Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Žebrácká 25 zavádí odvážný experiment

behej.com | 23.07.2013 | přečteno: 3666×

Vskutku netradičně se rozhodli řešit „nájezdy“ zahraničních profesionálních běžeckých týmů do Česka ve středočeském Žebráku, kde se 11. srpna koná tradiční pětadvacítka. Letos totiž nebudou vyhlašovat absolutní pořadí a odmění jen nejlepší české účastníky. Celá řada domácích pořadatelů si stěžuje, že k nim nemíří domácí špička právě proto, že si pro prize money přijedou borci tmavé pleti startující pod hlavičkou polských či maďarských týmů.

Komentáře (Celkem 11)

Nalezené položky: 12 První Předchozí | 1 | Další Poslední

behej.com 23.07.2013 13:03:07

Vskutku netradičně se rozhodli řešit „nájezdy“ zahraničních profesionálních běžeckých týmů do Česka ve středočeském Žebráku, kde se 11. srpna koná tradiční pětadvacítka. Letos totiž nebudou vyhlašovat absolutní pořadí a odmění jen nejlepší české účastníky. Celá řada domácích pořadatelů si stěžuje, že k nim nemíří domácí špička právě proto, že si pro prize money přijedou borci tmavé pleti startující pod hlavičkou polských či maďarských týmů.
Odkaz na článek

avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 23.07.2013 14:33:38

To mi pripada jako dost nestastna formulace na strankach poradatele:

plánujeme novinku – zrušení absolutního pořadí a vyhlášení nějlepších běžců a běžkyň z ČR. Vše bude během 1 týdne upřesněno.

Chtelo by to trosku domyslet a pak napsat poradne a jasne. Naco takovato „divocina“ psana horkym perem?

Jestli jde o prize money, tak preci staci udelat dve kategorie – celkove poradi a CR zavodnici – a rozdelit vyhry podle toho jak chce poradatel motivovat ucast spicky…

Ale ZRUSIT?! absolutni poradi? To jako prijede nejaky bezec – hobik jako kazdy jiny – jen nema zrovna ceske ocanstvi a proto si nezaslouzi byt zapsan ve vysledcich?

Co by na podobne tahy rikali bezci z pohranici, zejmena nemeckeho, kteri casto radi a uspesne zavodi u sousedu?

avatar

Celkem 18761 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:21 (2015)
půlmaraton: 1:29:52 (2014)
maraton: 3:10:54 (2015)

Ján Bellay muž 23.07.2013 22:22:09

Rozhodne súhlasím so Slavom. Aj keď do toho nemám čo hovoriť, lebo odmeňovanie je vec každého poriadateľa. Určite by však bolo vhodnejšie vyhlásiť a určitou sumou odmeniť prvé 3 miesta absolutného poradia (napr. 3000, 2000, 1000). Potom vyhlásiť a odmeniť najlepších Čechov a nemusia byť len traja, ale aj viacerý. Pri niektorých závodoch sa stretávam s výhlásením prvých 5, dokonca aj prvých 15 (medzinárodný beh SHH).(napr: 4000, 3000, 2000, 1000, 500, 400, 300, 200, 100)- podľa možností usporiadateľa.

Motto: Nikdy nehovor - to sa nedá.
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 23.07.2013 22:46:47

Koukám do loňské tabulky odměn a mám dojem, že zrušení absolutního pořadí se nebude týkat jen zahraničních běžců, ale i běžců českých, takže se dost možná bude vyhlašovat jen pořadí v kategoriích A-J a podle toho se budou též vyplácet odměny, kdo ví?

Jinak samozřejmě souhlasím se Slavem.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Prievidza, Slovensko

Celkem 11594,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:46 (2020)
půlmaraton: 1:27:42 (2016)
maraton: 2:57:58 (2017)

ttomino1980 muž 23.07.2013 23:02:18

a kam potom chodi vyhravat ceska bezecka spicka prize money?

Motto: "Keď prechádzate peklom, nezastavujte sa." - W. Churchill
avatar

Sloviensko

rudo muž 23.07.2013 23:05:39

>> Ján Bellay, 23. 07. 2013 22:22:09

hlavna kategoria nemsuia mat ziadne odmeny jednochu s len uvedie ake bolo poradie a na bedni mu potrasu rukou a daju diplom a to je vsetko a odmeny mozu vyplacat len v sutazi ceskych bezcov.

aj ked bude tozaujimave ak pridu zoldaci a pobezia zadarmo a domaci bezec na 10 mieste dotane $$$ ako sa bude citit ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha

Celkem 7881,3 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:33 (2014)
půlmaraton: 1:28:26 (2014)
maraton: 3:21:53 (2014)

ped7g muž 24.07.2013 00:57:32

>> ttomino1980, 23. 07. 2013 23:02:18

do prace. (aby sa uzivili behom, museli by byt najskor trochu spicatejsia spicka)

>> SlavoK, 23. 07. 2013 14:33:38

predpokladam ze je to tak narychlo koli tomu, ze sa bezi uz 11.8. (19 dni), takze aby mala ceska elita sancu zareagovat a upravit svoje vikendove plany.

