Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Jak vybrat obuv. Nebo běhat bosí?

Jak vybrat obuv. Nebo běhat bosí?
foto: archív behej.com

Dagmar Lisá (Mostecká) | 16.04.2012 | přečteno: 80692×

Trend vysoce odtlumených, masivních bot se vzduchovými nebo jinými polštáři pomalu, ale jistě ustupuje a stále více se prosazuje návrat k přirozenosti, a to k běhu naboso. Nebo alespoň skoro naboso. Opatrnější výrobci své nové modely ztenčují, ti odvážnější rovnou vyšli s botou-nebotou, nebo spíše gumovou ponožkou známou jako „pětiprsťáky“.

Chůze naboso je pro člověka přirozená a zajišťuje dostatečnou stimulaci chodidla. Stimulace receptorů zlepšuje vnímavost nohy, tím se zlepšuje komunikace nohy s mozkem, což ve svém důsledku vede k lepší aktivitě nejen drobných svalů nohy, ale i svalů celého těla. Naše otupělé a oploštělé nohy nejsou na takovou chůzi navyklé a nemusí se jim to zprvu líbit. Nošením pevných odtlumených bot tyto funkce nerozvineme.

Pokud budete opatrně a po troškách zkoušet chůzi nebo běh naboso, noha začne fungovat lépe, a lépe bude schopna běh naboso odpružit. Doporučuji začít opravdu postupně. Až bude tepleji, vyberte si místo, kde je jemná tráva a v rámci svého tréninku se na chvilku zujte a projděte se nebo se proběhněte bosky. Opravdu nezačínejte s během naboso na lesní cestě plné kořenů a kamínků, a už vůbec ne na úplně tvrdém povrchu. Také nemějte za cíl, pokud nejste zvyklí, že poběžíte celý trénink naboso. To by vám rozhodně neprospělo a navíc by vás to zcela odradilo.

Boty tedy – alespoň prozatím – rozhodně potřebujeme. Jejich výběr je velice individuální. Když si botu obujete, měla by vám být příjemná. Ne vždy je pocit příjemnosti ten rozhodující. Často nám totiž bude příjemná bota, která je hodně vyztužená a zpevněná právě proto, že v ní noha nemusí „nic dělat“. Takové ulehčení se vám pravděpodobně vůbec nevyplatí.

Můžeme to zobecnit: Co je nám příjemné, to nás zpravidla nijak nerozvíjí a nikam neposouvá. Stejně tak je to s botou. Bota, která vám dá plnou pasivní oporu, vyřadí všechny důležité funkce chodidla – funkci senzoru, úchopovou a odrazovou funkci. Proto pozor na boty, v kterých se vám chodí jakoby samo!

Zkoumejte, zda při chůzi cítíte prsty, a když prsty zatlačíte dolů, bota se alespoň trochu ohne. Nebo jde o botu, která má zvednutou špičku a bota se při chůzi jakoby sama odvaluje? To vám může dát právě ten pocit nenáročné chůze, je to ale na úkor vyřazení prstů, což má neblahý vliv na příčnou klenbu, lýtko, achilovku a práci svalů celého těla.

Velká polemika se vede nad botami neutrálními a pronačními. Pronační boty mají za cíl redukovat nadměrný pronační pohyb. Pronace je odborný termín pro pohyb, při kterém se vnitřní část nohy blíží k zemi. Tento pohyb je při došlapu do jisté míry fyziologický. Noha se má došlapem mírně oploštit. To je právě jeden z mechanismů odpružení.

Problém vznikne, je-li pronace nadměrná. Tzv. běžec s nadměrnou pronací je ten, kterému při došlapu příliš padá vnitřní strana nohy dolů, tedy padá podélná klenba a vbočuje se vnitřní kotník. Je to odchylka způsobená zpravidla svalově. Určité svaly nepracují, neudrží tedy nohu ve správném postavení a noha padá dovnitř. Pronační bota je tedy bota, která jedinci s padající vnitřní stranou nohy tuto část nohy podepře silným vyztužením. Otázka je, jestli je to dobře a opět je to velice individuální. Někomu toto podepření může prospět, někomu ne.

