Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

ROZHOVOR: Přestala jsem jíst a energii doplňuji během

ROZHOVOR: Přestala jsem jíst a energii doplňuji během
foto: Martin Symon

behej.com | 20.01.2015 | přečteno: 250366×

Monika Kunovská, letos padesátiletá projektová manažerka z Prahy, staví nové byty a kromě toho ráda běhá. Má také jednu „drobnou“ zvláštnost – nejí… Za poslední roky přešla na tzv. pránickou stravu a životní energii získává jinak než z jídla. A nemůže si to vynachválit, energie má prý nyní více než kdy předtím! UKÁZKA ROZHOVORU Z CHYSTANÉHO ČÍSLA BĚHEJ.COM

Běháš docela dlouhé tratě, chodíš do práce a při tom všem nepotřebuješ jíst?

„Zatím se mé běhy pohybují mezi jednou až dvěma hodinami, ale v letošním roce bych ráda prodloužila víkendové běhy na tři hodiny, možné déle. Protože jsem přestala přijímat fyzickou stravu teprve nedávno – před dvěma měsíci, tak stále ještě zjišťuji, čeho je moje tělo schopné. Ale již v průběhu dvouletého přechodu jsem si ověřila, že mi běh pomáhá doplnit energii nejlépe ze všech sportů. V současné době běhám, nejím a samozřejmě chodím normálně do práce. Ráno pravidelně hodinu medituji a v průběhu celého dne zařazuji cviky z čchi-kungu, třeba v tramvaji, v autě, nebo večer místo televize. Hlavním indikátorem, že to funguje, je stabilní váha, kterou si udržuji již celý rok. Hodně lidí se mne ptá, kde beru tolik času, ale když člověk nemusí trávit čas spojený s jídlem, dá to několik hodin denně, které využívám právě k běhání a cvičení.“

Na začátku tvého běhání byl – hlavně pro ženy – typický motiv, že?

„Jako většina žen jsem usilovala o snížení váhy a sporty jako jóga, squash, cyklistika a lyžování mi kvůli nepravidelnosti nepomáhaly. V blízkosti domu jsem si našla malý park, kde jsem ráno začala dvakrát týdně běhat. Ranní běh byl fajn, nabíjel mě na celý den, ale dostačoval pouze ke stabilizaci váhy, nikoli její redukci. Odmala jsem nebyla velkou příznivkyní tohoto sportu, ale situace se před rokem změnila spolu se změnou běžeckého stylu z „paty“ na „špičku“ a přechodem od běžných běžeckých bot na „minimusky“. Začala jsem běhat lehčeji, bez námahy, postupně jsem prodlužovala trasy a začala hledat nové okruhy. K tomu jsem zaměnila vegetariánství za vitariánství a zaznamenala nejvyšší úbytek váhy.“

Jak to šlo dál?

„Od července jsem se zahájila postupný přechod na pránickou stravu. Původně jsem si myslela, že se mi to podaří v průběhu několika měsíců, ale jídlo je podle mne velká droga a zbavit se této závislosti je opravdu dlouhodobý proces. Po několika neúspěšných měsících jsem se rozhodla postupně snižovat množství jídla tak, abych nevnímala jakýkoli problém při zachování běžného životního stylu. Kdykoli jsem byla v přírodě, na horách či na seminářích čchi-kungu (tradiční čínské cvičení, pozn.red.), necítila jsem hlad a neměla problém být i 14 dnů bez jídla. Ale při návratu do běžného prostředí v Praze, každodenní práci a starostech jsem opět pocítila, že potřebuji fyzické jídlo. Sice méně než většina lidí, pod 1 000 kcal, ale stále jsem vnímala, že mi to nevyhovuje. Také mi v letních měsících po běhání chyběla sůl a minerály, chvilku mi trvalo, než jsem se naučila je doplňovat jinak než jídlem a pitím.“

Kdy jsi přešla na život bez jídla zcela?