@organizatori: ved rozdelte financie ako uznate za vhodne, napr. 20% budgetu na absolutne poradie a 80% na CZ kategorie. Aj tak vam tam potom nepride Benedekt tym (ak nebude absolutny budget dostatocne velky), ale aspon to nebude vyzerat tak trapne ze „my chceme len Cechov“. Takto z toho urobite zas lokalny beh, kde sa vsetci stari znami potlapkaju po ramenach ako im to tento rok pekne bezalo bez nejakeho porovnania s bezcami.

Motto: Pain is temporary, quitting lasts forever.
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 24.07.2013 08:17:11

>> ped7g, 24. 07. 2013 00:57:32

„do prace. (aby sa uzivili behom, museli by byt najskor trochu spicatejsia spicka)“

Absolutni souhlas, ale mam pocit, ze nase zvlaste muzska spicka to vidi trosku jinak. Kdyz cte clovek rozhovory, tak zeny chodi do prace a pany po rozpadu Kromerize zivi rodice a venuji se sportu. V tom pripade je pak treba nabehat tak, aby ty prize money meli i v celkovem poradi. Vykony tomu vsak neodpovidaji a muzsky odstup od sveta je totozny s tim zenskym. Hmmm

Souhlas i se zbytkem. At se da na celkove poradi mene penez a nebo HMOTNE CENY. Kdyz se budeme v CR placat po ramenou, jak nam to pekne beha a ze jsem zase vyhral zavod v „horni dolni“, tak se svetu fakt nepriblizime. (cimz se omlouvam organizatorum „Zebracke 25“, vyraz „horni dolni“ neni myslen hanlive na ne, ale pro obecny primer).

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 24.07.2013 11:45:04

Jeste jsem si vzpomel jak se tady pred casem debatovalo nejen o vyhrach, ale taky o startovnem, ubytovani a doprave. Nektery poradatel tehdy potvrdil, ze sponzori casto pozaduji za svoje panize aby poradatel dostal na start kvalitni zahranicni bezce. Temto pak hradi jak naklady na dopravu a abytovani, tak i nejake startovne. Pricem cesti bezci na tohle vecsinou nedosahnou.

Tak by me zajimalo jak to bude u Zebracke 25 s temito polozkami, teda jestli treba zahranicni profici nedostanou nejake startovne aby se jim oplatilo prijet a bezet i mimo poradi a bez naroku na pripadnou vyhru? Predem dekuji.

avatar

Sloviensko

rudo muž 24.07.2013 21:48:30

>> SlavoK, 24. 07. 2013 11:45:04

ano to je podstatna otazka, pretzoe ak sa bude pozadovat nech si kazdy zaplati startovne aj ubytko atd sam ak chce bezat tak to rychlo roztriedi zaujemcov

ak je domaci sponzor, nie je vibec jasne preco spoznor mal pozadovat ucast a rychly beh najatuch zoladakov z cudziny, nie je vibec jasne ci to nejako zvysi predaj ich vyrobkov alebo sluzieb skor si myslym ze efekt je opacny

ze domaci sponzor ziska ovela viac ak bude podporovat len domacu ucast a na bedni mu budu stat domaci bezci.

velky medzinarodny sponzor sa logicky zameria na velke medzinarodne behy ako je PIM, ale nema nejak dovod sa venovat lokalnym pretekom

ak si robime preteky v prvom rade sami pre seba tak si ich aj drme sami pre seba

tak ako kedysi sme si vedeli dopastovat kvalitne potraviny teraz ich mame zaazane pestovat a povinne dovazame EU toxicke smejdy, s tymi behmi mi to pripada takmer tak nejak podobne.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Šar žena 25.07.2013 16:30:12

>> SlavoK, 24. 07. 2013 11:45:04

Již v loňském roce jsme nehradili ubytování, cestovné ani startovné žádnému zahraničnímu ani českému běžci (dříve se platilo zahraničním i českým). Stejně tak tomu bude i v letošním roce. Cizinci, pokud uspějí, dosáhnou na finanční odměny v jednotlivých kategoriích. Ž25 je součástí Českého běžeckého poháru (i když to už asi dnes nic neznamená) a proto jsme se rozhodli vyhlásit Čechy.

Za pořadatele Šárka Krejčová

avatar

Postrizin

Celkem 41 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:30 (2011)
půlmaraton: 1:13:56 (2011)
maraton: 2:39:32 (2011)

SlavoK muž 26.07.2013 10:36:53

>> Šar, 25. 07. 2013 16:30:12

Dekuji za upresneni. Z meho pohledu to dava smysl. Jenom bych se priklonil k tomu aby vyhodnoceni absolutniho poradi – alespon ve forme excelovske tabulky – bylo zachovano. I kdyz je spousta zavodu, kde celkove jsou vysledky zverejneny jenom podle vekovych kategorii. Hlavne aby se nestalo, ze se nekdo ve vysledcich nenajde vubec. ;)

Nalezené položky: 12 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.