Každý máme nohu trochu jinak postavenou, ale tato odlišnost je do značné míry dána různými drobnými poruchami funkce chodidla, které lze ve většině případů odstranit. Není tedy úplně efektivním řešením volit botu dle své odchylky. Taková bota vás pak nenavádí k nápravě odchylky, pouze ji úspěšně či neúspěšně kompenzuje. Vbočený kotník se dá totiž velice dobře vycvičit a vy si můžete velice přirozeně nohu napravit a zpevnit ve správném postavení. Správná funkce nohy je zásadní pro fungování celého těla a pasivní opora správnou funkci nohy nezajistí. Pozor tedy na nadužívání pojmu pronace a s pronačními botami obezřetně!

Dagmar Mostecká, www.bebalanced.cz


RADY PRO NÁPRAVU CHODIDEL VČETNĚ DOPORUČENÝCH CVIČENÍ NALEZNETE V NOVÉM BĚHEJ, KTERÉ VYCHÁZÍ 22. DUBNA

Anketa

Myslíte si, že zdraví chodidel může ovlivnit i výkon běžce při závodech?

ano
 
258 hl.
ne
 
6 hl.
Celkem hlasovalo 264 uživatelů.

Komentáře (Celkem 224)

Nalezené položky: 225 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další Poslední
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 20.04.2011 11:26:36

>> Komsomolec, 20. 04. 2011 08:45:52

Samozřejmě, že většina lidí (i ti výkonnostní nebo dokonce profíci) běhá většinu času pro radost a dobrý pocit. Jenže, ne všichni u tohoto skončí. Někdo má rád výzvy, někdo překonává rád své limity atd. A teď mi není jasné, jak natrénuji a adaptuji pohybový aparát na extrémní výkon způsobem, který tedy na extrémní výkon stavěný není (bosoběh). Tudíž jak to chápu, bosoběh apriori odmítá extrémnější závodění… Toho jsem se tu chtěl dobrat. Prostě bosoběh není univerzální řešení pro každého a pro každou situaci. Minimalistické boty možná ano, ale ještě o tom nejsem 100% přesvědčený.

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 20.04.2011 11:29:12

>> Luckyboy, 20. 04. 2011 11:26:36

Napsal jsi to pěkně. Myslím, že si rozumíme. ;-)

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 20.04.2011 11:30:40

>> Kostěj, 19. 04. 2011 23:57:14

Možná si jen nerozumíme v pojmu minimalistická obuv :). Pokud budu brát definici neutrální boty od Petera, čili obuv, která nemá rozdíl mezi výškou paty a špičky, tak tomu věřím. Jenže definice minimalistické obuvy záleží na míře fundamentálnosti běžce směrem k bosoběhu. Pokud se shodneme, že bota typu „závodka“ je minimalistická bota, tak myslím, že by to neměl být problém.

>> PeterFabok, 20. 04. 2011 08:10:09

Nemáš třeba video z rozbahněného terénu? Případně nevíš, jestli tenhle člověk absolvoval nějaký ostřejší kros?

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 20.04.2011 11:44:28

>> Luckyboy, 20. 04. 2011 11:30:40

Zola Budd běhala naboso také krosy, i když nic extrémního. Pravdou je, že sama říká, že v tréninku běhala dlouhé tratě v botách, i když botách made in 1970´s, takže spíš v takových amerických partizánkách. http://www.lowdensitylifestyle.com/…a_budd86.jpg http://www.youtube.com/watch?…

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 20.04.2011 11:57:51

>> Luckyboy, 20. 04. 2011 11:30:40

barefoot ted je ultrabezec, ktory primarne beha naboso, dlhe zavody vo VFF resp. v huaraches, ktore vyraba a predava (Luna sandals). povrchy na FB nespomina, vzdy pise len kde ma prednasku ;)

vlastne je to ale jediny bosobezec z postav knihy born to run – preto je to super kniha, ze neriesi „v com“ ale „ako“ a „preco“

… k tym neutralnym botam: jeden parameter ktory sledujem je ten drop, druhy nemenej dolezity je podpora klenby – a tu uz najdes tych modelov menej. samozrejme sa da bavit o tvrdosti gumy podrazky a tlmeni – cim mensie tlmenie, tym „neutralnejsi­a“ bota.

