Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít
Index » Běžecký trénink » Priprava na jarni maraton

Priprava na jarni maraton

Nalezené položky: 1596 První Předchozí | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | Další Poslední
avatar

Desert muž 02.07.2019 12:36:41

>> peco_slimak, 02. 07. 2019 11:54:01

nepochopil jsi :-(

en til, en til, en til:

" křeče máš, pokud je narušena rovnováha prvků K, Na, Ca, Mg, nebo častěji K -Mg, banán obsahuje K +Mg, třešně a merunky určitě K, takže pokud máš málo Mg, měl by jsi ho z něčeho do organismu dostat" :-P

s NaCl nemá problém nikdo, tělo je zátěžově limitováno funkcí buňky, a ta má jako hlavní prvek K, prvek který snižuje jeho stráty je Mg, samozřejmě je dobré mít i dostatek Ca, ostatní stopové prvky jsou indiviíduální :-)

avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:11 (2006)
maraton: 2:42:13 (2006)

Ondriško muž 05.07.2019 08:52:51

>> ttomino1980, 01. 07. 2019 17:05:29

Ku tomu vyladzovaciemu dlhšiemu behu mi toto napadlo: mladé pušky robili aj také veci (kedže sa obavali ci v nedelu MMM zabehnu) že v maratonskych začiatkoch si v štvrtok pred nedeľným maratónom dali veľmi svižnú 30, neskôr ked boli väčší 3h beh tiež v pekne svižnom móde, nuž a ked už boli kusok veľkí, a v ultramaratónskej dobe, 6h beh v teréne. Malo to 2 vysoko pozitívne efekty:

  1. Vynikajúco to zabraňovalo prepaľovaniu prvej polovice (človek bol rád že beží :-D, a
  2. Nedochádzalo k tomu, žeby mladú pušku vynášalo v zákrutách a mala problém s udržaním sa na trati vo vymedzených hraniciach :-D

Ku Pecovi : ano, šiel išiel s kožou na trh, ale ved to nemusel, a kedže to je verejné forum, tak musí počitat ako s nesúhlasom tak aj s kritikou. A ked robí v behaní a pretekaní triviálne chyby, nehovoriac o hlupostiach, pričom sťa maratónske batoľa ,,poučuje´´ zrelých mužov, tak mu to napíšem. Má obrovské rezervy-rovnako ale obrovský priestor na zlepšenie vo všetkých smeroch. Je na ňom čo si vyberie, či vypisovať somariny alebo makať na sebe :)

avatar

Celkem 1343,64 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:17 (2016)
půlmaraton: 1:26:10 (2017)
maraton: 3:13:13 (2016)

peco_slimak muž 06.07.2019 09:55:02

Este raz dakujem za vsetky rady hlavne Matovi,Ondriskovi a Desertovia ostatnym za povzbudzujuce slo­va.

Prave preto som isiel s kozou na trh,zistit kde robim chyby,co sa podarilo.Jednoz­nacne sa flakam a chyba mi trening rychlosti na hranici Vo2 max.Viem kde mam rezervy a iba dalsim treningom zbadam ake su velke.

Davam si cas do konca roku na zlepsenie desiatky pod 38.min a ak to nepojde ostanem pri behu pre radost.

Beh mi dava slobodu a preto niekedy vyrazim bez ciela len si uzit prirodu a samotny pohyb,nechcem byt stale viazany casmi,tempami,ki­lometrami.

avatar

Bratislava

Celkem 142498 km
Minulý měsíc 0 km

Mato muž 08.07.2019 14:42:15

>> peco_slimak, 06. 07. 2019 09:55:02

Nedavaj si casove ultimata a ani do kedy ich chces dosiahnut. Telo nefunguje ako IT projekt a zlepsenia mozu prist necakane po drobných upravach tréningu, stravy, regeneracie, doplnkových cviceniach, atd. Na kazdeho to ma iny vplyv a nikto sa nevyvija tabulkovo. Niekto je naozaj talentovany a na kazdy, co i len drobny stimul, reaguje rychlo zlepsenim. Iny ma talentu pomenej a vsetko si vyzaduje dlhsi cas na badanie efektu na vykon… Beh si mozes uzivat aj pri sutazeni a zlepsovani najlepsich vykonov. Je len na tebe, aky tlak na seba vyvinies a ci si ho pripustis. Ja by som povedal, ze pokial nebojujes aspon o republikove placky, tak akykolvek tlak na seba je uplne zbytocny a umelo vytvoreny – predovsetkym sebaprezentovanim sa na sieti (vo vseobecnosti uvadzam, neber to osobne). Skratka trenuj tak, aby si sa zlepsoval a ak dosiahnes urcity – podotykam arbitrarny – ciel, tak super, ides dalej. Ak nie, tiez super. A az sa niekolko sezon nezlepsis vôbec a nie si ochotny tomu venovat viac casu, ci usilia, tak potom si povedz, ze osobaky uz mas skompletizovane. Vtedy nastane cas k hladaniu novych vyziev – ci uz vo vzdialenosti, inej discipline, alebo v zlepseni zdravia, celkovej vsestrannosti, ci inak. Vzdy si to vsak treba uzivat. Jediny, kto ma ospravedlnenie na neuzivanie si sportu a aj tak ho vykonava, je profik, ktory by sa inak nevedel uzivit. Hocikto iny ma len nespravne nastavenie.

