Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Létajícího Dana nezdolalo ani úmorné vedro

Létajícího Dana nezdolalo ani úmorné vedro
foto: Martin Symon

Radek Narovec | 12.06.2010 | přečteno: 18964×

Dan Orálek se v sobotu stal jasným vítězem běhu na 85 kilometrů, nejtěžší části nového jihočeského trojzávodu Silva Nortica Run. Brněnský běžec, nejlepší český vytrvalec posledních dvou let, obhájil vítězství z „nultého“ ročníku, podobně jako Rakušan Alexander Frühwirth prvenství maratonské. Závod provázelo ohromné vedro a několik běžců na trati zkolabovalo.

Na běžce čekaly v oblasti česko-rakouského pohraničí trasy tří individuálních a jednoho štafetového závodu o délce 85 kilometrů, maratonu a půlmaratonu. Vedly překrásnou přírodou českého a rakouského příhraničí, kromě délky však byly náročné i svou členitostí a střídáním povrchů.

Vytrvalce trápilo zejména velké vedro, když během závodu vyšplhala teplota až na 32 °C ve stínu. Jen stín a sprchy ochotných diváků chránily účastníky závodu před úpalem, posledních osm kilometrů ale vedla trať otevřenou krajinou a běžci byli vystaveni ještě vyšším teplotám. Několik půlmaratonců tak z vedra zkolabovalo, dva museli být dokonce převezeni do nemocnice.

Vítěz ultramaratonu potřeboval na zdolání 85 kilometrů čas 6:33:14. Přestože neměl v sobotu výraznější konkurenci, vůbec se nešetřil a sám sobě naordinoval šibeniční tempo.

„Snažil jsem se držet rovnoměrné tempo, poslední čtyři kilometry jsem běžel v čase pod čtyři minuty na kilometr. Vedro mi nevadilo, klidně mohlo být i větší,“ řekl v cíli Dan Orálek připravující se na červencový závod Badwater ultramarathon v americkém Death Valley (Údolí smrti), kde obvykle panují teploty kolem 50 °C.

„Krizi jsem měl až na posledním velkém kopci, ale i ten jsem vyběhl. Naopak, seděly mi dlouhé seběhy. Chystám se příští víkend na půlmaraton ve Stuttgartu a pak na Olomoucký půlmaraton. Zaměřuji se i na rychlost,“ doplnil pak Dan Orálek k průběhu závodu i něco z nejbližších běžeckých plánů.

Na druhém místě proběhl cílem ultramaratonu s odstupem dvou hodin za Orálkem Pavel Bolehovský (8:33:09) z pražského Kerteamu. I on měl velký náskok na další běžce v pořadí.

Třetí doběhl teprve 27letý Ondřej Mánek z Rakovníka, pro kterého to byla ultrapremiéra za 9:00:38. V ženách se vítězkou stala Alexandra Maixner z Rakouska v čase 10:43:38.

V maratonu si vítězství rovněž do Rakouska odváží za čas 3:13:09 loni první v cíli, Alexander Frühwirth. Druhý za ním doběhl v čase 3:29:05 Jan Prokop z Kerteamu, bok po boku s Miroslavem Štropem. Prokop na svého soupeře velice solidárně počkal, protože věděl, že Štrop v první polovině závodu bloudil a závod si nechtěně o tři kilometry prodloužil.

„Mirek, kdyby se nezaběhl, by byl nejspíš nad mé síly. Přišlo mi z jeho strany taky milé, že se rozhodl spolupracovat, přestože byl v danou chvíli rychlejší. Pak mu ale začaly docházet rychle síly. Znovu podotýkám, že nebýt nešťastného označení jedné křižovatky bych na Míru nestačil,“ uvedl pražský závodník ke společnému průběhu cílem.

Půlmaratonskou distanci ovládl časem 1:29:25 Martin Kosobud, na druhém místě doběhl Ivo Havlíček (1:31:12), pět minut za ním proběhl na třetím místě cílem Martin Dvořák (1:36:11). První ženu v cíli půlmaratonu, Ludmilu Brunerovou, přivítali diváci a pořadatelé v cíli po 1:54:55 běhu.


WEB ZÁVODU

FOTOGALERIE ZE ZÁVODU

Anketa

Hodnoťte závod Silva Nortica Run známkami jako ve škole

1
 
27 hl.
2
 
8 hl.
3
 
1 hl.
4
 
0 hl.
5
 
0 hl.
Celkem hlasovalo 36 uživatelů.