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

maraton: 3:01:36 (2011)

Luboš Brabec muž 20.04.2011 11:58:35

>> Luckyboy, 20. 04. 2011 11:30:40

Definice minimalistické boty jsou různé, ale našel jsem kdysi jednu zajímavou, která zní zhruba takto:

  1. Minimální či nulový rozdíl mezi výškou špičky a paty (to řada silničních závodek nemá).
  2. Široká špička, tedy velký prostor pro prsty (ani tady klasické závodky většinou neobstojí).
  3. Homogenní podešev, kde špička a pata nejsou konstruovány odlišně, ale prostě to celé tvoří jeden celek. Samozřejmě bez nějakých torzních můstků, podpěr atd.
  4. Nízká hmotnost.
avatar

Kamhajek

Celkem 10023 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:29 (2003)
půlmaraton: 1:39:09 (2013)

Kajmann muž 20.04.2011 12:07:57

>> Komsomolec, 20. 04. 2011 10:51:37

Mám bosoběh docela rád, ale to vaše někdy až nekritické „strašení“ ne! V dnešní době jsou právě bosé nohy nejvíce ohroženy plísněmi, ještě jsem neslyšel, že by někdo dostal, nebo masivně rozvinul mykózu pomocí vlastních bot s čistými ponožkami. Možná někdo běhající celou sezonu v jedněch nepraných. :-D A pokud mykózu máš, stejně, s ohledem k ostatním, bys měl ponožky a boty nosit! Souhlasím s tím zlepšením kondice, je to i příjemné.

Motto: Proč vlastně běhám, když mě nikdo nehoní?!
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 20.04.2011 12:12:47

>> LemonaidLucy, 20. 04. 2011 08:31:45

ano, je to Ted McDonald… … na takyto trening ti staci fakt maly usek, napr vyschnute riecne koryto s okruhlymi kamienkami, alebo cesty vysypana strkom. alebo lego kocky na koberci ;)

cielom je nacvicit schopnost ponechat nohu a chodidlo relaxovane pri doslape na nerovnost, vtedy mozog optimalne rozlozi vahu – nie je to teda o hrubke koze ani o prekonavani bolesti ;)

to all: vacsina ludi si mysli, ze behanim naboso nutne zhrubne koza – skutocnost je taka, ze koza spevnie a je viac elasticka, ale brutalne nezhrubne. noha si nebuduje podrazku, je to o rozkladani hmotnosti a znizovani trenia spravnou technikou. koza zvykne zhrubnut na exponovanych miestach(hlavne zospodu medzi palcom a druhym prstom) v pripade niektorych typov minimalistickych topanok (u niektorych pri vff kvoli nie idealnemu sizingu, u vacsiny pri huaraches).

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 20.04.2011 12:16:32

>> Kajmann, 20. 04. 2011 12:07:57

mykoza je spicka ladovca, ktora primarne nesuvisi s cistotou prostredia, ale so stavom organizmu a imunitneho systemu. keby to tak nebolo, dostal by ju kazdy jeden, kto ide na plavaren. to iste plati aj o chodzi naboso po hovnach od holubov a inom znecisteni. crepiny skla a pouzite ihly su uz ina vec ;)

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 20.04.2011 12:18:46

>> Luboš Brabec, 20. 04. 2011 11:58:35

Ještě bych doplnil: 5. Bota má být co nejlehčí. Není vhodné tahat na nohou kýble kamení. 6. Podrážka co nejtenčí. Jistě lze vyrobit i podrážku o síle 1mm, která bude mít vlastnosti Vibramové 3mm podrážky, nebo bude i o řád lepší. Potíž je ve skloubení dostupnosti takové technologie za rozumnou cenu. 7. Bota má být levná, neboť na ní není nic, co je drahé. Prodávat odpružené boty v rozmezí 150–250 dollarů, šité asijskými otroky s nulovými náklady, je smutné. Dnešní V5F prodávané za cca. 120 dollarů jsou zcela mimo realitu.

