Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Zátopkův zlatý týden: Plzeňská výheň svědčila Serbessovi

Zátopkův zlatý týden: Plzeňská výheň svědčila Serbessovi
foto: Martin Symon

Martin Symon | 28.07.2009 | přečteno: 6984×

V pondělí 27. 7. 2009 v 15:30, na den i hodinu stejně jako v případě Zátopkova helsinského triumfu, byl v Plzni odstartován Plzeňský maraton, poslední z cyklu závodů v rámci Zátopkova zlatého týdne. Se spalujícím vedrem se nejlépe vyrovnali Mulugeta Serbessa a Zlata Lukášková. Celkovými vítězi seriálu se stali Jan Sokol z AK Sokolov a Zlata Lukášková z AC Falcon Rokycany. AKTUALIZOVÁNO O CELKOVÉ VÝSLEDKY ZÁTOPKOVA ZLATÉHO TÝDNE, ANKETU A DALŠÍ ODKAZY POD ČLÁNKEM

Na startu maratonu se sešlo celkem 71 běžců a hned od začátku se museli potýkat se spalujícím sluncem, které je bodalo jednou do tváře, jednou do zátylku. Jen blahodárný chladivý stín podél řeky Radbuzy jim na chvilku dopřál zchlazení, stejně tak jako občerstvení a mokré houby, které neúnavně podávali pořadatelé u občerstvova­cích stolů.

Trať byla umístěna do Štruncových sadů, běhalo se na okruhu o délce 2 500m. Ten absolvovali vytrvalci šestnáctkrát, na závěr na ně čekal jeden zkrácený okruh o délce 2 195m.

Od začátku se na čele usadili favorité a hlídali si své pozice. Víc než polovinu závodu spolu běhali Polák Jaroslaw Janicki a Mulugeta Serbessa, původem Etiopan žijící dlouhodobě v Týně nad Vltavou. V poslední třetině závodu se Serbessa svému soupeři utrhl a vytvořený náskok si bezpečně pohlídal až do cíle. Tam doběhl v čase 2:30:57 před druhým Polákem Janickim, který ztratil jen necelou minutu. Jako třetí proběhl cílovou páskou Jan Sokol z AK Sokolov se ztrátou 16:48 na vítěze.

Mezi ženami si nejlépe vedla systémem start – cíl Zlata Lukášková z AC Falcon Rokycany, která proběhla maratonskou trať v čase 3:37:30. Za ní se na druhém místě s časem 3:58:46 umístila Pavlína Procházková z Tragéd Teamu Hořovice a třetí místo v tomto závodě obsadila Soňa Mullerová z pořádajícího SC Marathon Plzeň.

Nutno vzdát hold všem těm, kteří se postavili na start a bojovali sami se sebou ještě v době, kdy se rozdělovaly ceny a na „bedně" se střídali vítězové.

Plzeňským maratonem se uzavřel letošní ročník Zátopkova zlatého týdne, který odstartoval minulé pondělí v Domažlicích v pátek pokračoval ve Stříbře a vyvrcholil právě v Plzni. Absolutním vítězem, tedy účastníkem všech tří závodů s nejlepším součtem časů, se stal Jan Sokol z AC Sokolov. Druhý byl Miroslav Švehla z Triatleta Karlovy Vary a třetí místo mezi muži obsadil Vlastimil Šroubek starší.

Mezi ženami si nejlépe po všechny tři dny počínala Zlata Lukášková z AC Falcon Rokycany, druhá skončila Pavlína Procházková z Tragéd Teamu Hořovice a třetí místo obsadila bývalá pětibojařka Soňa Mullerová z AC Marathon Plzeň.

Počasí bylo umírněnější oproti minulým bouřkovým obdobím a pořadatelská práce vyšla na jedničku. Přejeme do příštího ročníku seriálu vyšší účast a snad se podaří zajistit i atraktivní hosty, jimiž měli letos být paní Dana Zátopková či oštěpařka Barbora Špotáková.


