Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Běžecký trénink » Rady do začátku

Rady do začátku

Nalezené položky: 74 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další Poslední
avatar

Praha

Celkem 10031 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:21 (2014)
půlmaraton: 1:24:41 (2014)
maraton: 3:39:14 (2013)

Valerius muž 07.08.2013 09:25:22

Běhej hlavně tak aby tě to bavilo a nemusel ses nutit. Do svých 20 let jsem byl u veslování vázán tréninkovými plány a přestalo mě to bavit. Od té doby co běhám, tak běhám na pocit a zatím mě to stále baví a každý rok se zlepšuji. Možná ne tak rychle jako s plánem, ale to je jedno. Osobně to dělám tak, že 1 týdně dávám rychlost (intervaly, výběhy) a pak ještě delší běh, zbytek podle toho jak se cítím.

Nejsem odborník, ale z vlastní zkušenosti, když jsem trénoval na první maraton, tak jsem naopak běhal dlouhé běhy v pomalém maratonském závodním tempu (pro mě tehdy cca 5:20/km). Prvně byl problém zaběhnout 25, pak jsem se dostal v klidu nad 30. Takhle jsem si dával delší běh každý druhý týden.

avatar

Praha

Celkem 167 km
Minulý měsíc 0 km

JakubTesarek muž 07.08.2013 09:35:23

>> Aki, 07. 08. 2013 09:09:15

Díky. Říká se, že by člověk neměl kritizovat něco, co sám nezkusil. Já vycházím ze zkušenosti – s tréninkovým plánem jsem začínal. Měl jsem plán pro úplné začátečníky co nedoběhnou ani tramvaj a přesto jsme mu nestačil. Zatímco podle plánu jsem měl vydržet 30 minut klusat, já jsem se ještě dával indiánský běh 3min/3min a domů jsem se vracel zničenej. Pak jsem se ale rozeběhl a najednou zas plán nestíhal mě.

S tou rychlostí máš určitě pravdu, ale pro mě je to hrozný opruz :-) i tak si dám alespoň jednou týdně rychlostní trénink. Nemám z nich ale radost, mám pocit že místo těch 5–7km jsem si mohl naběhat 15km nebo víc a že jsem si to tak vlastně o těch 10km zkrátil. Jasně, je to blbost ale hlavě neporučíš.

Motto: Už tam budem?
avatar