Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

ROZHOVOR: Potřeboval jsem impuls, tak běhám bos

ROZHOVOR: Potřeboval jsem impuls, tak běhám bos
foto: Nike

Martin Singr | 14.09.2010 | přečteno: 56913×

Při nedávném závodu na pražské Letné zaujal bosý běžec, který rozbíhal vítěznou štafetu. Běhá bez bot i v tréninku a uchvátilo jej to natolik, že se nebojí s oponenty pustit do křížku i na nerovné půdě poloanonymních internetových diskusí. „Neříkám, že běžecké boty jsou zlo, jen je možná všechno úplně jinak,“ říká 27letý Martin Roman z Prahy.

Jak ses dostal k běhu?

Já nikdy nebyl ve sportu dobrý. Troufám si říct, že skoro ve všech sportech jsem průměrný nebo lehce nadprůměrný. K běhání jsem se dostal před deseti lety, ale připadal jsem si jako Forrest Gump. Jednoho dne jsem měl depresi, vzal jsem si boty a šel si na hodinu zaběhat. A od té doby běhám. Musím říct, že jsem na tom závislý asi jako každý, kdo začal běhat. Ale abych nevypadal jako matador, moje objemy jsou kolem 50 kilometrů za týden. Mám to jako doplněk k dalším sportům. Za školu jsem závodně plaval a plavu dále, šest let jsem dělal box, který jsem teď kvůli běhání na čas opustil.

Kdy ses rozhodl, že budeš běhat bez bot?

Sdružuji se s přáteli na komunitním serveru Nyx. Je tam běžecká část fóra, tam se bavíme o trénincích. Myslel jsem, že musím mít ty nejlepší boty, protože když je nebudu mít, zničím si nohy, jak tvrdí všechny články. Asi před devíti měsíci tam někdo napsal o pětiprsťácích (návleky pro běhání naboso, pozn. red.). Tyto boty se v Americe používají čtyři, pět let a hrozně se to řešilo i zde, na tomto fóru. Tehdy se objevily i studie, které podporovaly myšlenku, že by to vlastně mohlo být všechno jinak. Tak jsem si říkal, proč to nezkusit? Otázka je, proč tato studie nebyla rozebrána v Čechách. Někdo asi nechce slyšet alternativní teorii k tomu, že běhání v botách je přirozené.

Kdy jsi poprvé vyběhl bez bot? Bylo to opravdu naboso?

„Já si na chvíli zkusil ty pětiprsťáky a říkám, že to (běh bez bot) je naprosto geniální, že se cítím jako malé dítě. Je zajímavé, že děti, než začnou nosit boty, nemají pokažené chodidlo a běhají přes špičku. Chtěl jsem si koupit pětiprsťáky a ne začít běhat bosý, ale v tu dobu se začaly objevovat teorie, že způsobují zranění. Hodně jsem o tom četl a zjistil, že je třeba začít s těmito botami pomalu, protože lidé, kteří běhali celý život ve vypolstrovaných botách, nemohou začít běhat stejné objemy v botě, která má podrážku čtyři milimetry. Cítím, že jsem se vydal správnou cestou, když jsem začal tak běhat. Možná to bude znít komicky, ale připadám si jako běžec, který běží bušem a loví gazelu.

Prostě jsem jednou doběhl v botách do obory Hvězda, kam chodím běhat, tam jsem si je sundal a běžel pět kilometrů po trávě bos. Samozřejmě potom bolely pár dní svaly, o kterých jsem ani nevěděl, že je mám. Běžel jsem i po štěrkové cestě, blátě, po jehličí a bylo to, jako bych se znova narodil. Já tehdy běhal už osmý rok a potřeboval jsem nový impuls. Vždy jsem chtěl uběhnout maraton. Ten jsem uběhl a cítil syndrom vyhoření. Naboso jsem začal letos v dubnu.

Budeš bos běhat i v zimě ve sněhu?

Viděl jsem obrázky lidí na Ukrajině, kteří prostě nemají boty. A na BBC byla reportáž o člověku, který běžel maraton na polárním kruhu bosý. Takže by to šlo, ale nejsem blázen, seženu si neoprenové boty, ve kterých jde běhat v zimě.