Komentáře (Celkem 271)

Nalezené položky: 272 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další Poslední
avatar

Dobřichov

Celkem 7103 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:16:31 (2012)
maraton: 2:50:29 (2016)

honzaherda muž 23.12.2010 17:27:39

První úsek ultra byl jistě půlka asfalt, druhá část prý skoro celá. Na druhou stranu jsou tam i úseky, kde jsem silniční boty docela litoval. Na asfaltu to aspoň ubíhá, seběh po louce za 35km mně osobně stačil k odpravení nohou. Čistě v terénu by to tak rychle nešlo a každý závod nemusí být náročný povrchem, vždyť je tam plno výživných stoupání a seběhů, to bohatě stačí. Akorát mi nevyhovuje změna termínu, takže v r. 2011 nebudeme obhajovat vítězství ve dvojicích.

avatar

Praha - Modřany

10 km: 0:44:43 (1996)
maraton: 3:59:58 (1996)

olaf, muž 23.12.2010 17:53:54

Podle ohlasů co čtu tady i jinde je to jistě velmi pěkný závod. Trať je docela náročná na převýšení a organizační zajištění je v kvalitě která nemá Čechách obdoby. Přesto nechápu jak se to může jmenovat MČR v Ultra Trailu když je to tolik po silnici? To je přece nesmysl ne? Trail znamená ve volném překladu „úzká stezka či pěšina“ rozhodně ne „lesní asfaltka“. Jestli na základě tohoto zavádějícího názvu přijedou nějací zahraniční trailový běžci tak se budou asi hodně divit.

>> honzaherda, 23. 12. 2010 17:27:39 Po silnici to jistě rychleji utíká, ale trailový (terénní) nebo silniční běh je v podstatě úplně jiný sport a to včetně vybavení.

Motto: dalkovepochody.cz - informační servis dálkových pochodů
avatar

Benešov u Prahy

Celkem 4768 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:16 (2012)
půlmaraton: 1:27:57 (2010)
maraton: 3:19:06 (2010)

chuchvi muž 25.12.2010 12:55:57

Také to nějak nechápu.Závod je to super,ale zařazovat ho do MČR v Ultra Trailu?Viděl bych daleko schopnější kandidáty jako třeba Beskydskou 7.Nehledě na to,že trasa SNR vede opravdu převážně po silnici,takže s trailem nemá nic společnýho.

avatar

Ústí nad Labem

Kostěj muž 26.12.2010 20:11:56

>> chuchvi, 25. 12. 2010 12:55:57

Jo, ale Beskydská sedmička je závod dvojic a vícetic. Což mě zas nekoresponduje s ideou ultraběhání, Beskydy jsou spíše přechod, ačkoli ho někdo může i běžet. Tak vůbec mě nejde na rozum, proč když už někdo vymyslí závod, zaklíná ho velkejma iXkama, slovama jako je extrémní, nářez, nejtěžší, nejvyšší a nejdelší, tak proč tu ideu nedovede až do konce a nevloží závod jednotlivců. (to by možná byla zajímavá sociologická studie o míře únosného rizika ve společnosti, obecně, proč většina lidí nechce jít až na dřeň…) Nicméně máš pravdu, nepočítal jsem to přesně, ale Silva je asi z půlky po asfaltu, čili trail to není.

Motto: kostejuv.blogspot.cz
avatar

Zábřeh

Celkem 13517 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:35 (2014)
půlmaraton: 1:21:49 (2014)
maraton: 2:56:12 (2012)

pancha muž 26.12.2010 20:55:42

>> Kostěj, 26. 12. 2010 20:11:56

Taky se mi nelíbí že je B7 pouze pro týmy. Asi si to někdy zkusím sám (ujít, ne uběhnout). Trasa je známá, tak proč se tlačit v dvoutisícih­lavém davu.

Motto: jiri.hellesi.cz
avatar

Praha - Modřany

10 km: 0:44:43 (1996)
maraton: 3:59:58 (1996)

olaf, muž 26.12.2010 23:02:10

>> chuchvi, 25. 12. 2010 12:55:57 Beskydská sedmička není zas tak úplně vhodná. Mistrovství České Republiky to totiž už je. A to extrémním horském maratonu dvojic, které B7 přidělila Asociace eXtrémních sportů ČR.

