Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zavřít

Gabrielin 1/2maraton: Trénink ve třech tisících

Gabrielin 1/2maraton: Trénink ve třech tisících
foto: archiv Gabriely Bernatové

Gabriela Bernatová | 20.03.2011 | přečteno: 17207×

Zdravím z krásného italského střediska Bormio. Někdo možná namítne, že vyrazit pár dní před půlmaratonem na hory není zrovna rozumné řešení. Ale víte co? Nemohla jsem udělat lépe. Počasí je tu nádherné, lyžařské podmínky excelentní. Po lyžování sauna a whirlpool a před večeří šest kilometrů podél horské říčky. Stále to zní jako špatný nápad?

Nevím, jaké je v tuhle chvíli počasí v Čechách a na Moravě. Mě provází při běhu příjemných sedm stupňů a čerstvý horský vzduch. Zatímco vrcholky hor jsou bílé, v městečku už vládne jaro.

Běhám každý den. Méně kilometrů, čistě pro relax. Stává se mi tu něco, s čím jsem se v Brně při běhání nesetkala. Běžci se tu zdraví. Děláte to při běhání také? Třeba jsem jen nepotkávala ty správně komunikativní typy a je to mezi běžci naprosto normální. Nebo není?

Co se stravy týče, přiznám se, že hřeším. V Itálii se hodně snídá, na sjezdovce v rychlosti obědvá, hojně a pozdě se večeří. Mezi lyžováním si dáte nějaké to Bombardino a pár „hříchů“ je na světě. V Čechách se polepším, tady mi to nejde. Tyhle hory si užívám se vším všudy.

Změna prostředí mi pomohla. Už nemám z strach z půlmaratonu. Běh je o volnosti. Stačí boty a chuť. Ať jste v Praze, Brně, či na dovolené. Hlavní je uvědomit si to. A mě to tady v horách došlo.


GABRIELA SE PŘIPRAVUJE PODLE TRÉNINKOVÉHO PLÁNU ADIDAS MICOACH

Středa: VOLNO

Čtvrtek: 5 M – 15 Z – 5 M

Pátek: 5 M – 10 Z – 5 M

Sobota: 5M – 1Ž – 1Z – 1Ž – 1Z – 1M – 1Ž – 1Z – 1Ž – 1Z – 1M – 1Ž – 1Z – 1Ž – 1Z – 5M

Neděle: VOLNO

Pondělí: 5 M – 10 Z – 5 M

Úterý: VOLNO

(písmeno značí zónu a číslovka čas v minutách)

Zóny zátěže:

Modrá: nízká zátěž (volný klus) – M

Zelená: střední zátěž – Z

Žlutá: tempo mírně vyšší než uvažované tempo půlmaratonu – Ž


BLOG GABRIELY BERNATOVÉ

GABRIELA SE PŘIPRAVUJE V RÁMCI PROGRAMU PIM WOMEN'S CHALLENGE

VÍCE INFORMACÍ PRO NOVÁČKY NA ZÁVODECH SERIÁLU PIM

Anketa

Odjeli byste předposlední týden před závodem na hory?

 
3 hl.
 
3 hl.
Celkem hlasovalo 69 uživatelů.

Komentáře (Celkem 112)

Nalezené položky: 113 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
avatar

Celkem 0 km
Minulý měsíc 0 km

GriseLouve žena 23.03.2011 23:09:42

>> Glacier, 23. 03. 2011 21:36:56

Ono pro někoho je cíl třeba jen to, uběhnout 1/2 dostatečně velký jako pro Vás uběhnout maraton v dokonalém čase. Každý máme cíle jiné a je myslím zbytečné odsuzovat cíle někoho jiného, jen proto, že moje vlastní se liší. I tu cestu k cílům máme jinou.

Kdysi jsem měla cíl, potopit se do xy metrů. Ten jsem si splnila poměrně záhy a nevyžadoval žádnou extra přípravu, kromě toho naučit se na zkoušky a překonat přirozený respekt z neznámého.