avatar

Celkem 10 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:48 (2019)
půlmaraton: 1:34:33 (2017)

Meescha muž 10.07.2019 10:49:56

>> Mato, 08. 07. 2019 14:42:15

Ahoj Mato, měl bych jen poznámku k tomu tlaku, který si člověk vytváří sám na sebe. Tohle je dané povahou a těžko s tím něco dělat. Já jsem nervózní před každým závodem, i když vím, že mi vůbec o nic nejde, dokonce cítím nervozitu i před těžkými tréninky. Je úplně jedno, jak si to racionálně vysvětlím, prostě nervozitu cítím. Možná je to způsobeno tím, že jsem vždy byl „závodní typ“ a i když jsem se v dětství (sic jiný sport) mohl v tréninku trápit, tak na závodech jsem dokázal ze sebe vytáhnout to nejlepší. Pravda, vytrvalostní běhání ve mě ten zabijácký instinkt částečně zabilo, ale na středních a krátkých tratích tam pořád je…

No a téma motivace, když už člověk není nejmladší, to by si zasloužilo vlastní vlákno a moc rád bych si početl, kde lidi berou ten motor. Pro někoho se jedná obsesi běháním, pro jiného jde o čistou závislost na pohybu, další vidí cíl v pokoření časů, nebo ve sběru medailí. Ostatně, co pohání Tebe, když stále běháš velké množství kilometrů, což je časově velmi náročné, přitom výkony z mládí asi těžko dorovnáš?

avatar

Bratislava

Celkem 142498 km
Minulý měsíc 0 km

Mato muž 10.07.2019 11:36:16

>> Meescha, 10. 07. 2019 10:49:56

Nervozita pred pretekom, ci tazkym tréningom je skor ocakavanie bolesti (parasympaticus a sympaticus bojuju medzi sebou) a bez tejto nervozity by telo nevyplavilo dostatok adrenalinu a neskor endorfínov, aby si ju vôbec zvladol. Takze tato nervozita je namieste. Potom je tu iny tlak, ktory si v sebe ludia zivia sami a da sa ho eliminovat, pripadne vyrazne zredukovat. Vytvarat si tlak z toho, aby som dosiahol xx:yy na zz trati, je pre hobika kontraproduktivne. Ano, chciet sa prekonat a trosku viac zo seba vytiahnut, je fajn, o tom je sport. Ale ked ten ciel je skratka pritazky, tak co? Je to zlyhanie? Vôbec. Akceptovanie vlastnych limitov je sucastou dospenia. A to aj napriek vsetkym tym vzletnym sloganom, ktorých je plny internet. Ludia nie su stroje, ale krehke organizmy.

Mna pohana radost z pohybu a dost velka zavislost na endorfínoch. No a potom jedno tvrdenie od uznávaného sportoveho lekara (parafrazujem): Ten, kto vykonnostne sportoval do urciteho veku, ma psiu povinnost do konca zivota vykonavat pravidelny kazdodenny pohyb, aj ked mozno uz nie sutazny. Je to povinnost voci srdcu a psychike. Srdce výkonnostného sportovca je tak zvacsene, ze sedavy sposob zivota ho spravi uplne nevykonnym. To uz by ste lepsie spravili, keby ste nikdy v zivote predtým nesportovali.

A k velkemu mnozstvu kilometrov- je to tak 70% objemov, co som behal este cca 5 rokov dozadu. Takze nic znicujuce (80–110km tyzdenne), skor mam pocit, ze nic nerobim, ak k tomu pravidelne nebicyklujem, na co mam malo casu. Inak mas pravdu – nejake casove vyzvy ma uz nechavaju chladnym.

Nalezené položky: 1596 První Předchozí | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.