Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

ROZHOVOR: Potřeboval jsem impuls, tak běhám bos

ROZHOVOR: Potřeboval jsem impuls, tak běhám bos
foto: Nike

Martin Singr | 14.09.2010 | přečteno: 55701×

Při nedávném závodu na pražské Letné zaujal bosý běžec, který rozbíhal vítěznou štafetu. Běhá bez bot i v tréninku a uchvátilo jej to natolik, že se nebojí s oponenty pustit do křížku i na nerovné půdě poloanonymních internetových diskusí. „Neříkám, že běžecké boty jsou zlo, jen je možná všechno úplně jinak,“ říká 27letý Martin Roman z Prahy.

Jak ses dostal k běhu?

Já nikdy nebyl ve sportu dobrý. Troufám si říct, že skoro ve všech sportech jsem průměrný nebo lehce nadprůměrný. K běhání jsem se dostal před deseti lety, ale připadal jsem si jako Forrest Gump. Jednoho dne jsem měl depresi, vzal jsem si boty a šel si na hodinu zaběhat. A od té doby běhám. Musím říct, že jsem na tom závislý asi jako každý, kdo začal běhat. Ale abych nevypadal jako matador, moje objemy jsou kolem 50 kilometrů za týden. Mám to jako doplněk k dalším sportům. Za školu jsem závodně plaval a plavu dále, šest let jsem dělal box, který jsem teď kvůli běhání na čas opustil.

Kdy ses rozhodl, že budeš běhat bez bot?

Sdružuji se s přáteli na komunitním serveru Nyx. Je tam běžecká část fóra, tam se bavíme o trénincích. Myslel jsem, že musím mít ty nejlepší boty, protože když je nebudu mít, zničím si nohy, jak tvrdí všechny články. Asi před devíti měsíci tam někdo napsal o pětiprsťácích (návleky pro běhání naboso, pozn. red.). Tyto boty se v Americe používají čtyři, pět let a hrozně se to řešilo i zde, na tomto fóru. Tehdy se objevily i studie, které podporovaly myšlenku, že by to vlastně mohlo být všechno jinak. Tak jsem si říkal, proč to nezkusit? Otázka je, proč tato studie nebyla rozebrána v Čechách. Někdo asi nechce slyšet alternativní teorii k tomu, že běhání v botách je přirozené.

Kdy jsi poprvé vyběhl bez bot? Bylo to opravdu naboso?

„Já si na chvíli zkusil ty pětiprsťáky a říkám, že to (běh bez bot) je naprosto geniální, že se cítím jako malé dítě. Je zajímavé, že děti, než začnou nosit boty, nemají pokažené chodidlo a běhají přes špičku. Chtěl jsem si koupit pětiprsťáky a ne začít běhat bosý, ale v tu dobu se začaly objevovat teorie, že způsobují zranění. Hodně jsem o tom četl a zjistil, že je třeba začít s těmito botami pomalu, protože lidé, kteří běhali celý život ve vypolstrovaných botách, nemohou začít běhat stejné objemy v botě, která má podrážku čtyři milimetry. Cítím, že jsem se vydal správnou cestou, když jsem začal tak běhat. Možná to bude znít komicky, ale připadám si jako běžec, který běží bušem a loví gazelu.

Prostě jsem jednou doběhl v botách do obory Hvězda, kam chodím běhat, tam jsem si je sundal a běžel pět kilometrů po trávě bos. Samozřejmě potom bolely pár dní svaly, o kterých jsem ani nevěděl, že je mám. Běžel jsem i po štěrkové cestě, blátě, po jehličí a bylo to, jako bych se znova narodil. Já tehdy běhal už osmý rok a potřeboval jsem nový impuls. Vždy jsem chtěl uběhnout maraton. Ten jsem uběhl a cítil syndrom vyhoření. Naboso jsem začal letos v dubnu.

Budeš bos běhat i v zimě ve sněhu?

Viděl jsem obrázky lidí na Ukrajině, kteří prostě nemají boty. A na BBC byla reportáž o člověku, který běžel maraton na polárním kruhu bosý. Takže by to šlo, ale nejsem blázen, seženu si neoprenové boty, ve kterých jde běhat v zimě.

Nebojíš se střepů nebo ostrých kamenů?

