2011)

ghibulo muž 16.01.2012 18:20:18

…pak ho to prostě „nepustí“ dál.

Běhám pravidelně asi rok, ale k nějaké takovéhle hranici jsem se zatím nedostal. Vždycky mám pocit, že bych klidně ještě dál běžet mohl, ale tak nějak cítím zvyšující se riziko úrazu, takže mi dřív nebo později strach zavelí: „nepřeháněj, lepší míň než víc“. Příčinu svých dvou úrazů, které mě dokázaly na měsíc vyřadit, vidím v opakovaném ignorování tohoto hlasu.

Motto: dělej co chceš, dokud můžeš
avatar

Rozárov

Celkem 8487,5 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:50:34 (2013)
půlmaraton: 1:47:56 (2016)
maraton: 6:25:04 (2015)

kotak muž 16.01.2012 22:47:20

Běhám, po delší době, něco málo přes rok. Má prvotina byla zdolat letiště, což je 1 km. Byl jsem pěkně vyřízený, ale za pár dnů jsem ho dal i zpět. To byla bomba. Další okruh byl k mostu, něco málo přes 4 km. Poprvé jsem hodně pauzíroval, první pauza byla dlouhou dobu po necelých dvou km. Pak se něco zlomilo a dal jsem celou trasu v kuse. A pak už to šlo, podle toho jak mi běh sednul. Loni padla 8 km hranice, celkem 11 km, pak jsem dal 11 km to bylo celkem 18 km. No včil mi to nějak stojí, myslím km, a nemůžu se hnout dál. Problém bude asi v tom, že běhám bez pití a obyčejně po nějakém 9–11 km cítím potřebu se napít. Dneska jsem dal, podle Loggera 9,91 km, naprosto v pohodě, byly sice smrkací pauzy, výměna baterky v čelovce a následné hledání ztracených rukavic, ale i tak čas byl kolem hodiny, takže paráda, ale bez pocitu žízně, či něčeho podobného. Ale s petkou se mi nechce běhat, mám rád volné ruce. Třeba se časem dovybavím. A pak, ono to po 50 už taky moc nejde. Za mlada jsem hodně jezdil na kole, rekreačně a uběhnout na zastávku za šalinou, či autobusem, to byl nepředstavitelný problém. Tep při běhu nesleduji, tělo si samo řekne dost a tak dám pauzu, při doběhu se někdy může pumpa zbláznit, HI. A cíl? Zatím bych rád letos dal 20 km do dvou hodin, uvidíme. Jinak nějaké povídání je na www.kotak.pise.cz, pěkné počteníčko. To jsem se ale rozkecal.

Motto: Víno je mezi nápojí - neušlechtilejší, mezi léky - nejchutnější, mezi pokrmy - nejpříjemnější.
avatar

Sloviensko

rudo muž 17.01.2012 21:30:34

>> kotak, 16. 01. 2012 22:47:20

podla mna je cas spomalit, uz ti niekto povedal ze behas moc rychlo ?

onlubena strategia trenera Lydiarda bola "

bezte naozaj tak volne ze po dobehu ak vam poviem otocte a bezte to cele este raz v tom istom case, tak to budete schopny a casto im to spravil aby to brali vazne a trenovali pomaly

no ale jeho bezci nebehali pre radost behali pre rekordy a olumpijske medaily, tak mali disciplinu

dokazes po treninku sa otocit a bezat to cele este raz v tom istom case ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Havířov

Celkem 7240,99 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:45:46 (2012)
půlmaraton: 1:45:06 (2012)

