Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

ROZHOVOR: Přestala jsem jíst a energii doplňuji během

ROZHOVOR: Přestala jsem jíst a energii doplňuji během
foto: Martin Symon

behej.com | 20.01.2015 | přečteno: 254800×

Monika Kunovská, letos padesátiletá projektová manažerka z Prahy, staví nové byty a kromě toho ráda běhá. Má také jednu „drobnou“ zvláštnost – nejí… Za poslední roky přešla na tzv. pránickou stravu a životní energii získává jinak než z jídla. A nemůže si to vynachválit, energie má prý nyní více než kdy předtím! UKÁZKA ROZHOVORU Z CHYSTANÉHO ČÍSLA BĚHEJ.COM

Běháš docela dlouhé tratě, chodíš do práce a při tom všem nepotřebuješ jíst?

„Zatím se mé běhy pohybují mezi jednou až dvěma hodinami, ale v letošním roce bych ráda prodloužila víkendové běhy na tři hodiny, možné déle. Protože jsem přestala přijímat fyzickou stravu teprve nedávno – před dvěma měsíci, tak stále ještě zjišťuji, čeho je moje tělo schopné. Ale již v průběhu dvouletého přechodu jsem si ověřila, že mi běh pomáhá doplnit energii nejlépe ze všech sportů. V současné době běhám, nejím a samozřejmě chodím normálně do práce. Ráno pravidelně hodinu medituji a v průběhu celého dne zařazuji cviky z čchi-kungu, třeba v tramvaji, v autě, nebo večer místo televize. Hlavním indikátorem, že to funguje, je stabilní váha, kterou si udržuji již celý rok. Hodně lidí se mne ptá, kde beru tolik času, ale když člověk nemusí trávit čas spojený s jídlem, dá to několik hodin denně, které využívám právě k běhání a cvičení.“

Na začátku tvého běhání byl – hlavně pro ženy – typický motiv, že?

„Jako většina žen jsem usilovala o snížení váhy a sporty jako jóga, squash, cyklistika a lyžování mi kvůli nepravidelnosti nepomáhaly. V blízkosti domu jsem si našla malý park, kde jsem ráno začala dvakrát týdně běhat. Ranní běh byl fajn, nabíjel mě na celý den, ale dostačoval pouze ke stabilizaci váhy, nikoli její redukci. Odmala jsem nebyla velkou příznivkyní tohoto sportu, ale situace se před rokem změnila spolu se změnou běžeckého stylu z „paty“ na „špičku“ a přechodem od běžných běžeckých bot na „minimusky“. Začala jsem běhat lehčeji, bez námahy, postupně jsem prodlužovala trasy a začala hledat nové okruhy. K tomu jsem zaměnila vegetariánství za vitariánství a zaznamenala nejvyšší úbytek váhy.“

Jak to šlo dál?

„Od července jsem se zahájila postupný přechod na pránickou stravu. Původně jsem si myslela, že se mi to podaří v průběhu několika měsíců, ale jídlo je podle mne velká droga a zbavit se této závislosti je opravdu dlouhodobý proces. Po několika neúspěšných měsících jsem se rozhodla postupně snižovat množství jídla tak, abych nevnímala jakýkoli problém při zachování běžného životního stylu. Kdykoli jsem byla v přírodě, na horách či na seminářích čchi-kungu (tradiční čínské cvičení, pozn.red.), necítila jsem hlad a neměla problém být i 14 dnů bez jídla. Ale při návratu do běžného prostředí v Praze, každodenní práci a starostech jsem opět pocítila, že potřebuji fyzické jídlo. Sice méně než většina lidí, pod 1 000 kcal, ale stále jsem vnímala, že mi to nevyhovuje. Také mi v letních měsících po běhání chyběla sůl a minerály, chvilku mi trvalo, než jsem se naučila je doplňovat jinak než jídlem a pitím.“

Kdy jsi přešla na život bez jídla zcela?

„Loni, když jsem pravidelně začala ráno běhat. Postupně jsem si uvědomila, že po běhu nemám hlad a „nejedení“ bylo mnohem snazší. Příjem kilokalorií se snížil na cca 500. Tak jako mnoho jiných breathariánů jsem se potýkala s nesouhlasem rodiny, která o mne měla strach. Nicméně díky velmi pomalému postupu jsem v druhé polovině roku vnímala, že jsem již schopná vědomě doplňovat díky sportu a čchi-kungu pránu do organismu. To byl okamžik, kdy jsem si uvědomila, že jsem na konci přechodu. Tento proces plynule a přirozeně doběhl v posledních měsících loňska, kdy jsem fyzickou stravu již nepotřebovala. Moje váha se ustálila i bez jídla s pravidelnými tréninky čtyřikrát týdně na váze 52 kilogramů.“

Co pitný režim? Piješ?