>> Kostěj, 26. 12. 2010 20:11:56 Ano B7 je pro velké procento účastníků spíše horský přechod nebo dálkový pochod. Těžko by se v ČR našlo 2000 lidí co by to byli schopní něco takového celé běžet. Ale je třeba říci že výkon prvních dvojic byl na velice vysoké úrovni. Je potřeba si uvědomit že celá trať vede pro většinu smrtelníků téměř neschůdným terénem, špička absolvuje celý závod v noci a do některých stoupání se snad ani nevyplatí běžet. Takže si myslím že ani megaborec typu Daniel Orálek by nebyl rychlejší v řádu mnoha hodin, tak jak si napsal ve fóru B7. Pokud budeš chtít podobný závod mermomocí běžet sám, zkus se porozhlédnout jinde. Pár takových závodů pro jednotlivce se u nás taky koná.

>> pancha, 26. 12. 2010 20:55:42 Pro mě je pořád pochopitelnější, když se tisíce lidí mačkají v Beskydské přírodě než na PIMu na Strakonické dálnici, kde ti ve vedlejším pruhu čudí pod nos pomalu po pojíždějící kolona aut. Letos to byl i v tom davu na B7 opravdu zážitek. Atmosféra je ve společnosti stovek podobně naladěních lidí úplně jiná, než když jsi na horách sám. Kdo tam nebyl neuvěří.

Motto: dalkovepochody.cz - informační servis dálkových pochodů
avatar

Ústí nad Labem

Kostěj muž 26.12.2010 23:20:41

>> olaf,, 26. 12. 2010 23:02:10 Kostěj, 26. 12. 2010 20:11:56 Ano B7 je pro velké procento účastníků spíše přechod nebo dálkový pochod. Těžko by se v ČR našlo 2000 lidí co by to byli schopní něco takov.....

Olafe, v pořádku, Tvůj názor, můj názor. Běžel jsem přes Nízký Tatry, Krkonoše, Novohradský hory … trénuju ve Středohoří, asi máme na schůdnost terénu jinej náhled. Ale beru. Platí to, co jsem napsal na fóru sedmičky, prostě další akce kterou nepoběžím. Prostě pravidla jsou takový, tak je respektuju, ovšem líbit se mi nemusí a pokud je někde veřejná diskuze, tak ji mohu i navštívit a můj názor na věc prezentovat. Což jsem slušně učinil. Požádal bych tě o odkazy nebo alespoň o názvy Tebou zmiňovaných závodů. Z termínovky závodů na mě nic nevypadlo. Děkuju.

Motto: kostejuv.blogspot.cz
avatar

Praha - Modřany

10 km: 0:44:43 (1996)
maraton: 3:59:58 (1996)

olaf, muž 26.12.2010 23:37:27

>> Kostěj, 26. 12. 2010 23:20:41

:-) Chtěl jsem jen přiblížit obtížnost B7. Já mám na schůdnost možná podobný názor jako ty, ale někteří běžci se hodně divili když se v noci zbíhalo rozbahněným suťoviskem v 70 stupňovém sklonu. A čelo závodu se tam opravdu neflákalo. V jednom trochu schůdnějším úseku s Čertova Mlýna dolů do Čeladné měli první čtyři týmy mezičas odpovídající tempu něco přes 3 minuty na kilometr!

Zkus třeba toto:

http://k100.ddmvrchlabi.cz/

http://www.jesenickymaraton.cz/

http://www.dalkovepochody.cz/tsodkd.htm

http://dalkovepochody.cz/ps.htm

Motto: dalkovepochody.cz - informační servis dálkových pochodů
avatar

Benešov u Prahy

Celkem 4768 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:16 (2012)
půlmaraton: 1:27:57 (2010)
maraton: 3:19:06 (2010)

chuchvi muž 26.12.2010 23:50:08

>> olaf,, 26. 12. 2010 23:02:10

Aha,to jsem si neuvědomil.Ten Jesenický maraton vypadá dobře.

avatar

Praha

Celkem 26227 km
Minulý měsíc 3 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 27.12.2010 09:12:10

>> olaf,, 26. 12. 2010 23:37:27

Jako bývalý horolezec. Suťovisko se sklonem 70 stupňů? To je docela dost na to, aby se udrželo na podkladu.

avatar

Zábřeh

Celkem 13517 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:35 (2014)
půlmaraton: 1:21:49 (2014)
maraton: 2:56:12 (2012)

pancha muž 27.12.2010 09:44:41

>> olaf,, 26. 12. 2010 23:02:10

Atmosféra v davu stejně naladěných lidí je určitě úžasná. Svým příspěvkem jsem nechtěl B7 nijak odsuzovat. Spíš to plynulo z mého vztahu k horám, kam jezdím proto, abych si od lidí odpočinul a vychutnal si ten klid. Pro tu atmosféru si zajedu třeba na ten PIM.

