Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

ROZHOVOR: Mým snem je maraton v olympijském Riu

ROZHOVOR: Mým snem je maraton v olympijském Riu
foto: Vladimír Korbel

Radek Narovec | 05.03.2014 | přečteno: 21457×

Pražské vytrvalkyni Báře Soukupové běží v hlavě sen, že bude za dva roky stát v českém národním dresu na startu olympijského maratonu v brazilském Rio de Janeiru. Vůbec jí přitom nevadí, že její osobák je nyní zhruba o 45 minut horší, než je kvalifikační limit. Je ochotná svému cíli podřídit mnohé a věří, že může jít příkladem i ostatním.

Snad se nebudeš zlobit, když řeknu, že kvalifikovat se na olympiádu je s ohledem na tvou současnou výkonnost vskutku odvážným cílem. Jak jsi k němu dospěla?

„Začalo to nevinně zaběhnutím prvního maratonu a nastartováním spolupráce s trenérem Vláďou Korbelem. Vláďa byl překvapený, že na trénink dobře reaguji a že mám dobré vytrvalostní vlastnosti. Z mojí strany určitě obrovsky přispěla účast na LOH 2008 v Pekingu a 2012 v Londýně v roli novináře. Semínko snu a cíle se začalo rodit ještě před Londýnem, ale Londýn a setkání s Paulou Radcliffe byly tím finálním impulsem. Chci motivovat lidi ke sportu, k hledání vášně pro pohyb a zdraví. Nemusí to být nutně běh.“

Jak je to dlouho, kdy jsi poprvé uběhla desítku? Ptám se s ohledem na hodně ambiciozní cíl, na který nyní cílíš.

„Myslíš desítku v závodě? Já jsem běžela pětku, pak půlmaraton a až rok a půl na to mám první čas z desítky. Jsem prostě vytrvalec. (úsměv) Ta pětka a půlmaraton byly v létě 2009, první závodní desítkou pak Běh olympijského dne 2011.“

Odpovídá tvůj sen tvému životnímu krédu?

„V jedné z moudrých knih jsem četla, že posláním člověka je najít svou vášeň a té se potom věnovat. Na svém příběhu chápu, že je to pravda. Důležité je, aby prostřednictvím svojí vášně člověk dokázal pomáhat ostatním – u mě jde třeba o motivaci k práci na sobě nebo ve "vyběhání“ pozornosti a peněz pro charitu. Když jsem po Berlíně 2013 dostala zprávy i z druhé strany světa, že jsem pro někoho vzorem a motivací, byl to signál, že dělám něco dobře."

Jak vypadal tvůj výkonnostní vzestup za poslední dva roky a čemu všemu jej přičítáš?

„Když to vezmu 2011–2013, tak první maraton New York 2011 byl za 4:03, Berlín 2013 byl za 3:19. V Berlíně mohl být rychlejší čas, ale startovala jsem relativně vzadu a první půlku jsem buď někoho obíhala nebo brzdila v pomaleji běžícím davu. Obrovsky důležitý pro mě byl ale pocit ze závodu, konečně jsem pochopila, že můžu běžet opravdu rychle. V tuhle chvíli jsou maratony takovou odměnou a motivací na cestě za cílem. Objem a rychlost pro špičkové maratonské časy se musí budovat postupně.“

Do běhání ses pustila opravdu hodně systematicky a profesionálně. Změnila jsi jídelníček, máš fyzioterapeutku, osobního trenéra a nově i sportovního mentálního kouče, regeneruješ se speciálním přístrojem. Bereš to zdá se hodně seriozně.

„Začala jsem se systematickým běháním poměrně pozdě, i když jsem vždycky sportovala. Tak se snažím neztěžovat si podmínky, ale naopak si co nejvíc věcí usnadnit. Navíc je to přirozený vývoj, všechno, co jsi jmenoval, nepřišlo najednou. Můj mentální kouč Jirka Kästner mi pomohl pochopit, že je třeba poctivě pracovat na všech oblastech, které pomáhají na cestě k úspěchu. A Vláďa by moudře pokýval, že si na to stejně musím přijít sama cestou pokus-omyl.“

Kolik nyní běháš týdně?

„Něco mezi 100 a 150 km, teď spíš těch 150 km. V současné době to vnímám jako zdravé maximum, které jsem schopna "ustát“. Ale za rok to bude zase jinak. Před rokem jsem si nedokázala představit 100 km týdně a teď je to pohodový odpočinkový týden."