„Jsou sice breathariáni, kteří ani nepijí, ale opět to vnímám jako součást dalšího procesu. Já piji stejně jako ostatní lidé – čaj, kávu s trochou mléka, vodu v průběhu celého dne a samozřejmě před a po tréninku. Někdy si na chuť dám trochu kofoly nebo džusu, ale jen výjimečně. Vyhledávám čaje s různými bylinkami a přírodními příchutěmi, kterými nahrazuji chuťové zážitky z jídla.“

Cítíš se nyní bez jídla slabší, bez energie?

„Právě naopak, čím méně jsem jedla, tím více energie jsem cítila. Postupně potřebuji i méně spánku, takže mohu pravidelně od půl páté ráno meditovat a cvičit čchi-kung. Ráno se přirozeně budím, bez budíku. Dříve jsem po obědě vždy cítila malátnost a nejraději bych si lehla. Teď i toto odpadlo, místo toho můžu pracovat, jdu na jógu, nebo si zaběhat.“

Petr Syblík a Radek Narovec

CELÝ ROZHOVOR NALEZNETE V ÚNOROVÉM ČÍSLE ČASOPISU BĚHEJ.COM


Jelikož není v našich silách nabídnout vám prodej časopisu na nejbližších prodejních místech, lze jej nově objednat kusově přímo u nás (platí pouze pro Českou republiku). Pro předplatné, k němuž obdržíte slevy a bonusy při nákupech, využijte objednávkový formulář. Předplatit si je možné i na území Slovenské republiky. K dispozici je rovněž levnější varianta (ale bez bonusů) – elektronická verze časopisu v online trafice Publero.

Anketa

Myslíte si, že lze po dobu delší než jeden rok normálně žít (včetně sportu) a nepřijímat energii ve formě jídla?

ano
 
421 hl.
ne
 
1317 hl.
Celkem hlasovalo 1738 uživatelů.

Komentáře (Celkem 689)

Nalezené položky: 690 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další Poslední
avatar

Sloviensko

rudo muž 20.01.2015 23:38:32

>> Martin64, 20. 01. 2015 22:31:45

hmm, tak mozes skusit vyzvat vatikansky council aby redakciu upalili na hranici tak sa tradicne riesilo zabranovaniu sirenia skutocne hodnotnych informacii

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 20.01.2015 23:40:52

>> MartiNo, 20. 01. 2015 18:01:20

ano mas pravdu

kedze myslienka je nadradena hmote

najprv clovek musi byt presvedceny az potom to mzoe zrealizovat

ale ono to je tak so vsetkym v zivote

aj naprikald s bezeckym treninkom a vysledkom v zavode

ani piect kolac nik nepde pokial dopredu nevie ze to dokaze a ze sa to bude dat jest, aj ked mnohi zaziju neuspech vsakano

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 20.01.2015 23:46:01

>> kaz67, 20. 01. 2015 21:39:29

""" vím že všemu nerozumím, ale tady mám jasno, svět se zbláznil,""""

ano v tom mas jasno svet se zblaznil niekolko tisic rokov tomu nazad az teraz zaciname zase prichadzat k rozumu po troske a kazdy v inom detajle

ale zatial vzdy vacsina dokaze zabranit aby sa tie stare rozumy vratili a ide sa nadalej v tom zblaznenom systeme

ludia kedysi skutocne zili z prany a jedlom sa nezdrzovali az potom raz z niceho nic jako kdyz utne

to nevydarene Adamovo rebro ponuklo jablko a zacalo sa s jedenim …

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 11099,39 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:50:37 (2015)
půlmaraton: 1:48:11 (2015)
maraton: 4:24:37 (2014)

Ondřej S. (aka
poohDA)
muž
20.01.2015 23:46:31

>> rudo, 20. 01. 2015 23:36:51 * chlapci predsa len maju gule *

ja to vnimam tak, ze jen potrebuji zvysit navstevnost. Klicova slova ZHUBNUTI – PRES SPICKU – MINIMUS a odkazy z diskusnich for bretharianu poslou tenhle clanek do TOP v kazdem vyhledavaci i navzdory dlouhym prstum tripismenkovych organizaci.