Nebojíš se střepů nebo ostrých kamenů?

Samozřejmě se bojím. Kdybych řekl, že se nebojím, tak bych lhal. Ale běhám ve Hvězdě, kam nechodí opilci, na štěrkové cestě dobře vidím. I před závodem na Letné jsem si trať proběhl, protože kdybych to neudělal, asi bych si vrazil do nohy střepy, které tam byly.

Zkoušel jsi běhat na asfaltu?

Zkoušel jsem to asi dvakrát a mohu se vrátit k teorii, která dokonce říká, že i běh na betonu je přirozenější pro bosou nohu. I na Letnou jsem si bral svoje boty, ale když jsem si je chtěl obout, uvědomil jsem si, že běh v botách nesnáším, a rozhodl se běžet bosý.“

Mohou být některá zranění, se kterými se běžci potýkají, způsobena jen a pouze botami?

Liebermanovu studii další studie podporují. Podle jiné je ročně až 56% zraněných běžců. To, co se snaží dělat dnes výrobci, tedy boty s vysokou podrážkou, je založeno na tom, že je třeba tlumit dopad. Mělo by se běhat s botami, protože boty chrání nohu při dopadu? To není podle mě pravda. Když běžím bosý přes špičku, začne pracovat pět metatarzů, tisíce senzorů, 25 kostí a 19 svalů. A noha se krásně zhoupne.

Takže vše je špatně už od chvíle, kdy rodiče koupí dítěti první boty?

Píše se: „Děti mají nosit boty se žirafkou, protože boty se žirafkou mají klenbu.“ Já bych maminkám řekl, čtěte si odborné články, protože to, co čtete, možná není pravda. Děti se narodily s tím, že mají jeden z nejdokonalejších nástrojů na světě, a vy jim ho ničíte. Lidé tu běhají dva miliony let, přitom moderní běžecké boty vznikly až někdy v roce 1970. Takže 40 let možná něco děláme špatně. To je otázka, nad kterou se musíme zamyslet.

Myslíš si, že kdyby nikdo nenosil boty, bylo by vše jednodušší?

Vím, že příslušníci indiánského kmene Tarahumara v Mexiku nosí sandály, na kterých mají jen třímilimetrovou podrážku. A jsou schopní běžet čtyři dny v kuse. Vzali je do Colorada, kde se běhá jeden z nejtěžších závodů na světě, závod na 100 mil. A oni ten závod odběhli v sandálech. Další rok dostali běžecké boty a po třiceti kilometrech je zahodili do lesa (úsměv). Náš Zátopek taky neběhal v dnešních moderních botách.

Říká se, že čím dražší bota, tím vyšší náchylnost ke zranění. Já potřebuji mít kontakt se zemí, abych věděl, co noha dělá a na jakém povrchu se pohybuji. Je to neskutečné, když se podívám, kolikrát jsem se mohl za ten půlrok zranit o kameny nebo větve, ale nic z toho se nestalo. A doufám, že se ani nestane.

Ani se nechce věřit, že jsi dříve běhal v botách…

Před dvěma roky jsem byl jiný. Všem jsem radil, aby si každý nechal zjistit nášlap a koupil si speciální vložky. Měl jsem doma dva, někdy i tři páry bot najednou. Ale člověk se mění, názory se mění a kdyby mi teď někdo řekl, ať se obuji do bot, tak se mu vysměji.

Je podle tebe běh bez bot pro všechny? Nejsou překážkou třeba problémy s klenbou?

Kamarád měl problémy s nohama. Zkoušel různé boty, vložky. Pak si koupil pětiprsťáky a najednou je bez problémů! To je pro mě další důkaz. Máte-li problémy, zkuste zahodit svoje boty a začněte běhat bosí!

Celé to není o tom, jestli jsou špatné běžecké boty. Všem bych doporučil, aby si sundali boty na tartanu nebo na trávě a uběhli tři kilometry. Začnou dělat nový sport, znovu se narodí. A když budou říkat, že to není lepší než běh s botami, nebudu jim věřit. To, že já jsem to zahnal do extrému, je můj experiment. Nedávám si neskutečné objemy kilometrů, a tak věřím, že jsem se nevydal špatnou cestou.

