Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Cyklistický trénink » snižující se tep v průběhu treninku

snižující se tep v průběhu treninku

Nalezené položky: 4 První Předchozí | 1 | Další Poslední
avatar

kolín

Celkem 4827 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:18 (2000)

radon muž 24.08.2013 22:48:22

dnes se mně zhruba po 60min jízdy v kopcovitějším terenu nedařilo dostat tepy nad 150.Ačkoliv jsem spíše nízkotepec a málokdy se dostanu na kole na 170 tepů,přijde mně to poněkud zvláštní.první dva 3km kopce jsem jel mezi 155–160tepy a cítil jsem rezervu,naopak v dalších dvou mě bolely stehna,jako by ztratily pružnost a nad 150 tepů jsem to nedal.Po 65km jsem z toho slezl,protože mě to znervoznovalo.Stalo se mi to už v minulosti třeba při opakovaných trenincích kopcích,kdy má moje tepovka tendenci se postupně snižovat.Je to snad unava?pravdou je,že jsem minulou sobotu běžel závod na 10km a odpoledne 1km na dráze a i v týdnu jsem jel 3krát 60km na kole a šel jsem 2krát 10km v tempu 4,55min,tudíž nulovej odpočinek.

avatar

Zem

rudo muž 24.08.2013 23:23:15

bezny jav, moze to byt akutna unava alebo chronicka unava tiez to moze byt zmena v metabolizme z tukoveho na cukrovy alebo naopak,

moze to byt tiez strata alebo nerovnovaha mineralov

je to bezny jav aj v zovode kde pri zrychleni v zaverconom km tep poklesne hoci rychlost narastla

suvisi to tiez s tlakom krve napatim svalov atd

sportovec by sa mal vzdat toho mylneho konceptu ze vyska tepu == vyska usilia, kvalita vykonu , rychlost atd

pouzivanie merania tepu je velmi precenovane a pouzivane nespravne a zameriava celu pozornost od dolezitejsich veci.

ak sa meroa tep na kontrolu toho ci nejdem cez urcitu hranicu napriklad v snahe zostat ciste v tukovom pasme tak OK

ale vsetko ostatne sportovcov len pletie a skodi a dokoncaa aj narusuje taktiku samotnych zavodov

ked dokzae vytrvalec vyhrat medailu na MS a OH bez garmina a zabehnut svetak bez garmina, tak hobik viacmenej nema ziadny dovod… s vynimkou pouzitia GPS v neznamom terene aby sa nestratil

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
avatar

Zvolen

půlmaraton: 1:35:33 (2015)
maraton: 3:34:50 (2015)

Radoslav G. alias
Vincent
muž
25.08.2013 22:25:01

>> radon, 24. 08. 2013 22:48:22

mne sa podobné stáva na biku (pri behu som to nezaregistroval), po cca 90–100min ťažké stehná, tepy dole, a bol to boj, u mňa sa mi to javí ako „výrazný úbytok“ glykogénu (aj ked sa mi to nejak moc nezdá lebo napr.na biku tepy ± 140 t.z., nejdem anaerobne), hlavne teda musím niečo konzumovať, po 70min si dávam banán, pri dlhšom biku + 2 hod, gel, a funguje to, tepy držím a nohy vládzu …

avatar

Zem

rudo muž 25.08.2013 23:26:46

treba si uvedomit ze okrem unavy nedostaky energie a mineralov atd

nastava aj toto :

ked ztuhnu svaly (tazke stehna) alebo ich napnem v extra usili : tazky kopec alebo zaverecny finis, tak napnute alebo tuhe svalstvo vyrazne zvysit tlak krvi a velmi ztazi prietok, srdce musi prejst z rezimu vysokorychlostnej nizkotlakovej pumpy do rezimu vysokotlakovej pumpy s nizzimi obratkami

takze reakcia teu je uplne priridzena.

ovsem v treninku sportu casto mozme vidiet myslienku : zvysit usilie ale zosta zrelaxovany, pripadne viac zrelaxovat a tak zvysit rychlost

pretoze zrelaxovanim klesne tlak a zlahci sa prietok krvi a srdce moze prejst z vyskotlakoveho rezimu do nizkotlakoveho rezimu a moze si dovolit zvysit obratky a tym aj minutovy objem viac kyslika viac zivin

preto styl technika zrelaxovanie je to co rozhoduje o vykonnosti

ked sprinterovi hovoria aby pocas 100 nemal zatate zuby a zrelaxoval aj tvar, tak to ma hlbsi vyznam ako vyzor na fotke

Motto: 528 citaj: geopolitics.co
Nalezené položky: 4 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.