Motto: Mírné zjednodušení ušetří hodiny vysvětlování.
avatar

Sloviensko

rudo muž 20.01.2015 23:50:29

>> MartiNo, 20. 01. 2015 21:53:14

ano takto dopadne kazda debata na tuto temu na kazdom fore:

hladovanie je strasiak a kazdy ma v hlave tie filmy z koncentrakov a pdola toho to posudzuje

aj ozdravnu hladovku-ocistu trvajucu napriklad 11 – 21 – 42 dni

povazuju za hladovanie tryznenie a prezivanie bez jedla…

pricom prijem prany nema s hladovanim nic spolocne

a ozdravna hladovka tiez je neico ine ako zivot na prane uplne iny princip

vacsina ludi sa na to pozre : nejest ??? a chyti paniku

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 20.01.2015 23:53:36

>> Ondřej S. (aka poohDA), 20. 01. 2015 23:46:31

ja to tak nevidim v tomto pripade

ano tiue topankove a garminove clanky, ale ckanky jak sa nebezec hned prihlasi na PIM a na to „trenuje“ to je otrava a je to len koli predaju a klikanosti

tento clanok je po dlhom case jediny co skutocne ma informacnu hodnotu a je to nazoaj jedniny clanok ktory by som si chcel precitat cely az vyjde

lenze moj pohlad je dany tym ze tuto temu poznam uz nielko destaroci precital som clankov rozhovorom knih a mam osobne stretnutia a osobnu komunikaciu a vidim aj zakulisne detajly…

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Steven 07 muž 20.01.2015 23:59:37

>> Martin64, 20. 01. 2015 22:31:45

hmm, tak mozes skusit vyzvat vatikansky council aby redakciu upalili na hranici tak sa tradicne riesilo zabranovaniu sirenia skutocne hodnotnych informacii

Rudo, při vší úctě k Tobě jako k běžeckému poradci

z této Tvé odpovědi je mi z Tebe dost smutno.

Steven

avatar

Sloviensko

rudo muž 21.01.2015 00:06:45

>> Steven 07, 20. 01. 2015 23:59:37

vysvetli sa , preco ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Steven 07 muž 21.01.2015 00:27:44

>> rudo, 21. 01. 2015 00:06:45

Ta reakce byla krapet za hranou. Ale to není ten důvod.

Mám respektive měl jsem dlouhodobé přátele, velmi inteligentní a dobré přátele, kteří šli tímto směrem a nedopadlo to dobře. A vlastně co já vím, třeba je jim v klášteře v Thajsku dobře:-).

Ale vzhldem k senzitivitě některých byt třeba neaktivních účastníků fóra tyto myšlenky nepovažuju za přínos. A je úplně jedno, zda si myslím, že je to možné či nikoliv. Ale jde o to, že pokud řeknu a tak musím říct b.

Dost se o tyto věci zajímáš, takže jistě pochopíš.

Takže, abych řekl jasně svůj názor, za mne ne.

Steven

avatar

Sloviensko

rudo muž 21.01.2015 00:42:57

>> Steven 07, 21. 01. 2015 00:27:44

pre teba breatharianstvo : NE

to je OK

ale preco by sa o tom nemali informovat? ze to existuje' ved je tym poprtena velka cast fyziky a bilogie

a prave take zatajovanie informacii vedie k tomu ze je system aky je napruklad s chorbnickcym multibilinovym biznisom a nik nie je zdravy

tak ako sa snazi system zakazat sireniu informaciii o Teslovych patentoch a free energy

lebo to vadi olejarskym konecernom

aj v breatharainstve ide o pad systemu

kto nekupuje potraviny a neoplati v restaturacii a nekupuje jrnce prisady pomocky a kucharske knihy tak :

negeneruje prijem pr ebernak a nepotrebuje peniaze na minanie takze mu staci polovicny prijem a tym zase bere prijem bernaku

a to je to o co systemu ide

dalej dnes je tazko sa vyhnut chjemii a napriklad uitoku Monstanta na ludstvo

toto je eleganmtne riesnie'

mozu si GMO co chcu uz im to predsa zrat nebudem !!!

to je jedna zo zajaldnych myslienok preco system tieot info taji uz storocia

btreratyhariani existovali vzdy

hje top prave internet preco zrazu o tom mzoe kazdy citat

anorexie je nieco uplne ine to s tym nema nic spolcne a ckanlky o bretahraiobnstve ziadnu anorexixky nevyrobia to sa vyrava v modnych casakoch

naprikald elitny afrocki bezci su bretahariani kedze prijimaju ovela menej kalorii ako spotrebuju o tom som tu uz velakrat pisal a aj sa debatilo

a ked bezec ma filozfiu ze musim jest kalorie aby som mohol trenovat aj zavdoit tak tym si prave vytvara svoj osobny vykonnostny limit

tena bretaharoanstva je prave v bezeckom casaku velmi dolezita

aj ked im to bude ozno znamenat straty za reklamy z tych cukrikovych gelov a drinkov

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Steven 07 muž 21.01.2015 00:57:44

>> rudo, 21. 01. 2015 00:42:57

Já Ti rozumím, v podtextu je nový životní řád, něco lepšího než co existuje doposud.