Web závodu

Výsledky maratonu

Celkové výsledky Zátopkova zlatého týdne

Výsledky Mistrovství Plzeňského a Karlovarského kra­je

Výsledky maratonu – okruhy

Fotogalerie ze závodu

Komentáře (Celkem 24)

Nalezené položky: 25 První Předchozí | 1 | Další Poslední
avatar

Celkem 16738 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:48:00 (2009)
půlmaraton: 1:49:11 (2004)
maraton: 3:54:55 (2009)

Dasa žena 28.07.2009 13:13:11

Plzeňského maratonu jsem se zúčastnila vloni i letos a tak můžu srovnávat. V zajištění závodu je opravdu vidět velké zlepšení, a to zejména na občerstvovačce. Měření pomocí čipů ale nebylo plně využito – běžci nedostávali informace o počtu odběhnutých kol. Důležité to bylo především po 16. kole, kdy se mělo ještě odběhnout jedno malé. Komentátor sice hlásil divákům, kdo běží v 16. kole, ale dotyčný závodník se to nedozvěděl, protože byl momentálně v jiné části trati. Líbilo by se mi zvonění do posledního kola, jako se to dělá u závodů na dráze.

Motto: Co si dokážeš představit, můžeš dokázat.
avatar

Prievidza

Celkem 4352 km
Minulý měsíc 0 km

eN muž 28.07.2009 14:17:55

„Posledné“ kolo sa má bežať ako prvé a je po „ptákách“. Netreba nikoho upozorňovať.

avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 28.07.2009 14:44:21

>> eN, 28. 7. 2009 14:17:55

Asi to myslíš „z legrace“, že jo. Zrovna mně to tedy neběželo (hodně vydřená „čárka“), ale taky bych uvítala třeba tři kola před koncem info o tom, že mně zbývají právě ty 3 kola, viz můj komentář v hodnocení v termínovce.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

corredor42 muž 28.07.2009 14:52:38

Ahoj všichni, chtě nechtě musím reagovat, snad potřetí v životě. Viz. vývěska
Vidím, že jsem nebyl ohledně názorů na pár věci nebyl sám.

to mapo: a polévka:O tom teda vůbec nevím, chtěl jsem i jen pivo, ale info mi nikdo nepodal

avatar

ŠUMAVA

Celkem 21467 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:40 (2012)
půlmaraton: 1:19:55 (2013)
maraton: 2:53:31 (2017)

michaelv muž 28.07.2009 16:09:08

Měření pomocí čipů Z MÉ STRÁNKY vůbec nesplnilo to co jsem očekával. ANI JEDNOU jsem se od nikoho nedozvěděl v kolikátém kole jsem, a nikdo si pomalu ani nevšiml, že jsem právě protnul cílovou čáru.
NEBO TO BYLO OBSLUHOU u mikrofonu, která nevěnovala dostatek pozornosti právě probíhajícím běžcům??????
PLZEŇSKÝ MARATON byl velmi krásný, šatny, sprchy, občerstvovačka trať všecko SUPER, bohužel nejvíce zkazil dojem ze závodu (pán s mikrofonem u PC)

avatar

Praha 2

Celkem 2270 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:44:29 (2009)
půlmaraton: 1:47:18 (2009)
maraton: 4:06:10 (2007)

lubosh muž 28.07.2009 16:51:46

Tak musím se přidat ke kritice způsobu měření. Naštěstí jsem problém s počítáním kol neměl, protože jsem běžel s GPS, která se sice občas o pár metrů sekne, ale pro průběžné počítání kol bohatě postačuje.
Jenže, ve výsledkové listině jsem první jako DNF. Chybí u mě čas za poslední kolo, když všechny ty časy sečtu, vychází to přesně, jak dlouho jsem běžel. Ale to poslední započítané kolo má 33 minut, což je ve skutečnosti čas za poslední dvě kola dohromady. Nechápu, jak se to mohlo takhle stát.

avatar

corredor42 muž 28.07.2009 17:08:07

>> lubosh, 28. 7. 2009 16:51:46

No nebyl jsi jediný, když jsem pak postával u cíle a sledoval doběhnuvší spoluběžce, pár z nich vůbec nevědělo, jestli už skončili nebo běžet dál. Pražský maraton ve Stromovce má taky pár okruhů, ale tohle se tam snad ještě nestalo a to tam bývá mnohem více závodníků než včera v Plzni.