Dědek muž 18.01.2012 00:10:31

Hezky se to čte. Hlavně co píše Kotak. Já sice začal běhat na vojně v Bratislavě kolem Dunaje asi 5km, kde fyzička každodenním běháním šla nahoru a kila dolu.Pak vedoucí turistického oddílu až do dneška. Když mně děti začali štvát hraním na PC, kde si zvyšovaly svou výkonnost, tak jsem ve 45 letech začal běhat turistické závody a vozil je s sebou, aby se předvedly jak umí běhat. Děti měli max. 4km a my dospělí max.6km. Výhoda byla,že při tomto závodě se plní i úkoly, takže se člověk může i zastavit nebo jít. Přesně to o čem nyní čtu. Ale vloni mne jedna vedoucí oddílu nenápadně řekla „pojďme si zaběhat s výbornou partou běžců, ať si natrénujeme něco do března než budou turistické závody“ Vážení, že jsem se objevil mezi maratonskými tygry mi bylo jasné hned po prvním závodě. A bylo mi jasné, že mé nároky stoupaly od fáze doběhnout 5km i 10km na fázi vzdalovat se poslední příčce ve výsledovce a zkusit po 9 měsících sáhnout na své maximum t.j.23 km kros. Mohu tedy potvrdit, že vše co čtu o běhání a trénincích je naprostá pravda,jelikož i 2.minutová pauza na protažení mně nakopla a běžel jsem dále. Nebo-li jak dotyčný psal zpět a za stejný čas. Jinak podle tabulek pro padesátníky jsem v normě-zde je tep 170 maximum. Při 175 zpomaluji. Jinak není pro mne větší adrenalin než, když Vás předbíhá 70.letý maratonec. To je pak radost z běhání – v tom dobrém slova smyslu. Navíc naslouchám každé radě, abych něco při tréninku nepřepísknul. Letos to bude i životospráva. Dokud zdraví přeje běhejme.

Motto: Vždy běhat pro radost, když tělo funguje.
avatar

Rozárov

Celkem 8487,5 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:50:34 (2013)
půlmaraton: 1:47:56 (2016)
maraton: 6:25:04 (2015)

kotak muž 18.01.2012 18:39:26

>> rudo, 17. 01. 2012 21:30:34

Když dám více jak 10 km, tak ani náhodou. Po nějakém tom kratším okruhu (4–5 km) asi bych to dal, ale člověk je líný tvor. Když si naplánuji nějaký kratší okruh, tak splním plán a pak se už nepřinutím si ho dát třeba ještě jednou. Proto, hlavně o víkendu, běžím jinam dále od domova a to prostě musím doběhnout, třeba i s chodeckými přestávkami. Stalo se mi, že jsem doběhl do Kolbenky (8 km)a nemuset do rachoty, tak jsem se otočil a dal si to ještě zpět domů. Ale to bylo jen jednou. Naprosto v pohodě, byla mlha a asi mi zvýšená vlhkost vzduchu vyhovuje. Že běhám moc rychle? Nevím, nevím. S nikým jsem svou situaci neprobíral, jsem úplný samouk a amatér, taky (OK1XAV). Mám problémy udržet rychlost pod 6 minutami na km a více jak 14 km/hod se mi, podle GPS nepodařilo vyvinout. Ale asi i to je na já hodně. Jinak Dědku, díky za povzbudivé slovo a ghibolo máš naprostou pravdu. Nádherný úraz jsem si způsobil loni na jaře. Neposlouchal jsem hlasu těla, Pak jsem měl delší pauzu. Pár mých tras je ke ztažení po nějakou dobu na http://leteckaposta.cz/481848395. Více na mém blogu.

Motto: Víno je mezi nápojí - neušlechtilejší, mezi léky - nejchutnější, mezi pokrmy - nejpříjemnější.
avatar

Česká Lípa

Nani žena 21.01.2012 22:25:34

>> jmaselnik, 16. 01. 2012 16:46:01

Hm, to jsem ráda, že to čtu. Běhám právě jen pro radost a udržení postavy svých 6–10 km asi rok a pod 130 ani náhodou. Ale žádné překyselené svaly nemám.

Motto: Když člověk myslí, že už nemůže, tak může ještě dvakrát tolik...
avatar

Rozárov

Celkem 8487,5 km
Minulý měsíc 21 km
10 km: 0:50:34 (2013)
půlmaraton: 1:47:56 (2016)
maraton: 6:25:04 (2015)

kotak muž 22.01.2012 16:35:33

>> rudo, 17. 01. 2012 21:30:34

Dnes jsem běžel velice pomalu, po včerejšku, a i tak jsem se musel hodně krotit a pořád jsem si říkal: „Zpomal, zpomal!!“. A ono to opravdu funguje, pumpa jela na pár procent výkonu a dýchání naprosto v pohodě. Nebýt ten protivný vítr, tak jsem si to opravdu dal ještě jednou a věřím, že bez větší námahy. Dědku, můžeš se mi ozvat na kotak@volny.cz? Děkuji