„Loni, když jsem pravidelně začala ráno běhat. Postupně jsem si uvědomila, že po běhu nemám hlad a „nejedení“ bylo mnohem snazší. Příjem kilokalorií se snížil na cca 500. Tak jako mnoho jiných breathariánů jsem se potýkala s nesouhlasem rodiny, která o mne měla strach. Nicméně díky velmi pomalému postupu jsem v druhé polovině roku vnímala, že jsem již schopná vědomě doplňovat díky sportu a čchi-kungu pránu do organismu. To byl okamžik, kdy jsem si uvědomila, že jsem na konci přechodu. Tento proces plynule a přirozeně doběhl v posledních měsících loňska, kdy jsem fyzickou stravu již nepotřebovala. Moje váha se ustálila i bez jídla s pravidelnými tréninky čtyřikrát týdně na váze 52 kilogramů.“

Co pitný režim? Piješ?

„Jsou sice breathariáni, kteří ani nepijí, ale opět to vnímám jako součást dalšího procesu. Já piji stejně jako ostatní lidé – čaj, kávu s trochou mléka, vodu v průběhu celého dne a samozřejmě před a po tréninku. Někdy si na chuť dám trochu kofoly nebo džusu, ale jen výjimečně. Vyhledávám čaje s různými bylinkami a přírodními příchutěmi, kterými nahrazuji chuťové zážitky z jídla.“

Cítíš se nyní bez jídla slabší, bez energie?

„Právě naopak, čím méně jsem jedla, tím více energie jsem cítila. Postupně potřebuji i méně spánku, takže mohu pravidelně od půl páté ráno meditovat a cvičit čchi-kung. Ráno se přirozeně budím, bez budíku. Dříve jsem po obědě vždy cítila malátnost a nejraději bych si lehla. Teď i toto odpadlo, místo toho můžu pracovat, jdu na jógu, nebo si zaběhat.“

Petr Syblík a Radek Narovec

CELÝ ROZHOVOR NALEZNETE V ÚNOROVÉM ČÍSLE ČASOPISU BĚHEJ.COM


Jelikož není v našich silách nabídnout vám prodej časopisu na nejbližších prodejních místech, lze jej nově objednat kusově přímo u nás (platí pouze pro Českou republiku). Pro předplatné, k němuž obdržíte slevy a bonusy při nákupech, využijte objednávkový formulář. Předplatit si je možné i na území Slovenské republiky. K dispozici je rovněž levnější varianta (ale bez bonusů) – elektronická verze časopisu v online trafice Publero.

Anketa

Myslíte si, že lze po dobu delší než jeden rok normálně žít (včetně sportu) a nepřijímat energii ve formě jídla?

ano
 
419 hl.
ne
 
1317 hl.
Celkem hlasovalo 1736 uživatelů.

Komentáře (Celkem 689)

Nalezené položky: 690 První Předchozí | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | Další Poslední
avatar

SR, Reca

Celkem 15391,89 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:40:32 (2015)
půlmaraton: 1:30:36 (2017)

satch muž 18.02.2015 10:00:21

aha, aj Banášová… teda nie je breathariánka, ale robila rozhovor s Petrom Starcom. Odvysiela TA3 v piatok večer. http://www.aktuality.sk/…er-dva-roky/

avatar

Praha - Vršovice

Celkem 4740 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:04 (2014)
půlmaraton: 1:39:02 (2014)
maraton: 3:43:22 (2014)

Chrosel muž 18.02.2015 12:53:40

>> satch, 18. 02. 2015 10:00:21

už ten titulek má pravdu:

Neuveriteľné: Slovák nejedol už takmer dva roky

Motto: V pomalém hrnci se prána chová jako žába. Při pozvolném růstu teploty si to neuvědomí a z hrnce neuteče. ( Pam65 )
avatar

Prievidza, Slovensko

Celkem 11594,4 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:46 (2020)
půlmaraton: 1:27:42 (2016)
maraton: 2:57:58 (2017)

ttomino1980 muž 18.02.2015 14:02:53

>> Chrosel, 18. 02. 2015 12:53:40 No tu na svk sa máme o polovicu horšie ako bratia czk Takže ak ty len veceru tak my nic :-)

Motto: "Keď prechádzate peklom, nezastavujte sa." - W. Churchill
avatar

Sloviensko

rudo muž 18.02.2015 22:21:17

>> ttomino1980, 18. 02. 2015 14:02:53

1/2 vecere je spravna matematika alebo vecera kazdy druhy den, co by ala byt zdrava norma tak ci tak

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 19.02.2015 04:02:50

"""

Tento štýl života sa nestretá len s pochopením a pozitívnymi reakciami. Existujú ľudia, ktorým sa pri slove brethariánstvo dokonca zdvíha krvný tlak. „ …keď som o tebe rozprávala nejakým svojim známym, tak niektorí sa vyslovene že rozčúlili…“ poznamenala Adela. Na tieto reakcie je však Peter zvyknutý. Možno práve preto, že mu život v rámci tejto filozofie prináša mnohonásobné výhody.

