SERIÁL: Cíl - půlmaraton pod 1:40. Začínáme!
Nejdřív bych vám měla napsat, kdo jsem a co tu vlastně dělám. Jmenuji se Veronika Šimáčková a dávno mi už není dvacet. Mám rodinu a žiju spokojený život v malé vesnici nedaleko Kladna. Nejsem žádný vrcholový sportovec, ale sport provází můj život snad od narození – kariéra Graffové mě “těsně” minula, a tak jsem ke konci střední čuchla k boxu.
Čuchla trochu víc a v roce 2003 se stala vicemistryní ČR v klasickém boxu. A pak to šlo tak nějak, jak to přicházelo: aerobik, zumba, spinning a posilovna, kterou mám ráda dodnes, i když na ní kvůli běhu nezbývá tolik času. Všechno na sebe tak nějak plynule navazovalo, nebo se prolínalo až do doby, kdy mi do cesty přišel běh.
Běhat jsem začala aktivněji v roce 2011 a od té doby mě to nepustilo. Běhám, kde můžu, protože tenisky se vždycky do kufru vejdou a k zoufalství mého muže je beru i tam, kde se na ně nakonec ani nedostane. Prostě pro sichr.
A taky o běhu píšu. Jak jinak. Blog Jeden měsíc běžce je založený na měsíčních běžeckých výzvách, na čemž byl právě v roce 2014 postaven.
S tvrdým tréninkem mám už taky pár zkušeností. Nejdřív jsem v roce 2015 pod vedením Jakuba Bíny trénovala na MS ve Spartan Race a hned po tom jsem navázala tréninkem na loňský pražský marathon s Terčou Beitlovou. Kdo ji neznáte, určitě si její jméno zkuste zadat do vyhledávače. Taková nenápadná slovenská běžecká naděje.
Jenže jak tomu tak bývá, zaměstnání, rodina a tréninky se dost často nedají lehce skloubit a já po “svém” maratonu běžecky vyhořela. Neměla jsem chuť se dál posouvat, nedej bože se pustit třeba do ještě větších výzev. Běh jsem neopustila, ale už jsem prakticky netrénovala. Mé výběhy se smrskly do nepravidelných běhů. Chyběla motivace.
První takové záblesky na další mety přišly někdy v září. Postupně se prohlubovaly až do října, kdy jsem poprvé měla chuť zase pořádně zabrat. Bohužel i tenhle pokus selhal. Faktorů tam bylo víc – v listopadu už začalo vánoční šílenství a tudíž práce mi zabírala podstatnou část dne a do toho po asi pěti letech antibiotika. A i když jsem měla skvělý plan podle mých představ, tak jsem v lednu do něj prostě nebyla schopná znovu naskočit. Potřebovala jsem nad sebou bič. Potřebovala jsem zase Terču, která mi už ráno v den tréninku píše: “jakej byl trénink, Verča?”. A právě proto jsem tady.
Chci vám ukázat, že běhat a zlepšovat se, můžete kdykoliv. Že stačí jen chtít, nastavit v hlavě mód beast a jít si za svým. A co je vlastně mým cílem? Chtěla bych se letos v půlmaratonu dostat na čas pod 1:40 a nejlépe se dostat až k 1:35. Bez stresu a bez toho, aniž padala na pusu a někde něco šidila. Tedy hlavně rodinu a práci. Zatím mám dobře našlápnuto a první pokus o útok na vlastní osobáček si odbudu na půlce v Karlových Varech. Snad to tam padne.
Jak se tedy připravuji a co všechno s tím souvisí, kdo všechno se nakonec na mé přípravě bude podílet, o tom napíšu zase příště.
Zatím tedy páčko a běhejte a smějte se,
Vaše Veronika
Komentáře (Celkem 293)
Trepifajxl 22.03.2017 15:33:59
>> milan, 22. 03. 2017 15:27:07
ve formě jsem selhal? a od čeho jsem pak Trepifajxl, starej, plesnivej čert?
Žďár nad Sázavou nebo Brno
Luckyboy 22.03.2017 15:41:59
>> jm1, 22. 03. 2017 10:06:49
Ještě bys mohl přidat další údaje Třeba osobák na půlku, já to, představ si, totiž nevím
>> Veru81, 22. 03. 2017 11:56:49
Ačkoli nejsem běhající rodič, tak by podle mě, než vyloženě o běhu, bylo možná přínosnější dát důraz na skloubení tréninku s běžným (podle všeho časově náročným) životem a formy motivace, případně sebedonucení . Tohle je podle mě pro mnohé běhající hobíky mnohem důležitější, než šla jsem 12 km v tempu 5:20 s vloženými rychlými rovinkami. Takže spíš informace vstávám ráno, abych mohla běhat, běhám po nocích, běhám do práce/z práce, běhám s dětma, která jezdi vedle mě na kole, běhám na nákup apod.