Samozřejmě se bojím. Kdybych řekl, že se nebojím, tak bych lhal. Ale běhám ve Hvězdě, kam nechodí opilci, na štěrkové cestě dobře vidím. I před závodem na Letné jsem si trať proběhl, protože kdybych to neudělal, asi bych si vrazil do nohy střepy, které tam byly.

Zkoušel jsi běhat na asfaltu?

Zkoušel jsem to asi dvakrát a mohu se vrátit k teorii, která dokonce říká, že i běh na betonu je přirozenější pro bosou nohu. I na Letnou jsem si bral svoje boty, ale když jsem si je chtěl obout, uvědomil jsem si, že běh v botách nesnáším, a rozhodl se běžet bosý.“

Mohou být některá zranění, se kterými se běžci potýkají, způsobena jen a pouze botami?

Liebermanovu studii další studie podporují. Podle jiné je ročně až 56% zraněných běžců. To, co se snaží dělat dnes výrobci, tedy boty s vysokou podrážkou, je založeno na tom, že je třeba tlumit dopad. Mělo by se běhat s botami, protože boty chrání nohu při dopadu? To není podle mě pravda. Když běžím bosý přes špičku, začne pracovat pět metatarzů, tisíce senzorů, 25 kostí a 19 svalů. A noha se krásně zhoupne.

Takže vše je špatně už od chvíle, kdy rodiče koupí dítěti první boty?

Píše se: „Děti mají nosit boty se žirafkou, protože boty se žirafkou mají klenbu.“ Já bych maminkám řekl, čtěte si odborné články, protože to, co čtete, možná není pravda. Děti se narodily s tím, že mají jeden z nejdokonalejších nástrojů na světě, a vy jim ho ničíte. Lidé tu běhají dva miliony let, přitom moderní běžecké boty vznikly až někdy v roce 1970. Takže 40 let možná něco děláme špatně. To je otázka, nad kterou se musíme zamyslet.

Myslíš si, že kdyby nikdo nenosil boty, bylo by vše jednodušší?

Vím, že příslušníci indiánského kmene Tarahumara v Mexiku nosí sandály, na kterých mají jen třímilimetrovou podrážku. A jsou schopní běžet čtyři dny v kuse. Vzali je do Colorada, kde se běhá jeden z nejtěžších závodů na světě, závod na 100 mil. A oni ten závod odběhli v sandálech. Další rok dostali běžecké boty a po třiceti kilometrech je zahodili do lesa (úsměv). Náš Zátopek taky neběhal v dnešních moderních botách.

Říká se, že čím dražší bota, tím vyšší náchylnost ke zranění. Já potřebuji mít kontakt se zemí, abych věděl, co noha dělá a na jakém povrchu se pohybuji. Je to neskutečné, když se podívám, kolikrát jsem se mohl za ten půlrok zranit o kameny nebo větve, ale nic z toho se nestalo. A doufám, že se ani nestane.

Ani se nechce věřit, že jsi dříve běhal v botách…

Před dvěma roky jsem byl jiný. Všem jsem radil, aby si každý nechal zjistit nášlap a koupil si speciální vložky. Měl jsem doma dva, někdy i tři páry bot najednou. Ale člověk se mění, názory se mění a kdyby mi teď někdo řekl, ať se obuji do bot, tak se mu vysměji.

Je podle tebe běh bez bot pro všechny? Nejsou překážkou třeba problémy s klenbou?

Kamarád měl problémy s nohama. Zkoušel různé boty, vložky. Pak si koupil pětiprsťáky a najednou je bez problémů! To je pro mě další důkaz. Máte-li problémy, zkuste zahodit svoje boty a začněte běhat bosí!

Celé to není o tom, jestli jsou špatné běžecké boty. Všem bych doporučil, aby si sundali boty na tartanu nebo na trávě a uběhli tři kilometry. Začnou dělat nový sport, znovu se narodí. A když budou říkat, že to není lepší než běh s botami, nebudu jim věřit. To, že já jsem to zahnal do extrému, je můj experiment. Nedávám si neskutečné objemy kilometrů, a tak věřím, že jsem se nevydal špatnou cestou.