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 20.04.2011 12:35:09

>> Komsomolec, 20. 04. 2011 10:51:37

Co konkrétně myslíš „péčí o nohy, která je samozřejmá všem“? Jestli něco víc než stříhání nehtů a mytí, tak se tímto odhaluji.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 20.04.2011 12:40:03

>> mulisak, 20. 04. 2011 12:35:09

Tak u mužů alespoň ještě pravidelnou péči pemzou, u žen je mnoho možností, jak si zušlechtit nožky. Neboj, nehty na nohou si na rudo lakovat nemusíš ;-)

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km

GriseLouve žena 20.04.2011 12:45:40

>> Komsomolec, 20. 04. 2011 12:40:03

Víš jak by bylo kouzelné potkat bosoběžce, jehož nehtíky by do dálky svítily rudou barvou? :-D

(Omlouvám se za offtopic)

Motto: >> Kráčíš-li po tenkém ledě, můžeš rovnou tančit ... <<
avatar

Žďár nad Sázavou nebo Brno

Celkem 2784 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:07 (2011)
půlmaraton: 1:28:33 (2007)
maraton: 3:48:37 (2007)

Luckyboy muž 20.04.2011 12:56:05

>> Komsomolec, 20. 04. 2011 11:44:28

Se Zolou jsem četl nějaký rozhovor a trochu se o ní informoval již před nějakou dobou. Ona je důkaz toho, že myšlenka běhání naboso není nic nového, co vzniklo v poslední době, akorát teď je to hlavně o marketingovém hy­pu.

Motto: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos. http://luckyboyonthetrail.blogspot.cz/
avatar

Bílovice-Lutotín

Celkem 916 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:59:23 (2013)
půlmaraton: 2:31:28 (2013)

katkaty žena 20.04.2011 13:07:38

Taky budu trochu off topic :-D Kdyz to tak vse ctu a premyslim tak vlastne to co rikaji odbornici na detske boty je tim padem lez taky ze? No rika se, ze detem, ktere zacinaji chodit se maji kupovat boty s pevnou patou atd… no ale podle vseho tady bych rekla, ze by bylo lepsi jim dat spis plataky a nebo nic(v ramci moznosti) Muzu to teda takhle chapat? Nebo je to jinak?

Motto: Pomalu, ale jistě... :)
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 20.04.2011 13:15:34

>> katkaty, 20. 04. 2011 13:07:38 vsetky deti do 2 rokov maju plochu tukovitu nozku. postupne sa im vyvinie klenba, do 2 rokov urcite dieta s normalnymi parametrami koxy a kolena nepotrebuje korekcne topanky. pevna pata ma vyznam.

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Kamhajek

Celkem 10023 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:29 (2003)
půlmaraton: 1:39:09 (2013)

Kajmann muž 20.04.2011 13:26:47

>> PeterFabok, 20. 04. 2011 12:16:32

Připouštím, ale každý jeden nedostane mykózu také, a já myslím, že hlavně proto, že se plovárny dezinfikují. A to minimálně jednou za den s povinným střídáním dezinfekce(dnes už veskrze týdenním).

Motto: Proč vlastně běhám, když mě nikdo nehoní?!
avatar

Sloviensko

rudo muž 20.04.2011 13:47:24

australske bosobehe dievky si pochvaluju ze trening na betone pekne nozky obrusi a uz nemusia doma pilovat s pilnikmi a brusnymi kamenmi

Peter spravne poukzal na to ze hruba koza, otlaky atd vznikaju v podstate ako dosledok nespravnej techniky, ked kontakt koza-cesta ma v sebe nejaky prenost sily, momentu, napriklad torzneho – odraz z vytocenej nohy alebo odraz s vytacanim, pripadne dopad s brzdenim atd, ked sa noha polozi zhora na zem a dotyk nevyvola ziadne brzdenie, ani bocno korekciu ani vytocenie a odraz – zdvih je tiez cisty, tak by nemalo vznikat ziadne namahanie a ziadny pluzgier.

ked sa bezi v botach a su pluzgiere je to jasny dokaz napriklad brzdiveho dopadu na zem – pri overstariding alebo pri zbiehani kopcov a p[luzgiere sa robia na patach alebo na prstoch pripoadne cerneju nechty – noha sa tlaci v bote dopredu lebo sa vyzaduje brzdiaca akcia zlej bezeckej techniky.