Komentáře (Celkem 149)

Nalezené položky: 150 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další Poslední
avatar

Sloviensko

rudo muž 20.09.2010 23:11:09

presne tak, 1 bota je tam v pravidlach koli tomu ze velmi casto sa na pretekoch bota vyzuje. Pohorsenie z odevu – nuz podla mna problem nie je v tom ze niekto pride obleceny/vyzleceny alebo obleceny priesvitne ci minimalisticky, problem je v ludoch ktori sa rozhodnu byt z toho pohorseni

Sloboda rozhodovania – ano dospely clovek ktory hlada sa moze nejako dopracovat k informaciam, lenze casto je uz takmer neskoro, uz stravil dlhe roky, najma tie ked ako decko telo rastlo a sa vyvijalo a casto su uz vytvorene telesne deformitya disbalancie a je velmi takze a dlho trvajuce uz napachane skody odstranit. Ked ma niekdo 20 rokov a beha prilis pomaly a chce bytsvetovou hviezdou a zisti si vcom je problem a zhodi boty a zacne prebudovavat nohy, bude mu to trvatroky zo zaciatku takmer bez trenigu, strati vsetku vykonnost a mozno ked bude mat 30 tak sa dostane do svojej zivotne formy – kde je tu moznost volby. Moznostvolby musi zacat uz v skolskom a predskolskom veku – vyucbou rodicou uz v porodnici predtym ako kupia plazencovi prve boticky kym sa zacne stavat na zadne.

Je to podobne ako alternativne informacie o ockovani – pokial chcem matneposkvrneny a nezblbnuty imunitny system a ako dospelak sa dopracujem k informaciam je mi to prd platne ked som presiel ako decko vsetkymi povinnymi ci takmer povinnymi-odporucanymi utokmi injekcnych strekaciek. Uz nemam ziadnu slobodnu volbu

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 21.09.2010 08:35:06

>> rudo, 20. 09. 2010 23:11:09 Do určité míry souhlasím. Moje glosa o svobodném rozhodování se nicméně vztahovala na lidi, kteří už mají své rozumové schopnosti poněkud vyvinutější, stručně řečeno na určitou skupinu dospělých (úmyslně omezuji jen na „určitou skupinu“), kteří jsou schopni a ochotni informace nejen shromažďovat, ale také se na jejich základě rozhodovat. Nezpochybňuju nicméně „limity“, které i tady existují, ať už genetické, výchovné nebo jiné.

Z mé strany ale k tomuto tématu definitivní howgh neb už je to z mého pohledu skutečně dosti mimo běžeckou výseč.

Snad jen ještě jedna poznámka ke Glacierovi: * Máš můj velký obdiv, že si tohle velmi živé téma dokázal vynést na světlo! Smekám!*

Motto: no stres
avatar

Praha

Celkem 144 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:14 (2011)
půlmaraton: 1:39:10 (2010)
maraton: 4:10:03 (2010)

Rico muž 21.09.2010 10:19:26

>> Glacier, 21. 09. 2010 09:46:55 Neřekl bych zrovna že Vibram „nemá tolik peněz“, když se podíváš kam všude se už vibram podešve cpou…

avatar

makoshark muž 21.09.2010 10:44:17

>> Glacier, 21. 09. 2010 09:53:08

Ten odkaz na článek má v tuhle chvíli dva mínusy, asi jen kvůli tomu, že ho sem dal Glacier. Ale přitom ten článek je opravdu dobrý. Historie výroby běžeckých bot, běžeckého stylu a jestli je běh naboso jen nová móda.

avatar

10 km: 0:37:29 (2011)
půlmaraton: 1:30:22 (2011)
maraton: 2:59:04 (2010)

smiley muž 21.09.2010 20:34:29

Dnes jsem byl otestovat své Huarache Running Sandals 8-) a musím říct, že těch peněz (723 Kč) v žádném případě nelituju! Ano, je to drahá podrážka (nicméně výrazně levnější než Vibramové „ponožky“ ;-) ), ale nemusím skenovat zem, jestli tam náhodou není nějaký nepříjemně vyhlížející kamínek a podobně.