Komentáře (Celkem 149)

Nalezené položky: 150 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další Poslední
avatar

Sloviensko

rudo muž 18.09.2010 02:11:35

>> VanaXXL, 17. 09. 2010 17:25:25 z kopce pozpatku chodim ako posilnovacky a regeneraciu achiloviek. Beh z kopca cez patu je dost velky problem – alebo sa snazi patovy bezec tlmit stehnami a dopada cez pokrcene kolena a namaha kolena a menisky… alebo dopada takmer cez vystrete nohy vsetko schyta chrbtica, v krizovej oblasti a krcnej oblasti. Dole kopcom cez spicky vyzaduje flexibilne clenky a vycvicene svaly lytka a predkolenia/holene

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Štěpánovice

Celkem 11490 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:13 (2011)
půlmaraton: 1:39:49 (2010)
maraton: 3:43:18 (2007)

VanaXXL muž 18.09.2010 05:57:40

>> rudo, 18. 09. 2010 02:11:35 O to mně šlo. Patoběžec má aspoň to tlumení v botách, který energii dopadu rozloží v čase a tím omezí maximum tlaku vyvynutýho na patu. Pokud někdo běží v minimalistickejch botách, pořád ještě na patě jakýsi tlumení má. Pokud nemám patu odtlumenou vůbec (5p, sandálníci, bosáci) pak jsem si myslel, že to prostě nakoupím v celý parádě. Zkoušel jsem si to osobně v sandálech a rovinky spolu s dokopcema celkem šly. Zkopce mně přes špičky nešly. Píšeš, že klíč je ve flexibilních kotnících. Těma pravděpodobně nedisponuju.

Všem děkuju za reakce na mou otázku.

Motto: Life is too short to remove USB safely
avatar

Celkem 1196,38 km
Minulý měsíc 0 km

Kateřina G. žena 18.09.2010 12:06:11

>> martin76, 17. 09. 2010 20:56:57

Z kopce běhám vždy přes špičky i v tlumivých botách… Nějak mě nenapadlo, že by to šlo i jinak. Přes patu nemám takový cit pro povrch, špička je v mém případě jaksi stabilnější.

Motto: "Někdy jsem do snídaně uvěřila třeba v šest nemožností." Královna, Alenčina dobrodružství v říši divů a za zrcadlem, L. Carroll
avatar

Sloviensko

rudo muž 18.09.2010 23:20:49

>> VanaXXL, 18. 09. 2010 05:57:40 mne sa lahko hovori o flexibilite clenkov, kedze som dlhe roky robieval jogu velmi aktivne a stale sa jej trochu venujem, zakladna pozicia je sed na patach, kde prsty noh smeruju dozadu, teda clenok je nuteny do maximalnej polohy a zatazeny vahou tela. okrem flexibility clenku to tiez natahuje svaly predkolenia – holene okrem toho ze sa tak da sediet na zemi vzdy pri TV, obcas tak sedavam aj na stolicke (ked je diera v operadle a prsty mi trcia von dozadu.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Sloviensko

rudo muž 18.09.2010 23:43:22

>> VanaXXL, 18. 09. 2010 05:57:40

""Patoběžec má aspoň to tlumení v botách, který energii dopadu rozloží v čase a tím omezí maximum tlaku vyvynutýho na patu. "" Snad v tomto spociva vsetko nedorozumenie. gumova pata (alebo gel a vzduchove bublinky atd) sice zdanlivo peruju, tlmia a zmakcuju dopad. Avsak prebieha to v casovom vzorci, ktory je neprirodzeny ludskemu telu a brani tomu aby cez impulzy z noh nervova sustava spravne regulovala velke svaly noh a trupu a tiez male stabilizacne svaly a zapojila telo do aktivneho tlmenia – absorbovat energiu a vratit ju pri odraze. Tlmiaca bota prave tento proces neumozni. Okrem toho ze chrbtica dostava casovo rozlozene narazy pri kazdom dopade, vznika dalsi problem :

material boty sa nestlaci jednoducho, ale v nom prebiehaju aj rozne krutive momenty. noha nikdy nedopadne priamo, vzdy jeto pod nejakym uhlom a s urcitym vytocenim chodidla, material boty sa teda stlaca a zaroven vytaca niektorym smerom. pri behu vterene – napriklad dole kopcom po kamenoch kazdy dopad bude stlacat material boty nejako inac, pri odraze potom material vrati nielen stlacenie ale aj krutivy moment. clenok, koleno,bedrovy klb, panva, chrbtica teda dostavaju nielen narazy ale dostavaju aj krutive implulzy, to je nieco co telo nevie dost dobre tolerovat a to je dovod preco zranenia postihuju bezcov vbotach. Podla mna unavove zlomeniny – praskliny kosti noh, najma kosti holennej, su dosledkom krutiveho momentu pri dopade a pri odraze, je to podobne ako ked lyziar spadne a holenna kost sa zlomi krutivym momentom tam kde konci lyziarska bota. Predstav si ze mas mokry uterak a chces ho vyzmykat, chytis ho oboma rukami a tocis ruky proti sebe. Nieco taketo sa dejo v mikro podani s kostami a klbmi bezca v perovacich botach pri dopade cez patu. Uplne najhorsia kombinacia je perovacia bota dopadajuce cez patu na tartanovu drahu. kde tartan tiez sa deformuje aj do krutiveho momentu a potom ho vrati, ovsem v inom casovom vzorci, tazke krutiaci moment ako sucet boty+tartan je alebo ovela vaci ako na ceste alebo je komplikovane skombinovany a kosti to dostavaju pri kazdom dopade a odraze 2×, casto pri zmiesanych uhloch atd