"""

ani behej nie je vynimkou, tunajsie zurive reakcie su v norme nasej populacie

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 19.02.2015 04:11:27

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 3190 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:30 (2012)
maraton: 3:53:08 (2012)

mskolak muž 19.02.2015 08:47:37

Miroslav Kadlec má zajímavý způsob stravování.

Ale kdyby běhal na uhlí, byl by na tom rozhodně ještě výrazně lépe!

Motto: Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending.
avatar

Bratislava

Brutto muž 19.02.2015 08:54:13

>> mskolak, 19. 02. 2015 08:47:37

Ale on pise o sposobe stravovania pocas behu, to je ine. Na dlhych behoch aj ja ficim na Cocacole a 90 % cokolade a orechoch. A kefir je jednoznacne kazdodenna nutnost pre mna :)

avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:24 (2013)
půlmaraton: 1:28:38 (2014)
maraton: 3:14:09 (2014)

heathcliff1975 muž 09.03.2015 14:23:41

Přátelské upozornění redakci: Ještě jednou otisknete takovou kolosální pitomost, a ztratíte navždy jednoho předplatile… Howg.

avatar

Praha - Vršovice

Celkem 4740 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:04 (2014)
půlmaraton: 1:39:02 (2014)
maraton: 3:43:22 (2014)

Chrosel muž 09.03.2015 18:54:56

Zítra je v Running Mallu beseda s paní Monikou Kunovskou, o které článek je.

Podrobnosti zde.

Motto: V pomalém hrnci se prána chová jako žába. Při pozvolném růstu teploty si to neuvědomí a z hrnce neuteče. ( Pam65 )
avatar

Eymir Gölü

Celkem 3486 km
Minulý měsíc 0 km

Skritek Hugo žena 09.03.2015 19:11:54

>> Chrosel, 09. 03. 2015 18:54:56

Nevis, to se plati? Ja ze to vyzaduje registraci… Ne ze bych tam planovala bezet, ale tak jako ze zajmu, zda Runczech jede tvrde jen business ci i jako bezeckou osvetu zdarma …

Chodim pravidelne na prednasky Orientalniho ustavu AV CR na ruzna temata a to je zdarma (coz me prekvapilo). Tak me zajima, jak to ma Runczech.

Motto: Petit cheval de manege :-)
avatar

Desert muž 09.03.2015 19:28:26

jogou a podobnými věcmi se zabývám od doby, kdy u nás vyšlo první vydání A.v Lisenbetha, tedy formy energie a jejich názvy jsou mi známy ( či, ki, chi-kung, pa-kua, ba-gua, prana, ga-lamma, kuman, lung gomp …), znám to i v souvislosti s bojovým uměním,

breathariánství.. má jeden základní nedostatek, v tom, že jej nemohou provozovat děti, viz, třeba i jejich úmrtí v rodinách zarputilých breathiánů ( Fr.), tedy i tento žpůsob žití bez tzv. stravy by mi mohl být také znám, je to pouze způsob dietního režimu,

kofola je kofein -startuje spalování tuků, tuk uvolnuje vodu díky čistému spalování,

add Evžen -údery tohoto typu jsou reálné u mistrů, kteří ho mají pod 0,1s, tam už jsi na úrovni, kdy ovládáš jádro prány, je to ale pouze řádově v několika sekundách, ale zaboha nemohu přijít na to, jak po 50 dát maraton pod 2:00 :-D , to by mohl být jediný reálný důkaz,

add Martin -na hranici chudoby jsem taky žil nějaký půlrok ( v zahraničí), vím co je to vážit si jídla, bohužel právě znalost prány mi dává nereálnou odpověd, sundal jsem cca 15kg, ještě, že bylo z čeho, prána tady není víc jak tisíc let, pránou je tvořen vesmír, ve fyzice se tomu říká teorie neutrinového pole,