mam aj vlasnu skusenost z chodeckych 24H, az teraz zacinam prerabat svoju chodecku techniku ale v predoslych rokoch som si vzdy behom prvych 6–10 narobil pluzgiere v botach, vacsinou na patach, pricom som striedalk boty aj menil ponozky, mazal atd.

az ked uz to riadne bolelo a palilo, tak som nasiel techniku chodze, sice pomalsiu ale taku kde uz dalsia namaha koze nebola a dosiel som 24H bez zhorsenia pluzgierov. Teraz je uloha naucit sa techniku poriadne a prerobit ju do rychlosti, tu hovorim o chodzi v botach ale princip pluzgiere – technika je ten isty.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 20.04.2011 14:00:11

>> Kajmann, 20. 04. 2011 13:26:47

je to silne OT, ale dezinfekcia prispieva k oslabeniu imunity. imunitny system je prirodzene posilnovany permanentnym kontaktom s okolim, ktore je za normalnych okolnosti plne vselicoho. sterilita ho otupuje

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Kamhajek

Celkem 10023 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:29 (2003)
půlmaraton: 1:39:09 (2013)

Kajmann muž 20.04.2011 14:18:03

>> PeterFabok, 20. 04. 2011 14:00:11

Jo, je to OT, končím … o tomhle bychom mohli diskutovat donekonečna. Začínáme řešit paradoxy a dokazujeme kruhem. Asi bychom skolnčili u toho, co bylo první. (Znáš to: Holí holič sám sebe, když může holit pouze muže, kteří sami sebe neholí?! :-D )

Motto: Proč vlastně běhám, když mě nikdo nehoní?!
avatar

Bílovice-Lutotín

Celkem 916 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:59:23 (2013)
půlmaraton: 2:31:28 (2013)

katkaty žena 20.04.2011 15:31:15

>> PeterFabok, 20. 04. 2011 13:15:34

A co ty pouzivas(budes pouzivat) u deti? Je teda lepsi slabsi, tensi botka nez nejaka vysoka ci tvrda obuv?

Motto: Pomalu, ale jistě... :)
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 20.04.2011 16:19:00

>> katkaty, 20. 04. 2011 13:07:38

Vzpomínám si na jeden pediatrický argument pro malé, tvrdé, obepínající botky pro děti: aby dětem nenarostly velké nohy… Nevím, zda všechny, ale podstatné množství argumentů ve prospěch dětských cihel je destruováno dětmi vyrůstajícími ve velké Indii, Asii, v Oceánii, Africe a samozřejmě v jižní Americe, kde se bosky chodí pořád ještě velmi často. Rád bych si přečetl studii, která by bosé děti a vývoj jejich nožek klasifikovala jako „nezdravé, nezodpovědné jednání.“ Co někdy evropské nebo americké děti musí zkusit v zájmu tzv. „vědy“ a „lékařské péče“ (např. očkování) podle mého soudu často hraničí se zdravým rozumem.

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

Bílovice-Lutotín

Celkem 916 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:59:23 (2013)
půlmaraton: 2:31:28 (2013)

katkaty žena 20.04.2011 16:29:22

>> Komsomolec, 20. 04. 2011 16:19:00

Koukam, ze ty jsi hodne alternativni clovek :-P Samo nic proti ;-)

Motto: Pomalu, ale jistě... :)
avatar

Praha - New York

10 km: 0:36:30
půlmaraton: 1:28:55

Komsomolec muž 20.04.2011 17:12:58

>> katkaty, 20. 04. 2011 16:29:22

Jak moc alternativní, to je otázka a musí to posoudit ostatní. Jen mi připadá, že se čím dál tím víc ocitám ve světě „Alenky v říši divů“, tj. ve světě, kde se lidé diví jinak přirozeným věcem. Některé divení a otázky jsou nejen unavující, ale skoro i bolestivé: ty běháš, ty jezdíš na kole, ty se hýbáš, ty běháš bos, ty nejíš maso, bydlíš ve městě a nechceš auto, ty neměníš manželku či celou rodinu co dva roky, ty nejsi cool a nejedeš v dynamice doby? Pro odlehčení: vzpomínám si, kolik moc lidí jsme vídávali v knihovně Amerického kongresu – naboso a tak tak oblečených. Když pak přijeli Američané k nám, tak skupinu 7 nádherných neobutých děvčat nepustil vrátný do knihovny v Klementinu se slovy: že by dámy poťapaly podlahu. To byl zlom, kdy nastal nový svět ;-) Krása, normalita a obyčejnost přestaly existovat ;-)