Napadáš chemii, ale ruku na srdce .............. nejezdíš autem, co ty zplodiny, a co horšího, nelétáš letadlem?

Co se týče gelíků atd, souhlas, vše, co může být dnes obchodně zneužito, bude zneužito. Dokud budou existovat peníze, nebude to jinak.

Kalorickou spotřebu a výdej afrických běžců nejsem schopen posoudit. Za sebe prostě vím, že alespoň občas potřebuju něco sníst a kam vedou půsty jsem viz příspěvek výše viděl. Třicetileté děvče nebylo schopno vyjít 150 metrů kopeček, ale v rámci půstu se cítila samozřejmě štastná, jak jinak. Proč ne, ...... každý svého štěstí strůjcem.

Steven

avatar

Sloviensko

rudo muž 21.01.2015 01:50:36

>> Steven 07, 21. 01. 2015 00:57:44

opakujem breatharianstvo nema nic spolocne s anorxiou ani s hladovkami

stale si to davas dokopy, porozmyslaj preco to davas dokopy

redakcia nedala clanok o hladovkach ale o breatharianstve

ale inak ak chces zostat v tom tak:

vies kolko ludi co jedia do syta ten kopecek nevyde vobec?

lebo nevladzu napriek mnozstvu energie co skonzunmuju

tazke preco nepozuivame nejakeho obezneho cloveka co sa nevie pohnuty na odstarsovanie od jedla

naprikald mam ti dat link na clanok jak 500kg ch;apa zeriavom cez okno vykladali z domu a museli ho prevazat na nakladniaku lebo sanitka to porste nemohla zvaldnut a aj tak im v nemocnici zomrel?

staci jeden taky priapd aby sme zacali zakazovat jest a reklamovat jedlo predaj hrnocv a zavreli restauracie?

kde je logika v tej argumenacii ze ked sa mi podari najst jeden negativny pripad zrusim vsetko ?

a co si chcel povedat tym ze pozuivam auto a pocitac lebo chemia?

pozuiva aj lyziarske palice a bezecke boty lebo chemia

ale naprikald nebudem ten beznim pit a pneumatiky jest atd

o co ide v tej argimentacii?

a ano moj ideal je zivot bez auta ved ja ho takmer nepiuzivam vased si zajdem peso albo na bicykli a casto si nakup odnesiem v ruksaku

a ked automobilisti zacnu vyzadovat aby redakcie nedavali clanky o behani alebo o pochodoch v horach lebo jeden bezec zomrel a jedneho tursitu zozral medved, a to len preto ze sa necitia oni dobre za vpolantom ked vedia ze sa da ist aj po vlastncyh nohach

alebo tunajsi autrsalsky pubertackomoto­risticky spirt ked na cyklistov bezcov a chodcov hazdu z aut pivove flakse a hulakaju nadavky…

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha - Vršovice

Celkem 4740 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:04 (2014)
půlmaraton: 1:39:02 (2014)
maraton: 3:43:22 (2014)

Chrosel muž 21.01.2015 07:52:05

>> rudo, 21. 01. 2015 01:50:36

Lidi rozhodně nepracují jen proto, aby měli na jídlo, takže zrovna na „pád systému“ by masové rozšíření breathariánství nevedlo, koupil by sis každý měsíc nový Ipod a nejnovější Garmin ( nebo něco bez měření kalorií to by nebylo třeba ).

A ekonomika by jela dál, místo polí golfová hřiště atd. Zemědělci by se museli naučit něco jiného ale to je stejně už některé potkalo a jiné čeká.

Vyčistil by se vzduch protože krávy hrozně prdí a bylo by jich jen pár co by si kdo nechal pro zábavu.

Prostě nemám obavu že kdyby lidi přestali jíst zhroutí se ekonomika, velmi rychle by se našly jiné příležitosti jak peníze utratit ( díky získanému času bych třeba rád chodil na všechny nové filmy do kina, ta by opět prosperovala v kdejaké vesničce.)