avatar

Bujanov

Celkem 10888,14 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:42:43 (2009)
půlmaraton: 1:37:27 (2015)
maraton: 3:43:57 (2014)

mahony muž 28.07.2009 20:33:51

>> corredor42, 28. 7. 2009 17:08:07

Loni jsem se účastnil Maratonu a letos celého serialu … Byl jsem letos spokojeny … protože nejsem náročny!! Je pravda, že komentátor o mě mluvil, až když viděl, že mi dávají na krk medaili a usoudil, že jsem asi v cíli … šatny a sprchy jsem našel i bez popisek a s občerstvením jsem byl při závodě neměl problém … po závodě myslím že už žádné nebylo … Pan Šroubek měl v Domažlicích stále úsměv na tváři zato v Plzni po závodě … Ale i já pořádám závody a vím kolik je to starostí … myslím, že to Vlasta uspořádal velmi dobře a tyto maličkosti do příště vyřeší.

Motto: Bujanov, Koláče a běh - to je můj život
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 28.07.2009 22:56:30

>> corredor42, 28. 7. 2009 14:52:38

I když jsem neběžel, tak mi to nedá, abych nereagoval na odstavec: „Nechci si brát do pusy a urážet velké postavy a pány běžce naší současné vytrvalecké scény nebo začínající běžce, jejichž hlavním cílem je prostě doběhnout a je jedno za kolik, ale prostě nerad vidím běžce-chodce na 17.kilometru dokončujíce maraton za zvuku závěrečných fanfár při vyhlášení a západu slunce. Sám budu šťastný, když se třeba po padesátce půjdu proběhnout, ale určitě ne tímto způsobem pro čárku. Jestli pro třetí nebo 479. je jedno, dám radši přednost výběhu s vnoučaty.“

Proč Vám tolik vadí běžci, pro něž je vítězstvím, že doběhnou, byť v horším čase, než jiní? Tito běžci přece nijak neovlivňují Váš výkon, nebo harmonogram závodu. Právem pořadatele je samozřejmě stanovit časový limit pro absolovování závodu, nebo limit potřebný pro účast na závodě, pokud ale toto nevyužije, pak automaticky předpokládám, že má zájem o účast každého běžce, bez ohledu na jeho výkonnost. Běhání s vnoučaty je určitě super věc, proč ale těmto běžcům odpírat účast na závodech jen proto, že už mají pár desítek let za sebou nebo proto, že maraton nezaběhnout za 3:00? Mnozí na závodech neběhají jen kvůli výkonu, ale i kvůli setkání s jinými běžci a celkové atmosféře závodu. Buďme k sobě více tolerantní.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

corredor42 muž 29.07.2009 09:18:10

>> kanovsky, 28. 7. 2009 22:56:30

Mě vůbec nevadí tito – jak jsem už v článku nazval – páni běžci, vím, že spousta z nich byli v minulosti výtečnými závodníky se skvělými výsledky. I já sám běhám nejen kvůli výkonu. Ale pro mě prostě maraton znamená nadstandartní fyzický výkon, a i tak by měl k němu člověk přistupovat.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 29.07.2009 09:35:10

>> corredor42, 29. 7. 2009 09:18:10

Podle mého názoru starší běžci mají mnohem více zkušeností, takže mají mnohem menší riziko zranění, než například mladí prvomaratonci. Znám závodníky, kteří ve věku nad 50 let běhají maratony pod 3:30 (v osobních rekordech) a znám bývalé závodníky, kteří dříve běhali za 2:30 a nyní běhají pro radost za 4:00 nebo více. V obou případech si myslím, že tito běžci k závodům přistupují velmi zodpovědně.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

corredor42 muž 29.07.2009 09:43:41

>> kanovsky, 29. 7. 2009 09:35:10

Souhlasím, asi jsem byl plný emocí v to pondělní pozdní odpoledne. Takhle na mě plzeňský maraton zkrátka zapůsobil, nechtěl jsem být moc kritický, sám mám za pár dní pořadatelskou premiéru, tak jsem zvědav, jak se s tím vypořádám.
Jen jsem chtěl i trošku malinko upozornit, že je rozdíl mezi maratoncem-carkarem a maratoncem. Ale vse ma neco do sebe, jak jste zmiňoval, atmosfera, setkani s prateli, pak uz asi neni dulezite, jestli od 20.km jdu anebo to dam pod 4. Hlavně ale tu tolerantnost, ta je potřeba nejen při běhu.

avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 29.07.2009 12:18:13

>> corredor42, 28. 7. 2009 14:52:38

Ha vývěsku jsem přehlédla :-((
Pro mne je maraton prostě jen 42,195 km (nic víc) a Plzeňský maraton byl při cestě od rodičů (kam jsem odvezla děti na prázdniny) do Prahy, tak jsem si to prostě chtěla zkusit jako trénink zátěže, jestli to vůbec dám, za kolik a poznat plzeňské maratonské reálie (ještě jsem v Plzni neběžela). Čas mohl být tedy o něco lepší, zatím můj nejhorší klasický maraton, ale ono to být lepší prostě nemohlo – v červnu 100 km v Torhoutu, v červenci 7×43 km (Moravský ultramaraton) a 96 km/14H 40 min. (TransMoravský Masochistický Terénní Běh, 161 km v limitu 30 H). Tak pardon pánové a dámy rychlí maratonci, snažila jsem se moc nepřekážet, běhám teprve 5. rokem (předtím žádný sport) a je mně přes 44. Právě že vím, kolik úsilí a času člověk musí věnovat přípravě (skloubit to s prací, rodinou atd.), tak bych si nikdy nedovolila někoho kritizovat nebo snižovat jeho výkon, jednou to běhá líp, jindy hůř. A přiznám se, že už mne polemiky ohledně pomalých a rychlých, ať jsou na jakýchkoliv webech nebavěj. Ještě, že jsem už trochu „otrlá“, že mně řeči tak moc nerozházej, a nedivím se, že počet běžců (a hlavně běžkyň), těch pomalejších a třeba starších, příliš neroste, když si přečtou podobné příspěvky a vyslechnou podobné názory. Běhu (i pomalému) zdar. Martina Němečková

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 29.07.2009 12:47:26

>> mapo, 29. 7. 2009 12:18:13

Na slovenském maratonském serveru to je podobné, tam pro změnu řeší, že jsem neměl běžet Rytro (v čase 4:53) a dokonce ani Bratislavu (v čase 4:20). Snaží se ale „aspoň“ argumentovat tím, že mé maratony jsou „předčasnou sklizní“. :-)))

Do dalšího běhání Ti přeji jen to nejlepší.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

corredor42 muž 29.07.2009 13:19:54

>> mapo, 29. 7. 2009 12:18:13

Martino,i pane Kanovský,
já jsem článek vůbec nepsal jako kritiku na pomalejší běžce a na jejich výkony. Sám vím, jaké je to běhat pomalu, přeci jen na 12 h opravdu neudržím tempo 5 min na km. Vůbec v závodu nepřekážely, teda aspoň mě ne. Rozumím, že to někdy jde a někdy ne, ale já osobně, kdybych na 20. cítil, že to nejde, radši bych vzdal než to došel do cíle za 5 hodin, jen abych měl čárku. Je to přeci jen maraton a kdo se na něj necítí, ať už po absolvování jiných závodů nebo z jiného důvodu, musí si uvědomit, do čeho jde. Sám jsem před rokem běžel PIM lehce pod 4,5 hodiny, když jsem den předtím absolvoval Krušnomana, ale věděl jsem, že to dám a že to celé zaběhnu. Jen tvrdím a omlouvám se za možná drsný názor, kdo chce běžet,ať běhá maratony, kdo chce chodit, jsou pochody, vřele doporučuju Krakonošovu stovku.
Přeji všem ať to běhá.