Uběhnout vzdálenost, jakou je (i jen) půlmaraton je pro mě v současné době sci-fi a proto to pro mě představuje úžasnou výzvu, ten správný adrenalin, koření … byť se doba, kdy třeba něco takového poběžím zatím počítá na rok(y). A rozhodně to jednou nepoběžím proto, abych se pak mohla vytahovat, že jsem uběhla … jde čistě o mě, moje hranice, moje cíle, moje odhodlání :-)

Motto: >> Kráčíš-li po tenkém ledě, můžeš rovnou tančit ... <<
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 23.03.2011 23:34:41

>> GriseLouve, 23. 03. 2011 23:09:42

Prave, ze nikdo nikoho neodsuzuje. Ani cas tady nikdo primarne neresil.

Jde o to, proc se prihlasit na pulmaraton a potom nemit cas, chut(?) na trenink a ve finale tak startovat nepripraveny. S nabehanym objemem Gabriely to podle me nebude nijak extra prijemny zazitek. Navic nejdelsi beh 12 km, to je tesne za pulkou 1/2M, a ta druha pulka byva vetsinou o dost horsi. U me silna krize prichazi kolem druhe hodiny behu, takze tam je podle me vhodne si v treninku tech 16–18 km dat, at vis, co te ceka.

avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 23.03.2011 23:44:28

>> GriseLouve, 23. 03. 2011 23:09:42

Psychická pohoda Gábiny je tím nejlepším výsledkem svého přístupu k běhání i životu, který mohla dosáhnout.

Pokud je jejím snem uběhnout pulmaraton tempem kolem 7:00/km, tak ji v tom podpořme, ať už motivaci má jakoukoliv (včetně těch 6 láhví sektu, o kterých píše v prvním článku cyklu).

Seriál může vést k zamyšlení, že každý hobík stále hledá rovnováhu mezi tím, co chce dosáhnout, a tím, co je pro dosažení cíle ochoten udělat.

Osobně věřím, že Gabina pulmaraton dokončí, pokud si závod bude „užívat“ a nenechá se strhnout k nadměrné soutěživosti zvláště v první polovině závodu. Poté bude jen na ni, aby se rozhodla, jaké budou její další běžecké cíle a posoudila, co je ochotna pro jejich dosažení udělat.

Je těžké předvídat, jakým směrem se Gabina vydá. Já jsem také svého času (v říjnu 2008) běžel maraton bez adekvátní přípravy (za 5:02:12), i když má výhoda byla v tom, že jsem před tím běžel 19(!) kratších běžeckých závodů a běhal už 16 měsíců, díky čemuž jsem měl určitou představu o tom, co od závodu mohu očekávat a jakým způsobem ho běžet. To, že jsem závod doběhl, mě výrazně povzbudilo a pomohlo i k postupnému zlepšování. Vůbec bych se nedivil, kdyby i u Gábiny nastal podobný vývoj.

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Brno

Celkem 80953,24 km
Minulý měsíc 526 km
10 km: 0:37:39 (2014)
půlmaraton: 1:22:19 (2014)
maraton: 2:54:22 (2014)

Petr Kaňovský muž 23.03.2011 23:50:03

>> xPablos, 23. 03. 2011 23:34:41

Toto jsem našel na svých stránkách: 18.10.2008:První maraton, v Praze Stromovce, za 5:02 (8,38 km/h). Na tento maraton jsem se vydal bez řádné přípravy (patřičné kilometráže) s jediným předchozím během kolem 25 km a po sezóně, ve které jsem výkonnostně stagnoval. Běžel jsem dost opatrně, ale doběhl jsem, byť úplně na posledním místě. To bylo pro mne velkým vítězstvím a s odstupem času považuji za správné, že jsem to zkusil už tenkrát.

Délka 25 km se má k 42 km podobně jako 12 km k 21 km. Myslím, že to Gabina může zvládnout tak, jako jsem to tenkrát zvládl já (dokonce jsem tenkrát ani nemusel přecházet do chůze a skutečně běžel, resp. jggoval).