Psal jsi že breathariani existovali vždy, tak proč se tenhle směr nerozšířil po světě masově ještě před tím, než došlo k té hrůze co se s potravinami děje teď kdy jablka banány rýže pšenice všechno jezdí přes půl světa aby se to pak vezlo zpět jako potravinová pomoc nebo zase poslalo někam dál, prostě kdykoli před 20. stoletím, globalizací a internetem ?

A víš co mi na b..í nepasuje? Dejme tomu, že – coby otevřená mysl – přijmu myšlenku, že

" dle principu fraktálního uspořádání Teoversa má i každá buňka čakry, kterými přijímá vitální energii. V lidském těle jsou triliony buněk a jim odpovídajících čaker, kterými je prána přijímána."

a představím si to tak že tělo je schopno přijímat energii tak jako třeba mobil bezdrátovým nabíjením,

pořád mi tam ale chybí ta složka kterou tělo potřebuje na opravy „hardwaru“, aby prostě ta tělesná schránka mohla fungovat potřebuješ doplňovat vodu kterou vydýcháš, stavební prvky vitaminy minerály bílkoviny na obnovu poškozených tkání, vedení elektrických impulsů mezi nervy a tisíce dalších činností které nefungují „bezdrátově“.

Shrnu to – 1. proč se to už nerozšířilo aspoň v zemích jako třeba Nepál Tajsko atd., 2. kde bre..i berou „stavební materiál“ na tělo. ?

Redakci díky za odvážný počin, od Phiten konečně zas něco mezi nebem a zemí.

Motto: V pomalém hrnci se prána chová jako žába. Při pozvolném růstu teploty si to neuvědomí a z hrnce neuteče. ( Pam65 )
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.01.2015 08:05:33

>> Chrosel, 21. 01. 2015 07:52:05

ta otazka v druhej casti je velmi dobra a ide priamo do principu ale aj do toho ako nespravne sa vsetko chape

teraz myslim na prijimanie materialu na opravu hardwaru

vratim sa k tomu neskor

ale co sa tyka padu ekonomickeho systemu

no tak uz v podstate padol len sa to zatial verejne nepovedalo

ale o zradle sa v skutocnsoti toci polivica ekonomiky pretoze: od polmnohopsp[a­darstva vyroba chemikaliii

doprava pohinnen hmoty od traktorov kombajnom az po kamiony

aj to ze sa vyrabaju obaly na potraviny od skla cez kovy na konzervy plasty a daklej aj vyroba varaicich pristrojov

ale zober si riesenia naskedkov ved najvacsi priemnysel je chorobnicky priemysle

zober si dochodkovy system kazdeho statu – v podstate rokradnuty a ako tak sa drzi nad vodou ze ludia stihnu zomret velmi skoro

ale ak clovek zisti ze nepotrebuje platit drahe vecere a drahe alkoholy atd tak zisti ze mu staci polovica prijmu dokaonca caistka ktora je v ramci volneho zakladu bez dane

tak si radsej odrobi 15 hodin a ma cas na skutocny zivot

nakoniec ked sa ide do dosledkov tak 90% profesii je alebo zbytocncyh alebo skodlivych a ludia maju robotu len preto ze vyrabaju problemy pre druhych alebo „riesia“ dosledky vyrobenych problemov.....

ako rozsirenie breatha nevzniklo alebo ako zanikalo v jednotlivych etnikach a civilizaciach sa mozme dohadovat ja mam nejake cistakove vytrhnute oinformacie

ale kedze hostoria bola velkarat prepisana alebo od zaciatku napsiana falosne

tak nemame sacnuc vedoet co naozaj kedysi bolo

a je to este komplikovanejsie ale tie uvahy by mi uz tu nepresli

takze radsej by som sa drzal fyziky a biologie

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 21.01.2015 09:29:18

>> Chrosel, 21. 01. 2015 07:52:05 …1. proč se to už nerozšířilo …

Doplnim otazku:

3. Proc to nekdo nevyuzije EKONOMICKY (vyroba „neceho“ z „niceho“, namatkou napr. diaghumanovsky odber krevni plazmy od breatharianu ;-) ) anebo VOJENSKY (ponorka, resp. ISS bez nutnosti zasobovani potravinami) ?

avatar

Pce

Celkem 21,1 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:39:13 (2016)
půlmaraton: 1:24:29 (2016)
maraton: 3:10:53 (2016)