Motto: jiri.hellesi.cz
avatar

pbs muž 27.12.2010 10:37:52

>> olaf,, 22. 12. 2010 23:56:34

přesně tak, jedná se o hezký závod, který je ale náročný profilem a délkou, ale ne povrchem, který je hlavně asfalt (cca 75 %) nebo široké zpevněné cesty (zbytek), po louce se běží asi 200m…

avatar

Praha - Modřany

10 km: 0:44:43 (1996)
maraton: 3:59:58 (1996)

olaf, muž 27.12.2010 12:36:12

>> EvženGe, 27. 12. 2010 09:12:10 Máš pravdu, napsal jsem pěknou blbost. Jsou tam spíš pevné kameny než klasické suťovisko a i ten sklon bude asi o dost menší.:-)

Motto: dalkovepochody.cz - informační servis dálkových pochodů
avatar

Praha

Celkem 26227 km
Minulý měsíc 3 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 27.12.2010 14:04:11

*>> olaf,, 27. 12. 2010 12:36:12*To nic, takhle jsem si kdysi naběhl s větrem. Léta jsem tvrdil, že jsem v Tatrách šel při 100 km/hod. Pak jsem si pořídil měřák a zjistil jsem, že při padesátce už mám problémy dokončit krok :-)).

avatar

Praha

Celkem 2755 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:53:45 (1987)
půlmaraton: 2:16:09 (2008)
maraton: 4:48:45 (2004)

anajpo žena 27.12.2010 23:04:34

Zrovna si tak pročítám kolik diskusních příspěvků se objevilo v souvislosti s B7 a Silva Nortica Runem. Zkoukla jsem i odkaz na Krakonošovu stovku s vědomím a tajným přáním si ji třeba příští rok po 30 či více? letech zopakovat(tu trasu 55km)Mám radost, že se zase více popularizují dálkové pochody, které dost upadly v zapomnění a za totáče to bylo super odreagování se od reality.;-)

Motto: Proti narození a ani smrti není léku, v mezidobí užívej radost :)
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 11.01.2011 08:54:01

Bez ohledu zda se jedná o trail nebo silniční běh jsem se letos přihlásil.

Zejména díky doporučení obou loňských nejrychlejších v kategorii ultra, kteří o závodě mluvili jen v superlativech.

avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 11.01.2011 10:34:06

>> milan, 11. 01. 2011 08:54:01

Udělal jsi dobře :-) Na startu se uvidíme.

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Praha 4

Celkem 28230,23 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:14 (2013)
půlmaraton: 1:49:29 (2009)
maraton: 3:57:28 (2014)

Dav muž 11.01.2011 15:10:21

Přihlášen, zaplaceno, trošku se bojím:-)

Motto: ...kam až?
avatar

Štěpánovice

Celkem 11490 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:13 (2011)
půlmaraton: 1:39:49 (2010)
maraton: 3:43:18 (2007)

VanaXXL muž 11.01.2011 17:12:12

Taky zaplaceno, ale „jen“ maraton. Upřímně obdivuju odvahu ultras. Já jsem po žádným z mých maratonů neměl chuť si to hned střihnout ještě jednou.

Motto: Life is too short to remove USB safely
avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 11.01.2011 20:35:52

*>> VanaXXL, 11. 01. 2011 17:12:12*Já jsem po žádným z mých maratonů neměl chuť si to hned střihnout ještě jednou.

Já také ne, ale to ultra se běží přeci jen trochu jinak než maraton.