avatar

Praha

Celkem 53203 km
Minulý měsíc 100 km
10 km: 0:47:15 (2010)
půlmaraton: 1:46:26 (2010)
maraton: 3:46:35 (2012)

mapo žena 29.07.2009 13:37:41

>> corredor42, 29. 7. 2009 13:19:54

to corredor42-nemám chuť dále polemizovat o tom, co je běh a co chůze, sleduju své vlastní dlouhodobější cíle v ultra (jako trénink zátěže byl maraton v Plzni pro mne dobrý). Stovky-pochody jsem už stihla absolvovat 3 + l soukromou. Je vždy věcí pořadatele, zda vypíše limit pro absolvování maratonu, v propozicích jsem ho tentokrát nenašla. Takže když napíše „jen pro ty, co dají maraton pod 4 H“, bude to jasné. Měj se.

Motto: ------------------ vytrvale jako smrt
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 29.07.2009 14:14:53

>> corredor42, 29. 7. 2009 13:19:54

Děkuji, však jsme si to celkem vysvětlili.

S tím vzdáním ale nemohu souhlasit. Když jsem běžel zmíněný Visegrad, tak se mi vysloveně nedařilo, počasí bylo mimořádně špatné, poslední dny před maratonem nebyly optimální z hlediska běžecké přípravy a do toho jsem měl i určité problémy s namožením svalů při prudkých sebězích. Přesto jsem ale do cíle došel (v závěru doběhl, dokonce slušným tempem) v čase 4:53, už jen proto, že sedět v silném dešti a zimě někde v Polsku a čekat, až si pro mě za hodinu pořadatelé přijedou, by mohlo také znamenat můj pobyt v nemocnici. I když se mi teď někteří lidé vysmívají kvůli splitu přes půl hodiny, tak si toho, že jsem ve zdraví dokončil, vážím více, než ostatních výkonů a povzbudilo mě to natolik, že jsem pak o necelý měsíc později zkusil a úspěšně dokončil tišnovskou etapu moravského ultramaratonu. V každém případě jsem měl dobré důvody, proč ten Visegradský maraton dokončit, přestože toto nezasvěcení lidé nemusejí vidět.

Podstatné je to, aby člověk běžel s ohledem na své psychické i fyzické rozpoložení. Je blbost běžet tak, abych se zničil, ale rozhodně nepovažuji za nic špatného, pokud na určitou dobu přejdu do chůze a přesto v závodě pokračuji.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

corredor42 muž 29.07.2009 14:41:57

>> kanovsky, 29. 7. 2009 14:14:53

Jasně, absolutní souhlas,i jedno rčení říká: Bež, dokud můžes, jdi, dokud to jde, plaz se, dokud musis, ale hlavne se nevzdavej!Já osobně jsem ještě žádný závod ani maraton nevzdal, tak upřímně nevím, co bych dělal, když by mne chytly na 15.km křeče, ale asi bych nešel do závodu, když bych cítil, že se se mnou něco děje. Teď se ale usmívám, určitě jsem parkrát šel. Ten článek vůbec nebyl myšlen jako výtka na pomalé bežce či chodící, ale jen jako takové zamyšlení, zda je maraton jen takových 42 kilometrů anebo něco více a zdali by se pořádání maratonu v odkazu Emila Zátopka nehodil třeba jiný okruh, serioznější zázemí atd. Ale asi ze mě mluvi zhýčkanec nejenom zahraničních maratonů, ale i těch jiných českých, kde mi ten přístup přišel jinačí. Ani omylem jsem nechtěl kritizovat počínání panů Březiny, Vaška Krejsy i Martiny Němečkové.Spíš mi šlo o přístupu k tomu, pro spoustu lidí a rekreačních běžců, magickému slovu – maraton jako nejdelší oficiální běžecká trať. Pokud je to pro někoho jen čárka a zkouška, co vydržím, bez ohlednu na vše kolem (pevně doufám, že ne) budiž, ale pro mě je to čistá radost z pohybu, poznání kolem sebe, vnímat ten život očima bez brýlí a ušima bez walkmana takový jako je – krásný a s během ještě krásnější.