Michal435 muž 21.01.2015 09:32:14

Dámy a pánové, uvědomili jste si vůbec, kolik ta paní ušetří za jídlo měsíčně??? Aspoň to pak může investovat do vybavení a případné lékařské péče..........ale zajímavý to je, to jako zase jo. No nic, já se jdu nažrat :-)

Motto: Je lepší mířit ke hvězdám a netrefit se, než do hromady hnoje a trefit se.
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 21.01.2015 09:56:06

>> jm1, 21. 01. 2015 09:29:18

Mozna proto, ze slitina, z niz se vyrabi ponorka, tak neumi uvazovat a neotevre tudiz mysl onomu prerodu, kdy prevedes bunky na vyzivu z prany? :-)

Co se tyce odberu plazmy/krve, tak predpokladam, ze i u breatharianu pokracuji fyziologicke procesy. Stolice neni, neb neni z ceho, nicmene zbytek funguje stejne, tedy s tou vyjimkou, ze se energie ziskava ze vzduchu, a tak i na krvetvorbu potrebuji stejne casu jako bezni, mene osviceni, smrtelnici. Jen uspesnost odberu bude vyssi, neb maji byt zdravejsi (i kdyz teda ta zivouci Barbie z Ukrajiny moc zdrave nevypada – hlavne teda dusevne, ale to je lacine, Monfort pusobi normalne)

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Praha 4

Celkem 28230,23 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:14 (2013)
půlmaraton: 1:49:29 (2009)
maraton: 3:57:28 (2014)

Dav muž 21.01.2015 09:58:10

…no nevím, narozdíl od spousty různých pošahaných, ale v podstatě nevyvratitelných teorií se dá breatharianství velmi snadno experimentálně ověřit. Tak se ptám, bylo-li již na opravdu vědecké bázi ověřeno a pokud nebylo, tak proč ne?

Není přeci problém takového breathariána izolovat od veškerých potravinových zdrojů…, no a jestli se řekněme po dobu jednoho měsíce udrží na počáteční hmotnosti lze teorii považovat za potvrzenou…, kdyby paní byla ochotná toto postoupit a redakce behej experiment zaštítila, to by teprve byla bomba :-)

Motto: ...kam až?
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 21.01.2015 10:02:14

>> Dav, 21. 01. 2015 09:58:10

A neizolovali sveho casu toho indickeho jogina – jmeno si nepamatuji? Mam dojem, ze sveho casu probihal v Indii pozorovaci experiemnt chlapika, co neji a nepije.

Ale od behej.com by to byla vyborna zalezitost.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

akusobick muž 21.01.2015 10:19:09

>> rudo, 21. 01. 2015 08:05:33

Aby si v tom nebyl sam, tak i ja se touhle „problematikou“ zabyvam uz spoustu let a me smerovani je podobne. Mrzi me takova ta arogantnost lidi, kteri neumi prijmout jiny nazor a zivotni postoj druheho – je v tom urcita netolerantnost, ktera je jednou z nejhorsich lidskych vlastnosti stojici za vetsinou zla. Setkavam se s tim dnes a denne, ze kamosi nejvetsi, ale v okamziku, kdyz zjisti jak se stravuji, tak si me okamzite berou na musku a jsem tercem posmechu. Rozepisovat se o tom vic na tomhle foru nema vyznam a take to je muj prvni a posledni prispevek na tohle tema.

Motto: Let It Flow
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.01.2015 10:23:05

>> jm1, 21. 01. 2015 09:29:18

ako by si zasoboval ponorku pranou?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.01.2015 10:24:11

>> Michal435, 21. 01. 2015 09:32:14

ta pani usetri este ovela viac na lekaroch

ja k lekarom nechodim

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 27228,99 km
Minulý měsíc 0 km

jm1 muž 21.01.2015 10:34:25

>> Dav, 21. 01. 2015 09:58:10 … izolovat od veškerých potravinových zdrojů…

Od VESKERYCH zdroju? Tj. i od mleka, kofoly anebo džusu? ;-)


Co pitný režim? Piješ?