Akorát to chce trochu praxe než objevím správné utahování, ale to je jen otázka času a zkoušení.

Motto: You can quit and they don't care... But you will always know!
avatar

Celkem 920,36 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:58:01 (2010)
půlmaraton: 2:19:55 (2010)

Mnemosyne žena 21.09.2010 20:45:29

>> smiley, 21. 09. 2010 20:34:29

To zní super. Já se je chystám vyrobit ze starých pneumatik (letňáky mi odešly, jen tak je vyhodit je škoda) po vzoru tarahumaras, a konopného provazu. Jen se trošku bojím, aby mi ty provazy nedělaly megapuchýře, přece jen špagát na holou kůži 8-O Na normální ťapky – tzv. vietnamky – jsem ale zvyklá, tak se uvidí.

Motto: ~ run free ~
avatar

10 km: 0:37:29 (2011)
půlmaraton: 1:30:22 (2011)
maraton: 2:59:04 (2010)

smiley muž 21.09.2010 21:04:21

>> Mnemosyne, 21. 09. 2010 20:45:29

Na YouTube jsem viděl, jak nějaká slečna dělala z pneumatik sandále :-). Taky zajímavé. Určitě pak dej vědět, jak to dopadlo. Osobně si myslím, že ta pneumatika bude dost nepoddajný materiál.

Co se týče konopného provazu, tak nevím, jestli škrtí nebo ne. Každopádně já mám nylonový tkaničky a žádný problém. Mrkni na InvisibleShoe­.com – tam jsem objednával „součástky“ :-D . Je tam i video (celkem tři díly), jak postupovat při výrobě, což by se ti určitě mohlo hodit, až budeš mít přezutý auto a budeš přemýšlet, co s těmi pneumatikami :-) .

Motto: You can quit and they don't care... But you will always know!
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 21.09.2010 21:15:25

>> smiley, 21. 09. 2010 21:04:21

V těch Huarache jste schopni běhat i krátké rychlé běhy, řekněme 3:30/km, nebo ještě lépe daný úsek stejně rychle nebo rychleji než v normálních botách? Odpověď by mě dost zajímala, na základě toho pouvažuji, zda něco takového přece jen neobjednat a nezkusit, i když bez vyzkoušení si v tom rychlý běh zatím nedokážu moc představit. Děkuji předem za jakékoliv zkušenosti.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

10 km: 0:37:29 (2011)
půlmaraton: 1:30:22 (2011)
maraton: 2:59:04 (2010)

smiley muž 21.09.2010 21:40:20

>> kanovsky, 21. 09. 2010 21:15:25

Vzhledem k tomu, že jsem měl teď nuceně 3 týdny pauzu, tak zrovna nejsem v nejlepší formě na takovéhle pokusy, ale určitě vyzkouším a dám vědět.

Odběhl jsem v nich lehce 2km okruh a jediný problém, který jsem zaznamenal, tak byl v tom, že se mi sandále lehce povolily. Prostě první zavazování a nemám to zkrátka vyladěné.

Přestože přes přední část chodidla běhám od března, tak je dost znát rozdíl boty / sandále ve prospěch sandálí. Jak jsem pak vlezl zase do bot, najednou jsem cítil, že nemám takový kontakt se zemí. A to nemám žádné hi-tech běžecké boty s různými podporami.

EDIT: Ale zkusil jsem si v nich si kratší sprint a neměl jsem problém.

Motto: You can quit and they don't care... But you will always know!
avatar

Celkem 920,36 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:58:01 (2010)
půlmaraton: 2:19:55 (2010)

Mnemosyne žena 21.09.2010 21:57:37

>> smiley, 21. 09. 2010 21:04:21

Hm, nylon … konopí používá barefoot Ted (akorát teď chce za sandály přes 60 dolarů, kdysi to bylo 10). No, jestli se při řezání pneumatik nezraním (vzhledem k mé šikovnosti je to dost reálné), tak zkusím jak konopí, tak nylon :-)

Za odkaz na video dík, určitě využiju.