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Štěpánovice

Celkem 11490 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:46:13 (2011)
půlmaraton: 1:39:49 (2010)
maraton: 3:43:18 (2007)

VanaXXL muž 19.09.2010 06:38:40

>> rudo, 18. 09. 2010 23:43:22 Souhlasím s tím, že při dopadu nohy i tlumený boty se nějaký torze budou muset vyskytnout, protože vektor výsledný síly se v čase musí měnit spojitě. Výrobci bot o problému určitě vědí. Např. NB má v botech tzv. stability web právě z tohoto důvodu. Je otázkou, kde se vyvinul efektivnější způsob boje s tímto problémem. Proti sobě stojí miliony let evoluce a vývojové týmy výrobců bot. Kdo to zvládnul líp je otázka. Objektivně vzato člověk zase tak geniální mašina není. Proč třeba plešatíme :-)? Byl to snad evoluční záměr? Myslím si, že únavová zlomenia by mohla mít šanci při velkých objemech na hodně homogenním povrchu. Pokud budou torze působit soustředěně v jednom směru. Efekt kapající vody, která je schopná za x let udělat prohlubeň v kamenu. Vychází mně z toho, že na silnici nebo dráze by člověk teoreticky opravdu mohl mít problém, při krosu je to míň pravděpodobný.

Motto: Life is too short to remove USB safely
avatar

10 km: 0:37:29 (2011)
půlmaraton: 1:30:22 (2011)
maraton: 2:59:04 (2010)

smiley muž 19.09.2010 08:36:11

>> VanaXXL, 19. 09. 2010 06:38:40

Jak říká fyzikář doc. Jelen: „Víme (lidstvo) toho hodně, ale pořád toho je strašně málo.“ Takže si myslím, že příroda člověka vybavila mnohem lépe než jakýkoli výrobce bot. Nechci všechny házet do jednoho pytle, ale musím – všichni to totiž dělají pro dnes už ničím nekryté papírky, což určitě příroda nedělala. Možná se i někteří výrobci snaží v dobré víře běžcům pomoci, ale i cesta do pekla je dlážděná lidmi s dobrými úmysly, že?

Motto: You can quit and they don't care... But you will always know!
avatar

Sloviensko

rudo muž 19.09.2010 08:43:43

>> VanaXXL, 19. 09. 2010 06:38:40

""Objektivně vzato člověk zase tak geniální mašina není. Proč třeba plešatíme ""

Nuz neplesatieme vsetci, len niektorym zacnu rast vlasy dovnutra.

Clovek je dokonala masina, akurat ze navod na jej pouzivanie bol prekladany cez google na niekolkokrat, takze ten navod je uplne nezrozumitelny. pri spravnom pouzivani, plneni spravnym olejom a palivom, clovek vobec nestraca vekom na hodnote, nevstupi do procesu starnutia a degenaracie a kludne moze v plnom zdravy a plnej sile fungovat mnoho storoci: napriklad 8–9

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 8501 km
Minulý měsíc 0 km

r4d3k muž 19.09.2010 09:32:54

>> rudo, 19. 09. 2010 08:43:43

Ta staletí nevím, ale čím více se o to zajímám tím více věřím tomu co je na zadní straně knihy Čínská studie od pánů Campbellů a to že téměř všechny zdravotní problémy mají tři příčiny: snídani, oběd a večeři. Ale snazší je to svádět na geny.