„Jsou sice breathariáni, kteří ani nepijí, ale opět to vnímám jako součást dalšího procesu. Já piji stejně jako ostatní lidé – čaj, kávu s trochou mléka, vodu v průběhu celého dne a samozřejmě před a po tréninku. Někdy si na chuť dám trochu kofoly nebo džusu, ale jen výjimečně. Vyhledávám čaje s různými bylinkami a přírodními příchutěmi, kterými nahrazuji chuťové zážitky z jídla.“

avatar

Sloviensko

rudo muž 21.01.2015 10:35:33

>> Dav, 21. 01. 2015 09:58:10

ten indocky experiment prebehol viackrat a bol niekolkomesacny a vysledky boli publikovane ale zahrtanocne media a lekarske casopisy ich odmietlu uverejnit

ale realita experimentu je aj taka

ze v nemocnici nie je prana, takze pri kontrolovancyh experimentoch v nemocnici

nastal u mnohych breatjharoanov problema pociatocny pokles vahy kym sa preladili na tie podmienky p[ricom ide o rozne veci jednak mnozstvo a kvalita prany v uzavretych budovach a velkomeste je ina, preto aj v clanku bolo napsiane ze ked sa vratila do Prahy vzdy mala problem

a dalej v menocnici je rusiva energia roznych pristrov EM sum atd

a dalej co sa bude mnohym tazsie chapat je ze v nemocniciach je velmi zla skodliva energia, vysavajuca zivotnu energiu pretoze su tam ludia zomierajuci a tazko chori, co poznaju lekari a sestry aky su utahani a jak rychle starnu

takze experiment na breatharoanstvo v nemocnice je v zkalde postaveny zle ale napriek tomu sa to viackrat a nielen v indii pekne povtrdilo

ale preco sa nepsoret na nieco pozname

kontrolovany experimen v treninkovom tabore v KEN kde presne kontrolovali projem potravy vodu kalorii kazdemu bezcovi a kontrolovali energetocky vydaj a pocas 4 tyzdnov kazdyu jeden bezec z velkej skupina mal kazdy den mensi kaloricky prijem ako vydaj a to vyznamne daleko nad rozptyl presnosti metod a pritom nik z neschudol ani gram

bretaraianstvo s amylne chape ako digitalna funkacia ( 1 alebo 0)

teda ze alebo uplne vsetko alebo uplne nic ide zos travy a z prany

ale ze kazdy z nas ide na urcite % z prany je jasne ak by sme sledovali rozne javy a afrocky bezci dokazu brat to % z prany ovela lepsie ako blede tvare v europskcyh velkomestach a tak im nesedi kaloricka rovnica

mnohym ludom nesedi kaloricka rovnica ale to vysvetluje vselijako

africky bezci su lepsi aj preto ze aj pocas behu cerpaju pranu

no a podrazdim citajucich este inym menom:

Killian Jornet = velke mnozstvo energie berie cez pranu a tento proces v nom tvorila jeho maminka od maleho detstva aj ked to takto nenapisla ale je to tam vsade v tej knihe jasne ukazane

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.01.2015 10:41:17

>> jm1, 21. 01. 2015 10:34:25

ano je to klasicky pristup z nepochopenia pojmu breatharianstvo

ale 0% alebo 100%

pokial berie 90 abo 99% z prany tak to dokazuje co alebo co to znamena

kazdy si to vysvetli po svojm

a dalej clanok hovori o tom ze berie energiu " zo vzduchu"

nie ze berie stavebne latky " zo vzduchu"

a nestraca vahu

ja pijem takmer vylucne rozne caje prave koli mineralom ale ten caj ma 0.0 kalorii teda nemam z neho energeticky prijem

ak ma cerstvy dzus nekomercny trochu kalorii z ovocneho cukru

napriklad za cely den tak dostane z trochu dzusu trochu mlieka v kave atd dokopy''hopci aj 300 kalorii a zivotom pracou zakladnym metabiolismom a behanim spotrebuje 2–3 tisic kalorii alebo neikedy aj 5 tisic Kcal

tak co ?

tou troskou kalori v tych napojoch akzoe ukazeme ze breatjaroanstvo nefunguje

niekdey naozaj logika argumentov…

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21713,08 km
Minulý měsíc 66,85 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 21.01.2015 10:51:42

>> Dav, 21. 01. 2015 09:58:10

Domnívám se, že JE problém izolovat brethariána od všech potravinových zdrojů a přitom mu ponechat přístup k práně. Podrobněji viz rudo. Tedy že breth. nelze „velmi snadno experimentálně ověřit“. Řekla bych, že v tomto případě je experiment ještě daleko více zatížen chybou erperimentální situace jako takové, než jiné vědecké ověřování (srovnatelné s různými sociologickými a psychologickými experimenty).

>> jm1, 21. 01. 2015 10:34:25

A nezaráží tě, že na troše mléka, občasném džusu a kofole ta paní normálně funguje, tedy že kalorická rovnice u ní neplatí? Nebo jí prostě nevěříš, že nejí i něco dalšího? Nebo si myslíš, že mléka a kofoly a džusu vypije tolik, že to pokryje její energetický výdej?