Motto: ~ run free ~
avatar

10 km: 0:37:29 (2011)
půlmaraton: 1:30:22 (2011)
maraton: 2:59:04 (2010)

smiley muž 21.09.2010 22:26:03

>> Mnemosyne, 21. 09. 2010 21:57:37

Ano, Ted zdražil (cena je dnes dána holt poptávkou 8-) ), proto jsem objednával odjinud :-).

Motto: You can quit and they don't care... But you will always know!
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 21.09.2010 23:39:45

>> smiley, 21. 09. 2010 20:34:29

Musíš zavazovat v místech, kde se tkaničky kříží, jinak uzel sjede a podrážka se uvolní.

>> kanovsky, 21. 09. 2010 21:15:25

Já s nimi udělal tréninkový rekord na kopcovité trati cca 10 km v čase pod 47 minut, předtím v botách kolem 49 minut. Ale velkou roli určitě hrálo nadšení a lepší pocit z běhu. Na sprint nejsou určitě.

>> Mnemosyne, 21. 09. 2010 20:45:29

Mám to z invisibleshoe.com a tkaničky neřežou. Podrážky jsou jen 4mm tlustý a i když je to v nich po kamínkách mnohem lepší než naboso, stoupnutí na větší kamínek pořád hodně bolí, třeba dávat majzla. Osobně bych byl pro variantu s 6mm podrážkou, která jde někde taky koupit nebo ještě silnější. Jsem zvědavý, jak dopadneš s těma pneumatikama, dej pak vědět.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

10 km: 0:37:29 (2011)
půlmaraton: 1:30:22 (2011)
maraton: 2:59:04 (2010)

smiley muž 22.09.2010 07:55:31

>> mulisak, 21. 09. 2010 23:39:45

Zavazuji na místech křížení (dle videa na InvisibleShoe.com), ale problém bude v tom, jak moc tkaničky utahuji. Nechtěl jsem si uškrtit nohu, tak jsem moc neutahoval a evidentně jsem měl trochu přidat :-) .

Motto: You can quit and they don't care... But you will always know!
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 22.09.2010 08:24:29

Ano, já abych si je správně uvázal a celou dobu dobře držely, tak mě musí ze začátku trochu škrtit. Pro rady a návody pro běh v huaraches by to chtělo založit nový vlákno.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Sloviensko

rudo muž 22.09.2010 08:51:32

tkanicka, povraz, vacsina materialov povoli, sa predlzi ked zvlhnu ako sa noha spoti… zrejme by stalo za pokus ich navlhcit prez zavazovanim pri behu by mohli aj trochu obschnut a dotiahnut.

Motto: you can't stop, what is coming !
avatar

10 km: 0:51:00 (2009)
půlmaraton: 1:39:22 (2010)
maraton: 4:11:44 (2010)

jans muž 22.09.2010 09:00:32

zavazování jsem „tunil“ asi týden, než se mi povedlo uvázat to k spokojenosti

>> rudo, 22. 09. 2010 08:51:32 konopí se naopak prý stáhne, když navlhne ale sehnat konopné tkaničky se mi tu nikde nepodařilo

avatar

Brno

10 km: 0:36:12 (1999)
maraton: 3:06:00 (2000)

martin76 muž 22.09.2010 16:49:07

>> Mnemosyne, 21. 09. 2010 20:45:29

podrazka z pneumatiky bude tuha, ne? to pak popirame tu myslenku ohebnosti a volnosti nohy a vracime se ke klasickym botam, bych rekl…

Motto: i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergillia v originále
avatar

Celkem 920,36 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:58:01 (2010)
půlmaraton: 2:19:55 (2010)

Mnemosyne žena 22.09.2010 18:01:09

>> martin76, 22. 09. 2010 16:49:07

Asi jo, ale v Born to Run tak tarahumaras behaji – tak jsem zvedava. Vubec nerikam, ze to pujde – je to jen takovy experiment :-)

Motto: ~ run free ~
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 22.09.2010 18:07:52

>> Mnemosyne, 22. 09. 2010 18:01:09

>> martin76, 22. 09. 2010 16:49:07

A budou to Barum nebo Michelin Huarache?:-D

Motto: no stres
avatar

Brno

10 km: 0:36:12 (1999)
maraton: 3:06:00 (2000)

martin76 muž 22.09.2010 18:45:16

>> Kulíšek, 22. 09. 2010 18:07:52

myslim ze nekde v africe se z pneumatik boty (sandaly) delaji a rikaji jim pirellky. ale kdyz to nekdo vyvrati, nebudu se branit, nemam poradny zdroj.