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 11.01.2011 20:52:57

>> sam, 11. 01. 2011 10:34:06

Same, uvidíme se nejenom na startu. :-)

Jinak kopcovité ultra je pro mě něco úplně jiného než rovinatý maraton. Po K100 jsem vloni druhý den mohl nejen chodit, ale dokonce i mírně klusat. Po městském maratonu bych měl okamžitě dostat průkaz ZTP.

avatar

Praha 12 - Modřany

Celkem 154008,06 km
Minulý měsíc 822 km
10 km: 0:40:21 (2006)
půlmaraton: 1:26:59 (2008)
maraton: 3:15:43 (2004)

Mirek Kostlivý muž 13.01.2011 18:40:08

Taky jsem se přihlásil na ultra, ale neznám svoje Registrační ID (to mi pořadatelé pošlou?), takže nemohu zaplatit v termínu do 14. ledna (stačí pro platbu jako var. symbol např. moje rodné číslo?). Já mám jenom okopírovanou hlášku: „Přihláška přijata“ s číslem bankovního účtu 579223309/0800 ale ID nikde. Díky za radu.

Motto: Běhat bez ohledu na věk a okolí !
avatar

Štěpánovice

Celkem 11490 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:13 (2011)
půlmaraton: 1:39:49 (2010)
maraton: 3:43:18 (2007)

VanaXXL muž 13.01.2011 18:57:47

>> Mirek Kostlivý, 13. 01. 2011 18:40:08 Mně to přišlo do mailu – registration ID bylo v názvu mailu

Motto: Life is too short to remove USB safely
avatar

Praha 12 - Modřany

Celkem 154008,06 km
Minulý měsíc 822 km
10 km: 0:40:21 (2006)
půlmaraton: 1:26:59 (2008)
maraton: 3:15:43 (2004)

Mirek Kostlivý muž 13.01.2011 19:01:16

>> VanaXXL, 13. 01. 2011 18:57:47

Díky, mně žádný e-mail nepřišel (jestli jsem ho nehodil do koše se spamy :-)). Zkusím se znovu přihlásit.

Je to dobrý, už mi to došlo, a mohu platit :-P

Motto: Běhat bez ohledu na věk a okolí !
avatar

silvarun muž 14.01.2011 15:25:18

Dnes je poslední den s možností přihlásit se za nejvýhodnějších podmínek na všechny tratě Silva Nortica Run 2011. Startovní pole ultramaratonu je již nyní na dvojnásobku předchozích let. Na trati by jste měli potkat i šest žen.

PS kdyby jste někdo znal Ilonu Bajerovou (zaplatila ultra),požádejte ji prosím aby kontaktovala Servisní tým e-mailem na registration(za­vinac)silvarun­.eu. Organizatoři registrují platbu, nikoli její přihlášku (byla by sedmou ženou…)

avatar

silvarun muž 01.02.2011 16:58:47

Zdravíme. Kdybychom organizovali 0-tý ročník, tak bychom právě vyčerpali celkovou kapacitu závodů. Současně s potěšením konstatujeme, že počet běžců na trati Mammut ultramaratonu je na dvojnásobku loňské kapacity a blíží se svému předpokládanému letošnímu maximálnímu limitu. Těšíme se na Vás Servisní tým SNR

avatar

České Budějovice

Celkem 2543 km
Minulý měsíc 0 km
půlmaraton: 1:29:15 (2011)
maraton: 3:19:23 (2009)

Lubis muž 02.02.2011 23:34:07

>> silvarun, 01. 02. 2011 16:58:47

… jestli bude letos i dvojnásobná teplota oproti loňsku, tak se máme na co těšit :-)

Motto: Poběhlík a pobuda : sem tam popoběhnu, občas někde pobudu :-)
avatar

silvarun muž 10.03.2011 09:47:10

Ahoj, zbývají ještě tři týdny pro výhodnější podmínky registrace. Každá koruna dobrá … ;-). Těšíme se na Vás.

avatar

silvarun muž 18.03.2011 14:38:53

Informace: Na Mammut ultramaraton zbývá již jen 12 volných startovních pozic.

avatar

silvarun muž 06.04.2011 10:17:56

Zdravíme, v letošním roce je statrovní pole dáno limitem 500 běžců. Proto zbývají poslední tři volná místa na ultra, sedmnáct na maraton a padesát na půlmaraton Protože ne všichni zaplatili startovní příspěvek, budeme po vyčerpání volných míst upřednostňovat běžce, kteří se sice přihlásili později, ale budou mít zaplaceno. Těšíme se na Vás.

Nalezené položky: 272 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.