Na jaře bys ráda dala naplno pražský maraton. Jaký čas by tě zdravě „nakopl“ pro další trénink?

„Zdravě mě nakopne, když budu na startu i v cíli vědět, že jsem udělala maximum pro svůj výkon a že ten výkon tomu odpovídal. Jsem na cestě a zatím nejde o konkrétní minuty. Samozřejmě čím víc soupeřek nechám za sebou, tím líp.“ (úsměv)

Jakou svou silnou stránku považuješ ve spojení s běháním za nejdůležitější?

„Určitě pevnou vůli, až občas přílišnou paličatost. Moc se mi líbilo, že Meb Keflezighi v jednom rozhovoru zdůraznil, že maraton není zas až tak nepředvídatelný. Výsledek odpovídá přípravě, kterou nejde obejít. Nejde jenom o vůli na trénink, ale i na všechny věci kolem – dostatek spánku, strava, omezení ostatních aktivit.“

Kdyby se dařilo posouvat se výkonnostně tak, že onen cíl přestane být z říše snů, jsi připravena uzpůsobit mu i pracovní režim? Jsi nyní na manažerské pozici…

„Pevně věřím, že to ještě dlouho půjde skloubit, moje práce mě totiž opravdu baví. Naštěstí pracuji v oboru zdraví a zdravého životního stylu, takže se mi zkušenosti ze sportu a tréninku často hodí a naopak díky práci chápu souvislosti se zdravím. Je tedy fakt, že pracující vytrvalci jsou podle mě nejlepší v plánování svého času. Je třeba být velmi efektivní. Uvědomuji si, že může nastat okamžik, kdy omezím objem práce ve prospěch tréninku a hlavně regenerace.“

Uvažovala jsi o tom spojit svou přípravu s někým na podobné výkonnostní úrovni a s podobnými ambicemi, byť ne nutně olympijskými?

„Vím, že by to určitě bylo pro výsledek prospěšné. Všechno má svůj čas, tak třeba s někým tréninkovou cestu spojíme. Něco jako Kara Goucher a Shalane Flanagan po česku. (úsměv) To by se mi líbilo!“

Zbude ti ještě čas na koníčky?

„Můj největší koníček je běhání, takže mám to štěstí, že se mu věnuji každý den. (úsměv) Z těch dalších stíhám občas lyže (sjezd i běžky), golf a focení. Velká záliba je taky kvalitní gastronomie a vaření – to je naštěstí v rámci přípravy taky nezbytně nutné. Máš ale pravdu, musím si pečlivě vybírat a mnoho lákavých možností si odpustit, abych stihla trénovat a regenerovat.“

Není moc typické na české poměry klást si na první pohled převysoké cíle. Je hodně znát, že jsi nějaký čas pobývala v zahraničí. Setkáváš se doma často s posměšky od déle běhajících vytrvalců?

„Pořádně ani nevím, zaznamenala jsem lehký posměšek od vytrvalců s menšími zkušenostmi a z toho si rozhodně nic nedělám. A jestli posměšky přijdou, budu se držet moudré věty, kterou mi jednou v podobné souvislosti řekl můj táta: ‚Když tě kopou do zadku, znamená to, že jsi vepředu!‘“

Pozn.red.: Přípravu Báry Soukupové můžete sledovat na jejím blogu.

Anketa

Věříte, že se Bára kvalifikuje do Ria?

ano
 
101 hl.
ne
 
267 hl.
Celkem hlasovalo 368 uživatelů.

Komentáře (Celkem 174)

Nalezené položky: 175 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Další Poslední
avatar

Praha/Zlín

Celkem 4528,24 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:08 (2014)
půlmaraton: 1:23:37 (2014)
maraton: 3:56:07 (2022)

J0SE muž 22.10.2014 15:09:58

>> bjerndi, 22. 10. 2014 14:07:49

Tak s tímhle zrovna souhlasím, sám mám letos dost podprůměrnou kilometráž (průměr cca 170km/měsíc) plus prakticky žádný další doplňkový sport a pár osobáků už letos bylo ;-) I když pořád je to neuvěřitelná sr**ka i mezi hobíkama.