add Monika -co se týká zastánců, rád bych se dozvěděl, jak je to s cyklem hormonálních plexů, a kdy se uzavírají, souvisí to se zdáním jejich čistoty a tím i energií, ne že bych to nevěděl, jedná se spíš o to s čím pracujete vy,

add am2 máš pravdu, není to pro každého,

avatar

Sloviensko

rudo muž 09.03.2015 21:04:23

>> Desert, 09. 03. 2015 19:28:26

vyslovene som upozornil ze efekt dosahovany cocacolou nie je mozne dosiahnut kofeinovymi tabletkami ani ciernou kavou, ze to nie je o kofeine

mimochodom mnohi breathariani su tak vychudnuty ze nemaju nejaky tuk na spalovanoe a nemaju v nom zadrzanu vodu

v stave breatharianstva je vaha stabilna a ten zvysok tuku co clovek ma sa uz nezucastnuje metabolismu

a ziadny metabolismum v zmysle spalovania tukov ci cukrov neprebieha

ako keby si chcel do elektoromotora nalievat benzin naftu alebo prihadzovat uhlie a hladal si tam vyfuk a chcel merat zlozenie vyfukovych plynov

magneticky rychlovlak nevypusta iskry z komina

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 09.03.2015 21:17:24

>> rudo, 09. 03. 2015 21:04:23

" ze to nie je o kofeine" – resp. není pouze o kofeinu

i v dietologii se dají rozlišovat kategorie dle toho na jaké jsou metabolické úrovni a co snáší,

avatar

Sloviensko

rudo muž 09.03.2015 21:29:21

>> Desert, 09. 03. 2015 21:17:24

mnozstvo kofeiny v jedenj 300ml plechovke cocaly je tak minimalne voci 1 tabletke, ze mozes lahko skusobne zistit porovnavanim ucinky a zistis ze to nie je o kofeine

keby si namiesal nejaky iny napoj co obsahuje rovnake mnozstvo fosforu a je tak isto rychlo vstrebatelny a bol by uplne bezkofeinovy, ta by si sa rychlo presvedcil

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 09.03.2015 21:43:15

>> rudo, 09. 03. 2015 21:29:21

15mg/100ml tj. polovina redbullu, :-P

avatar

Sloviensko

rudo muž 09.03.2015 22:15:06

>> Desert, 09. 03. 2015 21:43:15

zase do toho netahaj vselijake ine vymysly redbull ma vselijake svinstva

porovnaj to s cistou kofeinovou tabletkou

lebo inak debata smeruje do nikam

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 09.03.2015 22:34:23

>> rudo, 09. 03. 2015 22:15:06

zase o ničem, tableta guarany 50mg, 100mg, 200mg ???, káva 7gr arabica -do 50mg, robusta -do 100mg,

avatar

Sloviensko

rudo muž 09.03.2015 22:54:00

>> Desert, 09. 03. 2015 22:34:23

co mas s guaranou?

v tejto diskusii sa debatilo len to ze vrcholovy sportovci piju coca colu a ze bretahariani piju kavu a porovanavali sa ucinky a mozne priciny

neviem o tom ze by bretahariani pili red bull alebo bral guaranu

naozaj nechapem co teraz chces diskutovat

mna red bull ani guarana nezaujima

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 10.03.2015 06:51:19

>> rudo, 09. 03. 2015 21:04:23

" vyslovene som upozornil ze efekt dosahovany cocacolou nie je mozne dosiahnut kofeinovymi tabletkami ani ciernou kavou, ze to nie je o kofeine"

to maš pravdu, je daleko výhodnější synergie,

>> rudo, 09. 03. 2015 22:54:00

pořád je to jen diskuse o purinech ( theogromin, theofilin, kofein),

avatar

Desert muž 10.03.2015 07:03:23

*>> rudo,

netvrdím, že to do určíté míry není možné, dlouho jsi na stupni, kdy stimuluješ pouze bazální metabolismus, ale většinou je to omezeno vnějším prostředím, kdy z pohledu stresové zátěže vždy nějakou energii potřebuješ,

z pohledu vody tu nemusí tělo jen vylučovat, tu může i svým povrchem přijímat, stejně jako plíce, pokud se v nich vytvoří bakteriální mikloflora, která dokáže zpracovat N ( dusík), máš o stravu postaráno ( reprodukci),

a to je celé kouzlo říká se tomu adaptace

avatar

Sloviensko

rudo muž 10.03.2015 08:22:37

>> Desert, 10. 03. 2015 06:51:19

praveze to len ty strkas stimaulanty

ja tvrdim ze s tym kofein nic spolocne

a ano voda sa prijima zo vzduchu, ved to je zname ak studujes breatha podrobne

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 10.03.2015 08:30:08

>> rudo, 10. 03. 2015 08:22:37

voda za vzduchu, ani nemáš tušení jak a kolik ji při koupeli nasaješ???