Motto: Jestliže poběžíš, neklopýtneš. :-)
avatar

Chebsko

Celkem 6455 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:47:00 (2012)
půlmaraton: 1:40:00 (2010)
maraton: 4:01:00 (2010)

R V M muž 24.03.2011 06:07:01

>> kanovsky, 23. 03. 2011 23:50:03

Můžu potvrdit a souhlasím. Sám jsem v Praze běžel 3× půlmaraton s během ne delším než 13 km v přípravě (teda jestli se mému zmatenému pobíhání před závody tehdy dalo vůbec říkat příprava).

12 km stačí, navíc ženský mají posunutý práh bolesti. Na vytrvalost jsou prostě lepší.

Motto: http://RunningVillageMetrosexual.blogspot.com
avatar

Celkem 27935 km
Minulý měsíc 88 km
10 km: 0:46:23 (2014)
půlmaraton: 1:43:22 (2014)
maraton: 3:48:23 (2014)

Lenda žena 24.03.2011 07:13:24

>> YuppieRunner, 24. 03. 2011 06:07:01 To jste mě trochu uklidnili.Dělám si těžkou hlavu,že můj nejdelší běh byl jen 15km.Měla jsem v plánu natrénovat až do dvaceti km,ale přes výpadky v tréninku kvůli zraněním,to prostě nešlo.

Gábině držím palce,aby půlmaraton zvládla podle zvých představ.

Motto: Raduj se ze svého života,je už později,než si myslíš.
avatar

Praha

Celkem 52442,8 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:42 (2006)
půlmaraton: 1:36:28 (2006)
maraton: 3:39:37 (2006)

Štefan muž 24.03.2011 07:40:42

>> Lenda, 24. 03. 2011 07:13:24

15 km určitě stačí. Na maratón se taky netrenuje tak, že se zaběhne 42 km, obvykle tak max 32. Podobně jak jsem četl v knize „Běh pro zdraví“: od 15 km na křídlech eufórie dolétneš do cíle. Už teď vám všem „prvopůlmaratóncům“ držím palce. Hlavně se nestresujte. Dělá se tady z půlmaratonu věda. Podle mne průměrně zdravý člověk natrénuje za 3 měsíce tak, že v pohodě ho zaběhne kolem 2 h. Nakonec máme příklady s přípravou na maratón: v roce 2004 dost velká skupina běžců (většinou členů Tragéd teamu) natrénovala za 3 měsíce v spolupráci s Milošem Škorpilem tak, že maratón zaběhli. A někteří i hluboko pod 4 h.

Motto: Dnešní den s úsměvem. When troubles attack you, just smile them away.
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 24.03.2011 07:57:21

>> Štefan, 24. 03. 2011 07:40:42

Podle mne průměrně zdravý člověk natrénuje za 3 měsíce tak, že v pohodě ho zaběhne kolem 2 h

Statistika PIM z lonskeho roku: Ucastniku: 8447, Pocet bezcu s casem 2:00 a lepsim: 3492

avatar

Celkem 27935 km
Minulý měsíc 88 km
10 km: 0:46:23 (2014)
půlmaraton: 1:43:22 (2014)
maraton: 3:48:23 (2014)

Lenda žena 24.03.2011 08:10:09

>> Štefan, 24. 03. 2011 07:40:42 Dík za uklidnění.Taky jsem si říkala,že po těch 15 uběhnutých km by se zbytek dal i ujít.A mě napoprvé nejde o čas,ale zvládnout to bez nějakého zranění.

Motto: Raduj se ze svého života,je už později,než si myslíš.
avatar

Brno

Celkem 19689 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:34:24 (2014)
půlmaraton: 1:17:52 (2016)

mulisak muž 24.03.2011 08:38:58

>> Štefan, 24. 03. 2011 07:40:42

Myslíš průměrného zdravého člověka nebo průměrného nezdravého člověka s nadváhou?

