Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Američan Vail ozdobil jihočeský start letošní RunTour

Američan Vail ozdobil jihočeský start letošní RunTour
foto: RunTour

tisková zpráva | 26.04.2014 | přečteno: 5342×

Výtečný americký vytrvalec Ryan Vail, který pobývá v České republice se svou ženou Evou (za svobodna Tománkovou), s přehledem vyhrál úvodní – českobudějovický – díl seriálu RunTour. Desetikilometrovou trať zdolal v čase 31:49 a nechal své soupeře o několik minut za sebou. Eva skončila druhá v ženách (37:55) za loňskou vítězkou RunTour Květou Peckovou (37:02).

Letní počasí, parádní atmosféra, přes 1 200 běžců a útok na historický rekord RunTour. Tak vypadal úvodní závod třetího ročníku běžeckého seriálu, který jako první zamířil tuto sobotu do Českých Budějovic.

Návrat na náměstí Přemysla Otakara II vyšel parádně. Stovky nadšených i zkušených běžců, nádherné počasí a na startu zvučná jména. Největší pozornost mířila na amerického běžce Ryana Vaila, od kterého se očekával rekordní čas na hlavní desetikilometrové trati. Jeho běh za 31:49 minuty však na zápis do historických tabulek nestačil.

„Bohužel to nevyšlo. Já tu ale nebyl kvůli rekordu, chtěl jsem si hlavně s manželkou zaběhnout v její rodné zemi,“ vysvětloval svou účast Vail. „RunTour mě nezklamala, potvrdila, že je rodinným závodem s výjimečnou atmosférou,“ chválil si americký vytrvalec.

A proč podle něj útok na rekordní čas pod třicet minut na deseti kilometrech nevyšel? „Trať byla náročnější, než jsem si myslel. Navíc bylo velké teplo,“ vysvětloval důvody Vail. Jeho manželka Eva skončila na stejné distanci mezi ženami druhá. Rodinný triumf překazila suverénka RunTour, Květa Pecková.

„Na Květu jsem si nevěřila, bylo mi jasné, že bude rychlejší,“ vzdala kompliment Eva Vail Peckové. Respekt ze soupeřky však měly obě vzájemný. „Já si zase myslela, že mě Eva předběhne. Naštěstí se jí to nepovedlo, jsem ráda, že jsem zase vítězná,“ radovala se Pecková.

Ta na žádném závodě RunTour nebyla horší než druhá. „Taky jsem si tu bilanci nechtěla pokazit, mám radost,“ dodala závěrem sympatická atletka z Plzně. Právě v jejím rodném městě se běží další závod seriálu v sobotu 17. května.

Více informací o seriálu a také možnost se přihlásit najdete na www.run-tour.cz.

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY

Termínová listina zbylých závodů RunTour 2014:

17. 5. Plzeň

14. 6. Hradec Králové

28. 6. Ostrava

19. 7. Liberec

23. 8. Brno

19. 9. Olomouc

4. 10. Praha

tisková zpráva

Komentáře (Celkem 23)

Nalezené položky: 24 První Předchozí | 1 | Další Poslední

behej.com 26.04.2014 16:36:40

Výtečný americký vytrvalec Ryan Vail, který pobývá v České republice se svou ženou Evou (za svobodna Tománkovou), s přehledem vyhrál úvodní – českobudějovický – díl seriálu RunTour. Desetikilometrovou trať zdolal v čase 31:49 a nechal své soupeře o několik minut za sebou. Eva skončila druhá v ženách (37:55) za loňskou vítězkou RunTour Květou Peckovou (37:02). KOMPLETNÍ VÝSLEDKY />Odkaz na článek

avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 26.04.2014 18:35:52

Pěkný závod, jiná trať než minulý rok. Chyběl houpací most :-) Počasí super, zase jsem se spálil :-) Kamarádi Dan a Pako běželi super, koukal jsem jim na záda. Tak snad se uvidíme na půlmaratonu. Příjemný výlet na jih Čech.

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 26.04.2014 19:51:02

>> filipoinzagi, 26. 04. 2014 18:35:52

Nevsiml jsi si, zda se vyhlasovalo i poradi v kategoriich, anebo (podobne jako loni) „jen“ nejlepsi dle pohlavi?

avatar

České Budějovice

Celkem 12147,12 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:57 (2014)
půlmaraton: 1:35:02 (2018)
maraton: 3:34:26 (2016)

PaKo muž 26.04.2014 20:45:22

>> jm1, 26. 04. 2014 19:51:02

Jen nejlepší dle pohlaví, nejlepší z kategorií na stupně nešli.

avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 27.04.2014 10:03:41

>> jm1, 26. 04. 2014 19:51:02 Bohůžel je to tak, sice nechápu proč, určitě by to takový problém nebyl…