avatar

půlmaraton: 1:34:23 (2011)
maraton: 5:09:21 (2015)

Stefan123 muž 11.03.2015 10:19:44

Pripájam sa k priateľskému upozorneniu redakcii … :) behej som si predplatil okamžite ako to bolo možné – hneď ako vznikla papierová verzia aby som podporil myšlienku bežci bežcom o behu, tak by som uvítal keby sme sa tejto myšlienky držali :) ďakujem >> heathcliff1975, 09. 03. 2015 14:23:41

avatar

Sloviensko

rudo muž 11.03.2015 11:22:52

>> Desert, 10. 03. 2015 08:30:08

ale ved to som tiez uz davno pisal ze voda sa p[rijima aj cez kozu

ty si asi necital nic z vlakna a tak len prikladas veci uz davno prebrane

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 11.03.2015 11:28:50

>> heathcliff1975, 09. 03. 2015 14:23:41

>> Stefan123, 11. 03. 2015 10:19:44

chlapci s emocionalnym vydieranim sa v zivote daleko nedostanete

clanok bol od bezkyne o behani a pre bezcov

a v kazdom clanku o behani sa pise nielen o nabehanych km ale aj o regeneracii o strave o doplnkoch atd

takze tento clanok bol presne v ramnci tychto noriem

akurat ze vy dvaja neznesiete tu myslienku ze niekto moze jest inak ako vy alebo nejest a atak sa snazite cenzurovat jak inkvizicia.

vas postoj nema ziadny logicky zaklad a podla mna je neeticky

clanok naopak prinasa podnetne temy do behacej debaty o kaloriach a nutnosti prijmu kalorii na ubehnuty km

logicky rozmyslajuci clovek by skor mal vyzadovat od redakcie aby nikdy uz neuverejnila reklamy na sportove napoje energeticke tycinky a gely a aby sa vycenzurovaly vsetky rozhovory kde bezec spomenie ze si MUSEL dat gel na obcerstovacke

take by sa vam dvom uz asi nepacilo, ze?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 11.03.2015 11:29:35

>> rudo, 11. 03. 2015 11:22:52

promiň, ale po tobě se všechno číst ( přečíst) nedá, :-(

avatar

Sloviensko

rudo muž 11.03.2015 11:32:20

>> Desert, 11. 03. 2015 11:29:35

no co uz ?

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Desert muž 11.03.2015 11:40:31

>> rudo, 11. 03. 2015 11:32:20

hodně se opakuješ a v rozsahu tvých elaborátů se člověk snadno ztratí, spíš používám metodu filtrace podstatných myšlenek, tedy pokud jsi o té vodě psal, je to možné, ale jelikož to vím, tak v tvém textu jsem to vizuálně odfiltroval, beru jen to co má pro mě význam, a co je nové, :-D

vzhledem k tomu, že jsem čtením vlákna nechtěl strávit půl dne tak jsem to tak zvolil,

avatar

půlmaraton: 1:34:23 (2011)
maraton: 5:09:21 (2015)

Stefan123 muž 11.03.2015 13:52:36

>> rudo, 11. 03. 2015 11:28:50 Rudo! Behám pravidelne od roku 1979. Ak sa nemýlim, tak aj ty. Za ten čas som toho veľa videl, počul a čítal o behaní. A aj skúsil. Viem o tom že žijú ľudia ktorí behajú a stravujú sa inak ako ja. Viem o tom že žijú ľudia, ktorí neprijímajú stravu v bežnom zmysle slova a žijú z prány. Napriek tomu mi uvedený článok nedal odpovede na žiadnu z mojich otázok ktoré sa mi v mysli vynárajú v súvislosti s pránickou stravou resp. pránikmi. A s behaním to má pramálo spoločného.

Nalezené položky: 690 První Předchozí | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.