>> xPablos, 24. 03. 2011 07:57:21

Hodně lidí neběží na úrovni svého potenciálu – z mnoha různých důvodů, ale to je na samostatnou diskusi.

Motto: KISS (Keep it simple, stupid) in both running and programming
avatar

Brno

Celkem 22207 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:30 (2011)
půlmaraton: 1:23:40 (2007)
maraton: 2:55:30 (2011)

milan muž 24.03.2011 08:54:03

Zvládnout nebo dokonce i uběhnout se 21km s minimální přípravou dá. Je otázkou s jakými pocity při samotném běhu a hlavně po závodě. V r. 2001 jsem běžel po naběhaných 40km za posledních několik let na Výstavišti 1/2M. V horku, v čase 1:33h. Týden jsem poté nemohl chodit, pohybový aparát nebyl na otřesy připravenej. Po prvním maratonu přes roční přípravu jsem bojoval se schody a eskalátory v metru. 8-O Dnes si v klidu vyklušu po 1/2M 15km a je to příjemné. Prostě chce to čas a naběhaný objem.

avatar

Praha

Celkem 26249 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 24.03.2011 09:01:00

Ahoj Gabino,

moje poznámka (a asi i řady dalších běžců) nebyla vůbec k Tvému běhání. Spíš k tomu, co Ti doporučuje elektronický trenér. Běhat 14 dní před půlmaratonem maximum 25 minut je … nezvyklé. Většina v této době běhá tak na úrovni 7–12 km. S výjimkou Štefana. Ten stále běhá svých trapných třicet až padesát :-). Na čase nezáleží, někdo to stihne za 50 minut, někdo za hodinu a půl. Jde i o to, aby si člověk zvyknul na to, že po hodině (dvou, to záleží i na výkonnosti) to začne trochu bolet. Není nutné před závodem uběhnout v tréninku totéž (nikdy jsem to nedělal). Ale aspoň těch 60% by se jednou hodilo. Ale to jsou rady pro příště, nyní už je na dlouhý běh pozdě.

avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 24.03.2011 09:03:39

Souhlasím s Milanem.

O víkendu jsem si dala prvně 21km etapově – 7 a 14km a byla jsem přesvědčená, že bych to dala i v kuse…Nohy mě ale pobolívaly ještě včera. Za tyhle následné pocity mi huronské „Uběhla jsem půlmaraton!“,nes­tojí, tj. raději si ještě chvíli počkám, resp. naběhám…:)

Motto: no stres
avatar

Praha

Celkem 52442,8 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:42 (2006)
půlmaraton: 1:36:28 (2006)
maraton: 3:39:37 (2006)

Štefan muž 24.03.2011 09:10:24

>> xPablos, 24. 03. 2011 07:57:21

Ta statistika je pro mne až šokující. Asi Pražský 1/2 PIM není úplně průkazný, startuje tam kdekdo, asi často bez specielní běžecké přípravy. Já jsem svůj první 1/2 m běžel v 54 letech, po necelých třech měsících přípravy. Předtím jsem se víc než 20 let téměř nehýbal. Byl jsem průměrně nezdravý s mírnou nadváhou. Běhal jsem ty 2 měsíce kolem 100 km za měsíc. Uběhl jsem pod 1:56, přesný čas si nepamatuji.

Motto: Dnešní den s úsměvem. When troubles attack you, just smile them away.
avatar

Praha

Celkem 26249 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 24.03.2011 09:12:42

>> xPablos, 24. 03. 2011 07:57:21 Nevím, z jaké statistiky jsi to vytáhl. Počet závodníků v cíli byl 6127, z toho 3474 pod 2:00 (výsledky beh.cz). Pokud se to srovná na reál čas (není moc důvěryhodný, jsou tam ty velké chyby), tak je pod 2:00 dokonce 4135 lidí.

avatar

Praha

Celkem 52442,8 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:42 (2006)
půlmaraton: 1:36:28 (2006)
maraton: 3:39:37 (2006)