Veru81 22.03.2017 16:35:35
>> Luckyboy, 22. 03. 2017 15:41:59
I to tam samozřejmě bude. I tohle je totiž součástí našich běžeckých kroků. I třeba mám pocit, že vy pánové, to máte jednodušší s tím tréninkem. Nechci napsat na hulváta , že se seberete a jdete trénovat, ale tak trochu to tak vidím. Takže opravdu skloubit 5× týdně běhání + 1 den trénovat děti, je kolikrát na hlavu. A určitě neplánuju jen suché konstatování faktů.
Černé Voděrady
MartiNo 22.03.2017 17:13:48
>> Alena77, 22. 03. 2017 15:11:43
Alo, nejde o to, že se Barborce nepovedlo zaběhnout nějaký čas. Jde o to (ne)psaní. (Jenom Trepifajxl se trefuje přímo do ní a mává tu nějakými husími křídly.)
Žďár nad Sázavou nebo Brno
Luckyboy 22.03.2017 17:27:22
>> Veru81, 22. 03. 2017 16:35:35
Tohle (chlapi to mají lehčí) se tu řeší v jiném vlákně… já si to nemyslím, a vždycky je to (aspoň v dnešní době) otázka domluvy. Znám i pár případů v mém okolí, kdy chtěl chlap zůstat doma s dítětem, až to trochu půjde, a žena bude pracovat a on se bude starat o domácnost… Vždycky to narazilo (a otázka je, jestli si jejich ženy teď ztěžují, to nevím ). Ať je v tom biologie, vliv výchovy, společenských norem apod., je celkem jedno, ale ve většině případů jde o svobodnou volbu, která možná není udělána s rozmyslem toho, co to přinese za 6 let a pak o nastavení v tom vztahu.
Kolikrát totiž vidím, že děti ani s otcem moc dlouho zůstat nemůžou, protože jsou na mamince extra závislé a jak přilepené, protože ona si vybrala s nimi být od rána do večera, a tak to lze na otce přehodit až v pokročilém věku, kdy děti začnou mít rozum. Jenže otec to bez praxe samozřejmě tak dobře neumí, a je na světě začarovaný kruh toho, že si jde „na hulváta“ zaběhat nebo se realizovat, když se žena realizuje s dětmi
Nechci tím tvrdit, že je to Tvůj případ, ale (ano, možná mylně) z pozice chlapa se mi tohle paušalizování a dávání nám za vinu, jak jsme sobečtí a nemožní, ve vztahu k obstarání dětí a domácnosti, nelíbí. Z mého pohledu je ženská, která chce zůstat doma s dítětem sobecká v tom, že já nikdy nebudu moct se svýma dětma trávit tolik času a nebudu mít tak dobrou možnost vytvořit si s nima takový vztah, jako ona. Já bych za to možnost jít si na hulváta zaběhat klidně vyměnil, ale obávám se, že mi to umožněno nebude (jestli se někdy k dětem vůbec dopracuji), a je dost dobře taky možné, že mi pak bude házeno na hlavu, že si teda běhat jdu
Skritek Hugo 22.03.2017 18:19:37
>> Luckyboy, 22. 03. 2017 17:27:22
Cas prejit k prakticke zkusenosti
Trepifajxl 22.03.2017 18:21:37
>> milan, 22. 03. 2017 17:46:20
to radši v pekle, „rač utrejch“ jak napsal klasik, než mazat blbost brilantinou a dělat že není blbá
Žďár nad Sázavou nebo Brno
Luckyboy 22.03.2017 18:43:42
>> milan, 22. 03. 2017 18:12:24
Musíš být na mě teď víc polopatický, mám krev v nohách
>> Skritek Hugo, 22. 03. 2017 18:19:37
Víš o nějaké, která nemá v hlavě seno, její představa o dovolené se zásadně neliší od té mojí v Karpatech, je ještě ve věku, kdy má smysl založit rodinu a je volná, a žije v okolí Brna?
Do té doby si holt budu muset při sbírání znalostí v tomhle ohledu vystačit s (vědeckým) pozorováním okolí.
Černé Voděrady
MartiNo 22.03.2017 18:47:11
>> Luckyboy, 22. 03. 2017 17:27:22
Jeden z mých synovců reagoval již jako dítě na tyhle teoretické rozklady nás rozumujících dospělých velmi lakonicky, ale případně:
Uvidíme.
Berenique 22.03.2017 18:58:11
>> Luckyboy, 22. 03. 2017 18:43:42
Vlastně nejsi ani moc náročný. Co máme říkat my, co těch podmínek máme povícero.
Skritek Hugo 22.03.2017 19:01:33
>> Luckyboy, 22. 03. 2017 18:43:42
Pred 10ti lety bych ti rekla, ze jednu takovou znam, ale uz jsem za zenitem. (bylo napsano ve vsi skromnosti).