avatar

ŠUMAVA

Celkem 21467 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:35:40 (2012)
půlmaraton: 1:19:55 (2013)
maraton: 2:53:31 (2017)

michaelv muž 29.07.2009 15:40:07

FOTOGALERIE ZE ZÁVODU jsem našel zde:

http://ultrasport.rajce.idnes.cz/…n_27.7.2009/
_____________­________________________­_________

avatar

Ústí nad Labem

Celkem 4751,32 km
Minulý měsíc 46,9 km
10 km: 0:45:53 (2008)
půlmaraton: 1:42:24 (2008)
maraton: 3:54:51 (2004)

PetrK muž 29.07.2009 16:10:52

>> michaelv, 29. 7. 2009 15:40:07

Ahoj, fotogalerii ze závodu naleznete i tady:
http://www.behy.cz/…en-2009.html
za redakci behy.cz
Petr Kostovič

avatar

Sokolov

Celkem 12877 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:32:56 (2009)
půlmaraton: 1:12:21 (2010)
maraton: 2:28:28 (2014)

Hustey muž 29.07.2009 23:31:33

Se zájmem čtu příspěvky k Plzeňskému maratonu, nedá mi to a taky se přidám s komentářem.
Doposud jsem si nedokázal představit, že bych mohl absolvovat takovýto „kroužící“ maraton na krátkém okruhu. Bál jsem se toho, ale protože jsem se (hlavně z hecu – chtěl jsem si to rozdat se svým tréninkovým parťákem a loňským vítězem) přihlásil do celého seriálu Zátopkova zlatého týdne, také jsem se postavil start. Ano, nebylo to jednoduché, ale byl jsem příjemně překvapen, že se to dá zvládnout. Pořadatel zajistil velmi kvalitní zázemí se vším všudy, i trať byla běhatelná…a z tohoto pohledu to nemělo chybu.
Bohužel – čipová technologie opravdu očekávání nesplnila. Za 300 Kč startovného bychom vážně mohli očekávat kvalitní servis, včetně průběžného hlášení, či sledování uběhlého počtu okruhů na tabuli. Jako pořadatel jiných atletických závodů vím, že fy. Sportis, která výsledky zpracovávala, tuto možnost má a nechápu tedy, proč ji nevyužila. I mně po 35.km pořadatelé (po mém dotazu) hlásili, že mi zbývají poslední 2 okruhy. Jaké překvapení, když mi totéž hlásili i po 37,5km…a že mě po 40.km chtěli zastavit, že mám hotovo…to už mě ani nepřekvapilo.. :-) A to jsem běžel na 3. místě, nedovedu si pak představit, jaký zmatek byl u závodníků za mnou… Čipová technologie v tomto směru byla opravdu faux pas…a všichni jsme v cíli viděli p. Šroubka, který byl skutečně rozhořčen a za částku, kterou tahle služba (která mu závody měla zpříjemnit a zjednodušit) stojí, se mu ani nedivím…
A co se týká pomalejších běžců na trati: to corredor42 snad nemůže myslet vážně. Vážím si všech závodníků, kteří se na start postavili…a kteří v tom vedru dokončili. Ať za 4, nebo 5 hodin. Co by to bylo za atmosféru, kdyby nás tam běhalo 10 běžců, co umí za 3:30?? V maratonu je vítěz každý, kdo dokončí – ať už pro „čárku“, nebo svůj pocit, že to dokázal. Já osobně těmto běžcům (a klidně i chodcům) rád zatleskám a povzbudím je…protože vím, co je to za dřinu.
Tak za rok ahoj…a snad se nás na startu sejde víc. Těch rychlejších i pomalejších..!
Honza Sokol
 http://hustey.cz/?…