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 27.04.2014 12:31:38

>> filipoinzagi, 27. 04. 2014 10:03:41 …nechápu proč…

Ja jejich duvodum naopak rozumim:

  • CS pro RunTour jsou zacatecnici/masy, relativne uzka „oblastni veteranska elita“ pro ne neni komercne zajimava
  • zbytecne by jim to protahovalo cekani pred komercne/sponzorsky naopak atraktivni akci = tombolou
avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 27.04.2014 17:29:34

>> jm1, 27. 04. 2014 12:31:38 je to škoda, ty lidi si to zaslouží, za chvíli budu taky ve veteránech :-)

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:49 (2014)

kittner90 muž 27.04.2014 20:54:33

Startovné 450 Kč předem, 2kolový závod a ani mezičas na 5. km účastníci nemají? 8-)

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 27.04.2014 21:54:39

>> kittner90, 27. 04. 2014 20:54:33 … ani mezičas na 5. km účastníci nemají…

Dle úplných propozic: http://www.run-tour.cz/…r/budejovice

"Co zahrnuje startovné…

Oficiální čas, čistý čas a mezičas na 5. kilometru…"

avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:49 (2014)

kittner90 muž 27.04.2014 22:44:21

jm1 – diky, si jeste kolega pocka asi 8-)

avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 28.04.2014 00:11:22

>> kittner90, 27. 04. 2014 22:44:21 … si jeste kolega pocka…

A jestli neumřeli, čekají (mj. účastníci závodu RunTour 2013 Brno na splnění závazku „Co zahrnuje startovné…čistý čas…“) dodnes … ;-)

avatar

10 km: 0:38:21 (2013)
půlmaraton: 1:25:53 (2014)

James007 muž 28.04.2014 09:33:13

>> jm1, 27. 04. 2014 12:31:38

Souhlasím s tebou, i když veteránské kategorie vypsali, nikdy je nevyhlašovali a smutné je, že ani celkově na konci. Člověka to zamrzí. Nezbývá než se smířit s tím, že Run tour není akce pro běžce a tudiž nedodržuje jejich etos (zde úctu k těm co se ve věku 40–80 pořád snaží makat a ne se jen účastnit). Ten striktně marketingový postoj asi někteří z nás ze začátku nepochopili.

A řešení máme: Je dost jiných závodů, které jsou pro běžce.

Motto: už to neběhá jak za mlada, ale snažím se
avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:49 (2014)

kittner90 muž 28.04.2014 10:02:19

>> jm1, 28. 04. 2014 00:11:22

jsem rád, že jsem tomuhle projektu dal sbohem po 3 závodních účastech

avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 28.04.2014 11:43:39

záleží co od toho čekáš, ale startovné 450 kč už mi příjde dost.

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:49 (2014)

kittner90 muž 28.04.2014 12:36:58

>> James007, 28. 04. 2014 09:33:13

jedna věc je úcta k těm lidem, druhá věc je vyhlašování samo – účastnim se menších i větších závodů a vidim pořád ty rozpaky, když v hlavní kategorii s naprosto výtečnými časy vzhledem k populaci má člověk smůlu (ne já), ale povedený pohárek nebo medaili se stupni vítězů si stačí vyjít, protože se v kategorii najdou 1–2 lidi_M Dobře, 60+ let muži nebo ženy se pochopit dá, ale co je tak úctyhodnýho ve 40 nebo 50 uběhnout 5 nebo 10 km? Navíc jako jediný přihlášený? Ani na masovce RunTour to zas tak hojně (nemluvě o kvalitě) obsazený neni. Řečnické otázky, netřeba odpovídat ;-)

>> filipoinzagi, 28. 04. 2014 11:43:39

já už nic, i za menší peníz jsem dříve odmítl registraci. Minimálně ale tedy splnění propozic, když už nic jinýho.

avatar

Černé Voděrady

Celkem 21092,46 km
Minulý měsíc 74,15 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 28.04.2014 13:00:46

>> kittner90, 28. 04. 2014 12:36:58

To je právě o tom, že v hlavní kategorii je normální běhat a závodit, kdežto v těch starších je už je sám pohyb ocenění hodný, i když je to „jen“ nad 40–50. Vyplývá to právě z té minimální účasti. Krom toho v obdobném případě v jiném sportu, kdy pro medaili v masters (=veteráni) stačilo nastoupit a odcvičit dle pravidel, jsem slyšela na svůj povzdech že mám placku „zadarmo“ docela dobrou hlášku:

„Ty horší zůstaly doma.“ 8-)

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 28.04.2014 13:41:22

>> MartiNo, 28. 04. 2014 13:00:46 je to tak, ty jsi závod zvládl, proto je jedno kolik závodníků v té kategorii doběhlo. Pokud by v závodě 40–50 byli jen 3 účastníci, pro organizátory by neměla být výmluva, že byla nízká účast. Já ten závod běžel, jelikž v Budějovicích mám kamarády, tak jsem to spojil. Nádhera je, když tě předběhne 60letý pán ve svižném tempu. Takoví lidé si zaslouží ocenit. Je to morální povzbuzení. Kéž by nám to vydrželo běhat tak dlouho.