Motto: "Zadarmo jste dostali, zadarmo dejte." Skutečnosti, které máme rádi a milujeme, se nedají měřit časem, natož stopkami.
avatar

10 km: 0:39:31 (2011)
půlmaraton: 1:31:19 (2012)
maraton: 3:10:28 (2014)

Glacier muž 20.04.2011 18:05:26

>> Rico, 20. 04. 2011 10:41:19

to si snad neodporuje, ne?

Motto: if u run on the earth with the earth u can run forever
avatar

10 km: 0:39:31 (2011)
půlmaraton: 1:31:19 (2012)
maraton: 3:10:28 (2014)

Glacier muž 20.04.2011 18:06:22

>> Amater, 20. 04. 2011 10:23:08

a ty si zase klidně nič svoje nohy dále ;)

Motto: if u run on the earth with the earth u can run forever
avatar

10 km: 0:39:31 (2011)
půlmaraton: 1:31:19 (2012)
maraton: 3:10:28 (2014)

Glacier muž 20.04.2011 18:10:16

>> Mary, 20. 04. 2011 09:24:53

i v mrazech se dá behat bos, lec s obtizemi, zatim jsme prvni zimu peckal s V5F – bez ponozek a moje nohy na to zatím nic neříkali…čím tvrdší kůže – tím méně bolí štěrkové kamínky, klacky a jiné věci, takže pro mě je to tak leda plus:

ale nekdy to taky boli po 25km na betonu se sterkem ;) http://img101.imageshack.us/…img1975m.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/…027550_n.jpg

Motto: if u run on the earth with the earth u can run forever
avatar

10 km: 0:39:31 (2011)
půlmaraton: 1:31:19 (2012)
maraton: 3:10:28 (2014)

Glacier muž 20.04.2011 18:15:30

>> Kajmann, 20. 04. 2011 12:07:57

na nochach je zlaza, ktera je nejvice se potiic – tzn mit boty – znamena vetsi moznost chytit mikozu, ci cokoliv jineho

„The recently shod from the developing world are under no such illusions about the benefits of footwear. They know that diseases acquired by being barefoot are rare and are not communicable. Whereas their feet feel fine when they are barefoot, they are painful when they wear shoes, and they remain so after they are removed. They find them unsafe because shoes cause them to trip and fall. They note that it is more tiring to walk and run wearing them. They may not know that the plantar surface has the highest density of sweat glands of any body part, but they notice foot stench for the first time in their lives when they remove their initial shoes, and wonder why people in the developed world tolerate this disgusting condition of keeping their feet perpetually bathed in sweat through footwear use. They avoid them when they are not required. They dismiss shoe wearing as a purely illogical price that must be paid for entry into the colonialist created educational system, administration and industry – simply another mandated change in a sensible traditional practice required to escape from poverty.“

Motto: if u run on the earth with the earth u can run forever
avatar

10 km: 0:39:31 (2011)
půlmaraton: 1:31:19 (2012)
maraton: 3:10:28 (2014)

Glacier muž 20.04.2011 18:18:21

>> PeterFabok, 20. 04. 2011 08:14:57

jenom sem rejpal, protože nemám rád barefoot Teda ;) – ale jak jsem viděl, bylo tam asi 6 lidí?

Motto: if u run on the earth with the earth u can run forever
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 20.04.2011 18:18:43

>> katkaty, 20. 04. 2011 15:31:15 moja 2-rocna dcera chodi doma bosa alebo v protismykovych ponozkach, vonku v topankach bez podpory klenby s plnou patou.(naboso mi nedovoli zena) je radost ju sledovat ako krasne rovno naslapuje pri cisto gravitacnom pohybe. ona je pre mna najlepsi ucitel efektivneho behu. a druha este nechodi…

Motto: the best runner leaves no trace
Nalezené položky: 225 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.