Motto: Víno je mezi nápojí - neušlechtilejší, mezi léky - nejchutnější, mezi pokrmy - nejpříjemnější.
avatar

10 km: 0:44:18 (2006)
půlmaraton: 1:40:38 (2008)

DaFeiFei muž 25.01.2012 09:39:15

Běhání jen tak pro radost je samozřejmě OK. Pokud chci zvyšovat počet naběhaných kilometrů resp. kondici pak podle mého názoru pomůže stanovit si 1) cíl (v mém pípadě to např. byl 1/2 maraton za 1:45 a rychleji), 2) prostředky k jeho dosažení (tréninkový plán z internetu upravený dle mých potřeb), 3) naslouchat svému tělu (když tělo řekne ne, tak klidně vynechat trénink či zvolnit), 4) důvěřovat tomu co dělám (když si přestanu věřit obvykle pak té činnosti nedám 100%), 5) běhat s někým, alespoň těžší tréninky (jde to samozřejmě i solo, ale chce to více morálky), 6) dbát na zdraví především v posledních 2–3 týdnech před dnem D, 7) dostatečně regenerovat, 8) mít odpovídající vybavení (pozor: super věci ještě sami o sobě nic nevyhrály:-)), 9) trénink si užívat, 10) užít si plnění stanoveného cíle.

avatar

Celkem 486 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:53 (2012)
půlmaraton: 2:21:22 (2012)

Ollie žena 26.01.2012 17:43:06

Běhám s Endomondo a víc než 6:10 min/km nedám :-( průměrně 7–8 km, mezi běhy dva dny pauza na regeneraci, běhám pořádně od loňského května. Nejsem udýchaná, takže dýchám asi správně, ale nohy mám těžký a nepustí mě rychleji. Chtěla bych běhat minimálně 5 min/km či lépe, ale nějak nevím, jak se k tomu propracovat. Průměrnou tepovku při běhání mám 160, vypočtenou Tmax 194.

Poraďte mi, prosím :-)

avatar

Sloviensko

rudo muž 26.01.2012 21:32:01

>> Ollie, 26. 01. 2012 17:43:06

spomal, tep pod 140, skrat behy na 30 minut a behaj kazdy den.

tazke nohy co nedovolia rychlejsi beh ? zmenil by som stravu, aj ked na prvy pohlad to nedava ziadnu suvisiacu logiku.

zacni tiez robit jogu.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 140 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 2:00:28 (2012)

tomas320 muž 06.02.2012 00:28:00

Mně pomáhá na překonání vzdálenosti se zaměřit na předmět do cca 100m před sebou a říct si, že k němu doběhnu. A když k němu doběhnu, najít si předmět o 100m dále. Vlastně systém Anonymních Alkoholiků :-D

avatar

Celkem 486 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:53 (2012)
půlmaraton: 2:21:22 (2012)

Ollie žena 20.02.2012 11:35:38

to rudo: tak finta byla nakonec jinde – měla jsem prochlazené nohy, poté, co jsem si koupila merino spodní prádlo, běhám jako srnka a nohy nebolí, netíží, je to super :-)

každopádně díky za rady, jógu a lepší jídelníček zkusím taky :-)

avatar

Sloviensko

rudo muž 20.02.2012 21:22:05

>> Ollie, 20. 02. 2012 11:35:38

noci jsou tu chladne Dagu Badmane, vem si taky teply pradlo

Jozko z malinovky

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 486 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:53 (2012)
půlmaraton: 2:21:22 (2012)

Ollie žena 28.02.2012 11:15:10

rudo, eště lepší službu mi udělaly termoelasťáky za pětikilo od Tchiba :-) poslední výběh byl 12 km za 54 minut, což je jako dost dobrý!