Žďár nad Sázavou nebo Brno
Luckyboy 22.03.2017 19:02:53
>> Berenique, 22. 03. 2017 18:58:11
Já to říkám pořád, že jsem nenáročný. Ale zatím to se šířkou výběru moc nekoresponduje. Obvykle totiž v praxi narážím na to, co přesně je (ne)mít seno v hlavě. Tam to hapruje nejvíc.
>> Skritek Hugo, 22. 03. 2017 19:01:33
Škoda
PROFESIONÁL 22.03.2017 19:05:22
>> Trepifajxl, 21. 03. 2017 19:49:39
ale no tak, ženská 36 let, sportující pro zdraví a pro zábavu, bez nějakého handicapu – pro Vás je meta „půlmaraton pod 1:40“ dosažitelná snadno z běžného pravidelného klusání, na to nemusíte spřádat plány a psát o tom reportáže.
Přesně tak už jsem to tu někde psal ve vlakně.
Souhlasim stebou.
Dat 10 km pod 35 minut je už potřeba dost trénovat.
Pul maraton za 1 h 15 minut je tež potřeba pravidelně tvrdě trénovat.
Brno
milan 22.03.2017 19:12:45
>> Luckyboy, 22. 03. 2017 18:43:42
Byla jednou jedna mladá běžkyně Tvůj ročník, behala pomalu ale sakra dlouho. Byla i ve své době mistryně republiky v ultratrailu. Nebyla a není rozhodně jednoduchá, dalo se s ni bavit o všem. Občas z ni byli někteří bezecti i životní partneři na nervy, její soutěživost a tvrdost byla pro některé likvidační. Byla ochotna lézt i středně těžké ferraty nekolik stovek metru nad terenem nejistena. A přitom nikdy neztracela nic ze své ženskosti. Je to jen drobné připomenutí, ze jsou i takové ženy (a dokonce byli i v Tvoji blízkosti).
Žďár nad Sázavou nebo Brno
Luckyboy 22.03.2017 19:17:55
>> milan, 22. 03. 2017 19:12:45
Dík za dodání kontextu (jestli tohle bylo dodání kontextu a ne jen reakce v duchu Skřítka ), já si svoji reakci nechám na jiný kanál, než tady
A dobrý, snad se i nějaká krev dostává do mozku, páč jsem dokázal přijít na to, co znamená i…t
Trepifajxl 22.03.2017 19:21:31
>> Veru81, 22. 03. 2017 16:35:35
asi máte pravdu, ale dá se i tak sportovně existovat – moje přítelkyně, 36 let, sama se 7 letým klukem, otec pitomec a na baterky, rodiče na Slovensku, práce, hypotéka na krku, na všechno je sama, běhá pár let a desítku má za 39, půlmaraton 1:25
Trepifajxl 22.03.2017 19:23:56
>> PROFESIONÁL, 22. 03. 2017 19:05:22
ano, desítka 35 a půlmaraton 1:15 jsou ty hranice, kde se láme hobby sport a náročná výkonnostní úroveň, tedy u chlapa
Brno
milan 22.03.2017 19:29:03
>> Luckyboy, 22. 03. 2017 19:17:55
Jasně, to byla jen taková asociace a i trochu return, když ta nalivka nešla nezabit… .Když jdu na hřbitov a jsou tam nápisy v duchu: „co jste byli, byli jsme i my…“
Žďár nad Sázavou nebo Brno
Luckyboy 22.03.2017 19:32:21
>> milan, 22. 03. 2017 19:29:03
Proč bys proboha chodil na hřbitov?
Skritek Hugo 22.03.2017 19:36:18
>> Luckyboy, 22. 03. 2017 19:32:21
Aby vedel, do ceho jde.
KlaraV 22.03.2017 19:38:34
Ty jo, tady se to zvrhlo na seznamku Hážu do placu svoji mladší sestru, seno v hlavě nemá, zato má drobný problém s výběhy kopců. No, lidi se mění – já je taky dřív nesnášela, a jak jsem si to dneska štrádovala po Lipové a až pak nahoru k BiGi…
Žďár nad Sázavou nebo Brno
Luckyboy 22.03.2017 19:38:45
>> Skritek Hugo, 22. 03. 2017 19:36:18
Tak zrovna u Milana (pokud přede mnou něco netají ) se neobávám, že by měl už rekognoskovat terén. Já s ním mám pár věcí rozjetých, tak bych byl rád, pokud by se od hřbitovů v horizontu aspoň 2 let držel dál
Žďár nad Sázavou nebo Brno
Luckyboy 22.03.2017 19:51:23
>> milan, 22. 03. 2017 19:49:21
Já na hřbitovy nechodím, i když by bylo za kým… přijde mi to moc institucionalizovaný a hlavně je to teď daleko. A mám je zatím všechny v hlavě Ale to jsme už hodně mimo téma
Hodnocení příspěvků
Pro hodnocení příspěvků se nejprve musíte přihlásit.
Pokud ještě registraci nemáte, můžete se zaregistrovat zde.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.