Motto: There is no finish line...
avatar

corredor42 muž 30.07.2009 09:06:43

>> Hustey, 29. 7. 2009 23:31:33

Honzo,kdo rekl,ze si tech bezcu nevazim? Az ja budu mit 350. ubehnuty maraton,tak to bude neco.Ja to preci vubec nepsal jako kritiku tech bezcu,ale jako kritiku zavodu a trosku i pristupu k tomu maratonu jako bezeckemu pojmu.Beru to i trosku z pohledu treba Zelezneho muze – kdyz nemas natrenovano, tak to proste nedas. Nemelo by to byt i v maratonu?Ne rict si dobehnout, ale dobehnout to treba v nejakem case? Vim,je to tezke, muze prijit krize, horko a ja nevim co jineho. Samozrejme vitezem je kazdy, kdo dokonci..i ja tleskam.
Clanek jsem radeji stahnul,nechci vyprovokovavat nejake diskuse,kde ma kazdy svuj nazor a j nejakemu reseni to stejne nikdy vest nemuze.
At to vsem beha a nekdy na zavodech treba na videnou

avatar

vipera muž 30.07.2009 15:20:23

Maraton v tomhle počasí je hazard se zdravím. Nepoučitelnost pořadatelů je šokující. Snad se v budoucnu najde někdo a upořádá v Plzni solidní maraton.

Motto: Why walk when you can run
avatar

pán s mikrofonem muž 03.08.2009 15:35:30

Pěkné odpoledne,
zejména pro Michala Vaněčka z Vlachova Březí (michalev).

O tom, jak na okruhu 2 500 m měřit maraton diskutovat nemohu, protože k tomu nejsem kompetentní.
Prací pána s mikrofonem bylo informovat o dění před závodem, po závodu a během závodu především diváky a všechny, kteří maratón sledovali.Běžce snad také, ale předpokládám, že diváci chtějí, aby se věnovala pozornost zejména špici závodu. Myslím, že odběhnutá kola si hlídají hlavně aktéři a pak také mají tento úkol v popisu práce zejména atletičtí rozhodčí. Pokud se někdy někdo spolehá na pána s mikrofonem dělá chybu hlavně ve vlastním zájmu.
Mojí chybou bylo, že jsem „se usadil“ u měřící techniky a byl tak nepřímo přímo spojován s měřením závodu.Problém byl v tom, že koncentrace běžců na tak krátkém okruhu byla v prostoru cíle stále velká a čipy snímaly „vše co proběhlo i v protisměru“ a při nejlepší vůli nešlo průběžné počty kol ohlídat ani samotným majitelem časoměrného zařízení. Vedoucí skupina se ovšem průběžné časy (nikoli kola ) na 5km, 10km , 15 km..... atd. vždy pravidelně dovídala, byli jim i hlášeny pravidelně ztráty na nejlepší český výkon i na časy E. Zátopka v Helsinkách. Při vší úctě ke všem akterům závodu prací pána s mikrofonem opravdu není sledovat za každou cenu dvacáté a další místo(obzvlášť začínáme-li za světla a končíme za tmy), ale bavit diváky,šířit osvětu o běhání, maratonu samotném, zpovídat nejlepší aktéry ve flash interview apod. Svoji práci jsem dělal zodpovědně jako ty běžel (já mluvil 6 hodin) za což mi na rozdíl od tebe přišli po závodě mnozí méně sebestřední poděkovat.
Omlouvám se ti, že jsem tě při doběhu na 22. místě nevěnoval dostatečně pozornosti, gratuluji k výkonu a věřím, že se budeš při svém mladém věku i nadále zlepšovat.Nejen běžecky.
Josef Kožnar

administrator 03.04.2010 13:32:59

V pondělí 27. 7. 2009 v 15:30, na den i hodinu stejně jako v případě Zátopkova helsinského triumfu, byl v Plzni odstartován Plzeňský maraton, poslední z cyklu závodů v rámci Zátopkova zlatého týdne. Se spalujícím vedrem se nejlépe vyrovnali Mulugeta Serbessa a Zlata Lukášková. Celkovými vítězi seriálu se stali Jan Sokol z AK Sokolov a Zlata Lukášková z AC Falcon Rokycany. AKTUALIZOVÁNO O CELKOVÉ VÝSLEDKY ZÁTOPKOVA ZLATÉHO TÝDNE, ANKETU A DALŠÍ ODKAZY POD ČLÁNKEM


Odkaz na článek
Nalezené položky: 25 První Předchozí | 1 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.