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21582,33 km
Minulý měsíc 88,1 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 28.02.2012 12:00:34

>> Ollie, 28. 02. 2012 11:15:10

No to je sakra dobrý! Co to máš v profilu za čas na 10 km? Šup na závody a opravit :-)

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Celkem 486 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:54:53 (2012)
půlmaraton: 2:21:22 (2012)

Ollie žena 28.02.2012 13:54:38

Však taky jdu v sobotu napravit skóre na kbelskou desítku :-)

avatar

Celkem 729 km
Minulý měsíc 0 km

Schmidt muž 18.07.2012 21:05:34

Zdravím všechny. Je mi 33 let, běhám od letošního května. Jsem ovšem už léta zvyklý každé ráno chodit velmi rychle do práce 4,5 km do 38 minut, hodně mi to pomáhá při rozjezdu dne. Tepovka se při pohmatu tak trošku blíží pomalému běhu, ale kolik to bude, to fakt nevím. S výše psaným článkem o zvyšování výkonu mohu jen souhlasit. Běhám cca každý druhý den, málokdy dva dny za sebou, opravdu se při druhém dni projevuje větší únava (ale i to třeba časem odezní). Tepovku si neměřím, prostě běžím tak, abych vystačil s dechem – dýchání, plivání, chrchlání, zalykání, to mi dělalo zpočátku největší problémy. První cca 2 měsíce jsem běhal s velmi hlubokým dýcháním – a asi jsem to intenzitou dechu přeháněl, nejdřív cca 4 km s občasnou chůzí, později více, nakonec 8 km s cca 3 přestávkami chůzí (asi 20–30 kroků a pak zas běžet) ale nevyhovovalo mi to, protože se mi zdálo, že mě to vyčerpává víc, než je nutné. Pročetl jsem si anglicky psanou stránku bývalého sovětského trenéra olympijských atletů(už si nepamatuju, jak se ten chlápek jmenuje, ale určitě by to šlo dohledat pomocí klíč.slov) , který radil, že se má dýchat spíš mělce, jako běžící zvíře, nenutit se do dýchání, nechat tělo, ať si řekne, protože přílišná námaha dýchacích svalů vede k tomu, že zmíněné namáhané dých.svaly spalují víc a víc kyslíku, který je spíš potřeba pro svaly nohou. Tak jsem to zkusil. Běžel jsem o něco pomaleji, hodně na pohodu, více jsem zvedl hlavu, dýchal jsem mělce a snažil se na dech nemyslet, když jsem cítil tah v nohou, udělal jsem si protažení svalů, … a tak jsem teď v půlce července zjistil, že lze v celku bez vyčerpání běžet 10 km za 65 minut.. a pár hodin po návratu se cítit v pohodě, bez únavy. Jakou mám při běhu tepovku, to nevím (v klidu mám 54–56 tepů / min), zásadní je pro mě dech. Sám pro sebe si to občas připodobňuju k situaci, kdy se člověk snaží doběhnout autobus a nevypadat při tom před lidmi jak uštvaný srnec, dýchat „jakoby zlehka“, aby nepředváděl fuňády, když vleze dovnitř… Co mi pomohlo, byl postupný pokles váhy o 8 kg, pomohla mi rada jedné kámošky, že mám jíst pomalu, jako bych se snažil všechno vychutnat jak poslední jídlo v životě. 8-O Pořádně rozkousat až do tekuta, každé sousto tak zůstane v ústech déle a celkově jídlo trvá člověku mnohem mnohem déle, než je obvyklé. Mozek stihne za tu dobu s žaludkem „dohodnout“ STOP-JSEM SYTÝ a prakticky neexistuje přejídání, naopak, zjistil jsem, že vystačím s mnohem menšími porcemi. Když i tak pociťuji hlad, tak se v klidu docpu porcí velkou jako sevřená pěst. ;-) Všem přeji hodně dobrých pocitů při běhu. 8-)

Pro inspiraci, video Křováků, kteří během na výdrž dokáží uštvat antilopu… http://www.youtube.com/watch?…

Motto: ESSE QUAM VIDERI
avatar

10 km: 0:45:04 (2017)

Zerocool muž 11.10.2018 09:15:13

>> Ollie, 26. 01. 2012 17:43:06 spomal a navyšuj délku svých běhů, ne v km, ale stačí v celkovém čase, dýchej pouze nosem.....výsledky se dostaví

Nalezené položky: 22 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.