Motto: Nikdy se neděje vůbec nic. Nejsou vlastně žádné obyčejné chvíle. Dan Millman
avatar

Celkem 920,36 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:58:01 (2010)
půlmaraton: 2:19:55 (2010)

Mnemosyne žena 19.09.2010 09:38:52

>> rudo, 19. 09. 2010 08:43:43

8-O Nechtěls říct „desetiletí“? Pak bych to s klidným svědomím podepsala. Ale vzhledem k tomu, že si záměrně pěstujeme lidi bez vůle, obávám se, že ať většina lidí dostane jakékoliv informace, stejně se bude v supermarketu prát o to nejlevnější žrádlo (jídlo se tomu říkat nedá) a jezdit všude autem, jen aby nemusela udělat byť jen krok navíc.

A magoři jsme vždycky pak my :-D

Motto: ~ run free ~
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 19.09.2010 10:07:09

>> rudo, 19. 09. 2010 08:43:43

>> Mnemosyne, 19. 09. 2010 09:38:52

„Staletí“ života a „pěstování lidí bez vůle“?

Hm…teď si nejsem úplně jista, že jsem na správném webu. Tohle už jsou na mě moc „robotické“ přístupy a přehnané konstruování.

Motto: no stres
avatar

Celkem 920,36 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:58:01 (2010)
půlmaraton: 2:19:55 (2010)

Mnemosyne žena 19.09.2010 10:18:23

>> Kulíšek, 19. 09. 2010 10:07:09

Uznávám, že to sem nepatří. Tak jen odkaz na knížku, abych tu nevykřikovala názory „zmosta do prosta“ – Konrad Paul Liesmann, Teorie nevzdělanosti.

A zpět k běhání ;-)

Motto: ~ run free ~
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 19.09.2010 10:28:09

>> Mnemosyne, 19. 09. 2010 10:18:23

Já tu knížku znám, ale zrovna tobě asi nemusí nikdo říkat s jakou rezervou a jak skepticky je třeba přistupovat ke každé „teorii“…

Ale mě se dneska ráno rozbil sportband, běžela jsem x km bez měření, a tak jsem naštvaná, tudíž mé rejpání neberte moc doslova.:-)

Motto: no stres
avatar

Brno

10 km: 0:36:12 (1999)
maraton: 3:06:00 (2000)

martin76 muž 19.09.2010 10:48:23

>> rudo, 19. 09. 2010 08:43:43

jak se majkl džeksn snazil a nic…:)

omlouvam se za nekonstruktivni poznamku:).

Motto: i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergillia v originále
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 19.09.2010 11:00:45

>> martin76, 19. 09. 2010 10:48:23

:-) Trochu morbidní, ale ad absurdum vzato, souhlasím.

Motto: no stres
avatar

Brno

10 km: 0:36:12 (1999)
maraton: 3:06:00 (2000)

martin76 muž 19.09.2010 18:31:09

>> Glacier, 19. 09. 2010 18:10:10

„Protože je to asi dobrý a noha se cítí příjemně…“

… tomu se myslim rika podnikatelsky zamer:).

libi se mi jak tu pises natvrdo veci, ktere se mnohym lidem asi nelibi a taky te za to anonymne odmeni:). kdyz chybi argument, staci kliknout. predpokladam ze to u nich ted taky schytam:).

Motto: i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergillia v originále
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 19.09.2010 19:04:05

>> Glacier, 19. 09. 2010 18:37:42

Tvoje přesvědčení je obdivuhodný, ale promiň, zbytečně to hrotíš. Samozřejmě, že každá firma chce primárně vydělat, ale to ví snad každý a nejedná se jen o boty, ale o cokoliv. Osobně v tom nevidím nic strašnýho, dokud mě nikdo nenutí koupit si konkrétní produkt a nechává mi volbu. Čili, jsem ráda, že si okruh mých „voleb“ rozšířil o běh na boso – bezpochyby zajímavou a zkoušky hodnou alternativu – ale ten boj proti obuvnictví mi už připadá zbytečně vyhrocený (i když uznávám, že někteří protibosáci v bojovné energii nezaostávají;-)

Motto: no stres
avatar

Brno

10 km: 0:36:12 (1999)
maraton: 3:06:00 (2000)

martin76 muž 19.09.2010 19:13:22

>> Kulíšek, 19. 09. 2010 19:04:05

jenze my zijeme v tom, ze behani bez umelych podpor je spravne, nejde o zadnou polemiku typu, co je lepsi, jestli audi nebo bmw. ja mam ted 14 dni dcerku a prijde mi to jako analogie s kojenim, kdy se jeden cas uprednostnovala umela vyziva, ale pak jsme se vratili zpatky ke kojeni, coz je objektivne spravne. treba to u bot dopadne podobne, jen to bude chvili trvat.