Štefan muž 24.03.2011 09:13:10

>> Kulíšek, 24. 03. 2011 09:03:39

Pokud budeš běžet nejen půlmaratón, ale třeba i desítku na hranici svých možností, tak je velmi pravděpodobné, že Tě budou nohy dost bolet. po běhu nohy bolí dost často :-D

Motto: Dnešní den s úsměvem. When troubles attack you, just smile them away.
avatar

Celkem 100,07 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:51:59 (2010)
půlmaraton: 2:08:32 (2014)

Kulíšek žena 24.03.2011 09:41:09

>> Štefan, 24. 03. 2011 09:13:10

Máš pravdu, Štefane, znám to.:)

Když už jsme ale u toho, v případě Tvých mega-objemů mám místy pocit, že to musíš mít spíš nalítáno, než naběháno…, takže o bolesti nohou Ty snad ani nemůžeš nic vědět…- možná spíš o bolesti křídel?:))

Motto: no stres
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 24.03.2011 09:43:24

>> EvženGe, 24. 03. 2011 09:12:42

Vychazel jsem primo od zdroje.

Dole pocet ucastniku: http://www.praguemarathon.com/…aha/o-zavode

Vysledky (kde se lame hranice 2:00) http://www.praguemarathon.com/…-jednotlivcu?…

Ono tezko rict, kolik je tam DNP (ty bych ze statistiky asi vyskrtnul) a kolik je DNF (ty naopak beru, ze to pod 2:00 nedali). Ale to neni asi az tak podstatne. Jde o to, ze se radove bavime o tom, ze pod 2:00 to da tak +/- pulka lidi.

avatar

Praha

Celkem 26249 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 24.03.2011 09:59:13

>> xPablos, 24. 03. 2011 09:43:24

Aha. Statistiky PIMu ber hodně s rezervou. Hlavně počet účastníků. Nevím, jak to číslo počítají, ale rozdíl cca 2300 lidí je dost podstatný. Rozhodující jsou počty v cíli (počet na startu nezjistíš, i když někde určitě to číslo existuje). A tam PIM udává 6161. Takže pod dvě hodiny se dostalo víc než polovina doběhlých. U real času (ten je pro nás asi podstatnější) to je víc než dvě třetiny.

avatar

Lysá nad Labem

Celkem 2843 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:38:26 (2011)
půlmaraton: 1:35:39 (2012)
maraton: 3:35:39 (2012)

Mikis4318 muž 24.03.2011 10:17:48

Já se přiznávám, že ti Gábino zkrátka závidím ty hory! Strašně!

Ještě víc než na 1/2M budu zvědavý na to, jak budeš s běháním pokračovat.

Motto: Hra na vlčí dech, gazelí nohy a Švejkova játra.
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 24.03.2011 10:19:07

>> EvženGe, 24. 03. 2011 09:59:13

Abych to upresnil. Osobne cas kolem 2:00 hodin povazuju taky za prumerny, pod ktery by se mela drtiva vetsina hobiku pri pravidelnem behani drive ci pozdeji dostat.

Jenom proste nesouhlasim s nazorem, ze „zdravy clovek po 3 mesicich behani, v pohode pod 2:00“.

avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 24.03.2011 10:28:26

>> LemonaidLucy, 23. 03. 2011 20:26:53

ano, keby som vyzeral ako Ty, tiez by ma pozdravil kazdy – a hlavne 17-lety kluk v kratasoch a tricku ;)

… takto aspon ja zdravim kazdeho – a odzdravia aspon ti zo starej skoly

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Banská Bystrica

Celkem 983 km
Minulý měsíc 0 km

PeterFabok muž 24.03.2011 10:59:18

>> GabrielaB, 23. 03. 2011 19:15:39

Gabrielo, to, ze sa vacsina reakcii na Tvoj clanok mierne pozastavuje nad relevantnostou tvojho treningoveho planu, by mna na Tvojom mieste pozitivne vyburcovalo k zamysleniu, ci je tento optimalne nastaveny. mne tiez pride ten MiCoach mierne povedane alibisticky.