Přes zimu se do toho opřu a na jaře se uvidí :-)

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 22.10.2014 15:21:50

>> J0SE, 22. 10. 2014 15:09:58

Myslel jsem, že píšeme o tréninku/přípravě na maraton, nebo ten už jste též běželi? Pokud ano, s jakými časy?

Jinak, nikdo nezná počáteční dispozice, takže těžko usuzovat, jestli bychom při jiném způsobu trénování (kilometráž, kvalita apod.) dosahovali lepších či horších výsledků než teď.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 22.10.2014 16:03:41

Jedno jestli se bavime o 1500m nebo maratonu. 150km mesicne je malo aby se clovek priblizil svemu potencialu. Narust vykonnosti s objemem jeste bude velice vyrazny, i kdyz samozrejme nikdy ne linearni.

avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 22.10.2014 17:15:47

Take nemam problem s kilometrazi, co Bara beha. Ta je v poradku. Jak jsem psala, mam problem se skladbou a tempy, co beha. Ale to je na Bare, aby si probrala sama i s trenerem, zda nemastne neslane vysledky jsou adekvatni tomu usili. Podle meho ne (a ne kvuli jednomu zbabranemu maratonu, ale kvuli cele sezone).

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Prievidza, Slovensko

Celkem 11594,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:46 (2020)
půlmaraton: 1:27:42 (2016)
maraton: 2:57:58 (2017)

ttomino1980 muž 22.10.2014 17:35:44

>> Petr Kaňovský, 22. 10. 2014 15:21:50

Ahoj Petr,

kolko casu ti robi tych 7–800km, resp. kolko hodin stravis behom tyzdenne …a priblizne vedel by si to nejako rozclenit na presuny a planovane behy ? len tak pre obraz ako to mas poriesene:-)

niekde som cital ze sem tam jazdis aj rotoped …aj teraz ked mas take vysoke objemy ?

ja s mojou pidi vykonnostou som mal doteraz ciel 7h tyzdenne, momentalne navysujem na 8h a ak to nebude viest k pretrenovaniu chcem postupne navysovat na 9h (cielene ranne behy v stupnovanom tempe podla nalady/pocitu… vratane 1× 3h+)

…to vidim ako taky strop – 5× 1h20 cez tyzden a sobota 3h+ a 1 den volno …nieco hore dole ale viac si z hladiska pokoju v rodine neviem predstavit ;-)

…presuny do/z prace riesim bicyklom a inak pesi(s detmi)

diky!

Motto: "Keď prechádzate peklom, nezastavujte sa." - W. Churchill
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 22.10.2014 17:53:41

>> ttomino1980, 22. 10. 2014 17:35:44

Přehledy všech mých sportovních aktivit viz deník

Na rotopedu nejezdím skoro vůbec, to lednové ježdění byl výsledek sázky.

V září mám 77,5 hodiny pohybu, z toho běh 70 hodin (655 km), v říjnu zatím mám 67,5 hodin pohybu, z toho běh 59,5 hodin (537 km). Průměrné tempo všech běhů v září je 6:25/km, v říjnu pak 6:38/km.

Předem plánované běhy nemám téměř žádné, skoro vše jsou spontánní běhy, větší část přesunové či běhy s kamarády, často i výrazně pomalejšími, ale rozčleněno to nemám – stačí ovšem kliknout na obláček na MyTreneeku k přečtení, čeho se běh týkal. Ono se to hůře rozčleňuje i proto, že třeba na oběd bych mohl jet trolejbusem 10 minut, či tam běžet 15 minut, ale když to vezmu závlekem, tak je to třeba 45 minut. Otázkou ovšem je, co mám tedy počítat do přesunu a co do tréninku. 15 minut, či 45? Každopádně, běhů za nějakým účelem bude většina, proto tu kilometráž má tak rozkouskovanou.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

bjerndi muž 22.10.2014 18:26:44

dík Slavo, už to zvedám přes 200 :)

avatar

Sloviensko

rudo muž 22.10.2014 18:30:07

preco 800?