Motto: i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergillia v originále
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 19.09.2010 19:18:14

>> martin76, 19. 09. 2010 19:13:22

A kde bereš tu jistotu, že to je správné? O téhle otázce se tady totiž vede už několik dní diskuse, takže to asi úplně jednoznačné nebude… Varianta návratu ke „kojení“ je nicméně samozřejmě ve hře.;-)

Motto: no stres
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 19.09.2010 19:22:33

>> Glacier, 19. 09. 2010 19:17:52

A není za tím zase otázka: „na čem by se dalo zbohatnout?“

Motto: no stres
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 19.09.2010 19:30:18

>> martin76, 19. 09. 2010 19:13:22

>> Glacier, 19. 09. 2010 19:17:52

Jinak, zítra si jdu koupit VFFs, takže mojí polemiku fakt berte jen jako snahu vrátit tohle téma z extrému na zem…Možná jsem srab, ale nemám ráda vyhrocené diskuse a automaticky pak urovnávám.:-)

Zdravím botníky i bosaře.;-)

Motto: no stres
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 19.09.2010 19:34:17

>> Glacier, 19. 09. 2010 19:32:21

Možná doktoři…:-))

Já reagovala na ty New balancy.

Motto: no stres
avatar

Brno

10 km: 0:36:12 (1999)
maraton: 3:06:00 (2000)

martin76 muž 19.09.2010 19:55:46

>> Kulíšek, 19. 09. 2010 19:18:14

jistotu clovek ziska, kdyz to zkusi bez tech klasickych bot. vsak uvidis zitra:).

jasne ze se firmy chteji svezt na vlne minimalismu, uvidime jak to bude pokracovat.

Motto: i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergillia v originále
avatar

10 km: 0:37:29 (2011)
půlmaraton: 1:30:22 (2011)
maraton: 2:59:04 (2010)

smiley muž 19.09.2010 19:57:02

Když už tu byl zmíněn Leonardo da Vinci, tak bych si dovolil citovat jednu z jeho moudrostí – „Nepoučuj a jediný budeš vynikat.“

Neexistuje způsob, jak někomu vysvětlit něco, co si nechce nechat vysvětlit :-).

Motto: You can quit and they don't care... But you will always know!
avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 19.09.2010 20:36:36

>> Glacier, 19. 09. 2010 18:10:10

„… Víte vůbec, jak vznikla fimra nike? Dva kamarádi (oba byly nesmírně na peníze a patrně možná i židi – to už jenom hádám ;). Si řekli, na čem bychom mohli zbohatnout? …“

Tak tímto jsi mi svůj obrázek na tebe vykreslil docela dostatečně.

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 19.09.2010 20:46:36

Hmm…

>> Glacier, 19. 09. 2010 20:42:22

avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 19.09.2010 20:50:07

>> Glacier, 19. 09. 2010 20:42:22

Tak pokud to nechápeš, o to hůř.

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Nový Vestec

maraton: 3:06:31 (2005)

sam muž 19.09.2010 21:06:17

>> Glacier, 19. 09. 2010 20:55:58

Ne, promiň, ale s člověkem jako ty se mi diskutovat opravdu nechce a ani nemám moc chuť tě poznat.

Motto: http://skyrunning.cz
avatar

Praha

Celkem 26253 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 19.09.2010 21:12:38

Nevím proč by zrovna židi měli být na peníze a Arabi být vrazi a Češi pivaři. Tvé názory už spadají do kategorie, která tu byla před sedmdesáti a pak před padesáti lety.>> Glacier, 19. 09. 2010 20:55:58

avatar

Brno

10 km: 0:36:12 (1999)
maraton: 3:06:00 (2000)

martin76 muž 19.09.2010 21:24:21

nevim no, me tahle ultrakorektnost trochu vadi. proc to hrotite? myslim ze se nic nestalo. a zrovna u zidu se myslim da zobecnit, ze to byli vzdycky schopni obchodnici, kteri si dovedli vydelat a postarat se. osobne bych tam tu glacirovu poznamku nedal, ale nevadi mi a uz vubec si netroufam na zaklade toho vykreslovat nejake obrazky.

Motto: i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergillia v originále
Nalezené položky: 150 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.