necuduj sa, ze po stavnatej diskusii z borcami typu Maraton3r moze pre viacerych podozrivo posobit napr. tato pasaz: „Už nemám z strach z půlmaratonu. Běh je o volnosti. Stačí boty a chuť.“
- to je ako priamo z jeho bohateho prokrastinatorskeho almanachu ;)

Pre vacsinu z beznych hobbikov nie je beh v zivote na prvom mieste a verim, ze mnohi ho spravne chapu ako zdravu sucast zivotneho stylu – a v tomto duchu su aj myslene tie reakcie. Ked ale nieco robim, mal by som to robit poriadne

  • ked sa prihlasim do sutaze, predpoklada to, ze ten beh uz aspon nie je niekde na poslednych prieckach mojho zaujmu.

Disciplina nie je o premahani sa a zakazovani si a prikazovani si, malo by to byt o vedomej odovodnenej volbe urciteho sposobu spravania. Pokial si sa rozhodla byt adeptom na urcitej ceste, vedomou volbou by malo byt na tejto ceste zotrvat.

Ono je najpohodlnejsie uverit benevolentnemu treningovemu planu a pocuvat vlastne telo len ked si zdovodnujem, preco neist trenovat, alebo ked trening nie je narocny. Zo zaujmom sledujem Tvoje reporty a cely cas som cakal, kedy sa zacnes sama divit a spytovat, ci je takyto trening optimalny – doteraz tento moment nenastal. mozno je to aj logicke vzhladom k tomu, ze nenastalo nijake testovanie. dva tyzdne pred zavodom je o tom uz zbytocne polemizovat, tak sa len divim…

Nechcem aby to vyznelo tvrdo, viem ze kopu ludi v tvojej priprave vidi pozitivny priklad, ale mne v tom chyba vacsie „zapalenie pre vec“.

nechap to zle, myslim to vsetko v pozitivnom duchu – velmi Ti drzim palce, aby si si ten 1/2 maraton uzila s pocitmi a vysledkom umernymi priprave a ocakavaniam.

Motto: the best runner leaves no trace
avatar

Praha

Celkem 26249 km
Minulý měsíc 8 km
10 km: 0:40:06 (1984)
půlmaraton: 1:43:24 (2000)
maraton: 3:50:05 (2005)

EvženGe muž 24.03.2011 11:06:44

>> xPablos, 24. 03. 2011 10:19:07

Ty ses nekoukl, kdo to psal, viď? :-)). Štefan mě už víckrát dostal. Po 10–20 km Ti sdělí. To jsme se dobře rozběhli, dáme ještě dvacku? A z jeho strany to je míněno vážně. Ale přitom má (i kvůli svým začátkům) pochopení pro ty, co uběhnou půlmaraton za tři. Koneckonců loni v létě jsem na půlmaratonu „dřel co to šlo“ a bylo to za 2:04 (nebo O6 ani už nevím). Někdo je obecně pomalej (mám kamarádky, se kterými se loudám, ale maraton uběhnou) nebo je dobrej v něčem jiným (ve vzpírání bych byl trapnej). Takže bych to upravil na „mladý, zdravý člověk, který dokáže kilometr běžet rychle, tak za tři měsíce plůmaraton pod dvě natrénuje“. Pokud jedna z těch tří podmínek není splněna, je obdivuhodné samotné absolvování. Opět se musím vrátit o dva roky zpět, kdy jsem běžel s kamarádkou (pomalou a s astmatem), doběhla to za 2:44 a dosud si jejího výkonu ohromně vážím.

avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 24.03.2011 12:30:43

>> EvženGe, 24. 03. 2011 11:06:44

To vis, ze jsem se koukl a vim, ze Stefan je (v dobrem) extremista :-) Je mi taky jasny, ze nici vykony nechce snizovat.