pretoze slusna uroven pre holku na OH maraton je schopnost v dobrom pocasi bezat

2:27:51

227.51×42.195 = 9600 za rok a : 12 mesiacov == 800 km

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

bjerndi muž 22.10.2014 18:35:30

>> rudo, 22. 10. 2014 18:30:07

takze chlapovi staci min :D super

avatar

Sloviensko

rudo muž 22.10.2014 18:51:36

>> bjerndi, 22. 10. 2014 18:35:30

jasne, len zenske su take narocne

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 22.10.2014 19:18:41

drviva vacsina uspesnych bezcov na medzinarodnej urovni nabeha priemerne tych 800 za mesiac a to po cely rok, nielen zimna priprava a tyka sa to vsetkcyh trati asi uz od tych 1500 m hore

proste vsetky pokusy nahrazdat tento minimalny objem intenzitou nedopadli dobre

tych 800 je len preto ze ta cifra je 200 km/tyzden

ovsem treba to trosku rozlist

uz stary ujo Lydiard mal pravodlo ze 100 ml/tyzden, ale to boli treninky

teda tych 160 km boli treninkove behy s predpisanymi tempami

a okrem tohy povedal a k tomu este kazde rano 1H rege behu

ked si zratame ze ake tempo je rege beh pre elitncyh bezcov a teda kolko tak nabehali 6×1H (rege beh nebol v nedelu)

tak sa dostaneme cez 200km za tyzden

ked som ratal tyzdne australskym spickovym maratoncom tak to vychadzalo 220–240 km za tyzden vratane rege

je to proste dane praxou realitou ze menej ako 200km proste nestaci

otazka zvycajne stoji inak:

viac ako 200 je lepsie a kolko je optimum kolko je maximum

a tu sa nazory velmi rozchadzaju

ked sa tvrdi ze vaoc uz nepomaha a nestoji to za to alebo ze to sa neda zvladnut na druhej strane pokusy boli kratkodobe a nedal sa nikdy cas na adaptaciu hned ako sa navysili vyrazne cez 200 prisiel prvotny utlm, panika a znizenie nazad kedysi bol JPN system skor zalozeny na 300km za tyzdne aj pre holky neviem ako je to teraz na sustredeniach behali 50km kazdy den rozlozene na 2–3 fazy tazke to mame hned 6×50=300

a australsky chodec ktory drzal svetak na 50km daval tiez dlhe obdobia 50km denne a mal pravdielne tyzdne s 300km

kto si povie ze ved chodza, nuz ten styl je energetocky a aj na klby narocnejsi ako beh a aj zoberia viac casu nachodit 50km

ako Pefo bol svedkom keduysi

na sustredeni v svajci sa kazde rano nechal autom zviest dolu do doliny a slapal 35 km zavodnym stylom do kopca a potom po kratkej regeneracii a jedle poobede dal 15km okolo jazera v zavodnom tempe

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 22.10.2014 19:32:47

>> rudo, 22. 10. 2014 19:18:41

prakticky vzato, nemusí to být 800km, stačí 1000km ( to jsem nedal nikdy),

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 22.10.2014 19:45:26

Abych ještě rozvinul tu diskusi, tak v mých aktuálních fyzických možnostech není zvyšovat intenzitu a kilometráž současně, protože po intenzivních bězích se cítívám až příliš unavený. Pokud se orientuji na maraton, tak se některým jevilo za této situace pro výkonnost lepší, když budu postupně navyšovat kilometráž, což jsem skutečně dělal, než kdybych navyšoval intenzitu. Tělo zvýšenou kilometráž zvládlo dobře, a růst maratonské výkonnosti byl též překvapivě dobrý, a proto jsem i zpětně s podobnými doporučeními velmi spokojen. Teď už jsem na těch 160 km týdně, takže už by nastal čas navyšovat i intenzitu, ale do toho se mi zatím nechce, protože se u toho necítívám moc dobře a vidím tam určitá rizika, tak uvidíme na jaře. V zimě tradičně nezávodím, či jen minimálně, tak nemám kam spěchat.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Celkem 65945 km
Minulý měsíc 200 km
10 km: 0:36:02 (2007)
půlmaraton: 1:20:04 (2009)
maraton: 2:57:46 (2012)

ironman muž 22.10.2014 20:56:18

>> skritek Hugo, 21. 10. 2014 13:02:00 Pod tvůj příspěvek se můžu jen podepsat. Absolutně nechápu, jak jí může psát tak nesmyslně rychlá tempa. Osobně to na mě působí, že to je trenérem někdo, kdo trénoval jen talentované TOP běžce a neumí snížit laťku pro někoho, kdo tímto ještě není. Jinak své svěřence už po roce znám tak, že přesně vím co si můžu dovolit a je jedno, jestli mají 10k za 34 a nebo za 44 minut. Empatie a pozorování je základe každého, kdo chce být trenérem …