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

České Budějovice

Celkem 12147,12 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:57 (2014)
půlmaraton: 1:35:02 (2018)
maraton: 3:34:26 (2016)

PaKo muž 28.04.2014 14:18:45

>> MartiNo, 28. 04. 2014 13:00:46

Nebylo to vloni na Lipně? :-) Tam to bylo ale opravdu zasloužený.

avatar

Nelahozeves

Celkem 19576,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:05 (2016)
půlmaraton: 1:28:31 (2016)
maraton: 3:43:10 (2013)

filipoinzagi muž 28.04.2014 14:33:02

>> PaKo, 28. 04. 2014 14:18:45 ne ne, to bylo v sobotu :-) Proběhl a už jsem ho neviděl :-)

Motto: Když něco děláš, tak to dělej pořádně a dej do toho všechno.
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21092,46 km
Minulý měsíc 74,15 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 28.04.2014 14:45:32

>> PaKo, 28. 04. 2014 14:18:45

>> filipoinzagi, 28. 04. 2014 14:33:02

Poslyšte, nejsem 60letý pán, ale 50letá žena, a placky „zdarma“ jsem nevyfásla ani na Lipně ani v sobotu za běh, ale v dřívějších letech v karate (JKA) ;-)

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

České Budějovice

Celkem 12147,12 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:57 (2014)
půlmaraton: 1:35:02 (2018)
maraton: 3:34:26 (2016)

PaKo muž 28.04.2014 14:57:55

>> MartiNo, 28. 04. 2014 14:45:32

Zřejmě slušnej oddíl ;-)

avatar

Luhačovice

10 km: 0:34:32 (2008)
půlmaraton: 1:16:11 (2012)

daliluh muž 28.04.2014 15:56:12

Ve čtvrtek jsem závodil v Praze na Jardově kopci a docela jsem se při vyhlašování divil: v hlavní kategorii byly jen dvě ženy a jejich časy překonaly první tři ženy ve všech ostatních kategoriích (nad 35, nad 45 i nad 55 let). A tři celkově nejrychlejší závodnice byly z kategorie 45–54 let. To je skutečně úctyhodné. Výběr kategorií je na pořadateli, nicméně pokud pořadatel avizuje nějaké kategorie, patří k tomu podle mne zejména samostatné vyhlášení a oddělená výsledková listina. Pokud tyhle dvě věci pořadatel neudělá, pak ty kategorie existovaly jen teoreticky.

avatar

Praha/Zlín

Celkem 4528,24 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:37:08 (2014)
půlmaraton: 1:23:37 (2014)
maraton: 3:56:07 (2022)

J0SE muž 28.04.2014 16:57:22

>> daliluh, 28. 04. 2014 15:56:12 Výběr kategorií je na pořadateli, nicméně pokud pořadatel avizuje nějaké kategorie, patří k tomu podle mne zejména samostatné vyhlášení a oddělená výsledková listina.

Naprosto souhlasím. Stejně tak i s tím, že není žádná povinnost nějaké věkové kategorie vypisovat, ale když už jsou, tak podle mě se vším všudy.

avatar

runfree muž 29.04.2014 09:45:03

>> daliluh, 28. 04. 2014 15:56:12

>> J0SE, 28. 04. 2014 16:57:22

částečně souhlasim, vidím paralelu s „čistým časem“ nebo mezičasem. Pokud ho pořadatel slíbí, měl by ho zveřejnit i ve výsledkové listině, ale už neni důvod dle toho dělat vyhlašování a oceňování. Slouží jen pro lepší porovnání a dá se uvažovat třeba možnost neoficiálního seřazení dle reálného času (asi Nike Run zveřejnil spreadsheet s touto funkcionalitou).

Stejně tak kategorie, pokud jsou vedeny, slouží často jen pro osobní srovnání závodníka, nicméně je na pořadateli, zda počítá i s vyhlášením dle kategorií. Do toho ho nikdo nemůže nutit a nejsem si vědom, že by ta povinnost vyplývala z něčeho (maximálně z tradice závodu). Ano, je to větší zábava, víc lidí se cítí spokojených, ale to je na libovůli pořadatelů.

Nalezené položky: 24 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.