Motto: i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergillia v originále
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 22.09.2010 20:15:02

>> martin76, 22. 09. 2010 18:45:16

Zkusím dohledat. Já měla jen obavu, aby nám tady nevznikl souboj mezi Barum – Michelin – Pirelli huarache „gumáky“.:-)

Motto: no stres
avatar

Celkem 920,36 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:58:01 (2010)
půlmaraton: 2:19:55 (2010)

Mnemosyne žena 22.09.2010 20:30:39

>> Kulíšek, 22. 09. 2010 18:07:52

No, auto je korejské výroby a gumy jsou v takovém stavu, že je podezírám z toho, že jsou původní, tak nevím :-D

Motto: ~ run free ~
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 22.09.2010 20:57:26

>> Mnemosyne, 22. 09. 2010 20:30:39

No, kdyby to měli být PŮVODNÍ „Korejci“, tak bych možná měla také obavy nadělat z nich gumáky…To je hrozně krutá rasa!;-)

Motto: no stres
avatar

10 km: 0:37:29 (2011)
půlmaraton: 1:30:22 (2011)
maraton: 2:59:04 (2010)

smiley muž 22.09.2010 21:02:53

>> Kulíšek, 22. 09. 2010 20:15:02

Huarache running sandals a ne Huarache „gumáky“ 8-)

Motto: You can quit and they don't care... But you will always know!
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 22.09.2010 22:03:35

Ach jo, tak už mám zas nejen po srandě, ale i po pneumákách…:-(No,co se dá dělat, spadly brejle.

Motto: no stres
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 23.09.2010 12:39:49

>> Mnemosyne, 22. 09. 2010 20:30:39

>> martin76, 22. 09. 2010 18:45:16

Omlouvám se, sandály se evidentně vyrábí z recyklovaných pneu zcela běžně, už jsem si to našla na netu, takže mé vtipy byly lehce mimo výseč.;-)

Výrobě huarache running pneumákům tedy zdar!:-)

Motto: no stres
avatar

Praha

Celkem 26366 km
Minulý měsíc 18 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 10.05.2011 14:06:22

to Glacier: Na Expu jsi se do mě pustil, že jsem v této diskuzi vůči Tobě použil jisté urážlivé slovo. Prosím projdi si ji, používáš ho jen Ty. Evžen

P.S. Pro ostatní omluva, ale nefunguje posílání mailů přes odkaz.

avatar

Praha 12 - Modřany

Celkem 159220,78 km
Minulý měsíc 875 km
10 km: 0:40:21 (2006)
půlmaraton: 1:26:59 (2008)
maraton: 3:15:43 (2004)

Mirek Kostlivý muž 10.05.2011 16:13:20

>> EvženGe, 10. 05. 2011 14:06:22

Evžene, já bych byl v klidu. Třeba mu Sára něco nakrákala, a ty jsi to za její nevymáchaný zobák odnesl :-) Hlavně že jste to oba v neděli na PIMu nezabalili!

Motto: Běhat bez ohledu na věk a okolí !
avatar

ma-to muž 24.06.2015 16:21:59

zdravim. vacsina tu riesi vff ako alternativu k bezeckej obuvi. ale preco nie sandale? mavaju sice hrubsiu podrazku (nie nutne vsetky), ale prsty nie su nicim obalene a maju uplnu volnost. aj mexicania ci africania ich predsa pouzivaju. ma tu niekto skusenosti s behanim v sandaloch? a ked tak ake modely, resp podla coho vyberat, ci na co si dat pri vybere ci behu pozor? vdaka.

avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 13.07.2015 11:26:16

Ahoj Ma-to, mně se v sandálech běhá špatně, protože nedrží pevně na noze, tj. po zkušenosti volím naboso nebo ve VFFs, na druhou stranu nevylučuju, že to jde. :)

Motto: no stres
Nalezené položky: 150 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.