Motto: Never give up!!!
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 22.10.2014 21:55:49

>> ironman, 22. 10. 2014 20:56:18

Absolutni souhlas. :-)

Mam dojem, ze The Coach (Vlada Korbel) tady nastavil tempa dle toho, co chtel, aby Bara letos behala, a ne dle aktualni vykonnosti s tim, ze se k tem casum musi probojovat…

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Prievidza, Slovensko

Celkem 11594,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:46 (2020)
půlmaraton: 1:27:42 (2016)
maraton: 2:57:58 (2017)

ttomino1980 muž 22.10.2014 22:01:50

>> Petr Kaňovský, 22. 10. 2014 17:53:41 Cielenymi spm myslel take ze proste ides behat a nie sa presuvat za niecim kde sa ä„nesmies“ spotit..takze u teba asi tie hamburgi, preteky a aj sprevadzanie kamaratov pri behu(tu to potenie mozno neplati ak je medzi vami velky vykonnostny rozdiel)..Oki mam trocha prehľad ako tu kilometraz zvladas

Teoreticky…ak by som do/z toboty klusal …a aj na obed chodil domov klusom…tak by som hneď zdvojnasobil kilometraz kedze by mi to pridalo 12km v pracovný den…minimalne tie obedy za pokus stoja ..tie mi z času nic neukroja…iba z pracovneho a to je v poho:)

Uz budem v robote za totalneho magora…beha maratony ..neje sacharidy…do roboty na biku namiesto auta…domov bezi na obed

Motto: "Keď prechádzate peklom, nezastavujte sa." - W. Churchill
avatar

Sloviensko

rudo muž 22.10.2014 22:49:07

>> Desert, 22. 10. 2014 19:32:47

jj, tych 800 to si davaju ultraci ako ciel ale tym to staci ved na 24H – 6D sa beha dost pomaly

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 22.10.2014 22:52:46

>> ttomino1980, 22. 10. 2014 22:01:50

si to mozes otocit rano a vecer bez a na obed chod cyklo, to by sa aj lepsie s plnym bruchom a cyklo faza v strede dna je ako rege medzi 2 fazami behacimi

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

olark muž 23.10.2014 11:58:34

>> ironman, 20. 10. 2014 21:46:52

díky

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 23.10.2014 12:01:51

>> ttomino1980, 22. 10. 2014 22:01:50

S kamarády běhám téměř vždy jen volně, zejména v přírodě. Společných výběhů, kde se uvádí 5:00/km, ale ve skutečnosti se běhá i 4:30/km, se neúčastním. :-) Ale pravda je, že dnes jsem se nezpotil ani na dráze při vodění kamaráda, když průměrné tempo desítky vyšlo 4:34/km, mimo jiné i proto, že průměrný tep byl pohodových 130. Prakticky všechny intenzivní běhy tak mám v této tabulce

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Prievidza, Slovensko

Celkem 11594,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:46 (2020)
půlmaraton: 1:27:42 (2016)
maraton: 2:57:58 (2017)

ttomino1980 muž 23.10.2014 17:36:05

>> Petr Kaňovský, 23. 10. 2014 12:01:51

4:34/km pri 130 …tak tomu hovorim kondicka :-) … tu je vidno tie stovky km tyzdenne

aj ja teraz casto beham s kamaratom ktory beha pomalsie, a celkovo mi pomaly beh vyhovuje tak si budem znova pripominat …pomaly dalej zajdes .

Motto: "Keď prechádzate peklom, nezastavujte sa." - W. Churchill
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 23.10.2014 17:41:00

>> ttomino1980, 23. 10. 2014 17:36:05

Ve skutečnosti to tempo bylo dost nerovnoměrné, protože jsem dělal vodiče na cílové tempo 4:15, ale svěřenci se dnes moc nedařilo, ale průměry jsem uvedl dobře a tep celkem dobře kopíroval tempo, resp. mé úsilí. Každopádně ale bude podstatné, jestli z této vytrvalosti zaběhnu ještě na podzim i nějaký solidní závodní výkon, či nikoliv. V zimě totiž nezávodím a asi ani tolik neběhám, navíc jídávám dost nepořádně, a na jaře může být úplně po formě.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 18.11.2014 08:21:41