Rekl bych, ze v tom podstatnem se shodneme. Nekomu to jde lip, nekomu hur – bohuzel jsem ta druha skupina :-). Pulmaraton je vzdalenost, ze ktere neni potreba panikarit, ale zodpovedny pristup pred startem na skodu neni.

avatar

MB

Celkem 988 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 1:05:26 (2011)
půlmaraton: 2:36:48 (2011)

femil muž 24.03.2011 12:34:27

Může se někdo svěřit se svými pocity – resp. kdy se to láme, na kterém kilometru? Dal jsem v tréninku 15km asi za 1:40 a i dle rad na tomto fóru jsem se do delšího běhu už raději nepouštěl…Na co se mám ve zbylých kilometrech připravit? Začnu couvat :-D ??

avatar

Praha

Celkem 52442,8 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:42 (2006)
půlmaraton: 1:36:28 (2006)
maraton: 3:39:37 (2006)

Štefan muž 24.03.2011 12:40:27

>> EvženGe, 24. 03. 2011 11:06:44

Nechci polemizovat ale nadá mi to, kvůli tomu upřesnění (za sebe):

  1. mladý – mne bylo 54
  2. zdravý – spíš by se dalo říct, že bez vážných zdravotních problémů
  3. dokáže kilometr běžet rychle – když jsem začínal, tak stěží jsem ho dal pod 6.min.

Ale chápu, že každý to má trochu jinak. Důležité asi je, aby to bylo s radostí, s pocitem uspokojení, výsledný čas aby přibližně odpovídal schopnostem v daném závodu.

Motto: Dnešní den s úsměvem. When troubles attack you, just smile them away.
avatar

Praha

Celkem 52442,8 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:43:42 (2006)
půlmaraton: 1:36:28 (2006)
maraton: 3:39:37 (2006)

Štefan muž 24.03.2011 12:46:47

>> femil, 24. 03. 2011 12:34:27

Myslím si, že největší nebezpečí při prvním půlmaratonu je, že člověk někde na 10 km podlehne pocitu, že běží zbytečně pomalu, a značně zrychlí. Obvykle mu to dlouho nevydrží a do cíle se protrápí. Pokud má zodpovědně vypočítané tempo odpovídající jeho momentální výkonnosti tak by se měl snažit ho dodržet. A pokud ho na 10-tém km napadne, že by měl zrychlit, tak by měl -jak kdysi napsal Miloš Škorpil – zpomalit.

Motto: Dnešní den s úsměvem. When troubles attack you, just smile them away.
avatar

10 km: 1:02:30 (2010)
půlmaraton: 2:35:50 (2010)

xPablos muž 24.03.2011 12:50:21

>> femil, 24. 03. 2011 12:34:27

Podle me to kazdy bude mit trosku jinak. Konkretne u me, pri konstantni (nebo i mirne klesajici rychlosti) roste tep a kolem toho 15 km se dostane na hranici, kdy zacinam citit laktat. Takze to zacina bolet.

Taky se tam muzou zacit projevovat podcenene veci – odreny rozkrok, odrene bradavky, spatne shrnuta ponozka (puchyr).

Takze fyzicky couvat ne, ale je mozny ze bude chtit couvnout hlava :-)

avatar

Zlín

Celkem 12923,88 km
Minulý měsíc 0 km
10 km: 0:41:08 (2015)
půlmaraton: 1:33:36 (2014)
maraton: 3:29:30 (2015)

Ondrej1 muž 24.03.2011 13:04:04

>> EvženGe, 24. 03. 2011 09:01:00

To byl hřebík na hlavičku. V tom článku ale bohužel chybí odkazy na předchozí díly, čili třeba tady je dokonce >120 min běh, takže odběháno je. Jenom ty objemy stahují dřív, než je obvyklé, což ale pro začátečníka možná není úplně od věci. (A navíc ty plány jsou od úterka do středy, tohle může být klidně plán na poslední týden).

Nalezené položky: 113 První Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další Poslední
x

Hodnocení příspěvků

Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.

Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.