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Žďár nad Sázavou

půlmaraton: 1:42:51 (2011)

pam65 muž 21.01.2015 10:58:30

>> MartiNo, 21. 01. 2015 10:51:42

Kalorická rovnice je problém. Viz třeba Max. Normální člověk hrozně plýtvá energií: termoregulace, vylučování (energeticky i složení). No Max má třeba opačný problém …

Otázkou tedy je, nakolik lze zefektivnit metabolismus.

Motto: No toto!
avatar

Černé Voděrady

Celkem 21713,08 km
Minulý měsíc 66,85 km
10 km: 0:48:56 (2017)
půlmaraton: 1:49:10 (2017)
maraton: 3:57:39 (2017)

MartiNo žena 21.01.2015 11:06:58

>> pam65, 21. 01. 2015 10:58:30

" nakolik lze zefektivnit metabolismus" , no, to je jedna strana rovnice, a možná se dá udělat něco i s tou druhou ;-)

Motto: Žít a nechat žít.
avatar

Sloviensko

rudo muž 21.01.2015 11:15:39

>> MartiNo, 21. 01. 2015 10:51:42

k tym podmienkam experimentov

viem o dost znacnim pocte bretaharianov ktori boli ochotni podstupit kontrolovany experiment na dlhe mesiace ale podla svojich predstav

naprikald dajte mi na pol roku horsku drevenicu kde je blizko cista pramenita voda, a mozte ma kontrolovat ako chcete napiklad kontrolovat ze v drevenici nie su schovane zasoby jedla a ziadny prisun jedla na chatu neexiostuje a nechate ma nech si spim kedy chcem meditujem nerusene kedy chcem a idem na vylet kedy chcem – ano moze za mnou kracat alebo behat kontrolr ale neotravovat ma

a raz za den vam dam 1 hodinu aby ste si ma zvazili zmerali mi pulz tlak a ci chcete

a mozem vam aj nacurat do dzbanu vsetko co za cely den vycuram

ale naprikald ja osobne by som si nenechal pichat do zily a odoberat krv…

ale na toto nikdy nechceli vedci pristupit

a preco by bretaharian ktory je nadseny parve zo slobody zivota sa mal dat zavret na nikolko mesiacov neikam do nemocnice a nechal sa otrvavovat cele dni vselijakym procedurami

ved to je vazenie

ked som za sociku dostal predvovalanie na ZVS : a Vlast te vola (na 12 lebo VS)

tak som si hovoril len jedno:

startil som 12 mesiacov zivota a to len preto ze som sa narodil s penisom

preco keby som doasiahol krasny zivot ako breatha by som mal stratiot neilkoko nmesiacov zivota len preto ze nejaky doktorcek si chce spravit dizertacku a necha sa mu ist byvat na horsku chatu ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Praha - Vršovice

Celkem 4740 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:04 (2014)
půlmaraton: 1:39:02 (2014)
maraton: 3:43:22 (2014)

Chrosel muž 21.01.2015 11:41:53

>> rudo, 21. 01. 2015 11:15:39

Rudo,

zmiňovaná paní není jogín meditující v nitru neposkvrněné přírody, ale nějaká manažerka v developerské fir­mě.

Doufám, že nebudu nařčen z demagogie ( což se mi stalo, když jsem nedávno nesouhlasil s místními závisláky na tabáku že kouření není zdravé ),

ale to bych nemohl v žádné diskuzi použít jako argument přirovnání, takže, pokud to zvládá paní v Praze, pak experiment lze provést a pak je třeba ptát se, proč ho ještě nikdo neprovedl ( nepublikoval ).

Přirovnání: Stejně tak nikdo neprokázal že funguje astrologie nebo telepatie, ačkoli na průkazný experiment na telepatii je dokonce už léta vypsaná docela vysoká odměna ).

Promiň, ale nevěřím mimo jiné ani na celosvětové spiknutí médií, zejména vědeckých, které jedou v utajování informací o možnostech ekologických nevyčerpatelných zdrojů energie na objednávku ropné lobby, ani na spiknutí proti práně vedené lobby potravinářskou.

Všichni vědci se prostě koupit nedají.

Motto: V pomalém hrnci se prána chová jako žába. Při pozvolném růstu teploty si to neuvědomí a z hrnce neuteče. ( Pam65 )
Nalezené položky: 690 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.