Narazila jsme na blog www.kaen.cz, coz je blog zde diskutujiciho otilrak. Dost me prekvapil jeho clanek http://kaen.cz/…-se-nebo-ne/. Chtela jsem mu ulozit odpoved, ale bohuzel mi to 3* napsalo error. Tak sem, neb to sem patri:

Ahoj Karle. Musim rici, ze koukam. Stejne jako Jitka, jsem si nevsimla, ze by nekdo Baru prehnane urazel. Par jizlivych komentu bylo, ale drtiva vetsina diskutovala z realneho pohledu sance Bary na uspech, coz je naprosto v poradku, ac se to asi Bare blbe cte, kdyz ji lide neplacaji po zadech a slunickove nerikaji, jak bajecne bude, az v Riu pobezi. Realne – asi tam pobezi, ale jako divak. Proto to asi, proste pokud se ji bude chtit na vylet. Kdyz nasli jeji vysledek po Chicago maratonu, tak jestli 2–3 komenty byly hnusne a zbytek nebyl hodnoceni jednoho spatneho vysledku, ale realne hodonoceni cele jeji sezonu a spise nezlepseni se po obrovskem usili. Ze to Bara v komentu pod svym poslednim clankem na behej.com vubec takto nevzala (viz stala jsem se tercem ctenaru behej.com), je jeji problem a ac je pochopitelny, neb ona to bere osobne a chtela by slyset neco jineho, cist, ze delam nekde chybu, neni radostne, ale kdyby k tomu dokazala pristoupit s nadhledem (coz bych od manazerky cekala), tak by ji to mohlo hodne posunout dal. Vlastne ani nevim, jak jinak by lide meli k clankum pristupovat. Jen zhodnotili realisticky dosazene vs. pocatecni vklad (= rozumej usili) a tot vse. Tudiz me trosku zarazi tve trvzeni, ve stylu „Cech uspech nepreje“. Neexistuje na behej.com asi nikdo, kdo by nechtel videt Cecha na OH. Ale Bary cesta, ci spise jejiho trenera, je cesou spise ke zraneni, nez na OH. Alepson s tim, jake ma treninky. A to, ze se vic fandi zacatecnikum nez lidem urcite vykonnosti? No, ti co zacinaji, tak maji vetsi sanci to zabalit, kazdy vi, ze vydrzet u neceho noveho, co mi treba moc nejde, je tezke a tak se povzbuzuje. Kdyz jsi lapen, uz tolik podpory netreba.

Hodne stesti ve Florencii.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Tábor

Celkem 15157,34 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:46 (2016)
půlmaraton: 1:17:34 (2014)
maraton: 2:46:17 (2014)

otilrak muž 18.11.2014 08:36:54

>> skritek Hugo, 18. 11. 2014 08:21:41

Prakticky jsi napsala to samé co Jitka. Třeba pod posledním reportem po Chicagu to bylo celkem v pohodě, ale pod tím prvním to byl slušný masakr. A to byla teprve na začátku tréninku.

Škoda, že Bára nenapsala podrobněji svůj tréninkový plán. Třeba by to mnohé objasnilo.

Možná jsem v nějakých názorech trošku moc extrémní, ale někdy je lepší to trochu více přikreslit a být drsnější. ;-)

K problému erroru: Na blogu mám číselnou ochranu proti spamu pod tlačítkem odeslat. Vím, že je to nešikovně umístěné, ale jinak mi to tam nejde dát…

Motto: Zkusil jsi to. Selhal jsi. To není důležité. Zkus to znovu. Selži znovu. Selži lépe. (Samuel Beckett)
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 18.11.2014 08:41:21

>> otilrak, 18. 11. 2014 08:36:54

Ciselnou ochranu jsem videla, ale stejne to neslo :-(.

Uz ladis na maraton?

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 18.11.2014 08:52:44

>> otilrak, 18. 11. 2014 08:36:54

Vidis, sam pises, ze „nekdy je lepsi veci trosku prikreslit a byt drsnejsi“ a pred tim se vyjadrujes, ze pod timhle prvnim clankem to hodnoceni Bary byl masakr. No nebyl. Jen vetsina lidi napsala svuj nazor. A nekdo ho napsal decentneji a nekdo drsneji, neb bud to vnima jako ty a nebo nema potrebu halit svuj nazor do opatrnych sdelenich, ktera nikoho neurazi. Nekdy to bylo drsnejsi, ale pokud by tady nediskutovala skupina lidi, co tomu vice ci mene rozumi, tak by to Bara schytala mnohem vice. Viz rada diskusi pod clanky na zpravodajskych serverech, kde si kazdy rad ( v ramci anonymity), kopne.

Jsme sportovci a ti neco vydrzi. Je zbytecne byt citlivka a radeji ten sport berme s nadhledem. ;-)

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Tábor

Celkem 15157,34 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:46 (2016)
půlmaraton: 1:17:34 (2014)
maraton: 2:46:17 (2014)

otilrak muž 18.11.2014 08:57:48

Jasně, že to musíme brát s nadhledem. Jen mi to přišlo jako dobré téma, které splnilo svůj účel. :-D

Ladím, ladím, i když toho už moc nestihnu. Zbývá mi jen jeden dlouhý běh, pak nějaký trénink rychlosti a už jenom odpočívat, běhat klidněji a moc se nenamáhat. Zbývá jen 12 dní. V měsíci po Benešově jsem ale dal hodně dlouhých běhů, takže na vytrvalosti zapracováno je. rychlost se mě naštěstí stále lehce drží z dřívějška. Cítím se lépe než před Bratislavou, jsem hodně zvědavý jaký ten maraton bude. :-)

Motto: Zkusil jsi to. Selhal jsi. To není důležité. Zkus to znovu. Selži znovu. Selži lépe. (Samuel Beckett)
avatar

bjerndi muž 18.11.2014 09:27:32

Já to četl taky a trochu nevím jak si to přeložit, protože mi příjde, že Otilrak má stejnej problém jako Barča. Vidí jen ty lidi kteří napíšou něco co se mu nelíbí, třeba jako já a pak to považuje za nějakej osobní útok a snad osobní antipatie, přičemž třeba pokud můžu mluvit tak v tom byl úplně vedle jak ta jedle, což snad časem pochopil. Jinak si nemyslím, že lidi by Báře nepřáli úspěch. Je to spíš kombinace tak všeho, nereálných plánu, nereálného vyhodnocení tréninkových pokroků /nepokroků a trochu nesmyslného PR ze strany běhej, protože asi nejen mě napadne, proč se nepíše o mladých pracujících běžkyních ( to jsou vlastně všechny ) které to dělají taky pro radost a ty šance mají mnohem reálnější. Tady nechci Báře nijak křivdit, protože podle toho co sem házel Slavok, tak o tuhle kampan nestála. Jinak souhlasím se Skřítkem, myslím, že jako vë vetšině případů to celkem dobře vystihla

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 18.11.2014 09:30:04

K blogu: Kalkulačky samozřejmě fungují i tak, že je možné zadat na kratších vzdálenostech výkon, který dotyčný sice nezaběhl, ale má důvody předpokládat, že by ho za dobrých podmínek zaběhl.

Jinak ale souhlasím, že někdy posuzování lidmi z fora je příliš povrchní, protože málokdy víme, co přesně se v závodu dělo, jaká byla příprava, či co dotyčný zamýšlel. Dokonce i když se to snaží dotyčný vysvětlit, tak to nemusí moc změnit. Je třeba si to ale uvědomovat, a diskutujícím nepřikládat špatné úmysly, i když třeba pro mě toto bývá těžké, když druzí vedou své řeči bez ohledu na to, co se snažím sdělit a vysvětlit (přitom jsem na poměry běžců z fora nebývale otevřený).

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

bjerndi muž 18.11.2014 10:02:54

Petře to je těžké. Osobně se většinou spíš zdržím odlišného názoru než máš ty, pokud mě to fakt netrkne pořádně, protože vím, že nemáš moc diskuzi v lásce aspoň co se týče pohledu na Tvoje běhání. Jenže když se k tomu přičte, že pro většinu lidí ( včetně mě ) pokrok kterého si dosáhl obdivuhodný + přátelský styl kterým vystupuješ, tak z toho vychází, že většina lidí Tě tady jen poplácává a když se pak setkáš s nesouhlasem, tak jsi z toho rozhozenej ( i z toho důvodu Ti lidi prostě ty odlišný názory nepíšou, protože je prostě slyšet chtít nebudeš )

Nalezené položky: 175 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.